Maoz vegetarian

• 7.5

• 7.1

wilmasiccama
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zin in een snelle maaltijd met daarin ook iets krokants. Zoiets als een bitterbal of kroket, maar die vind ik nergens naar smaken. Maar eens een gefrituurd balletje falafel uitproberen bij Maoz. Maoz is centraal gelegen (de Grote Markt in Nijmegen), heeft niet veel zitplaatsen, maar ik wilde snel even een echt lekker hapje eten. Gelukt!
Falafel is gemaakt van kikkererwtjes, maar deze hadden veel smaak gekregen door de noten en de diverse kruiden en specerijen die waren gebruikt. Ik kreeg ze in een pitabroodje die van binnen zacht, maar van buiten fijn krokanterig was. Je kunt bij je hapje diverse extra’s doen (zoals avocado, ei, humus, feta) en ik nam er een plak gebakken aubergine bij. Als drankje bestelde ik een jus ‘d orange, die echt supervers was, want die werd uitgeperst waar ik bijstond. Interessant was het grote aanbod aan salades waaruit ik zelf een keuze kon maken (zeker zeven verschillende). Alles zag er goed verzorgd en smakelijk uit. Ook fijn was de grote hoeveelheid aan sauzen (nog meer, ik telde er negen) die ik in mijn broodje met krokante bolletjes kon scheppen. Moeilijk te kiezen en ‘t werd de knoflooksaus. Ik kom terug en de volgend keer (nee, de volgende keren) ga ik andere salades en sauzen proeven.

Gegeten op 24 februari 2014

peterverda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds een jaar of 4 kom ik hier met grote regelmaat.
Het is een klein restaurantje aan de grote markt in Nijmegen.
Het menu bestaat uit broodjes falafel in alle soorten en maten en toevoegingen (humus, aubergine ) inclusief erg lekkere verse salades, die je zelf mag opscheppen.
Falafel voor diegenen die het niet weten bestaat uit een soort kleine gehaktballetjes, gemaakt van kikkererwten (vegetarisch dus ), die worden gefrituurd en vervolgens worden geserveerd in een warm pitabroodje.( klein 4,20 euro, groot 4,90 euro )
Een aanrader zijn vooral de heerlijke zelfgemaakte sauzen waaronder : koriander, knoflook, ui, sambal, peterselie, tahin (gemaakt van sesamzaadjes ) en nog een paar met moeilijke namen die me nu even niet te binnen schieten.
Ook verkrijgbaar zijn frietjes ( 2,00 euro ), van allerlei soorten gekoelde dranken ( geen sterke drank ).Mijn voorkeur gaat uit naar de versgeperste jus d' orange.
Een menu ( friet Falafel drank kost 7,20 klein/ 7,90 /groot.
En dan heb je echt wel genoeg gegeten.
Zoals gezegd ben ik een vaste klant, ( het is behoorlijk verslavend vind ik zelf )
Het meest opvallend is de versheid van de producten, zowel de salades als de sausen. Ook het frituurvet ziet er altijd kraakhelder uit.
De eigenaar is een vriendelijke man en is altijd in voor een gezellig praatje. ( Hij komt uit Afganistan maar spreekt heel behoorlijk Nederlands )
Enige puntje is, dat het niet al te groot is binnen ( ruimte voor ongeveer 7 mensen ( zittend ), maar buiten is er sinds kort een terras parasol, lekker buiten zitten dus.
De inrichting is eenvoudig te noemen.
Geschikt voor vegetariers en voor mensen die eens een dagje zonder vlees willen.

Gegeten op 18 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over Maoz vegetarian in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Maoz vegetarian. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!