a TripAdvisor company

foto's van Chez Paul in Valkenburg - 1 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 2 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 3 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 4 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 5 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 6 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 7 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 8 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 9 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 10 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 11 foto's van Chez Paul in Valkenburg - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 7518150

Gastronomie op topniveau

De keuken van de zon staat hier centraal. Daarmee wordt bedoeld dat Zuid-Frankrijk en Italië nadrukkelijk invloed uitoefenen in de keuken. Geen fratsen, maar herkenbare gerechten waarbij smaak, geur, kleur en spontaniteit samenkomen.

MathSalden

Op een zomerse donderdagavond hebben we genoten van het speciale midweekarrangement dat Paul had samengesteld. Het is al een feestje als je de trappen bestijgt naar het sfeervolle terras. De mooie aankleding m.b.v. parasols, lampionnetjes, bloemen en planten I.c.m. de goed gekozen achtergrondmuziek zorgen voor een passende entourage voor een heerlijke ervaring. En die werd het op alle gebied. Paul en zijn dochter leidden ons door de avond ( zijn echtgenote en zonen verzorgen de gerechten)waarbij opvalt met hoeveel plezier en ontspanning zij opereren. Opmerkelijk is ook dat alle gasten , bekend en onbekend, evenveel aandacht krijgen. Zo hoort het, maar dat is geen vanzelfsprekendheid.
Het arrangement opende met heerlijke amuses met o.a zalm, meloen en een mosselsoepje. Hoewel ik meestal vis als voor-en vlees als hoofdgerecht kies, startte ik deze keer met de heerlijkkrokante kalfszwezerik, met kwartel, gesmoorde sucretinesla, gecarameliseerde paraquayos en Floc de Gascognesaus, een heerlijk gerecht, waarbij naast het vlees ook dat blaadje sla een opvallende rol vervulde. Verrassend hoeveel dat onderdeel aan het gerecht kan meegeven. Als hoofd volgde een op de graat bereidde hele zeetong met o.a. Lamsoren, zeekraal, Zuid-Franse brandade en Chardonnay-botersaus. De tong was perfect gegaard en de lekkerste die ik ooit heb geproefd. Hoewel de kaaskeuze altijd een enorme verleiding biedt, toch dit keer voor zoet gegaan. En zonder spijt, een prachtig opgemaaktbord met mousse van witte chocolade met Limoncello, crunch van amandel, diverse soorten rood fruit, romig ijs van Panna Cotta, een streling voor oog en tong. Het arrangement behelsde tevens een prikkelend zomers aperitief , een fles heerlijke rosé, water en koffie met friandises. Een avond in dit familierestaurant is altijd een perfecte totaalbeleving. Paul huldigt het standpunt: je komt als gast en vertrekt als vriend. Dat je hierbij wel de alleszins redelijke rekening mag voldoen kan dan ook als een vriendendienst van de gast beschouwd worden.

Gegeten op 6 augustus 2015

Hans1958

Perfectie bestaat wel degelijk.
We waren hier al eens eerder, misschien wel anderhalf jaar geleden.
We troffen het wel, na een weekje regen , eindelijk zon, we konden dineren op het terras...
En wat een terras, een sprookje, met oog voor detail , aankleding, bloemen , planten , riant gedekte tafels, voorbeeldig.
Heerlijke Champagne vooraf met drie amuses gerookte Shetland zalm met Cavaillon meloen en sorbet van Gin Tonic en die andere twee ben ik even kwijt, maar tongstrelend.
We gingen voor de vier gangen met keuze en aangepaste wijnen......
Eerlijk gezegd beleefden we hier de beste restaurantervaring van dit jaar en dat wil wat zeggen.
Kreeft vooraf, subliem.
Aan de andere kant kalfshartzwezerik met kwartel en gesmoorde sucretinesla, nooit meer van de kaart halen.
Mooie zeetong op de graat bereid, zo hoort het en zo proeft het ook, dit alles met zeegroenten, grijze garnalen en langoestineschuim, hmmmm
We vergeten even te vermelden welke zalige wijnen de gastheer ons liet proeven en genieten, bij ieder gerecht uiteraard verschillende wijnen.
De kaaswagen en het super dessert, nog nooit zulks een prachtige presentatie gezien,
maken ons nog gelukkiger.
Wanneer komt hier eindelijk de ster . Hoeft voor ons niet, ga maar lekker zo door .
Bevlogenheid, passie en wilskracht, de ingredienten van dit super familiebedrijf.
Tot snel.

