WEEVA

2. Hollands
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 588 65 55

Mic_B

Weinig mis met die 'Woon- En Eethuis Voor Allen'. De bediening is allervriendelijkst en adequaat. Het eten no nonsense, toekan-like: een schnitzel, patat, gebakken aardappelen, broccoli en salade. Uiteraard ging ik voor de daghap. Een gebakken meerval staat immers niet dagelijks op het menu. Door de grootte van de eetzaal, en het gebrek aan akoestische demping, is spreken op luide toon wel een vereiste.

Gegeten op 6 maart 2015

Lisette1973

Afgelopen zondag met mijn ouders, broer, vriend en dochter bij de Weeva gegeten. Sateh, biefstuk, schnitzel, goulash....het was allemaal zalig. De bediening was top, echt heel vriendelijk, niet gemaakt maar echt oprecht vriendelijk en behulpzaam. Hier zouden veel mensen in de bediening nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Wij komen graag weer eens terug.

Gegeten op 15 maart 2015

sijbrand56

Prachtig ingericht restaurant in een klassieke ambiance, klein minpuntje is de akoestiek.
Bediening vakkundig en attent. Goed gegeten maar het blijft een niveautje achter bij het
niveau van de bediening, met name door de sobere presentatie van de gerechten.

Gegeten op 22 februari 2015

ChesterArthur

Los van de akoestiek was alles top! Het ontvangst, de ambiance, de kaart, de service en gastvriendelijkheid van het personeel. De ossehaas perfect was gebakken, extra frietjes ‘no charge’, als je bijvoorbeeld om extra mayo vraagt, staat dat ook 30 seconden later op tafel. Heerlijke huiswijnen. En het mooie is dat de keuken tot 23.00 uur open is. In de geest van de ‘oude’ Weeva, maar met een frisse touch. Franse, Hollandse en Groningse keuken. Het klopt allemaal gewoon. Na afloop hebben we nog wat gedronken in het aangrenzende gezellige Grand Café (met openhaard en biljart!), wat tevens de lobby is van het Martinihotel. Al met al, prijskwaliteit verhouding: TOP. Een daghap voor 10 euro. Hier kun je nog eens met een groep mensen eten, een feestje! Maar ik kom zeker ook met m’n vriendin terug.

Gegeten op 31 januari 2015

derodezora2015

Prima ontvangst en service, echter het eten was echt slecht. Ik heb een kaasfondue genomen, welke in mijn beleving rechtstreeks uit een pakje kwam en de groente die er bij geserveerd werd was allemaal 'overcooked'. De schnitzel van mijn vrouw was ook matig tot slecht. We hebben besloten deze ervaring te delen met de service, maar geen enkele vervolgactie en hebben het bezoek voortijdig afgebroken. Erg jammer.
Mijn vrouw en ik zijn inwoners van Groningen en proberen alle restaurants uit met een neutraal blikveld, echter de kwaliteit van dit restaurant is echt onder de maat.

Gegeten op 8 januari 2015

GeaJaeggi

Wij eten zeker twee keer in de week bij de Weeva. Als we de trap op stappen wordt de deur al vrolijk open gezwaaid door Nynke of Derk Jan. Hun professioneel gastheerschap met oprechte belangstelling maakt altijd dat we ons hier heel welkom voelen. De ene keer nemen we een lekkere daghap voor een tientje dan weer een uitgebreid diner. Lekker veel verschillende verse groenten. Restaurant Weeva is een absolute aanrader! Een parel van een restaurant voor allen.

Gegeten op 30 december 2014

Sterretje

Door de positieve reacties togen wij vanuit Friesland voor een lunch naar Weeva. Niet te geloven dat het er zo rustig was want het eten smaakte prima, de sfeer was aangenaam en de ligging uitstekend. Enig minpuntje was de bijgeleverde salade die net iets te koud geserveerd werd. We komen terug!

Gegeten op 3 januari 2015

Houdtvanlekker82

Heerlijk gegeten. Mooie gerechten. Heerlijke wijnen. Fijn ontvangen, goed en professionele bediening. Mede dankzij de Weeva een heerlijke en fijne kerst gehad. Een echte aanrader!

Gegeten op 26 december 2014

WGScholte

Voor tweede kerstdag een tafel voor zes personen in de Weeva gereserveerd. Wat een teleurstelling. Aanvankelijk leek het dat we waren aangeschoven in een bedrijf die als een geoliede machine functioneert. De keuze werd gemaakt voor een drie gangen keuze menu met een aantal wijnarrangementen. De voorgerechten werden vlot geserveerd, salades met wild zwijn en enkele traditionele Hollandse garnalen cocktails waren smakelijk. Ondanks de goede bedoelingen van de brigade was er duidelijk sprake van ernstige storingen op de communicatielijnen. Bestelde drankjes kwamen niet meer door, het uitschenken van het wijnarrangement werd vergeten en was de wachttijd naar het hoofdgerecht ruim een uur. Dramatisch was het flauwe excuus wat had gezorgd voor het oponthoud. Tot overmaat van ramp werd er een verkeerd gerecht geserveerd waardoor de stemming aan tafel tot het nulpunt daalde. Een ingevlogen jonge bedrijfsleidster probeerde nog het tij te keren maar sloeg daarbij volstrekt de verkeerde toon aan met het averechtse effect. De keuze was gevallen op heilbot, zeetong, lamsvlees en tournedos. Het malse stukje vlees was voorzien van een schijfje ganzenlever waar de kok helaas niet te veel aandacht had besteed. Jammer want een dergelijke combinatie kan voortreffelijk smaken. In dit geval kwam het niet tot zijn recht. De heilbot was te droog geworden waardoor het alleen nog kon worden weggespoeld met een witte wijn uit het uitstekende wijnarrangement. De zeetong, die werd geserveerd een klein kwartier na de overige hoofdgerechten, was uitstekend van smaak en formaat. Een mooie tong en goed aan tafel gefileerd. Het lamsvlees was goed rosé gebakken en smakelijk gekruid. Het nagerecht volgde in hoog tempo in schril contrast tot de vorige gang. Helaas werd de dessertwijn pas ingeschonken toen wij het laatste hapje van een crème brulee tot ons namen. Al met al een zeer teleurstellende avond in een restaurant wat wellicht in een "normale" situatie haar naam waar maakt. Of wij de Weeva in de herhaling doen is nog de vraag. In ieder geval niet met kerst.

Gegeten op 26 december 2014

janjaapvanlier

Weekend Groningen en op aanraden van vrienden en de goede recensies zeker niet teleurgesteld. Perfecte ontvangst van de zwarte brigade en in een drukke zaak perfect naar onze tafel begeleid. Leuke kaart met oa een meer dan betaalbare daghap, geen wonder dat Weeva zo'n goede toeloop heeft. Paar mooie wijnen per glas, wij namen zowel de biefstuk als voor de dame als de heer, perfect naar onze wens gebakken. Alleraardigst, je krijgt bij de koffie een leuk glaasje advocaat geserveerd, het was een mooie avond!

Gegeten op 19 december 2014

Schrijf zelf een recensie over WEEVA in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over WEEVA. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.