a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 071 401 04 85

Juul7

Wij hebben heerlijk gegeten bij Russo's Osteria! Echt een aanrader! De bediening is charmant en professioneel en heeft zeer veel kennis over de Italiaanse keuken en de Italiaanse wijnen en het eten was voortreffelijk. Je kunt proeven dat de ingrediënten van de gerechten met zorg zijn uitgekozen. Wij komen zeker snel weer terug!

Gegeten op 20 februari 2015

petra224

Ik heb zelf een hele tijd in Italië gewoond voor mijn studie en wilde hier in Nederland ook weer eens lekker authentiek Italiaans eten. Dit bracht mij naar de Osteria, waar ze alleen verse ingrediënten gebruiken en zelf kiezen wat ze uit Italië importeren. Dat is ook zeker te proeven!! Als voorgerecht hebben mijn vriend en ik de crostone en de tortino (het taartje met aubergine, tomaat en pecorino) gedeeld en deze waren al zoo lekker dat de avond niet meer stuk kon! Daarna hebben we ook twee hoofdgerechten gedeeld, de pasta met worstjes uit Norcia en de polenta en weer proef je die pure, eerlijke Italiaanse smaken. Als dessert namen we nog een chocolade proeverij waar je helemaal van wegsmelt! Alles was precies goed op smaak, niet te vet en 100% het geld waard!!
De bediening in het restaurant weet goed waar ze over spreken en wat ze serveren, staan je supervriendelijk te woord en kunnen je alles vertellen over de verschillende wijnen die ze hebben en doen perfecte aanbevelingen!
Het is een fijn restaurant om rustig te eten en je toch een beetje in Italië te voelen (mede ook door het prachtige interieur)!!
Ik zou zeker iedereen aanraden om daar een keer echt italiaans te gaan eten (en geen vernederlansde pizza of pasta)!!

Gegeten op 6 maart 2015

eetliefhebber04

De bediening zijn heel erg gastvrij en ze vertellen je uitgebreid over het itiliaan gerecht.. Ze hebben veel Keuzes aan wijn wat heerlijk is bij een lekkere maaltijd.. Persooneel ( zelfs de AFWASSER) zijn aardig.

Eten is heel erg lekker. Ik was 2 jaar geleden ook naar Italië geweest en voelde dat ik terug was in Italië met lekkere gerechten, verse groenten, traditionele itiliaanse eten ( geen pizza) het is een aanrader om daar te gaan eten.

Ze hebben ook een winkel dat je zoetigheid, pasta's en overtreffende heerlijk wijn kan kopen.

Het is een ECHTE AANRADER om daar te gaan eten of een bezoekje brengen bij de winkel..

Gegeten op 5 maart 2015

ted13

Onze verwachtingen waren hoog gespannen en wij verheugden ons op een echte Italiaanse verwennerij. Maar het tegendeel bleek. Wij werden aan een tafel met andere gasten geplaatst. Toen wij vroegen om een andere tafel voor 2 personen werd ons pinnig verteld dat dit het concept was. Gelukkig kregen wij een ander tafel.
Het voorgerecht leek wel een lunchmenu met veel olijfolie. Het hoofdgerecht viel enorm tegen. De Penne van spelt gemaakt door Benedetto Cavalieri was niet bijzonder. wij hebben beter gegeten in Italië. Een grote teleurstelling was de echte porchetta uit Norcia … botermalse speenvarkentje uit de oven met een garnering van seizoens groenten. Het dunne stukje porchetta was erg zout en de groente was doorgekookt.
Helaas zullen wij hier niet meer terug komen. Geen aanrader dus.

