Restaurant-Pizzeria Sorrentino

2. Italiaans
  3. 15% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 053 750 51 66

Henk-V

Een heerlijke avond gehad met kennissen bij dit gezellige, knusse restaurant. Het eten was uitzonderlijk goed en met veel liefde klaar gemaakt door de italiaanse koks. Na afloop kwam de chef zelfs nog even een praatje maken aan onze tafel onder het genot van een glaasje limoncello. De bediening was vriendelijk en zeer spontaan en de Italiaanse sfeer was top. Kortom : we komen hier zeker nog een keer terug!

Gegeten op 24 januari 2015

ElsavanHeek

Waardeloos eten in een verder best gezellig restaurantje op een goeie plek, dat helaas de pretenties (Italiaanse specialiteiten) volstrekt niet waarmaakt. Na een treurige tonijncarpaccio vooraf (natte koude plakjes tonijn op een bord met drie stukjes tomaat met het hart er nog in en losse stukjes bleekselderij (??!) ) volgde het hoofdgerecht; zes stukjes matig bereide lamshaas zonder noemenswaardige garnering overgoten met zure balsamico. Het is je reinste diefstal om voor een dergelijke gerecht 22 Euro te durven vragen. Voor een redelijke pizza kun je best naar Sorrentino, als je bereid bent teveel te betalen tenminste, maar voor goed eten moet je niet bij Sorrentino zijn. Jammer voor het vriendelijke meisje in de bediening, maar dit restaurant nooit meer.

Gegeten op 27 december 2014

RosemarijnBenjamin

ik ben gister hier wezen eten en een uitstekende ervaring gehad, de serveerster was zo oplettend dat we door haar werden verwelkomd, we hoefden niet eens zelf de deur open te doen! afijn, we mochteneen plekje kiezen en een minuut later zaten we te genieten van gratis brood met heerlijke knoflooksaus, drankjes besteld en ons verdiept in de kaart. Als antipasti hebben we gekozen voor een Antipasto Napolitana en een Parmigiana di melanzane, van elkaar geproefd en beide zeer tevreden, erg lekker!! Voor de primi piatti kozen we voor de proefeet geroemde Faggotini en de Taglione rosse , bijzonder met peer en de ander met kreeft. Gelukkig hadden we ons ingesteld op een italiaanse avond en hebben we nog kunnen genieten van een Secundi piatti, namelijk Gamberoni del golfo en filetto agnello, ook deze waren uitstekend bereid en heb bij de garnalen wat ik erg prettig vind, een doekje gekregen voor mijn viezige handen. Bij het eten hebben we de huiswijnen en een speciale van de wijnkaart gedronken, alles in fijn overleg met de serveerster. Het was onze eerste keeren omdat we het zo lekker leuk en gezellig vonden hebben we nog nagenoten met een torta limone en caprese., waar we een limoncello van het huis bij kregen, heel attent. Wij komen zeker terug en raden het onze vrienden en familie aan om te gaan, het maakt de naan waar als échte Italiaan, top!

Gegeten op 23 november 2014

olivier8

Knoflook en tomatensaus

Zondag 12 oktober waren wij in Enschede, we komen uit Amstelveen en dat is een flink stuk rijden. Daarom bleven we eten in Enschede. Afgaande op de recensies op Iens hadden e gekozen voor deze Italiaan. De bediening laat echt niets te wensen over. Jong en zeer vriendelijk en attent. Daarvoor dan ook een 9. Het eten was echt niet best. Overal zaten vingerdikke stukken knoflook in, op en door. En toch smaakte het nergens naar, zeker niet naar Italiaanse kruiden. De basis producten waarmee Italiaans eten meestal simpel maar zeer smaakvol worden gemaakt waren van inferieure kwaliteit. Zelfs de knoflook :-) Dan was er bijna geen gerecht te vinden zonder tomatensaus. In Italie maken ze ook best veel dingen met tomaten(saus). Maar minstens zoveel zonder. De pizza's hebben we niet gegeten, ik zag ook geen houtoven. Dus daarover hebben we geen oordeel. Kom je voor de gezelligheid en met kinderen dan heb je hier een prima avond. Maar als je liever iets lekkers wil eten dan zou ik even verder zoeken.

Gegeten op 12 oktober 2014

Merkelens

Zondag 27 juli rond 19:30 pizza gegeten pizza zag er ovaal en rommelig uit door serveerster op tafel gezet en ze zei hij ziet er niet mooi uit maar smaakt wel lekker !!!!!!! Mijn vrouw had de pizza sorentina waar de groentes slijmerig waren met veels te veel olie en mijn zoon had een verbrande pizza kort om heel erg slecht kom hier niet weer m.van erkelens

Gegeten op 27 juli 2014

lesley6

Nieuw in Enschede kwam ik bij Sorrentino met mijn vriend. Heb voor een ple k bij de raam gereserveerd. Bij aankomst werden we verwelkomd door het vriendelijke personeel. Met een stokbroodje en kaart. Heerlijk gegeten en goed advies over wijn gekregen.

Achteraf koffie Sorrentino gehad ( houdt in een verassings koffie) was echt de moeite waard

Zeker een aanrader

Gegeten op 1 juli 2014

Renee88

Wij komen regelmatig bij Pino eten. Vooraf kenden wij hem niet, maar de chef verstaat het vak van gastheerschap ook zeer goed. Na enkele keren te zijn geweest was de herkenning daar en sindsdien voelen wij ons er kind aan huis. Altijd een warm welkom, met een glunderende brede lach en blijdschap om je bezoek. Vol passie verteld hij over zijn aspiraties en passie voor de Italiaanse keuken en dat proef je! Wij genieten altijd van verschillende voorgerechtjes, waarbij vooral de carpaccio di tonno en parmigiana(?) de melanzana opvallend lekker zijn. Daarna gaan wij vaak voor een lekkere pizza afgesloten met een torta limone, huisgemaakt en vergezeld door een ijskoude limoncello. Een goede espresso maakt het voor ons helemaal af en ben je hier voor aan het juiste adres.
Waarom die ene 9 ipv een 10? De jonge en ogenschijnlijk onervaren bediening willen je glas nog wel een vergeten. Doe je de gast en de uitbater mee te kort, want voor ons hoort een lekker wijntje er zeker bij!

Gegeten op 5 mei 2014

Iris_85

Zoals altijd heerlijk authentiek Italiaans eten bij Sorrentino, je proeft echt de smaak van Italië. Warme ontvangst, de kok heeft op eigen initiatief een feest van het voorgerecht gemaakt (antipasti). We blijven hier graag komen.

Gegeten op 22 april 2014

PaulRo

Heerlijk Italiaanse gerechten voor een mooie prijs. Zeker geen standaard Italiaan en de lekkerste pizza's die je ooit hebt geproefd! Een vast adres voor ons wanneer we in de buurt van Enschede vertoeven!

Gegeten op 25 mei 2013

AlexanderDH

Op een zaterdagavond met z'n tweeen een goede pizza willen eten, dat moet hier kunnen zou je zeggen. Op zich waren de pizza's ook van betere kwaliteit dat bij een doosnee pizzeria. De bodem was redelijk knapperig (geen houtoven) en de groenten vers. Dat was t ook wel. De smaken waren vlak, de pizzakeus niet gevarieerd en flinke lappen cervelaat verwacht is dus elders en niet hier waar de prijzen beginnen bij een tientje. Jammer.

Gegeten op 11 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant-Pizzeria Sorrentino in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant-Pizzeria Sorrentino. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.