a TripAdvisor company

2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 588 65 55

HansStadjer

Ik kom reeds sinds geruime tijd bij Weeva en altijd is het weer goed toeven. Altijd wordt je weer meer dan vriendelijk ontvangen door 1 van de beste zwarte brigades van Groningen en direct, hoe druk het ook is, naar je tafel begeleid.

Vaak druk dus en terecht want de prijzen zijn voor het gebodene meer dan goed, zo is er bijvoorbeeld een dagelijks wisselende daghap. Zo aten wij de laatste keer een uitstekende biefstuk ( naar wens voor de man of voor de vrouw ), perfect bereid, bakje salade erbij en goudgele frieten. Mijn tafelgenoot een fruits du mer, de versheid van de vis was geweldig en de geadviseerde witte wijn, die eigenlijk bij het aspergemenu hoorde, was heerlijk.

Kopje koffie na met hoe leuk, een gratis glaasje advocaat als begeleiding. We komen snel terug.

Gegeten op 15 mei 2015

Da Law

Toevallig eens naar binnen gelopen en dat daarna vaak herhaald. Een bijzonder sfeervolle eetzaal, veel couverts, leven in de brouwerij! Hier wordt nog degelijk en traditioneel gekookt (Neerlans Dis, bestaat het nog?). Heerlijke garnalencocktail (verse cocktailsaus!), bloedworst, (dag)soepen (ja, ja, nog in een grote soepterrine geserveerd), maar ook gehakte Duitse biefstuk (met heel veel uien!), sliptong, sukade en een voortreffelijk gebakken ossenhaas (nu eens niet uit de steamer). Zo maar een greep uit de menukaart; Groningse nuchterheid, bereid met goede kwaliteit aan waar. Daarnaast een bescheiden, maar deugdelijke wijnkaart. Hoe kan het ook anders?

Gegeten op 16 april 2015

Mic_B

Weinig mis met die 'Woon- En Eethuis Voor Allen'. De bediening is allervriendelijkst en adequaat. Het eten no nonsense, toekan-like: een schnitzel, patat, gebakken aardappelen, broccoli en salade. Uiteraard ging ik voor de daghap. Een gebakken meerval staat immers niet dagelijks op het menu. Door de grootte van de eetzaal, en het gebrek aan akoestische demping, is spreken op luide toon wel een vereiste.

Gegeten op 6 maart 2015

Lisette1973

Afgelopen zondag met mijn ouders, broer, vriend en dochter bij de Weeva gegeten. Sateh, biefstuk, schnitzel, goulash....het was allemaal zalig. De bediening was top, echt heel vriendelijk, niet gemaakt maar echt oprecht vriendelijk en behulpzaam. Hier zouden veel mensen in de bediening nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Wij komen graag weer eens terug.

Gegeten op 15 maart 2015

sijbrand56

Prachtig ingericht restaurant in een klassieke ambiance, klein minpuntje is de akoestiek.
Bediening vakkundig en attent. Goed gegeten maar het blijft een niveautje achter bij het
niveau van de bediening, met name door de sobere presentatie van de gerechten.

Gegeten op 22 februari 2015

ChesterArthur

Los van de akoestiek was alles top! Het ontvangst, de ambiance, de kaart, de service en gastvriendelijkheid van het personeel. De ossehaas perfect was gebakken, extra frietjes ‘no charge’, als je bijvoorbeeld om extra mayo vraagt, staat dat ook 30 seconden later op tafel. Heerlijke huiswijnen. En het mooie is dat de keuken tot 23.00 uur open is. In de geest van de ‘oude’ Weeva, maar met een frisse touch. Franse, Hollandse en Groningse keuken. Het klopt allemaal gewoon. Na afloop hebben we nog wat gedronken in het aangrenzende gezellige Grand Café (met openhaard en biljart!), wat tevens de lobby is van het Martinihotel. Al met al, prijskwaliteit verhouding: TOP. Een daghap voor 10 euro. Hier kun je nog eens met een groep mensen eten, een feestje! Maar ik kom zeker ook met m’n vriendin terug.

Gegeten op 31 januari 2015

derodezora2015

Prima ontvangst en service, echter het eten was echt slecht. Ik heb een kaasfondue genomen, welke in mijn beleving rechtstreeks uit een pakje kwam en de groente die er bij geserveerd werd was allemaal 'overcooked'. De schnitzel van mijn vrouw was ook matig tot slecht. We hebben besloten deze ervaring te delen met de service, maar geen enkele vervolgactie en hebben het bezoek voortijdig afgebroken. Erg jammer.
Mijn vrouw en ik zijn inwoners van Groningen en proberen alle restaurants uit met een neutraal blikveld, echter de kwaliteit van dit restaurant is echt onder de maat.

Gegeten op 8 januari 2015

GeaJaeggi

Wij eten zeker twee keer in de week bij de Weeva. Als we de trap op stappen wordt de deur al vrolijk open gezwaaid door Nynke of Derk Jan. Hun professioneel gastheerschap met oprechte belangstelling maakt altijd dat we ons hier heel welkom voelen. De ene keer nemen we een lekkere daghap voor een tientje dan weer een uitgebreid diner. Lekker veel verschillende verse groenten. Restaurant Weeva is een absolute aanrader! Een parel van een restaurant voor allen.

Gegeten op 30 december 2014

Sterretje

Door de positieve reacties togen wij vanuit Friesland voor een lunch naar Weeva. Niet te geloven dat het er zo rustig was want het eten smaakte prima, de sfeer was aangenaam en de ligging uitstekend. Enig minpuntje was de bijgeleverde salade die net iets te koud geserveerd werd. We komen terug!

Gegeten op 3 januari 2015

Houdtvanlekker82

Heerlijk gegeten. Mooie gerechten. Heerlijke wijnen. Fijn ontvangen, goed en professionele bediening. Mede dankzij de Weeva een heerlijke en fijne kerst gehad. Een echte aanrader!

Gegeten op 26 december 2014

Schrijf zelf een recensie over WEEVA in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over WEEVA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.