Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Victor Russo's Osteria

1. Restaurant
  2. Italiaans

Victor Russo's Osteria

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 071 401 04 85

Djosie

Niet echt op een mooie plek, maar van binnen is het erg leuk. Een gezellig, klein, schattig rustiek restaurantje. De sfeer is een beetje chique maar ook ongedwongen en warm. Het eten was lekker: niet te vet en te veel vlees, en mooie porties. Niet te groot, niet te klein. Wel stom dat ze de zaadlijsten niet uit de gegrilde paprika hadden gehaald. De witte wijn was heerlijk.

Gegeten op 16 mei 2014

ericprenger

geweldig eten, heel smaakvol. goede bediening en een gepassioneerde kok. erg lekkere wijnen, ook in de goedkopere prijsklasse. verwacht geen chique gedoe of mooie aankleding maar dat hoeft ook niet als je lekker wilt eten. ik snap weinig van de wat negatievere recensies want; de bediening is prima en kundig, het eten is niet te zout (gebruik zelf weinig zout), ik heb liever een hele venkel, ui of wat dan ook op mijn bord dan een paar snippers uit een groentepakketje, en weinig keuze? geen probleem wanneer alles erg lekker is, toch? Goede zaak!!!!

Gegeten op 9 april 2014

sylvian7

Alvorens hier te gaan gegeten, eerst Iens geraadpleegd. Bij Victor Russo's Osteria blijkt eigenlijk de nadruk op de wijnen te liggen, niet op het eten'. Als je culinair of zelfs gewoon lekker wilt eten, ben je hier absoluut niet aan het goede adres.

We waren met z'n 3-en en hadden 2 voorgerechten besteld: een vleesschotel en een voorgerecht met mozzarella. Naar mijn smaak allebei een beetje erg simpel, maar wel veel (voor de Hollanders onder ons).
Dan het hoofdgerecht: we hadden de risotto en nog een of andere pasta. Ze proeven blijkbaar het eten daar in de keuken niet, want voor allebei de gerechten gold dat het veel te zout was. Er rees een licht vermoeden dat hier wellicht sprake was van opzet, zodat je meer wijnen ging drinken om de zoute smaak weg te spoelen.

En op de wijnen verdienen ze natuurlijk, zoals bijna elk zichzelf respecterend restaurant doet. De fles wijn die we besteld hadden was uitstekend, maar dat mocht ook wel voor 55 euro.

De bediening was verder aardig en behulpzaam. Ze deden ook niet moeilijk als je een wijntje wilde proeven. De sfeer was goed, de ruimte zag er gezellig uit alleen was het enorm koud in het vertrek.

Het is jammer, Victor Russo's Osteria zou veel potentie kunnen hebben (authenticiteit, sfeer, goede wijnen, enthousiast personeel) maar zolang de visie voornamelijk op de wijnen blijft liggen, wordt dit nooit een goed restaurant. Ik zou het in ieder geval aan niemand willen aanraden.

Gegeten op 22 maart 2014

pastimer2

Een bezoek aan Victor Russo's Osteria is een belevenis. Een Osteria is niet een fine dining restaurant. Sterker nog, de nadruk ligt op de wijnen, niet op het eten. Niet dat er veel mis is met het eten, maar de keuze is beperkt; een stuk of vier voorgerechten, evenzovele hoofdgerechten en dan de keus tussen kaas of 'dolce'. Victor houdt niet van concessies aan kwaliteit. Het brood bijvoorbeeld wordt drie keer per week vers uit Italië aangevoerd. Je moet hier niet met jonge kinderen willen eten. Als ze het eten al lekker zouden vinden, frisdrank zoals cola kun je niet bestellen. Iedereen die bij Victor komt eten kan dat allemaal van tevoren weten, je moet het gewoon niet willen om hier met jonge kinderen te gaan eten. Wij hadden een fantastische avond met veel aandacht van het personeel en Victor zelf. Met hem praten over brood, wijn. Hij doet niet moeilijk en rukt achteloos een fles wijn open om je te laten proeven. Elke maand is er een ander menu. Het heeft dus niet veel zin om het eten in detail te bespreken. Het is allemaal uitstekend. Nee niet goedkoop. Dit keer deden we niet moeilijk, kadootje van de baas. De voorgerechten zijn rond de dertien euro, de hoofdgerechten van achtien tot vijfentwintig. Als je zoals wij deden ook nog niet moeilijk doet over een paar mooie wijnen dan zit je zo aan de negentig euro p.p.
Het is het ruimschoots waard.

