Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

brasserie Vogelenzang

2. Frans-internationaal
  3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 7432712

Belleyvonne

Zaterdag hier met 4 personen gegeten, 3 personen kozen voor de vis 'vangst van de dag' .maar de portie was wel erg klein, als je de graat eraf haal houd je misschien 50 gram over! Voor €23,-- wel erg magertjes. De ober reageerde nogal lauw op onze klacht hierover en heeft er verder ook niets meegedaan. Jammer. Verder is het wel een mooi restaurant.

Gegeten op 9 augustus 2014

Proever14050

Wij maakten gebruik van de aanbieding "Heerlijke tiendaagse". Ruim parkeren aan de overzijde. Bij binnenkomst bleek het een vrij grote zaak te zijn, met een L-vormige eetzaal. Naast de entree zat een lawaaiige groep te eten. Ook elders was het rumoerig, wat het ergste deed vrezen. Uiteindelijk viel het allemaal mee, we zaten ver verwijderd van de groep en diverse gasten stapten op niet lang na onze komst. Niettemin zouden restauranteigenaars eens moeten nadenken over de akoestiek of daarvoor advies inwinnen. Goed, dat gezegd hebbende kom ik tot de hoofdzaak: eten, drinken en service. We mochten kiezen uit het 3-gangen keuzemenu (normale prijs € 29,50), met twee keuzes per gang en de mogelijkheid uit te breiden tot 4 gangen. De gerechten zagen er verrassend uit en smaakten ook zo. Ik begon met zeebaarsfilet gemarineerd met citrus op een salade van granny smits en rettich met een komkommer schuim. Ik vond de appel te dominant, de vissmaak werd weggedrukt. Ik zou die plakjes appel even kort bakken, dan wordt de appel zoeter en zachter. Niettemin een leuk gerecht, ook vanwege de rettich. Vervolgens parelhoenfilet gevuld met dadels en citroenmelisse op roerbak van asperges en een ravioli van kastanjechampignons en voorjaarstruffel. Lekker toebereid, goede combinatie en tot mijn vreugde was er, voor de hedendaagse horecabegrippen, redelijk wat groente toegevoegd. (Waarom is men toch zo bang voor groente? Ik vind groente lekker!). Tenslotte chocolade taart met frambozen met een soepje van cherymoya met witte chocolade en frambozen sorbetijs. Aardig, niet geweldig en, het is een kwestie van smaak, ik ben niet zo dol op taart die klef en crèmeachtig is, maar de intense chocoladesmaak was lekker. Huiswijnen € 3,75 per glas van goede kwaliteit, vooral de witte. Het Texelse biertje vooraf vond ik leuk, vanwege die aandacht voor kleine brouwerijen, maar het bier zelf vond ik wat zuur. De service was goed, kon misschien ietsje attenter soms. Echte servetten, fijn en geen gedoe over water bij het eten. Kortom een fijne avond gehad, prijs-kwaliteitverhouding een 9, óók als ik de volle prijs had moeten betalen. Een etablissement om vaker te bezoeken.

Gegeten op 1 juni 2014

Magbak

Met 4 personen gegeten: 3-gangen menu gegeten. Was niet bijzonder, weinig smaak, geen geweldige combinaties/aankleding van de borden. Voorgerechten waren redelijk tot goed, hoofdgerechten matig, desserts slecht. Brood en frites worden extra in rekening gebracht!
Op zich leuke locatie met mooie terrassen. Binnen vonden we het erg lawaaiig en stoffig.

Gegeten op 1 juni 2014

rogier22

De keuken is gewoon goed. De locatie is prima. De bediening kan veel beter.
Hebben er met een groep gegeten voor de lunch. Goed dat het voor een groep a la carte kan.
Vooraf zeer smakelijke schaaldierensoep. Als hoofd had een deel had etagere met oa ham en zalm. Anderen hadden tonijn die ook zeer goed beviel. Zeer smakelijk. Brood kan beter. Wel een een zeer gezelige lekkere lunch.
Bediening vind ik slordig. Een persoon teveel ingedekt. Tot drie keer toe gevraagd vragen of we niet toch naar buiten wilden op een toon van 'dan moet u het zelf maar weten'. Bediening maakt geen oogcontact, maar staart op het computerschermpje. Heeft dus ook geen idee wie wat besteld heeft. Bestek wordt vergeten. Over de tafel heen roepen wie er nog wat te drinken wil in plaats van persoonlijk langsgaan. Tot 8 keer toe vragen of het naar wens is. Zelfde verhaal van een maand geleden dat de tarte tatin van de kaart is. Lijkt me kleine moeite om een nieuwe kaart uit te printen. Kortom goed eten in een goede tent maar qua service wel wat verbeterpuntjes.

Gegeten op 25 mei 2014

Warm46

Met familie en vrienden (40prs) hebben we deze middag een 80ste verjaardag gevierd. De uitgebreide high-tea (buffet) was heerlijk, heel veel keus aan zoet en hartig. Vooral de heerlijke taarten vielen goed bij de gasten. De aparte ruimte (achter) was ruim genoeg. De bediening was vriendelijk.

