a TripAdvisor company

2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 588 65 55

Segalfredo

De laatste keer dat ik bij 'de WEEVA' had gegeten, is waarschijnlijk zo'n 30-35 jaar geleden, met m'n ouders.
Nu stelde m'n vriend voor hier eens te gaan eten.
We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. De bediening was vriendelijk en correct en dit bleef ook zo.
Ik bestelde de pompoen/winterpeensoep, m'n vriend brood met 'verschillende smeerseltjes'. De soep was lekker, de smeerseltjes bleken standaard kruidendokter en groene pesto. Beetje jammer.
Als hoofdgerecht nam ik wildzwijnhaas met spek. Dit werd geserveerd met puree, een stoofpeertje en erg lekkere spruitjes. M'n vriend nam de schnitzel met daarbij een pepersaus waar hij erg enthousiast over was.
Kortom, prima ervaring!

Gegeten op 26 januari 2016

Teijo

Voor het eerst van mijn leven bij Weeva gegeten. En dat als stadjer. Met een groep van 8 mensen.

Het eten was wisselend: bloedworst, nagelhout en de zaken van de wildkaart (bonbon van gans, wildzwijnhaas), toetjes prima, sate en schnitzel daarentegen droog en branderig. Teveel tegelijk een daardoor aangebrand?

Bediening correct en zeer vriendelijk. Vlot. Prima.

Prima voor de prijs die je betaalt.

Gegeten op 30 december 2015

ingwing

Eigenlijk is het raar als je verrast wordt door gewoon goed en lekker pretentieloos eten met aardige, voorkomende bediening en goede service. Dat zou toch overal zo moeten zijn?
Het Weeva, de naam klinkt wat oubollig en de tent zit er al jaren, maar heeft dit authentieke behouden in een eigentijds gestyled restaurant met een gevarieerde, voor elk wat wils kaart. Schnitzel, saté en spareribs. Groningse streekrechten als bloedworst (aanrader!), nagelhout en poffert (daar zat onze buikje te vol voor, hier komen we dus voor terug). En niet te vergeten het wildemenu. En dus goede service: ijs met advocaat en slagroom kon zonder problemen gemaakt worden. Helemaal leuk: als extraatje een advocaatje met slagroom bij de koffie. Onze moeders hebben genoten! Kortom: deze Woon En Eetgelegenheid Voor Allen heeft de tand des tijds goed doorstaan. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 5 december 2015

nina86

Wij komen hier regelmatig omdat we weten dat het altijd goed is, zowel voor het diner als de lunch. Lekker eten, spontane bediening en een ongedwongen sfeer.

fijnproever1949

Wat een ontzettend gezellig restaurant is dit toch. En de bediening is geweldig!!! Er wordt gevraagd of we een karaf water willen voordat we hebben besteld, goede service.
Het eten is goed, verse, smakelijke tong. Lekkere vegetarische schotel.
En bij de koffie dat kleine glaasje advocaat met slagroom als verrassing, elk restaurant zou dat moeten doen.

Gegeten op 6 november 2015

verahermsen

Prijskwaliteit: 10! Al vijf keer een fijne avond uit eten gehad. Prima eten, goede wijnen en fijne bediening. Enigszins slechte akoestiek, waardoor het soms lastig de gesprekspartner aan de andere kant van de tafel te verstaan. Aanrader als je gewoon goed uit eten wilt in Groningen!

Gegeten op 7 september 2015

MSPD25

Ik eet vrij vaak bij de Weeva (ong. 5 keer per jaar) en ben zonder uitzondering altijd tevreden. Het eten is uitstekend, gevarieerd (je krijgt altijd warme groenten, meestal van meer dan één soort, en salade) en het is genoeg. De bediening is altijd buitengewoon vriendelijk en attent. Wijn is goed te betalen en er wordt goed geadviseerd door de bediening (zonder je altijd het duurste te willen aansmeren). De Weeva geeft je qua decor het idee dat je in een heel chique restaurant zit, maar de prijs is er niet naar. Verder is het een leuke mix van gasten, variërend van hoogleraren, tot plattelanders en studenten.

Kortom, de Weeva is iedereen aan te raden en ik hoop er nog vele jaren te komen.

Gegeten op 23 september 2015

michaël24

een tip voor een ieder die er wat aan heeft: ga je naar de film/theater en je hebt niet zoveel tijd, meldt dat de ober. bij Weeva weten ze daar wel raad mee. je hebt snel een overheerlijke maaltijd met schol en alle "bijlagen". uitstekend bereid, en vriendelijke service.

Gegeten op 22 september 2015

Hanny

Voor de tweede keer hier gegeten.Verleden jaar het dagmenu voor 10 Euro.Nu was het niet onze smaak dus van de kaart gekozen.Het was echt heerlijk.Heerlijke uiensoep en een aardappelsoep met mosselen.Hoofdgerecht,Duitse biefstuk met lekker gebakken uien en mijn man 2 schollen.Hierbij,patat,gebakken aardappelen en 2 soorten groenten.Het is een groot restaurant met goede en vriendelijke bediening en normale prijzen,zeker niet duur.

Gegeten op 8 september 2015

janjaapvanlier

Weekendje Groningen dus gereserveerd in het Martini Hotel en dus eten bij Weeva.

Eerlijk eten zonder hoogstandjes, een daghap van 10 euro met goede streekproducten. Vooraf trio van vis, hoofd biefstuk en een vegetarische quiche. Lekkere toetje, poffert een lokale specialiteit was heerlijk.

Tot slot, ontzettend goede en korrekte bediening.

Gegeten op 25 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over WEEVA in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over WEEVA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.