a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 071 401 04 85

rob465

Kleine osteria (herberg) 'verstopt' in de Vrouwensteeg. Maandelijks wisselend menu. Gekozen als voorgerecht voor Tagliere di salumi con farinata (vleeswaren met foccaccia), qua portionering bijna een hoofdgerecht. Over(h)eerlijke stukjes worst, vleeswaren en speltmeel.
Als hoofd Polenta met tomaten, worst, spek en gegratineerde kaas, erg lekker. De combinatie van deze gerechten was weliswaar (te) veel, maar eerlijke smaken zonder poespas en met liefde klaargemaakt.
Wijn: een eenvoudige maar lekkere Rosso uit Umbrië.
Bediening was ter zake kundig en vriendelijk.
Inrichting: gezellig, maar dat systeemplafond mag er wel uit
Kortom: heerlijk gegeten voor een prima prijs. En vergeet voor- of achteraf de winkel niet te bezoeken (1 ingang) met heel veel zelf geïmporteerde producten uit Italië !

Gegeten op 22 januari 2016

Lacanche

Met z'n vijven gisteravond een geweldige avond bij de Osteria van Victor Russo doorgebracht.
Wat een mooie wijnkaart! Wat bijzonder dat je ook per glas en laag geprijsd een heerlijke Nebbiolo kunt bestellen. Super om een Cepparello van Isole en Olena in Nederland op de kaart te zien! Enorm assortiment uit de Piemonte. Grote klasse. Daarna komt echter de verbinding met het eten. Als je een topwijn met verfijning bestelt dan is het moeilijk om er een goede wijn-spijs-combinatie van te maken. Het eten is eerlijk en lekker, maar een grote Barolo wordt overvleugeld door de boersigheid van het eten: alle smaken net even tè sterk aangezet.
Enorm pluspunt is dat je bijvoorbeeld 3 voorgerechten kan bestellen, die je met z'n vijven kunt eten. Leuk om te mixen, en de hoeveelheden blijven hierdoor beheersbaar.
Hele prettige, aardige bediening, die op een zeer vriendelijke manier uitleg geeft en tegemoetkomt aan wensen.
En wat een heerlijke afsluiting met het "zoete toetje": Victor kwam rond met een enorme glazen bowl met in moscato ingelegde abrikozen, waarvan we er allemaal 2 op ons bordje kregen. In het midden werd een plateau met diverse soorte chocolade gelegd rondom een bakje met een hemels sausje om de abrikozen in te dopen. Ook hier hebben we weer iets minder van bestelt dan het aantal personen, zodat het lekker bleef en ook goed betaalbaar!

Gegeten op 16 januari 2016

SybEpp

Een geweldige locatie om Italiaans te eten. Een kleine kaart met bijzondere gerechten. Verschillende smaken liggen op je bord. Een ware traktatie! Vriendelijke bediening en heerlijke wijnen!

Gegeten op 9 januari 2016

engarde

Uitzonderlijke plek. Heel authentiek in inrichting, kaart en sfeer. Kleine kaart, die maandelijks wisselt en dus altijd aansluit bij de seizoenen. Het type eten is boers in de goede zin van het woord. Geen opsmuk; volle borden. Over het algemeen wel zwaar en vullend, maar bijzonder smaakvol en authentiek.
Het is bijna zonde dat de portie zo groot zijn, want daardoor kan ik nooit een compleet menu eten. Alleen een voorgerecht en dessert (altijd proeverij van verschillende lekkernijen) is meer dan genoeg.
De bediening is kundig en eigengereid (daar moet je van houden). De prijzen zijn flink, maar ik vind 't het waard, want deze kwaliteit eten en wijnen is uitzonderlijk.

Gegeten op 17 oktober 2015

Riesgien

Voor het eerst in de osteria gegeten met vrienden. De inrichting is sfeervol en we werden hartelijk ontvangen door de bediening. We begonnen met prosecco en verschillende kleine hapjes. Er werd goed uitgelegd wat de gerechten waren en welke wijnen erbij geschonken werden. Omdat we met z'n vieren waren kwam Victor met het idee om allemaal verschillende voorgerechten en hoofdgerechten op te dienen. Zo konden we van alles proeven. Het smaakte heerlijk, ook de wijn die erbij geschonken werd. Alle smaken waren goed op elkaar afgestemd. Als afsluiting een espresso met grappa, al met al maakte het tot een geslaagde avond.

patrob

Victor is een man die met veel passie kan vertellen over Italië. Zijn personeel legt heel goed uit hoe alles werkt in de Osteria en zijn goed geïnformeerd over de gerechten en de wijnen. Als je bij Victor in de Osteria eet, dan waan je je in Italië. Het eten is heel erg smaakvol, ook het onbekende. Het zijn gerechten gericht op het seizoen en als je houdt van verrassing dan moet je je zeker laten verrassen door de mooie gerechten die er geserveerd worden. De bediening is erg aardig en leggen veel uit. Het is misschien prijzig maar je krijgt wel een impressie van het echte Italië. Dit restaurant is geen standaard "pizza, pasta" restaurant en daar betaal je voor. Wij eten liever minder maar goed, dan vaak maar niet voldaan.

gerard146

Tournedos69

Via de Fiorucci Diner actie hebben wij bij Victor gegeten. We kregen een speciaal actie menu maar niet, zoals bij andere acties, aan de karige kant. In tegen deel, het was zeer uitgebreid! Perfetto! Wat mij op viel is dat de olijfolie zo heerlijk zacht was. We kregen het dessert niet eens op, jammer want dat was ook heel lekker!
Het enige minpuntje was de tafel waar we mochten plaats nemen. Een tafel voor 4 waar reeds 2 personen zaten. Ik voelde me een beetje bezwaard temeer dat het een 'vers' verliefd stel was.

Gegeten op 16 oktober 2015

michelle108

Wij aten met een groep en konden daarom alle gerechten delen. De avond was een aaneenschakeling van geweldige smaken. Victor gaf een korte introductie op de gerechten en waar de ingrediënten vandaan komen. Ook was zijn wijnkeuze uitstekend. Ik heb eerlijk waar nog nooit zoveel genoten van mijn eten als bij Victor Russo!

Gegeten op 8 oktober 2015

fcvandamme

Laatst ben ik met familie in dit fantastische restaurantje gaan eten. Je waant je meteen in Italië door de inrichting, fantastisch gedaan met overal kratten met flessen wijn, vazen vol lege kurken en allerlei leuke artikels uit tijdschriften en kranten aan de muur.
Het eten is overheerlijk. Simpele gerechten, goede ingrediënten, fantastische smaak: dit is hoe Italiaans eten hoort te zijn.
De wijnkeuze is enorm, en met wat hulp van de gastvrouw die werkelijk alles over wijn weet is een goede keuze zo gemaakt.
De Osteria is zeker aan te raden voor eenieder die van Italië en echt Italiaans eten houdt!

Gegeten op 3 september 2015

Schrijf zelf een recensie over Victor Russo's Osteria in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Victor Russo's Osteria. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.