Brass

• 8.5

• 8.6

tineke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Impressie tijdens het 'walking diner': bijzonder gedurfd, zo'n inktvis, erg lekker ook. Mooi decor, stijlvol. Bediening op zich prima, maar nogal ballerig en mijnheer herhaalde zich meerdere keren door te zeggen dat dit "absoluut niet uit kon". Jaha, doe dan niet mee als het je niet aanstaat!

Gegeten op 2 maart 2014

Martin Samsom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi gelegen zaak aan het Janskerkhof, zeer sfeervol en smaakvol interieur. De porties per bordje zijn nogal karig, met aardige smaakcombinaties, niet echt verrassend en soms uit balans. Het is hier nog steeds nouvel cuisine troef, en die kleine hapjes vullen de maag niet genoeg. Ze zouden er goed aan doen een gewoon menu te bieden, met volwassen gerechten. Wijnen zijn goed, bediening heel adequaat en vriendelijk.

Gegeten op 1 februari 2014

jan.abercrombie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede ontvangst Na een drankje in de bar aan tafel in het sfeervolle restaurant en gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu van €34,50, wijnarrangement en en BOB-wijnarrangement. Het voorgerecht bestond uit 1 klein inktvisje met gelegeerde en gepureerde groenten. Klein, maar goed van smaak. Het hoofdgerecht bestond uit twee plakken "rib-eye", zonder te vragen bleu geserveerd en te rood voor één van de disgenoten, met een garnituur van gepureerde groenten. Een gebakken stukje ananas met crème-fraîche-ijs en warme kersen completeerde het menu.
Rib-eye is een dooraderd stukje vlees. Het vet zorgt voor de bijzonder smaak en maakt het vlees mals. Daarvan was in dit gerecht geen sprake. Het gepureerde garnituur is niet aan mij besteedt. Ik ben al lang geen baby meer en heb graag wat in mijn mond.

Gegeten op 3 januari 2014

R-S-
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi restaurant in een statig pand. De zeer sfeervolle entree en inrichting in combinatie met de hartelijke ontvangst is de start van een mooie avond uit. Gekozen om direct plaats te nemen aan tafel, in plaats van eerst een drankje in de bar. Na een lekkere amuse ging de avond verder met voor ons de bistronomix: 4 gerechtjes gekozen per persoon van 10 euro per gerecht. 4 gangen verrassings menu had ook gekund voor 40. Echter de kleine gerechtjes gaven ons de mogelijkheid om te kiezen voor een 4e 'hoofdgerechtje' in plaats van een dessert. De doradefilet was goed op smaak, maar iets overbakken. De combinatie van kalf en tonijn was wederom zeer goed op smaak, echter is het voor mij nog steeds een raadsel of het de bedoeling was dat het vlees koud werd geserveerd (een gemiste kans wat mij betreft). De kalfszwezerik was fantastisch. Het 4e gerechtje van rib-eye met aardappel was wat gewoontjes. De wijn: voldoende kennis in huis bij Brass, maar wij hebben lekker eigenwijs de Clarendelle Haut Brion besteld: lekker! Financiële gevolgen: 65 euro p.p.: aan de hoge kant, maar simpelweg de prijs van een avond uit in plaats van even ergens wat eten.
Minpuntje: 4 gerechten werden geserveerd in 3 uur en een kwartier. Echt te lang wachten tussen de gerechten. Nietemin: Brass is zeer zeker een aanrader!

Gegeten op 23 november 2013

WWU
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat kan je toch heerlijk eten bij Brass. Niet alleen heerlijk eten en een goede service, maar eten aan 'de keukentafel' met een gezelschap is een aanrader!
We kozen voor het 5 gangen-menu met het wijnarrangement. We begonnen met een steak tartaar met uiencompote, broodcrouton en oesterblad. Daarna kabeljauw met Beluga linzen en Stroganoffsaus. Zwezerik geglaceerd in roomboter en kastanje jus. Met hierbij Couscous en duxelle.
Hoofdgerecht een mooi Hertenbiefstuk met rode-wijn-saus en spruitjes. Het nagerecht was een klassiek kruimeltaartje.
Bij alle gerechten werd een mooie bijpassende wijn geschonken, met goede uitleg. Het was een mooie avond!