Gegeten op 7 maart 2014

Anoniemster

Bij binnenkomst zag het er veelbelovend uit. Via hun winkel met allerlei producten kwam je in het restaurant. Dat is een smal restaurant met ongeveer 9 tafeltjes. De decoratie was huiselijk, er hingen gedroogde hammen, glazen vazen vol met kurken en veel flessen wijn.
Maar toen begon het:
- Je kon daar helemaal geen fris krijgen, alleen water?! Dat is nl niet Italiaans werd er gezegd, belachelijk! Dus wijn of water.
- Keuze was erg beperkt, je kon kiezen uit ongeveer 4 opties per gang, bij dessert maar 2: kaas of zoet.
- Opmaak van de borden was erg grof: hele venkel en uien lagen over je bord.
- Het eten zelf was weinig bijzonders aan.
- Serveersters waren traag, wisten niet veel en vergaten de helft.
- Koffie hadden ze niet,alleen espresso.
- Zoet dessert wat chocoladetaart moest zijn werd opeens baba al limoncello (met heel veel alcohol). Geweigerd én toen was er opeens wel chocoladetaart, heel raar en niet lekker, grote homp die te hard was.
- De rekening moest nog met de hand geschreven en uitgerekend worden wat enorm lang duurde, heel vervelend en zeker met meerdere tafeltjes tegelijk duurde dat een half uur na aanvraag!

Kortom: dit was een eenmalig bezoek voor ons aan dit restaurant, helaas.

Gegeten op 1 februari 2014

EdjevanderPlas

Het concept van Victor Russo's Osteria is geweldig en de uitvoering ook. Je hebt er elke twee weken een compleet nieuwe kaart, afhankelijk van de verse producten die Victor uit Italië haalt. (Bijna) alles wat je eet, kun je ook kopen in het eetwinkeltje. Wij zijn net vertrokken met een groot stuk gorgonzola en een potje confiture, omdat die op het kaasplankje zo heerlijk smaakten.

Gegeten op 2 januari 2014

B.Lat.

Ik ben een fervent iensbezoeker, maar was dit keer vergeten om te kijken. Jammer, want dan had ik kunnen lezen dat de reacties enorm wisselen. Mijn eerste indruk was helaas ook niet echt bevredigend. De setting is een beetje shabby/studentikoos, maar met wat goede wil best charmant te noemen. Veel Osteria's in Italië zijn ook niet bepaald mooi ingericht, dus dat is hen vergeven. Ook de bediening is fris, charmant en van goedbedoelend. Dat kan echter niet camoufleren dat er best wat dingen zijn aan te merken op dit restaurant. Bij binnenkomst bleek onze gereserveerde tafel te zijn vergeven. Toen hebben ze het "proeflokaal" omgebouwd tot eetzaaltje voor mijn gezelschap en mij (we waren met z'n vieren) en we kregen een prosecco van het huis. De ruimte bleek echter moeilijk warm te krijgen, wat met name voor onze vrouwen niet prettig was. Op de wijnkaart staan kostbare wijnen en er werd ons ook een dure wijn geadviseerd. We zijn uiteindelijk voor een minder dure fles, van 40 euro gegaan, die zeker in de smaak viel. Het voorgerecht van onze keuze, zwarte risotto, bleek aan het begin van de avond al op te zijn. Het enige voorgerecht dat we nog wilden nemen (er stond ook nog inktvis op de kaart, maar dat wilde niemand van ons) was wat saai: droge crackers en bonen. Het bestek moest worden hergebruikt, best armoedig. Het hoofdgerecht, t-bone met truffel voor 2 personen, was erg lekker. Zonder enig bijgerecht echter ook een beetje saai. Nu zal dat best Italiaans zijn, maar er was ook geen mogelijkheid om iets van een salade of zo er bij te bestellen. Als nagerecht werd ons de keuze "zoet" of een "kaasplankje" aangeboden. We hebben twee porties zoet besteld met de bedoeling om het met de ander te delen. Hadden we maar gevraagd wat het dessert precies was, want het bleek slechts om wat fantasieloze plakken panettone gaan (Italiaans krentenbrood) en dat voor € 12,- per portie, stuitend! Bovendien niet lekker dus hebben we het merendeel laten staan. Uiteindelijk hebben we 240 euro afgerekend ( incl. 1 fles wijn van 40 euro en 1 fles water van 4 euro). Behoorlijk aan de prijs dus en dat voor matige kwaliteit. We hebben het heel erg gezellig gehad met elkaar, maar ik had liever een andere setting gehad.

