Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

WEEVA

2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 588 65 55

SilentAnnie

Vanavond heerlijk daghap met gebakken kabeljauw met wijnsaus gegeten. Verse snijbonen, salade, en knapperig gebakken aardappelen gegeten. De verse, erbij geserveerde rabarber maakte het geheel mooi af. Vriendelijke, vlotte, en zeer attente bediening.
En dat voor €10,- Super!

Gegeten op 1 augustus 2014

Johanntermunten

Heerlijk gegeten, met 3 personen 2 van ons hadden onbeperkt mosselen. Waren heerlijk, bij de 2e keer bestellen waren er weer nieuwe sausjes bij. Bij de koffie gratis een advocaatje. Al met al een prima prijs/kwaliteit. De bedoeling was boven verwachting. De urinoirs waren buiten werking tijdens ons bezoek daarom een 7

k.den.braven

Hier een prima lunch genoten. Mooi gerestaureerd restaurant dat een prima maaltijd voorschotelt zoals in de tijd van WEEVA (Woon- en eethuis voor allen) het gewoon was. Zeker een zaak om terug te komen om ook het diner uit te proberen. Bij binnenkomst wordt je verwelkomd door de gastvrouw en zij geeft je een tafel of je kan er zelf een uitzoeken. Waar kom je dat nog tegen.

Gegeten op 8 mei 2014

Lisette1973

Afgelopen zondag met moederdag bij de Weeva gegeten. De carpaccio was heerlijk, lekkere kaas er over heen. Mijn kipfilet gevuld met spinazie en pijnboompitje en omwikkeld met spek was ook zalig. Aparte combinatie maar wel erg lekker. Verder waren de bijgerechten ook erg lekker (sla, worteltjes, frietjes en gebakken aardappeltjes). Verder ontzettend vriendelijke bediening. Ook de gastdame bij de deur was erg vriendelijk. Mijn compliment over het eten maar zeker ook over de bediening. We hebben hier vaker gegeten, maar komen zeker nog terug!

Gegeten op 11 mei 2014

connyhuys

Op weg naar het station na een dagje stappen in Delfzijl en daarna in Groningen waren we (mijn partner en ik) op zoek naar een leuk restaurant en liepen bij toeval binnen bij WEEVA, zag er leuk en aantrekkelijk uit. Binnen was de verrassing nog groter, een warm onthaal in een prachtige omgeving en we konden gelijk naar een tafeltje, heerlijk uitrusten terwijl we de menukaart bestudeerden onder het genot van een drankje.
Allebij genoten van een heerlijke maaltijdsalade en een mooi en smakelijk desert. Prima bediening, beleefd en meedenkend. Daarna voldaan nog 3 uur in de trein terug naar Delft.

Gegeten op 16 april 2014

Kilojuul

Met de Iens in de hand op zoek naar een restaurant in Groningen. Na verschillende pogingen waar wij nul op rekest kregen omdat wij niet hadden gereserveerd kwamen we terecht bij WEEVA (Het Woon en Eethuis voor Allen...). Wat ons bijzonder opviel na eerdere onplezierige ervaringen die avond was het geweldige personeel. Niet alleen waren er voldoende mensen, maar ze deden ook nog allen hun uiterste best om hun gasten te plezieren. Zij waren zeer attent, vriendelijk en dienstbaar. Dat maak je tegenwoordig toch niet al te vaak meer mee. Echt een groot compliment hier voor het personeel, maar ook voor het eten. Wie denkt dat de Hollandse keuken niet meer bestaat moet nog maar eens naar Weeva gaan om dat te herontdekken. We aten een paar classics uit de Hollandse keuken die niet beter konden worden bereid dan wat we op ons bord kregen: Hollandse asperges a la flamande, met grote kwaliteit asperges en ham. Ook de roze gebakken kalfslever met de uitjes en de spekjes was van grote klasse. Als voorgerecht de zalm carpaccio en voor mij de gebakken bloedworst. Het lijkt erop dat de bloedworst weer een soort revival maakt, zij het op zeer bescheiden schaal. Bij Weeva was de worst perfect gebakken met een krokante korst, uitjes, rozijntjes en balsamico siroop azijn. Misschien een tikkie aan de zoete kant, maar toch ruimschoots de moeite waard. Het dessert, de mango bavarois nam ik alleen nog maar omdat ik er een fan van ben. Het decor is bijzonder gezellig, veel hout, veel schemering, veel koper, een gezellige drukte, echt leuk. Wij waren dus erg tevreden over Weeva en het is een uitstekende terugval voor als we weer eens in Groningen zijn.

Gegeten op 5 april 2014

Mus

Hartelijke ontvangst en direct naar 'zitje' met al gearriveerde collega's gebracht. Werd direct voorzien van een drankje maar vervolgens werd er bijna een uur lang niet gevraagd of we al aan tafel wilden. En dat terwijl het halve restaurant leeg was.
Brood en olijven als voorgerecht waren oké, het hoofdgerecht - schelvisfilet - was zoals het hoort te zijn: prima! Dat de bijgerechten in metalen schaaltjes worden geserveerd doet erg aan grootkeuken denken en dat werd bevestigd door de smaak. De broccoli was te gaar en het sausje had te lang gestaan. De salade was er eentje van dertien in een dozijn en de, weliswaar lekker krokant gebakken, aardappeltjes waren nogal royaal van kruiden voorzien. Toch goed gegeten want geen ruimte meer voor dessert. Had nog wel zin in een koffie verkeerd, die helaas in een 'gewoon' kopje werd geserveerd in plaats van in een royale mok.
Al met al geen culinaire hoogstandjes maar gewoon een goede plek om te eten. Vraag me trouwens af hoe het geluid zal zijn wanneer alle tafel bezet zijn. Het was nu al redelijk lawaaierig.

Gegeten op 27 maart 2014

henrivaneeghen

Wat komen wij nog steeds graag bij Weeva. Altijd meer dan hartelijke ontvangst, wordt nooit vergeten welke wijn je drinkt en ga zo maar door. Vooral een een eenvoudige maar lekkere carpaccio en assiete poison, vervolgens cannaloni en biefstuk voor de dames, voor de heer in deze want kleine maag. Kopje koffie na met gratis advocaat, zalig!!!

Gegeten op 24 maart 2014

nljw

Alleen al voor de service zou ik terugkomen. Ontzettend beleeft, correct en vriendelijk. Het eten was daarnaast ook nog eens erg goed. Een kaart vol normale gerechten (maar van hoge kwaliteit) en aan de liefhebbers die graag iets anders proberen is ook gedacht. De spare ribs waren perfect bereid, heerlijk sappig met een goed gegrild randje. Leuk dat ze hier standaard de nieuwe Brander mayonaise bij het gerecht geven, heerlijk! Het decor is ook erg goed, helemaal in de oude stijl, maar wel met een moderne twist.

LindaVogelenzang

Wij komen al jaren bij Weeva en waar vind je nog zo´n perfecte bediening, service en warm bad.
Het is altijd goed en met zuivere streekproducten, het lijkt wellicht een beetje oubollig maar de de door ons garnalencocktails, biefstuk voor de dames, de wildgerechten in het afgelopen half jaar, altijd goed! Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg!

Gegeten op 22 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over WEEVA in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over WEEVA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.