Gegeten op 16 november 2013

VanVliet74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke tent. Alleen de aankomst is al heel fijn, je wordt netje ontvangen, wordt begeleid om een borreltje te drinken aan de bar en vanaf dan is de service zoals service hoort te zijn "we zijn hier te gast" als je plezier hebt in je werk dan straal je het ook uit. Heerlijk gegeten, goede wijnen en oprechte interesse in de gerechte die geserveerd worden. We zien en spreken natuurlijk altijd de voorkant, maar gezien de gerechten en de smaak kan het niet anders zijn dan dat het in de keuken hard werken is maar dat elk gerecht met trots de keuken verlaat. Het was voor ons niet de eerste keer dat we hier gegeten hebben en de overtreffing blijft ons verrassen.

Gegeten op 26 oktober 2013

Andrea888
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met 8 personen heel goed bij Brass gegeten. We zaten aan de ovale keukentafel in een gezellige, aparte ruimte naast de bar en hebben het 4 gangen Chef's menu gegeten. 1e gang heel verfijnd, carpaccio van heilbot heel licht gegaard in kerry met een dressing van ingrediënten die in de "Big green egg" gerookt waren. Heel bijzonder. Het tussengerecht van kabeljauw ook heerlijk. Hoofdgerecht wildstoof met een wild zwijn koteletje. Nog lekkerder! En een lekker toetje! De wijnen waren per gang door Sydney uitgezocht en in het glas hele lekkere wijnen en mooie combinaties met de gerechten.
Maartje en Sydney, dank voor een topavond! We hebben genoten en komen zeker weer terug.

Gegeten op 12 oktober 2013

pushdoll
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een wonderlijke avond gehad in Brass. Het restaurant is netjes en orgineel ingericht. Lastig is dat de lamp boven tafel in ons gezicht scheen en de muziek te overheersend was. Het duurde veel te lang voor het hoofdgerecht kwam, zodat de wijnarrangement- wijnen al half op waren voor het hoofdgerecht kwam: eend met vel, hier en daar taai. Beetje grauw bordje. Weinig groenten en relatief gezien veel vlees. Ik hou niet zo van dat Franse gefrutsel met kegeltjes van raap en minieme rozetjes puree. Toen we de gastvrouw hier op aanspraken (het genante: "zou de snackbar nog open zijn? " werd al geopperd door mijn gasten aan tafel) lostte zij dit echter op charmante wijze op. *(al hadden we bij een van de diensters daarna voorgoed afgedaan en was de vriendelijkheid naar ons klaar!). Wat ook opmerkelijk was dat we het verrassingsmenu hadden gekozen en heel attent was het paddestoelschijfje vervangen door... lucht ?! voor een van mijn gasten die had aangegeven geen paddestoel te lusten. Dat kan natuurlijk niet als je aangeeft hier rekening mee te houden. Het toetje was heerlijk. de bediening keurig, maar we komen hier niet meer.

Gegeten op 14 september 2013

Egon2009
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ligging en het pand is al een mooi binnenkomer, we hebben het aperitief op het terras gebruikt alvorens we binnen aan het diner gingen.
Het personeel is vriendelijk en informeel, regelmatig wordt je gevraagd of je iets nodig hebt, alles naar wens is en men komt ook met suggesties. Maar men weet ook een gepaste afstand te bewaren zo dat je niet het gevoel hebt dat er op je wordt gelet. We hebben nu tweemaal het vijf gangen verrassing diner gekozen en het was wederom een verassing. Smaken zeer knap op elkaar afgestemd en bijna altijd met een onverwacht element. Ook het kaasplankje was mooi van opbouw en smaak. De wijnen altijd van goede kwaliteit, echt een avondje uit.
Hier eet je in een tent met sterallures voor een bistro prijs.
Echt een aanrader...

Gegeten op 9 augustus 2013

joepert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk op het terras gegeten. Janskerkhof is een leuker plein geworden nu de parkeerplaatsen deels zijn opgeheven. Er zit voor ons gevoel echter nog wel wat meer in.
Wij begrijpen dat de formule van Brass per 1 augustus aanstaande gaat veranderen. Op zich hebben we niets aan te merken op het heerlijke 4-gangen verassingsmenu. Ook het begeleidende wijnarrangement viel bij ons goed in de smaak. Van de twee karaffen kraanwater werd er slechts een afgerekend. Dat is een mooie middenweg.

Gegeten op 25 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Brass in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brass. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!