Gegeten op 7 maart 2015

JakkesS

Gegeten op 27 februari 2015

PaulineProef

Erg leuk eetcafé annex winkeltje. Victor maakt er echt een feestje van, de antipasti zijn werkelijk voortreffelijk. De dame in de bediening, Patty, had haar dag niet wellicht? Beetje snibbig kondigt zij aan dat ze een echte Osteria zijn, dus alleen wijn, water en espresso serveren. Bij hoge uitzondering een kopje thee, vooruit. In Italië eten wij altijd bij Osterie, en daar hebben ze ook gewoon cola, of sap. En ook latte, etc.
Maar goed: het eten was erg lekker, de pasta eigenlijk gewoon teveel na alle overheerlijke voorgerechten. De rekening was OK, 4 tientjes p.p. Wij vinden het altijd jammer dat er geen kraanwater wordt geserveerd, want ook een Osteria is 'gewoon' een eetcafé ;-)

Gegeten op 15 februari 2015

Paulineg

Gastvrije Italiaanse Osteria, dat lekker eigenwijs een eigen koers vaart. Dus geen bier en cappuccino, maar gewoon wijn, water en espresso. Wij hadden een zeer uitgebreide antipasta-proeverij vooraf. Goed op smaak, verse ingrediënten. Het hoofdgerecht met stoofvlees was wat vlakker van smaak, maar het nagerecht met een sabayon was weer prima. Hier ga je heen als je van authentiek Italiaans eten houdt en van een beetje chaos niet terugschrikt. Zeer kundige, vriendelijke bediening. Goede prijs-kwaliteitverhouding.

Gegeten op 10 januari 2015

Lekkerz

Dit is duidelijk een tent waar je wat vaker naar toe kunt. Er is wel een 'maar'. En dat heeft met de betrouwbaarheid te maken. Ik heb echt heerlijk gegeten en het klopt gewoon wat er op tafel komt. Uit alle berichten blijkt ook wel dat het heel erg kan tegenvallen en daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zeker als je een volledige kaart wenst en ook alle keus uit de drankwinkel. Dat heeft deze Osteria niet, maar dat moet ook niet. Dus als je hier vraagt om een biertje bij het eten dan heb je pech. Prima! Dan moet je maar bij een gewone Pizzaboer gaan eten en niet bij een traditionele Osteria. Dus die klagers moet je gewoon negeren. Wij hebben gewoon erg lekker en puur gegeten (zoals het hoort, niet te veel ingrediënten gebruiken). De wijnen top (wel aan de prijs).

Wij gingen de zaterdag terug om wat spulletjes in te slaan, maar daar komt dan toch de betrouwbaarheid naar voren. Op de deur staat een keurig briefje dat ze open zijn tussen 10.00 en 17.00. Kom je helemaal uit Bloemendaal gereden en zijn de deuren gewoon toch dicht. Dat is dan weer een reden om het een volgende keer maar niet meer te proberen en dat is jammer, want aan de kwaliteit van het eten ligt het niet.

Dan de gerechten zelf: een voortreffelijke tafel met antipasti. Mooie soep van tomaat en kikkererwten, heerlijke linzen, mooie proeverij van eend. Alles top voor elkaar. Simpel, puur en gewoon goed.

De hoofdgerechten waren ook simpel en goed. Had een mooie pasta met gamba, mooi op smaak. Ook de anderen waren onder de indruk van alle smaken. Het dessert was net iets minder. Daar kan de kok met alle rijkdom die de Italiaanse keuken kent nog wel een slag maken. Maar, alles bij elkaar een zeer geslaagde avond met prima eten en gelukkig een kok in zijn element.

Gegeten op 20 december 2014

norma3

Een erg leuk restaurant in de binnenstad van leiden. Bij binnenkomst voel je de italiaanse sfeer die wij goed kennen. Wij waren hier al een keer eerder geweest maar vonden de gerechten niet bijzonder. Toch nog een keer proberen dachten wij. Heel erg jammer ook nu de gerechten niet op smaak en slordig gepresenteerd. De prijzen zijn aan de hoge kant voor de kwaliteit die wordt geleverd.

Gegeten op 16 december 2014

Djosie

Niet echt op een mooie plek, maar van binnen is het erg leuk. Een gezellig, klein, schattig rustiek restaurantje. De sfeer is een beetje chique maar ook ongedwongen en warm. Het eten was lekker: niet te vet en te veel vlees, en mooie porties. Niet te groot, niet te klein. Wel stom dat ze de zaadlijsten niet uit de gegrilde paprika hadden gehaald. De witte wijn was heerlijk.

Gegeten op 16 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Victor Russo's Osteria in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Victor Russo's Osteria. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.