a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 071 401 04 85

ChrisjeW

Ook wij begrijpen de positieve recensies niet. De bediening was onaardig en niet enthousiast over de kaart en gerechten. Op de kaart stonden geen gerechten die ons aanspraken. Vervolgens waren zowel de antipasto als het hoofdgerecht niet lekker. De risotto als hoofdgerecht werd geserveerd in een diep bord. Het was een donkere plas eten, zonder garnering, bord niet mooi opgemaakt.
Ook de wijnen waren middelmatig. En de 'kale' thee (een cantuccino was leuk geweest) kon het niet goed maken.

Gegeten op 30 juni 2016

Fries-en-Ommeland

Dit is Italiaans eten zoals Italiaans eten zou moeten zijn. In de Vrouwensteeg ligt een van de best bewaarde geheimen van Leiden: de Osteria van Victor Russo. Geïnspireerd door het rustieke Italië, worden hier gerechten geserveerd die niet te complex zijn van vorm en toch veel diepte hebben qua inhoud. Geen pizza's of lasagnes of andere overvloedige gerechten, maar mooie, volle borden gevuld met echte en verse ingrediënten die ambachtelijk worden bereid.
Mijn disgenote en ik openden zoals wij dat altijd doen met een glaasje prosecco. Als voorgerecht heerlijke vleeswaren uit de laars van Italië met brood en garnering en olijfolie van topklasse. Gepaard met een glaasje Riserva uit Roero een zeer smaakmakend begin van het diner.
Als hoofdgerecht nam zij het speenvarken, door slow-cooking gegaard en afgemaakt in de steenoven, geserveerd met groenten en met geroosterde, gekarameliseerde rode ui. Fan-tas-tisch. Perfect mals vlees, perfecte combinatie met de groenten en alles in ruime porties.
Voor mijzelf de spaghetti met garnalen en geraspte kuit van heek in een ruim gevuld bord en met olijfolie, kaas en verse kruiden. Een heerlijke, zachte combinatie van smaken maakten tot een fijn geheel. Perfect erbij was ook het glaasje Barbera/Cabernet Sauvignon, ik kan de smaken nu nog zo terughalen.
Na dit schitterende maal hadden wij nauwelijks nog plek over voor een dessert, maar we wilden nog zo graag, dus we vroegen de kelner of zij in de gelegenheid was voor ons een kleinere portie te regelen. Zij kwam terug met: amandelschuim met noga, hazelnootcrème op een biscuit, een chocoladetaartje en een soort ijs/crème van vanille. Hemel op een bord, en wat een service van de keuken en bediening! Als kers op de taart nog een heerlijk kopje espresso om het af te maken.
Elke keer dat ik hier ben is het een verrassing en elke keer loop ik weer gelukkig de zaak uit. Dat is voor mij de Osteria!

Gegeten op 15 april 2016

ilanakker

De positieve recensies over dit restaurant zijn moeilijk te begrijpen. Vooral de hoofdgerechten waren zeer matig. Zo was de risotto smaakloos en de kaaskeuze voor bij de risotto was vrij bizar. Het Italiaanse sfeertje dat wordt gecreëerd, wordt absoluut niet waargemaakt in het eten.

Gegeten op 11 maart 2016

henriët4

Heerlijk gegeten. Prachtige wijnen in een intieme ambiance. De Polenta was uitstekend. De bediening heel leuk en vriendelijk en we komen zeker nog eens terug. Zeker ook om te shoppen.

Gegeten op 20 februari 2016

rob465

Kleine osteria (herberg) 'verstopt' in de Vrouwensteeg. Maandelijks wisselend menu. Gekozen als voorgerecht voor Tagliere di salumi con farinata (vleeswaren met foccaccia), qua portionering bijna een hoofdgerecht. Over(h)eerlijke stukjes worst, vleeswaren en speltmeel.
Als hoofd Polenta met tomaten, worst, spek en gegratineerde kaas, erg lekker. De combinatie van deze gerechten was weliswaar (te) veel, maar eerlijke smaken zonder poespas en met liefde klaargemaakt.
Wijn: een eenvoudige maar lekkere Rosso uit Umbrië.
Bediening was ter zake kundig en vriendelijk.
Inrichting: gezellig, maar dat systeemplafond mag er wel uit
Kortom: heerlijk gegeten voor een prima prijs. En vergeet voor- of achteraf de winkel niet te bezoeken (1 ingang) met heel veel zelf geïmporteerde producten uit Italië !