Gegeten op 22 december 2013

RJacobs

Ik had familie op bezoek en na een leuk dagje in Haarlem, besloten we om hier te gaan eten. We kozen met z'n allen voor het driegangen kreeftenmenu. Heerlijk! Ik had graag ipv het voorgerecht de kreeftensoep. Die werd normaal gezien alleen bij het viergangenmenu geserveerd. Dit was geen probleem. We zaten nog gezellig buiten en toen het kouder werd, werd ons een tafeltje binnen in de serre aangeboden. Het was voor mij de vierde keer dat ik er gegeten heb met gezelschap en iedere keer stappen we tevreden naar buiten.

Gegeten op 29 augustus 2013

Robg

Hier op 3-11-2013 mijn verjaardag gevierd met familie, en vrienden.
Ik had gekozen voor een High Tea die ze daar serveren.
Het was een perfect georganiseerde middag, met zeer prettige bediening, maar nog belangrijker de High Tea was klasse.
De gangen waren zeer overvloedig en het gebodene smaakte voortreffelijk.
Alle gasten waren dan ook dik tevreden met wat ze genoten hadden.
Ik kijk terug op een fijne middag.

Gegeten op 3 november 2013

Robg

We hadden ons verheugd op het verrassing menu van kreeft, keuze uit een 4 gangen of 3 gangen menu.
Het restaurant is mij bekend heb er verschillende keren geluncht, de ligging is leuk en ze beschikken over 2 mooie terrassen, een aan de voorkant, en de andere aan de achterzijde, die meer voor het diner wordt gebruikt.
Het was mooi weer dus hadden we de mogelijkheid om op het achterterras een plekje te vinden.
Zoals gezegd we kwamen voor het kreeftenmenu en kozen voor het 3 gangen menu € 29,50 het 4 gangen koste € 35 het verschil was dat daarbij een kreeftensoep werd geserveerd.
Een van de tafelgenote vroeg of het mogelijk was om bij het 3 gangen menu de kreeftensoep te krijgen i.p.v het dessert, dat werd redelijk onbeholpen geweigerd door de ober zonder ruggenspraak met de chef, wat ik een behoorlijk min puntje vond.
De bediening op zich is vriendelijk, maar ik vind dat het wat rommelig toegaat en er ook geen uitleg komt bij het uitserveren van wat er op je bordje ligt.
De eerste gang geroosterde halve kreeft - avocado - gepofte honing tomaat - citrus zeer smakelijk als voorgerecht.
Het hoofdgerecht was halve kreeft Thermidor - Noordzeescholfilet - gamba dakje - Stamppot lamsoren - kreeften saus eerlijk gezegd vond ik het voorgerecht lekkerder, ik vond het stampotje er niet bijpassen, en daarnaast leken de gerechten ook erg op elkaar, maar het was zeker smakelijk.
Het dessert bestond uit Minestrone van rood fruit - ijs van hangop en bosvruchten - vanille crème, een heerlijk toetje.
Al met al een fijne avond gehad met lekker eten, met een gezellig gezelschap, op een mooie zomeravond, wat wil een mens nog meer.

Gegeten op 23 augustus 2013

sebopieter

Aardige ontvangst, alles ziet er netjes en goed verzorgt uit, een mooie locatie. We zaten in de serre achter, leuk maar de banken zitten voor geen meter (voor volwassenen). Gekozen voor het kreeften menu (kinderen kinder menu), wel aardig maar meer dan twee happen zitten er niet in. De bedienen was op zich vriendelijke maar chaotisch, geen wijksysteem waardoor we vier verschillende obers hadden, koste moeite om de aandacht te trekken van het personeel en de automatische vervolgacties lieten lang op zich wachten. Eten goed maar niet bijzonder, toetjes wel erg lekker. Positief: speelhoekje voor de kinderen. Brasserie met potentie zeker gezien de ligging maar keuken kan beter en personeel moet systematischer werken.

Gegeten op 17 augustus 2013

Angellans

Als je in de zomer een tafel reserveert kun je heerlijk in de achtertuin dineren, echt een aanrader! De tafels zijn ruim neergezet, dus je hebt voldoende privacy. Fles water werd aangeboden door het huis, erg fijn in de zomer, maar let er op dat je een koude vraagt, want die van ons was lauw. We hebben gekozen voor het driegangen menu. De carpaccio van kalfsvlees was een goed afwisseling op de standaard ossenhaas carpaccio. Bij groentepuree bij het hoofdgerecht smaakte erg goed. Frites dienen apart besteld te worden bij het hoofdgerecht. Desert:minestrone van rood fruit smaakte goed. Voor kaasliefhebbers is het kaasplateau aan te bevelen. de kaasjes worden ter plekke aan tafel gesneden en er is ruime keuze. Een restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 6 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over brasserie Vogelenzang in Vogelenzang

Schrijf hieronder je recensie over brasserie Vogelenzang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.