Villa Suikerberg

2. Regionaal
  3. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 038 230 49 30

eva115

Heerlijk geluncht na een bezoek aan het naastgelegen Museum de Fundatie (ook een aanrader). Erg sfeervol restaurant met vriendelijk, ongedwongen personeel. Heel lekker eten, erg smaakvol en zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!

Gegeten op 1 april 2015

Meisjesmoeder

Goed en voldoende gegeten op een prachtige zonnige locatie in Zwolle. Bediening liet te wensen over helaas. Bestelling werd na lang wachten opgenomen, mensen die na ons binnen kwamen, werden eerst geholpen. Vuile vaat blijft te lang op tafel staan. Wilden nog 2e rondje koffie, is er niet van gekomen, duurde te lang voordat bediening dit opmerkte (lege borden, lege kopjes). Gemiste kans. Ik begrijp dat tussen 12 en 2 uur spits is, maar men moet echt beter opletten.
Maar, ik probeer t een volgende keer weer.

Gegeten op 21 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Beste mevrouw, hartelijk dank voor uw feedback. In het weekend is het op die tijden inderdaad alle zeilen bijzetten. Dan duurt e.e.a. wel eens langer dan wenselijk of ontsnapt er iets aan de aandacht. Dat wil ik echter niet als excuus aanvoeren. Wij zullen extra opletten. Ik hoop dat u een volgende keer het anders zult ervaren.

Dirtsa

Vandaag voor de tweede keer de lunch gegeten bij Vila Suikerberg. Beide keren in combinatie met een bezoek aan museum de Fundatie en een stadsbezoek. De eerste keer in een warmer seizoen op het terras op het gras buiten was goed bevallen. Vandaar dat we hier weer naar toe gingen. Nu, in november, zaten we binnen in het achterste gedeelte. Een prachtig oud pand, licht ingericht. Voor kun je ook op kussens in de vensterbank zitten. We werden vlot en vriendelijk geholpen. De thee was heel apart en wordt los door het personeel gekocht en in een filterzakje gedaan. Lekker "zelfgebakken" koekje erbij. We aten twee kroketten met lekker bruin brood en een grote bruine bol met humus, feta en salade. Grote hoeveelheid en heerlijk van smaak. In een vitrine lag gebak (o.a. mooie brownies, appeltaart, hoge cakejes) die we nu helaas niet konden proeven. Misschien een volgende keer.

Gegeten op 29 november 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

Hartelijk bedankt voor uw mooie recensie. Fijn dat het ook de tweede keer goed bevallen is. Een volgende keer moet u inderdaad maar eens een keuze maken uit onze gebaksvitrine.
U bent van harte welkom!

barbara1001

Hier hebben ze nog niet van klantvriendelijkheid gehoord. Reserveren was moeizaam. We wilden graag om 12.30 uur komen maar moesten perse 12.00 uur aanwezig zijn, anders konden we niet komen. Hilarisch dat wanneer je er dan dus een half uur eerder bent je pas na een half uur gevraagd wordt wat je wilt drinken. Een van ons moest de parkeermeter tussentijds bijvullen, daar deed de bediening heel moeilijk over pas toen we aangaven dat we dan weg zouden gaan gaf ze wat wisselgeld. Toen we aangaven dat er een persoon extra mee was zei de bediening dat ze dan helemaal een stoel extra moest pakken.
Het eten was als je over prijs/kwaliteit verhouding spreekt slecht. De salades leken vooral gevuld met sla uit een zakje en weinig vulling. Zo was er in de herfstsalade met gorgonzola, perzik en ham. twee stukje perzik te vinden, twee plakjes ham en aan de gorgonzola zat de korst nog. De ober gaf aan dat je dat best kon eten... ja dat klopt maar of het ook lekker is..? In de Gambasalade moest je zoeken naar gewokte groenten achteraf bleek dat de twee stukje broccoli te zijn en de gamba's waren ook op 1 hand te tellen. De tosti brie was lekker. Verwarming stond op 10 dus het was ook bloedheet. Hier gaan wij nooit meer heen!

Gegeten op 20 november 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

heel jammer dat mevrouw klantvriendelijkheid verwart met het weglaten van feiten. Na contact via mail zet mevrouw haar hakken in het zand. Daarom reageer ik nu op deze manier. Mevrouw werd om 12:00 uur verwacht, kwam echter tegen 12:30 uur. Haar kritiek m.b.t. parkeergeld en stoel zijn volstrekt onterecht. Op haar beleving van het eten zou ik normaal serieus ingaan maar laat ik nu voor wat het is. Dat is haar mening.

CorjanvanEudel

Vandaag hier samen met 7 gasten gelijk na openingstijd uitgebreid koffie gedronken en hierbij een lekker gebakje genuttigd. Hele sfeervol ingerichte villa met vriendelijk en behulpzaam personeel. Een foto nemen van het hele gezelschap werd pro actief aangeboden en verder niets op het personeel aan te merken. Koffie is goed, netjes een glaasje water naast de espresso. In principe niet meer dan normaal, maar helaas niet overal vanzelfsprekend. Gebak was ook lekker en ruim voldoende. Rekening viel ook nog eens erg mee. We hebben hier eerder ook al eens heerlijk geluncht. Mooie plek, goed personeel en lekker eten/drinken. In Zwolle? Ga ook eens langs bij Villa Suikerberg.

