a TripAdvisor company

foto's van Brass in Utrecht - 1 foto's van Brass in Utrecht - 2 foto's van Brass in Utrecht - 3 foto's van Brass in Utrecht - 4 foto's van Brass in Utrecht - 5 foto's van Brass in Utrecht - 6

Brass

2. Frans-internationaal
  3. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 7600 777
  2. www.brass-utrecht.nl

Monumentale allure met een net zo statige kaart

In het hart van Utrecht, op het Janskerkhof, is Brass gevestigd in een prachtig oud pand. Met een stoer interieur vol koperen elementen is dit een trendy eetgelegenheid temidden van vele uitgaansgelegenheden zoals de stadsschouwburg. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig aangezien er louter met dagverse seizoensproducten wordt gewerkt. Ook zijn ze bij Brass gek op wijn, dus ze adviseren je maar wat graag om van jouw avond een complete culinaire ervaring te maken!

Smellie

Gisteren Brass geprobeerd te ontdekken...niet zo goed gelukt. Gerechten heerlijk maar erg kleine porties, decor sfeervol maar wordt volledig teniet gedaan door de arrogantie van de medewerkers, jammer. Geen Brass meer voor mij. Gelukkig heeft Utrecht nog genoeg andere zaken die het ontdekken wel waard zijn.

Gegeten op 18 maart 2015

Hier op dinsdagavond gegeten met 3 collega's, zeer vriendelijk en correct ontvangen. We lieten het over aan de chef en verteld dat we hij zijn gang mocht gaan. Het voorgerecht was ook gelijk de topper van de avond. Gepocheerde tongfilet met lardo en zuring. De smaak sensatie die bij ons binnenviel mede ook door de wijn die Sidney hierbij inschonk voor ons was echt "goud"!
Zonder de volgende gerechten ook maar iets te kort te doen want die waren stuk voor stuk ook van een hoog niveau maar de starter was grandioos ! Het tussengerecht was ossobuco waarbij een brunoise van verse groenten en aardappel mousseline, als hier al een minder puntje van zou moeten zijn kun je roepen dat de verhouding vlees/mousseline/groenten niet in verhouding was ( veel meer vlees ! ) maar wie zou hier over kunnen zeuren ? Piece was Simmentaler entrecote met een krachtige jus, perfect gebraden en mooi in balans met de groentjes. Dessert was een "banaan" pallet die ook schoon opging bij alle aanwezigen. Kopje koffie toe en we waren een zeer fijne ervaring rijker. Dank aan de gastvrouw die ook een groot compliment verdiend want het was helaas verder erg stil en dan op de juiste wijze aanwezig zijn is ook een kunst die niet een ieder beheerst, dank !

Piet van den Bosch

Gegeten op 10 maart 2015

CoenVermeij

Het 4-gangen verrassingsmenu was wederom fantastisch! Mooie en verrassende smaakcombinaties in alle gerechten, gecombineerd met prachtige wijnen. Complimenten aan het gastvrije team en in het bijzonder aan de chef. Een aanrader voor elke fijnproever!

Gegeten op 24 februari 2015

adnaloj19

Wij zijn gisteren met vrienden naar Brass in Utrecht geweest. Het restaurant heeft een bijzondere indeling en is heel sfeervol ingericht/aangekleed. Het eten was fantastisch en het personeel ontzettend aardig en attent. Het was echt een ervaring! Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 5 februari 2015

daanber

Heerlijk gegeten en gedronken in een geweldige aparte ruimte. Mooi pand, en heel mooi aan de huidige tijd aangepast met veel glas. Het eten is van enorm goede kwaliteit net als de wijnen. De achtergrond info van wijn en spijs voegt nog meer te aan de beleving.

Gegeten op 12 december 2014

JAEN

Met een groep heerlijk gegeten bij Brass. We zaten in een rustige, sfeervolle, aparte ruimte: de keukenkamer. De borden waren erg mooi opgemaakt en werden met veel zorg gepresenteerd. Erg lekker was het klassieke gerecht met Hazepeper (een combinatie van mousse van topinamboer, hazepeper, rode kool en appelschuim). De bediening was onopvallend, snel en accuraat door vooral de vrouwelijke personeelsleden. Een aanrader!

Gegeten op 9 december 2014

rachel30

Als eerste binnen en één van de laatste weg. Heerlijke avond gehad met goed eten, goede wijnen en toeliching, persoonlijke aandacht, op zeer mooie locatie aan het Janskerkhof. Absolute aanrader!

Gegeten op 28 november 2014

freerk

Alweer enige tijd terug bij Brass gegeten. (voor de derde maal)
Het is één van de plekken waar je naartoe kunt als je een avond echt goed wilt eten. Kaart is afwisselend en gerecht vind ik lekker en gebalanceerd. Wijnen zijn uitstekend! Maar echt top is de bediening, die vaak in Utrecht te wensen overlaat, maar hier echt chapeau!

Gegeten op 15 augustus 2014

robAdD

Na wat langere tijd weer eens gaan eten bij Brass. Om onduidelijke reden was dit restaurant een beetje aan onze aandacht ontsnapt. Nu wij hoorden dat daar een nieuwe, jonge chef was aangetreden die wij kenden van zijn vorige locatie, was dat voor ons een mooie motivatie.
Het was verrassend dat alles nog hetzelfde was gebleven. Er was dan ook geen enkele noodzaak voor aanpassingen. Een prettige vertrouwde omgeving. Ook de kaart - waar de nieuwe kok nog geen invloed op had – toonde vertrouwd. Dat hoeft voor ons ook niet ingrijpend te veranderen. We aten heerlijk in een gastvrije omgeving met vriendelijke bediening. Voor ons een blijver, en voor anderen een aanrader.

Gegeten op 21 augustus 2014

Nielsleblanc

Meer dan prima gegeten in Brass. Bijzonder vriendelijke ontvangst in een prachtige locatie. Gekozen voor het driegangen verassingsmenu wat een prima combinatie van gerechten opleverde. Smaakvol, mooi opgemaakt. Wel begrijp ik de eerdere commentaren over kleine porties, maar persoonlijk vond ik het acceptabel. Wellicht is het een idee er een puntzakje frieten oid bij te serveren. Bovenal vond ik de bediening bijzonder attent en vriendelijk. En ondanks dat het erg rustig was deze avond en de ruimte vrij groot, vonden we de ambiance absoluut goed. Beslist voor herhaling vatbaar, Brass is de moeite waard.

Gegeten op 19 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Brass in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Brass. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.