• foto's van Chez Paul in Valkenburg - 1

• 9.0

Chez Paul doet mee!

Reserveer nu!

Gastronomie op topniveau

De keuken van de zon staat hier centraal. Daarmee wordt bedoeld dat Zuid-Frankrijk en Italië nadrukkelijk invloed uitoefenen in de keuken. Geen fratsen, maar herkenbare gerechten waarbij smaak, geur, kleur en spontaniteit samenkomen.

GBreuer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de Tefaf nam ik mijn vriendin mee naar dit fantastische 'familie'-restaurant. De vriendelijke ontvangst gaf ons hoop op een fantastische avond, en terecht bleek al snel. Maar liefst vijf leden van de familie van chefkok en eigenaar Paul werken hier (net als de vorige uitbaters, naar ik begreep, zijn ouders) onvermoeid en met on-hollandse gastvrijheid: zijn vrouw is gastvrouw, een dochter en zoon in de bediening en een zoontje achter de kachel. Wat opvalt: ze staan elkaar continu bij in de bediening. De kinderen zijn bijna zo volleerd en 'vlot' als hun vader en moeder (ja, vader helpt als de keuken dat toe laat ook mee in de bediening), en het gaat -op één tussengerecht na allemaal precies voortvarend genoeg, hartelijk en professioneel. Wat mooi om dat zo te zien lopen. Welgemeend en allerhartelijkste praatjes ook tussen de eigenaars en de gasten! Maar we kwamen natuurlijk ook om lekker te eten...
De keuze is uit een drie- of viergangenmenu, waarbij uit totaal zeven verschillende gangen kan worden gekozen. Het is goed kiezen!
Wij namen een viergangenmenu van € 47,50 en met water en wijn per glas erbij waren we zo'n 150 euro kwijt: een hoge prijs-kwaliteit verhouding!
Als ontvangst heerlijke amuses: vooral de bitterbal van kalfswang gooide bij mij hoge ogen. Alles puur en zoals een grote collega-kok ooit zijn: echte mondvermaakjes.
Prachtige, knapperige asperges met een zachte kwartelbouillonsmaak, ja we hadden de eerste en de enige asperges van de groothandel volgens de kok), zachte kwartel au vin van een prachtige cuisson en het allermooiste: de lichtgerookte eendenborst. Wat een smaak!
De halve zeekreeft met truffel en asperges (ja ik wilde meer asperges!) waren kostelijk. De kok was zo aardig om te vertellen hoe hij de asperges gaarde....ik beloofde het geheim te bewaren :-)
Prachtige Angus met een mooie wijnsaus maakte mijn culinaire geluk nog groter: zelfde vlees met zo'n mooie structuur en zo mooi klaargemaakt gegeten. De structuur doet erg aan die van Kobe-rund denken, zalig! Met een beetje kaas ben ik dan helemaal gelukkig. Mijn vriendin bestempelt iets als op een schaal van lekker tot niet lekker: en vond wat ze at allemaal erg lekker. Ook zij genoot van de sfeer en de gastvrijheid. Ook aardig: omdat zij zou rijden kreeg ze een op een bepaald moment om te proeven gewoon een slok van de wijn die ik dronk in een glas. Het zijn de kleine dingen die het doen!
Conclusie: op minuscule dingen na (op één gang was het wachten wat lang, pas bij nagerecht broodkorrels weg, nog wat stijve maar wel goede (!) bediening van één van de kinderen) zou je je afvragen waarom dit restaurant nog geen ster heeft... Het zou me niets verbazen. En als dat je al niet interesseert: als je ergens heerlijk en in een prettige sfeer wilt eten én niet te veel wilt betalen: doe dat dan hier!
Ik was bijna vergeten de recensie te schrijven... doe dit twee weken later. Het was zo prettig, dat ik me alles nog levendig kan herinneren!

Gegeten op 15 maart 2014

GrandMere

Chez Paul Restaurant;
Met bevlogenheid en volle passie legt dit familierestaurant zijn gasten in een letterlijke wolk van hospitaliteit. Hartelijke welgemeende ontvangst, interieur rustig, tafel aankleding perfect en verzorgde en kundige bediening op gepast afstand. Ieder gerecht is een verfijnde optimale explosie aan puurheid van smaken. Niet de alom gekopieerde gangmakers maar de beste ingrediënten brengen het door hun vakkundige en liefdevolle bereiding tot een verrassend plaatje en een zalving voor het gehemelte. De zorgvuldig aanbevolen wijnen, ook per glas, maken de balans naar de gerechten tot een ware happening. Huilen van plezier en tranen van genot. Koester dit adres en houdt het geheim voor anderen. En…..mocht bovenstaande iets te lyrisch overkomen…probeer het zelf eens.

Gegeten op 9 maart 2014

Batelaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op grond van de recensies een reservering gemaakt bij Chez Paul. We hadden gereserveerd voor het midweekarrangement Tete-a-Tete. Bij binnenkomst werden wij hartelijk en warm ontvangen door de gastvrouw, sommelier Marion en de Chef Paul. We zijn begonnen met een aperitief van het huis. Deze was echt verrukkelijk te noemen. Daarna kregen wij een voortreffelijke gevarieerde heerlijke amuse, dat uit drie delen bestond. Ook het verdere drie gangenmenu was, net zoals de amuse, overheerlijk en kwalitatief van zeer hoog niveau. De samenstelling van de gerechten waren voortreffelijk. Dit gold voor zowel de vis- als de vleesgerechten waarbij de door Marion gekozen wijn fantastisch aansloot. Zowel de gerechten als de wijn werden met een heldere toelichting geserveerd. Het restaurant heeft een moderne, gezellige warme uitstraling waarbij de tafels ruim zijn opgezet zodat men voldoende privacy heeft. Kortom hebben wij genoten van een heerlijke culinaire hoogstaande en gezellige avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Door het lezen van de recensies waren onze verwachtingen hoog en werden volledig waargemaakt.
Paul en Marion bedankt voor deze fantastische culinaire ervaring.
Tot snel, Coen en Magda.