Gegeten op 14 november 2014

trantor

Leuke stek voor een lunchroom. Via iens.nl uitgezocht op basis van de recencies. En het is prima eten tegen normale prijzen. Tafelgenote nam 2 garnalenkroketten en was zeer tevreden. Ik nam de lokale kaas met mostermayo en sla op 2 heerlijke broodjes. Bediening is niet heel snel hoewel er voldoende personeel aanwezig was. (Ik denk dat ze niet voldoende mensen in de keuken hadden) Decor prima, leuke uitleg over het onstaan van villa Suikerberg.

Een geslaagde lunch die ik een ieder kan aanbevelen.

Gegeten op 31 augustus 2014

Restaurant - 9 maanden geleden

Hartelijk dank voor uw reactie. Fijn dat u onze locatie en het eten waardeert. Wij leggen er eer in om ook vlot te bedienen. Omdat onze keuken klein is kan bij grote drukte de wachttijd toenemen. Onze excuses dat het wat lang geduurd heeft. Ik hoop in ieder geval dat u het wachten niet als onaangenaam heeft ervaren.

Vriendelijke groet,

Februari

Prima eten: Wrap met zalm en Ciabatta met humus. We zaten heerlijk buiten mooi uitzicht. Op een gegeven moment kwam er een heer en een dame van rond de 20 ook op het terras zitten. Kennelijk bekenden van de bediening. De dame ging er uitgebreid voor zitten: met haar voeten op de tafel. Een bediende kwam de bestelling opnemen: een late en een koffie, vroeg uitgebreid hoe het was maar geen commentaar over de schoenen. De volgende bediende kwam langs, met haar werd uitgebreid gesproken of ze er nog bleef werken naast haar studie, geen commentaar over de schoenen. De derde bediende kwam langs om de bestelling te brengen en er volgde een gesprek over een ver oord waar de dame en heer naar toe zouden gaan, geen commentaar over de schoenen die de hele tijd op de tafel bleven liggen! Het is een prima locatie, het eten is van uitstekende kwaliteit maar hier gaan we niet meer naar toe. Van deze tafels moeten de gasten ook eten!!! En er was niemand die er wat van zei, ze keken er naar meer niet. En voor betreffende dame gelden kennelijk andere fatsoensnormen, walgelijk!

Gegeten op 26 augustus 2014

Beste proever in spe,

Fijn dat u het eten bij ons waardeert. Verder kan ik op uw recensie het volgende zeggen. Sommige gasten voelen zich kennelijk zo op hun gemak, dat de benen in de relaxmodus gaan. Dat kan heel onbehoorlijk zijn, maar hier is een nuancering toch wel op zijn plaats. Het tafeltje waar u het over heeft, is een bijzettafeltje/hocker bij onze loungebank. Dat is niet bedoeld om van te eten. Uw recensie suggereert anders. Wij herkennen ons daarom niet in het beeld dat u schetst.

Proever in spe - 9 maanden geleden

Bedankt voor uw nuancering. Wij hebben aan zo'n bijzettafeltje/hocker gegeten... Het zou dan in dit geval op zijn plaats zijn geweest om dit mede te delen.

Beste februari,
Dank voor uw reactie. Ik had deze nuancering liever in uw recensie gelezen. Uw recensie wekt nu een indruk die gewoon niet klopt. Als de overige tafels bezet zijn maken onze gasten er vaak zelf geen probleem van om van een bijzettafeltje te eten. Wij vinden het aanmatigend om gasten te zeggen dat dit niet kan. Wij wijzen ze er wel vaak op dat het erg krap is.
Prima dat u kritisch bent. Het helpt ons om alert te blijven. Wel vind ik uw recensie overtrokken.

Zwollenaartjes

Tussen de middag op een warme dag geluncht met twee dames. Vlotte bediening. Wij kozen de wrap met zalm. Niet verkeerd, maar ook niet echt bijzonder. De wrap zelf was iets te droog en taaiig. Vulling wel ok, en verder wat bordvulling met sla etc. Met een glaasje rosé erbij en met het uitzicht op de gracht etc. is het toch een leuk stekje om te lunchen. De cappuccino was ook goed.

Gegeten op 16 juli 2014

Praline

Ruime keuze uit lunchgerechten: warme en koude broodjes, salades, soepen. Wij kozen de zomerse salade, met o.a. kip, de ciabatta met kip cajun en de ciabatta met humus/feta/gegrilde paprika. De gerechten smaakten allemaal heerlijk en de porties waren royaal en met verse ingrediënten belegd. De cappuccino was ook goed. De bediening was vriendelijk, adequaat en vlot. Villa Suikerberg is een prachtige en sfeervolle locatie met een gezellig terras. Het ligt direct naast museum De Fundatie, ideaal lunchplekje dus na een bezoek aan het museum.

Gegeten op 4 juni 2014

spiens48

Wat een leuk plekje, vlak naast De Fundatie. Klein, maar fijn terras met uitzicht op de singel. Heerlijke lunch met broodje caprese, zeer rijk vol bord, en scampisalade. Bij de laatste kozen we voor de kleine variant, maar voor een normale eter is dat een hele maaltijd. Verrukkelijk klaargemaakt met lauwwarme gezonde broccoli en bietensla, champignons en veel scampi's. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Heerlijke frisse wijn uit de Pays d'Oc erbij. Als we in Zwolle woonden gingen we er vast vaak lunchen.

Gegeten op 27 mei 2014

Restaurant - 28 mei 2014

Beste heer, mevrouw,
Bedankt voor uw mooie reactie. Erg leuk om te lezen. Fijn dat u het bij ons zo naar uw zin heeft gehad.
Bij uw volgende bezoek aan Zwolle zien wij u graag terug.

Vriendelijke groet,
Michiel Wijermars,
Villa Suikerberg.

Schrijf zelf een recensie over Villa Suikerberg in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over Villa Suikerberg. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.