Gegeten op 2 augustus 2015

lexleopold

Genoten van een heerlijke avond. De gastvrijheid was grootst, de gerechten heerlijk en de wijnen erg mooi. De locatie is mooi, vanwege het weer moesten we helaas binnen zitten. We hadden ook graag op het terras gezeten. De gastheer was erg vriendelijk en gaf mooie toelichtingen op de gerechten, ingrediënten en wijnen. We hadden gekozen voor een wijnarrangement en deze werden gul bijgeschonken.

Een super avond!

Gegeten op 12 juni 2015

JvB

Het was subtropisch warm en daarom erg prettig dat we buiten konden eten. Het terras was ontzettend sfeervol aangekleed; mooi gedekte tafels, vrolijke lampjes en lampionnen. We werden uiterst gastvrij en vriendelijk ontvangen. We kozen voor het 4 gangen specialiteiten menu. De amuses waren meteen erg lekker en verassend net zoals de 1e gang die bestond uit kalfszwezerik en kwartel. De 2e en 3e gang smaakten goed maar waren in vergelijking met het voorgaande toch veel minder spannend. De 4e gang was echter weer subliem. De kaasplank was indrukwekkend in variatie en de chocolade mousse prachtig opgemaakt en echt verrukkelijk. We gaan zeker nog eens terug.

Gegeten op 16 juli 2015

leeuwendaal

Dan zit je heerlijk in culinair Maastricht en kies je toch voor het toeristische Valkenburg. Dit kan maar één reden hebben, namelijk Chez Paul!
Wat een geweldig familiebedrijf, deze
avond, met zijn jongste dochter zorgden zij in combinatie met de geweldige keuken voor een topavond! Paul biedt topgerechten in combinatie met uitstekende wijnen voor een zeer schappelijke prijs! Dat dit restaurant geen Michelin * heeft vinden wij echt een aanfluiting!

Petra & Ed Leeuwendaal
Amsterdam

Gegeten op 2 juli 2015

tvszl

Voortreffelijk tong gerecht, topwijnen, heerlijk.... Paul en zijn vrouw hebben die Michelin ster nog gewoon in de vingers. Toegewijde, prettig persoonlijke bediening.

Gegeten op 25 juni 2015

Gique

het eten is allemaal erg lekker! en als je binnen komt is het eigelijk al meteen een gezellige sfeer, je wordt aardig ontvangen en je zit er leuk en lekker! wij hebben een gezellige avond gehad en het eten was echt heerlijk, de bediening was ook erg aardig.

Gegeten op 23 juni 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Geachte Gast (e),
Hartelijk dank voor Uw recensie.
Echter, op 23 juni kunt niet bij Chez Paul gegeten hebben, daar het restaurant op dinsdag gesloten is.
Kunt U event laten weten op welke dag U werkelijk gegeten heeft bij Chez Paul ?
met culinaire groeten,
Paul Keijdener

Meesterproever - 2 maanden geleden

ooh ja sorry ik heb de verkeerde datum ingevoerd zie ik nu?! ik was er op 15/16 juni in weet het niet meer precies maar in ieder geval was het echt een hele leuke avond!

Abunk

Fantastisch! Wat een mooie zaak heeft deze familie opgezet. Alles klopte gewoon. Vanaf het moment van ontvangst hoef je je nergens druk om te maken; ga gewoon zitten en geniet van de voortreffelijke gerechten en de wijnen met een persoonlijk verhaal van gastheer Paul.

Gegeten op 20 juni 2015

Arjan-S

Gegeten op 30 mei 2015

Jonahm

Fantastisch! Gezellig huiskamer gevoel. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de familie. Heerlijk eten en fantastische wijnen. Zeer persoonlijke benadering. Personeel voelde goed aan wat wij belangrijk vonden.

Gegeten op 29 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over Chez Paul in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Chez Paul. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.