Gegeten op 13 februari 2014

Duifje1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een gevoel voor details en de puntjes op de i.
Heerlijk rustgevend interieur en goed gekozen muziek ( waaronder Cafe del Mar )
Voorbeeldige wijnkaart met Bourgogne als specialiteit en heel veel andere lekkere flessen tegen voorbeeldige tarieven.
Bij het glas bubbels drie heerlijke amuses: bitterbal van kalfswang, tartaartje van bio wilde Ierse zalm en kaviaar, glaasje met schuimige waterkerssoep en toastje met sesamzaad en gerookte duurzame paling: hier werden we even stil van.
Vervolgens kreeft vooraf met Saint-Veran in het glas, wat een goddelijke combinatie.
Coquilles, geroosterd in poeder van eekhoorntjesbrood, krokante bladspinazie, geschaafde Pecorino en capuccinno van truffel, subliem.
Dry aged graangevoederd Black angus Beef met rode wijnsaus waarin een vleugje Dolce do Brasil koffie, een vondst !
Hierbij een op eikenhout opgevoede Fronsac en de avond kan niet meer stuk.
De kaaswagen onder bezielende bediening van de zoon des huizes maakt het af.
Bravo voor iedereen, ons favoriete adres in Limburg, zij verdienen de hoofdprijs maar je betaalt het hier niet.

Gegeten op 1 februari 2014

wendy48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit reataurant was echt een top begin voor een weekebd weg. De ontvangst was vriendelijk en persoonlijk. De amuses en het aperitief doen je smaken naar meer. Het drie gangen menu met het wijnarrangement waren voortreffelijk. Bij ieder gerecht en wijn krijg je uitleg. Dat komt door de goede gastvrouwen en gastheer. Genieten met een hoofdletter G. Alle recensies op iens waren terecht. Aanrader voor iedereen die naar Valkenburg gaan.

Thurlings
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met mijn vrouw bij Paul en zijn vrouw gegeten. Ik ga de loftrompet over het eten niet steken. Dat hebben de vorige schrijvers al gedaan en daar kunnen wij alleen maar aan toevoegen "Chapeaux!!". U moet maar van ons geloven dat we heel wat gewend zijn en we de neiging hebben zoals iedereen het ervarene af te meten aan voorgaande toppers. Paul.. ga zo door en blijf je zelf. Al te veel topchefs gingen "over de top". Je ziet ze in Amsterdam nu weer terug keren met waar jij nu bezig bent: perfectie, vakkennis en met liefde en gastvrijheid (ook voor ons hondje) zoals het hoort.
Nog even terzijde en dan stop ik: de bediening van de jonge dame was behalve aller charmants ook zeer professioneel.

Groet en we komen heel graag nog een terug.
Gérard & Yvonne

Gegeten op 27 december 2013

aarti1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een last minute reservering voor de IENS-deal, met allerhande dieetwensen (zwanger, geen rund en geen varken), daar draait men bij Chez Paul zijn hand niet voor om! Nooit eerder zo een gastvrij ontvangst meegemaakt, waarbij we echt het gevoel kregen bij vrienden op bezoek te zijn.
Het menu was overheerlijk, de service was onberispelijk....wij zullen dit restaurant overal aanraden!

Gegeten op 4 december 2013

patrick28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via een Iens dinerdeal kwamen we terecht bij chez Paul. De ontvangst was hartelijk. We kregen een mooie tafel bij de haard. Er heerste een warme sfeer in het restaurant. Voor ons was het hoogtepunt de halve kreeft als voorgerecht. Een heerlijke, zachte kreeft met een heerlijke saus. Daarbij een verrukkelijke Antiboise-dressing. De overige gerechten waren ook voortreffelijk. Wat verder te melden? Helaas opmerkelijk dat we aangenaam verrast waren door de rekening. In andere restaurants kan het je overkomen, dat brood en het 'waterarrangement' substantieel de rekening verhogen. Bij Chez Paul, eerlijke prijzen. We hebben heerlijk gegeten en gedronken, uitstekende bediening met een elegante, hoffelijke moeder en dochter. Een aan reader! We komen terug! Julie and Patrick

Gegeten op 8 december 2013

frank20
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer mooie entree naar het restaurant. De ontvangst is hartelijk en je voelt je meteen welkom.
Het huisaperitief genomen wat heerlijk was.
Voorgerecht vis en hoofdgerecht Veluwe ree. De bijpassende wijnen waren super en over iedere wijn werd kort iets verteld. Details (bijv. temperatuur van de rode wijn) waren in orde.
Een aantal heerlijke kazen na met een lekkere Port.
Inmiddels een aantal complimenten binnen gekregen voor mijn restaurantkeuze. We hebben een super avond gehad.

Gegeten op 23 november 2013

Hfj
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voortreffelijk gegeten, erg mooie en smaakvolle gerechten we hadden met 4 personen het 4 gangen diner en wij allen waren onder de indruk ook door de hartelijke ontvangst en de aardige bediening zoals later bleek zoon en en dochter van Paul en zijn charmante echtgenote, in een woord TOP voor een heel schappelijke prijs.
John en gezelschap, born

Gegeten op 22 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Chez Paul in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Chez Paul. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!