Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Brass

2. Frans-internationaal
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 7600 777

freerk

Alweer enige tijd terug bij Brass gegeten. (voor de derde maal)
Het is één van de plekken waar je naartoe kunt als je een avond echt goed wilt eten. Kaart is afwisselend en gerecht vind ik lekker en gebalanceerd. Wijnen zijn uitstekend! Maar echt top is de bediening, die vaak in Utrecht te wensen overlaat, maar hier echt chapeau!

Gegeten op 15 augustus 2014

robAdD

Na wat langere tijd weer eens gaan eten bij Brass. Om onduidelijke reden was dit restaurant een beetje aan onze aandacht ontsnapt. Nu wij hoorden dat daar een nieuwe, jonge chef was aangetreden die wij kenden van zijn vorige locatie, was dat voor ons een mooie motivatie.
Het was verrassend dat alles nog hetzelfde was gebleven. Er was dan ook geen enkele noodzaak voor aanpassingen. Een prettige vertrouwde omgeving. Ook de kaart - waar de nieuwe kok nog geen invloed op had – toonde vertrouwd. Dat hoeft voor ons ook niet ingrijpend te veranderen. We aten heerlijk in een gastvrije omgeving met vriendelijke bediening. Voor ons een blijver, en voor anderen een aanrader.

Gegeten op 21 augustus 2014

Nielsleblanc

Meer dan prima gegeten in Brass. Bijzonder vriendelijke ontvangst in een prachtige locatie. Gekozen voor het driegangen verassingsmenu wat een prima combinatie van gerechten opleverde. Smaakvol, mooi opgemaakt. Wel begrijp ik de eerdere commentaren over kleine porties, maar persoonlijk vond ik het acceptabel. Wellicht is het een idee er een puntzakje frieten oid bij te serveren. Bovenal vond ik de bediening bijzonder attent en vriendelijk. En ondanks dat het erg rustig was deze avond en de ruimte vrij groot, vonden we de ambiance absoluut goed. Beslist voor herhaling vatbaar, Brass is de moeite waard.

Gegeten op 19 augustus 2014

Megusto

De locatie en de gastvrijheid zijn top, net als de wijn. We namen met z'n viertjes het viergangen(verrassings-)menu. Het eten was oké, de lekkerste gang was het tussengerecht met de schol in een zalige frisse dressing. Maar nu mijn grief: de porties waren ongelofelijk klein. Een miniem stukje (lekkere) vis hier, een paar dunne reepjes (lekkere) rumpsteak daar. Mijn bord in letterlijk 3 happen leeg, dus bij elke gang heb ik extra brood besteld. Toch rammelde ik na ons diner nog van de trek. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Voorlopig (helaas!) geen Brass meer voor mij...

Gegeten op 25 juli 2014

martijn159

Gisteravond met vrienden hier gegeten. Mooie verfijnde gerechten met een uitstekende service van de gastvrouw! Echt een heerlijke avond uit gehad. Absoluut de moeite om een keer met mooi weer buiten op het terras eens goed te dineren. Of binnen in het stijlvolle restaurant. Ook leuk om voor het diner een borrel te doen in het proeflokaal. Brass is en blijft een aanwinst voor de stad!

Gegeten op 26 juli 2014

albertx

Na een dagje tuinen bekijken strekn wij neer op het terras bij Brass. We wilden een kir royal drinken, helaas niet voorradig. We bestelden een hoofdmaaltijd. Ik bestelde een tartaar. Ik wit niet dat die dingen koud geserveerd werden, er waren denk ik vijf frietjes bij, geen groente. Geen salade. Wij vonden het een bijzonder slechte prijs kwaliteit verhouding. Veel geld, weinig te eten. Na de maaltijd hebben we ergens anders nog iets subsantielers gegeten. De niuwe kleren van de keizer zou ik zegen. Ik raad heteen ieder af....

A.Duinkerken

Gegeten op 28 juni 2014

ChefWim

Na goede verhalen voor het eerst gegeten bij Brass en zeker niet teleurgesteld!
We hadden het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Leuke gerechten (zwaardvis, heilbot, piepkuiken,lam) die niet alledaags zijn bereid, met bijvoorbeeld een oosterse, pittige twist.
Lekkere bijpassende wijnen met ook daarin verrassende keuzes. Een Oostenrijkse rosé bij zwaardvis kom je niet overal tegen, maar leverde wel een prima combinatie op.
De fijne persoonlijke bediening maakte onze avond compleet. Wij komen terug.

Gegeten op 14 mei 2014

mcv

Gisteravond gegeten bij Brass. Vriendelijke ontvangst in mooie setting. Gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu met Bob-wijnarrangement. De wijn was, met uitzondering van de dessertwijn die eigenlijk geen dessertwijn was maar, prima. Het eten daarentegen was echt minder. Het kleine stukje schol bleek vol met graten, het lamsvlees beslist niet mals, de porties waren klein. Een gesprek voeren was lastig, want je kunt elkaar door de drukte en slechte akoestiek nauwelijks verstaan. Ondanks de vriendelijke bediening moet gezegd worden dat de kwaliteit van het voedsel dermate achterblijft dat we hier niet terug zullen komen.

Gegeten op 10 mei 2014

ab5

laat gebeld of er op zaterdag nog een plekje was, eigenlijk niet maar er werd geschoven met stoelen en tafels en wij konden met 4 personen nog om 21.30 terecht. Vriendelijke ontvangst, daarna drie gangen verrassingsmenu genomen. Smaak en presentatie inderdaad plezierig verrassend, Wijn , op advies van de sommelier/eigenaar bleek geweldige keuze. Erg plezierige bediening, professioneel maar warm en een geweldige entourage. Een keuken die wij gewoon meer gaan ontdekken. Een echte aanrader!

Gegeten op 3 mei 2014

tineke

Impressie tijdens het 'walking diner': bijzonder gedurfd, zo'n inktvis, erg lekker ook. Mooi decor, stijlvol. Bediening op zich prima, maar nogal ballerig en mijnheer herhaalde zich meerdere keren door te zeggen dat dit "absoluut niet uit kon". Jaha, doe dan niet mee als het je niet aanstaat!

Gegeten op 2 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Brass in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brass. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.