Gegeten op 22 januari 2016

Lacanche

Met z'n vijven gisteravond een geweldige avond bij de Osteria van Victor Russo doorgebracht.
Wat een mooie wijnkaart! Wat bijzonder dat je ook per glas en laag geprijsd een heerlijke Nebbiolo kunt bestellen. Super om een Cepparello van Isole en Olena in Nederland op de kaart te zien! Enorm assortiment uit de Piemonte. Grote klasse. Daarna komt echter de verbinding met het eten. Als je een topwijn met verfijning bestelt dan is het moeilijk om er een goede wijn-spijs-combinatie van te maken. Het eten is eerlijk en lekker, maar een grote Barolo wordt overvleugeld door de boersigheid van het eten: alle smaken net even tè sterk aangezet.
Enorm pluspunt is dat je bijvoorbeeld 3 voorgerechten kan bestellen, die je met z'n vijven kunt eten. Leuk om te mixen, en de hoeveelheden blijven hierdoor beheersbaar.
Hele prettige, aardige bediening, die op een zeer vriendelijke manier uitleg geeft en tegemoetkomt aan wensen.
En wat een heerlijke afsluiting met het "zoete toetje": Victor kwam rond met een enorme glazen bowl met in moscato ingelegde abrikozen, waarvan we er allemaal 2 op ons bordje kregen. In het midden werd een plateau met diverse soorte chocolade gelegd rondom een bakje met een hemels sausje om de abrikozen in te dopen. Ook hier hebben we weer iets minder van bestelt dan het aantal personen, zodat het lekker bleef en ook goed betaalbaar!

Gegeten op 16 januari 2016

SybEpp

Een geweldige locatie om Italiaans te eten. Een kleine kaart met bijzondere gerechten. Verschillende smaken liggen op je bord. Een ware traktatie! Vriendelijke bediening en heerlijke wijnen!

Gegeten op 9 januari 2016

engarde

Uitzonderlijke plek. Heel authentiek in inrichting, kaart en sfeer. Kleine kaart, die maandelijks wisselt en dus altijd aansluit bij de seizoenen. Het type eten is boers in de goede zin van het woord. Geen opsmuk; volle borden. Over het algemeen wel zwaar en vullend, maar bijzonder smaakvol en authentiek.
Het is bijna zonde dat de portie zo groot zijn, want daardoor kan ik nooit een compleet menu eten. Alleen een voorgerecht en dessert (altijd proeverij van verschillende lekkernijen) is meer dan genoeg.
De bediening is kundig en eigengereid (daar moet je van houden). De prijzen zijn flink, maar ik vind 't het waard, want deze kwaliteit eten en wijnen is uitzonderlijk.

Gegeten op 17 oktober 2015

Riesgien

Voor het eerst in de osteria gegeten met vrienden. De inrichting is sfeervol en we werden hartelijk ontvangen door de bediening. We begonnen met prosecco en verschillende kleine hapjes. Er werd goed uitgelegd wat de gerechten waren en welke wijnen erbij geschonken werden. Omdat we met z'n vieren waren kwam Victor met het idee om allemaal verschillende voorgerechten en hoofdgerechten op te dienen. Zo konden we van alles proeven. Het smaakte heerlijk, ook de wijn die erbij geschonken werd. Alle smaken waren goed op elkaar afgestemd. Als afsluiting een espresso met grappa, al met al maakte het tot een geslaagde avond.

Gegeten op 24 oktober 2015

patrob

Victor is een man die met veel passie kan vertellen over Italië. Zijn personeel legt heel goed uit hoe alles werkt in de Osteria en zijn goed geïnformeerd over de gerechten en de wijnen. Als je bij Victor in de Osteria eet, dan waan je je in Italië. Het eten is heel erg smaakvol, ook het onbekende. Het zijn gerechten gericht op het seizoen en als je houdt van verrassing dan moet je je zeker laten verrassen door de mooie gerechten die er geserveerd worden. De bediening is erg aardig en leggen veel uit. Het is misschien prijzig maar je krijgt wel een impressie van het echte Italië. Dit restaurant is geen standaard "pizza, pasta" restaurant en daar betaal je voor. Wij eten liever minder maar goed, dan vaak maar niet voldaan.

Gegeten op 24 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Victor Russo's Osteria in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Victor Russo's Osteria. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.