• foto's van Houdt van Eten in Groningen - 1

• 8.5

• 8.0

Houdt van Eten doet mee!

Reserveer nu!

Ontspannen sfeer, veel persoonlijke aandacht

In het hart van Groningen kookt chef Chris met liefde overheerlijke culinaire gerechten voor je. Geniet, laat de bediening een goede wijn voor je inschenken en geef je over aan de verrassende smaken in dit knusse restaurant.

Proever17656
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hier gegeten. Gereserveerd met een belangrijke vraag over allergie, binnen een uur reactie, super! Goede ontvangst, gezellige inrichting, prima stoelen. Bedienend personeel is zeer vriendelijk, drie gangen menu gekozen. Heerlijke gerechten, mooi om naar te kijken en uitstekend van smaak. Leuke attentie bij het dessert voor onze trouwdag.
Kortom, aanrader!

Gegeten op 22 maart 2014

Ting01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister weer met zijn viertjes in dit restaurant gegeten. Absoluut een aanrader voor iedereen die eens in Groningen 's avonds lekker wil eten. Zeer gastvrije ontvangst, reserveren een must.
(via seat me) Wij kozen wederom voor het 3 gangenmenu a Euro 32.95 p.p. ( echt ruim voldoende)
Als entree een amuse, van het huis. Vervolgens op een langwerpig bordje een assorti van ongeveer 6 kleine favoriete voorgerechten, voornamelijk vis. Prachtig opgemaakt op het bordje met veel details aan kleur en smaak o.a. stukje kabeljauw met daarop stukje coquille. een carré van zalm gegarneerd met lintjes rode en witte kool.
Hoofdgerecht, 3 stukjes vlees van de Blanck Angus (Schots rund) met perfecte cuisson. een mini steaktartaar op een broodje, een gebakken tournedos en een stukje sucade (iets teveel kaneel) met een mozaïek van groenten, beetje Bearnaisesaus. Ook weer een lust voor het oog om naar te kijken.
Als dessert, een plaatje om te zien, een assorti van 5 zoete nagerechten, volgorde van eten wordt aangeraden door personeel. (een notentaartje, een clafoutis, bolletje ijs, granaatappelfantasie en een verrukkelijk stukje pure chocoladetaart. Glaasje dessertwijn erbij.
Bij het voorgerecht dronken we een Oostenrijkse wijn en bij het hoofdgerecht een wijn uit noord Spanje (beetje Rioja-achtig), waarvan ik de namen vergeten ben, maar allebei heel goed passend bij onze gerechten. Het enthousiasme en passie van het keukenpersoneel zal ons zeker weer doen terugkomen.

Gegeten op 7 maart 2014

APors
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben nu twee keer bij Houdt van Eten geweest en voor mij waren het twee heerlijke avonden. De laatste keer hebben wij gekozen voor het Iens 4 gangen menu, een heel gevarieerd menu waarbij gebruik is gemaakt van niet alledaagse producten, iets wat ik erg waardeer.

De gerechten zelf zagen er verzorgd uit en de gebruikte producten zijn kwalitatief goed en smaakvol. Hetgeen wat ik erg mooi is het enthousiasme van de bediening wanneer ze uitleggen wat we voor ons hebben staan. Dit enthousiasme zie je ook terug bij de toelichting op de te drinken wijnen. Bij het dessert kregen we drie wijnen geserveerd, elke wijn heeft zijn eigen herkomst, verhaal, smaak en bijpassend product. Na het horen van deze achtergronden maakt dat het eten van een dessert toch iets bijzonderder.

Houdt van Eten is wat mij betreft een aanrader, wij komen zeker terug.

Gegeten op 1 februari 2014

EeWi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi ambiance en sfeer. Al attent bij de binnenkomst en ook gedurende de maaltijd. To the point goede informatie; niet meer dan nodig is met af en toe een glimlach. We zaten dichtbij de keuken zodat we ook konden zien hoe gestreefd wordt naar perfectie. Inclusief het goed op temperatuur houden van de borden en ook het even schoonmaken ( de randen) voordat er geserveerd wordt. Het feit dat een serveerster dan een lepel laat vallen even is eigenlijk een mooi onderbreking in het streven naar perfectie. We zien ook dat de personeelsleden elkaar feedback geven.
De maaltijd zelf: We vallen van de ene in de andere smaaksensatie. De voorproeverij is een afwisseling van smaken en textuur; dat geldt ook voor de na proeverij. Een afwisseling in kabeljauw, heilbot en zalm; idem in mierikswortel, schorseneren en pastinaak. Het hoofdgerecht met twee soorten vlees; het ene smelt op je tong; het andere heeft een strakke "bite". Een "strakke" espresso daarna om alvast samen af te spreken dat we zeker nog ene keer terugkomen.

