Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Houdt van Eten in Groningen - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 31 85 666

Ontspannen sfeer, veel persoonlijke aandacht

In het hart van Groningen kookt chef Chris met liefde overheerlijke culinaire gerechten voor je. Geniet, laat de bediening een goede wijn voor je inschenken en geef je over aan de verrassende smaken in dit knusse restaurant.

blondbearnl

Gegeten op 30 augustus 2014

betty14

Via online reservering

Het restaurant zat helemaal vol en dat is geen wondeer, je kunt hier fantastisch eten!
Wij hebben hier van een heerlijk 4-gangendiner genoten!

Gegeten op 26 augustus 2014

leintjekik

Via online reservering

Wij hadden een dinerdeal bij Houdt van Eten. De ontvangst was zeer vriendelijk en we voelden ons meteen thuis, al waren we om 17.30 u de eerste gasten. Het eten was heerlijk en bijzonder. Proeverij van voorgerechtjes was heel lekker, maar wel erg veel verschillende smaken. Het zelfgebakken brood met kruiden en truffelboter dat erbij kwam was ook erg lekker, maar al met al vonden we het wel een beetje een te ruime explosie van smaken. Gazpacho waarin aardbei en garnalen verwerkt waren daarna was erg lekker, en de bruchetta met iberico ham paste er goed bij. Mijn hoofdgerecht was Angus beef; tournedos en een stukje sukade. Biefstuk was erg mals en lekker, stoofvleesje ook niet verkeerd. Mijn partner had het vegetarische hoofdgerecht; een lasagne met geitenkaas, waar ik ook een stukje van op mijn bord had. Dat kon slechter: lekkere volle smaak. Wij hadden aangegeven dat we op tijd weg moesten, want we hadden kaartjes voor een voorstelling, en de ober kwam overleggen omdat er nog minder dan een half uurtje over was voor het dessert (wak, zo laat al? helemaal niet gemerkt; we waren aan het genieten..). Hij stelde voor dat wij na de voorstelling terugkwamen voor de toet zodat we dat niet te gehaast hoefden doen. Prima plan, en van aanbetalen oid wilde onze aardige ober niet weten. Voorstelling bleek een teleurstelling, maar het dessert was de moeite waard. 5 hapjes, stuk voor stuk heerlijk, en een spannend dessertwijntje erbij (we hadden een half wijn arrangement erbij genomen). Lekker espressootje als afsluiter en onze avond was helemaal goed, ondanks de mislukte theatervoorstelling en later nog een zo-zo film diezelfde avond. Dat een karafje kraanwater (geen probleem, heel fijn dat dat gewoon kan) een keertje wat lang op zich liet wachten zijn we allang weer vergeten. Als we niet zover van Groningen zouden wonen zou dit voorlopig ons favoriete restaurant zijn.

Gegeten op 24 augustus 2014

Topexpertproever

Onlangs voor de eerste keer gegeten bij Houdt van Eten. Het eten was heerlijk. Er hangt een goede, rustige sfeer. Aardige, goede bediening. De kaart is uitgebreid, klassiek, maar in een modern jasje. Kortom een topper voor Groningen.

Gegeten op 9 juli 2014

KarinSlotman

Samen met een vriendin hier heerlijk gegeten. Het zag er allemaal aantrekkelijk uit en was mooi opgemaakt. Bediening was prima en klantvriendelijk. Restaurant is modern ingericht maar vrij donker.

Gegeten op 2 juli 2014

AlexdeJong

Via online reservering

Houdt van Eten is een absolute aanrader. Dinsdag 12 augustus, op mijn verjaardag, hebben we met z'n drieën bijzonder genoten van een 4-gangen diner.

We startten met een fijne amuse, gevolgd door een mooi opgemaakte proeverij van voorgerechten. Ondanks het feit dat ik niet van vis houd wist de kok het toch aangenaam te laten smaken. Ook de gazpacho en de bruschetta met Iberico ham smaakten uitstekend, al kwam de aardbei in de gazpacho niet duidelijk naar voren. Het hoofdgerecht was prima. De tournedos was perfect van kleur en smaak en de lasagne van gepofte rode paprika, wilde spinazie en amandelen viel ons alle drie in positieve zin bijzonder op. Het toetje kende een paar verrassende smaakcombinaties. Opvallend was telkens hoe verzorgd de gangen opgediend werden. Niet heel bijzonder, maar wel keurig.

Het personeel was kundig en vriendelijk. Van begin tot einde (de deur werd nog even opengehouden) was er oog voor de gasten. Men had verstand van zaken, m.n. de wijnen werden duidelijk toegelicht. Alles met een glimlach.

Kortom: professioneel en gastvrij personeel, een gezellige sfeer en uitstekend eten. Houdt van Eten beveel ik absoluut aan!

Gegeten op 12 augustus 2014

K_Haar

Vanavond heerlijk gegeten bij Houdt van Eten! van een perfecte sudderlap tot een uitgebalanceerde aardbeiengazpacho en een heerlijke kokossorbet toe. Lekker wijnarrangement erbij.

Sublieme vondst: de bordjes van de verschillende gerechtjes worden op het serveerbord vastgelijmd met een heerlijke aardappelpurree. Je ontdekt hem slechts per toeval, maar dit zorgde voor hilariteit aan onze tafel.

Enige minpunt is de lange serveertijd tussen de gangen, waardoor ik op het einde moest haasten om de laatste trein te halen.

Gegeten op 1 augustus 2014

Ok88

Gebruik gemaakt van de diner-deal. Met de amuse begon het al goed. Marmelade van paprika met creme van zalm en wat groene asperge. Wat een smaaksensatie. Hierop volgde het voorgerecht. Een proeverij van allerlei kleine gerechtjes, die stuk voor stuk goed smaakten. Je proeft dat hier veel aandacht aan besteed is. Geweldig. De gangen die hierna kwamen waren, gazpacho, een duo van het black angus rund en het dessert. Een uitstekend menu voor een goede prijs. Alles word hier zelf gemaakt en dat proef je. Je ziet de gepassioneerde koks in de open keuken, wat een extra belevenis aan de avond geeft. En dan de bediening, beleefd, verstand van wat er geserveerd word en veel verstand over de wijnen die we geserveerd kregen. Van begin tot eind een geweldige beleving gehad bij Houdt Van Eten. Wij komen hier snel terug.

Gegeten op 11 juli 2014

arent1

We hebben gebruik gemaakt van de Dinerdeal. De aanbieding is 4 gangen diner van €59,95 voor €29,95. Maar op de kaart van "Houdt van Eten' staat dat een 4 gangen menu €39,95 kost. Dus de aanbieding lijkt iets minder spectaculair. Maar in mijn ogen toch nog een goed aanbod.
Alle gangen waren top. De smaken waren goed op elkaar afgestemd. De bediening is vriendelijk. En de bediening weet wat op het bord ligt. We waren al om 19.00 uur aanwezig en verlieten de zaak pas om 23.00 uur. (Dit omdat we zelf nogal de tijd namen). Dit is de derde keer dat ik hier gegeten heb en iedere keer een uitstekende avond gehad. We komen zeker terug.

Gegeten op 15 juli 2014

jeu

Gegeten op 10 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Houdt van Eten in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Houdt van Eten. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.