Gegeten op 19 december 2013

NewJeen

Het decor. Een oud studentenhuis waar het systeemplafond nog in zit, binnenkomst door winkeltje en weinig romantisch licht. Maar tezamen heeft het wel wat.
Het eten. We hadden bij zowel bij voor, hoofd als nagerecht de misto. Kortom, grote variëteit. Het een bevalt dan nou eenmaal beter dan het ander. Hoogte punt hierbij was een enorme lap perfect gegaard rood vlees dat geserveerd werd op een houten plank. Ook bij ons had de pasta met truffel overdadig veel olijfolie. We waren verder heel tevreden over deze gerechten.
De bediening. Leuk dat Victor door de zaak loopt en gewoon een praatje aangaat. Verder weinig op aan te merken.
De wijnen/drank. Die zijn stevig geprijsd maar van goede kwaliteit. De tips die we kregen mbt wijn pakten echter niet altijd goed uit. Bijvoorbeeld we vroegen een lichte soepele rode wijn en krijgen een 3 jaar op eiken gerijpte chianti. 12 euro voor een glaasje Grappa is ook echt te duur.

Gegeten op 28 november 2013

Elsbeth1984

Helaas heb ik, ondanks de goede service, geen goede herinneringen aan dit restaurant. Ik vond het eten heel erg slecht, zeker wanneer je een beetje bekend bent met de Italiaanse keuken. Ik bestelde als hoofdgerecht pasta met truffel. In principe doet de truffel het werk en kan je redelijk makkelijk een lekkere pasta serveren. Mijn pasta lag echter in een bord vol olijfolie en de smaak van de truffel was ver te zoeken. Het dessert, een kaasplankje, was ook niet heel erg bijzonder en bevatte enkel verschillende soorten pecorino kaas.

Het eten was redelijk prijzig, maar daarvoor ontvingen wij helaas geen kwalitatief goed eten. En nog een klein puntje: het hergebruiken van servies en papieren placemats zijn geschikt voor restaurants die daghappen serveren voor EUR 10 maar niet voor een restaurant die (in ieder geval qua prijs) meer ambieert.

Gegeten op 20 november 2013

Foodie1990

Afgelopen Zaterdag bij de Osteria wezen eten en het voldeed aan mijn verwachtingen na al heel wat positieve verhalen te hebben gehoord.
We werden vriendelijk ontvangen door de bediening en begonnen gelijk met een heerlijk glas prosecco!
Hierna kregen wij een lekker klein hapje en een mandje met brood en grisinni's smullen.
We bestelden een carpaccio met cantharellen en truffel, coccore, 2 maal het lamsstoofpotje en tot slot een kaas&zoet dessert.
Typische herfst gerechten uit mijn favoriete vakantieland! Genieten!
Bedankt Osteria!

Gegeten op 9 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Victor Russo's Osteria in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Victor Russo's Osteria. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.