Gegeten op 15 februari 2014

Waterindemond
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekende keuken, mooi 4 gangenmenu, prima chef! Bij binnenkomst een hartelijk ontvangst, we gingen voor het wijnarrangement bij het menu, eerst een aperitief een mooie sauvignon blanc, waarbij opeens ook het voorgerecht werd geserveerd, dit voorgerecht bestond oa uit gerookte zalm en dat combineert toch niet met die sauvignon....foutje, dit hoorde niet bij het wijnarrangement , beloofd werd dat deze wijn " van de zaak" zou zijn na een ons inziens te overdreven excuus. Verder klopte de combinatie wijn-spijs helemaal, compliment voor de sommelier. Bij afrekenen bleek de "wijn van de zaak" gewoon op de rekening te staan. We hebben dat maar zo gelaten........ Jammer dat de bediening zulke steken laat vallen, hierbij opmerkend dat dit een jaar geleden op soortgelijke rommelige wijze ging.

Gegeten op 30 januari 2014

renejonkman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier het Iens vier gangen diner gegeten. Heerlijk eten, goede bediening, sfeervol geheel. Van de genoemde luchtjes hebben wij niets gemerkt. De open keuken geeft juist een mooie inkijk in het werk vd chefs. Alle 4 gangen waren een voltreffer. Het vlees vh hoofdgerecht om te zuigen, zo zacht. Alleen heel weinig groente, dat verdient eigenlijk meer aandacht. In ieder geval het terugkomen waard!!!

Gegeten op 1 februari 2014

Kikica
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier gegeten met twee vriendinnen. Zelf was ik laat, dus zij zaten in een heerlijke bank van een wijntje te genieten tot ik er was. De hele avond klopte gewoon van het begin tot het einde. Toen ik binnenkwam, werd mijn jas aangenomen en opgehangen. Fijne ontvangst die je een heel welkom gevoel geeft. Eten was heerlijk! Eerst krijgen alle gasten een mooie amuse. Vooraf had ik een salade. Deze was lekker. Maar het hoofdgerecht (varkenswangetjes) en het dessert (proeverij) waren absoluut overheerlijk!! Het eten in combinatie met de goede en zeer vriendelijke bediening, maken dit restaurant tot een absolute aanrader!

Gegeten op 8 december 2013

kooij01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een Iens- deal hier gegeten op een zeer koude dag. We werden hartelijk ontvangen en in de lounge er op en attente manier op gewezen, dat er veel eters aankwamen en we beter aan tafel konden gaan. De amuse was verrukkelijk en de proeverij van kleine voorgerechtjes ook. Daarna een fantastische soep. Het vlees, een zwijnmedaillon, van het hoofdgerecht was heel goed gebakken. Tot slot een proeverij van nagerechten die ook heel erg lekker was. Een echt lekker culinair etentje.
De bediening was erg attent en de tijd tussen de gerechten heel erg
goed. Het enige wat ik persoonlijk wel prettig zou vinden is een placemat op tafel. Het bord zo op een tafel vind ik een beetje eet-café achtig.

Gegeten op 29 januari 2014

Welterusten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hier het Iens-diner gegeten. Wij vonden het uitstekend, eten, bediening en locatie. Ik beaam wel een van de andere recensenten dat af en toe de geuren uit de keuken de overhand hadden. Een minpuntje, we hebben heel weinig groenten geserveerd gekregen.

Gegeten op 30 januari 2014

Proever12965
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier laatst met een groepje gegeten. Gereserveerd via Seat Me waarna we werden gebeld of we later wilden komen. Vreemd, bij online reserveren. Het eten was heerlijk. Het duurde echter allemaal te lang, de wachttijden tussen de gerechten verschilden heel erg. Toen we de ober daarop aanspraken trok hij dat in twijfel en reageerde mijn inziens erg onbeleefd.

Schrijf zelf een recensie over Houdt van Eten in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Houdt van Eten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!