brasserie Vogelenzang

• 7.3

• 7.8

Warm46
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met familie en vrienden (40prs) hebben we deze middag een 80ste verjaardag gevierd. De uitgebreide high-tea (buffet) was heerlijk, heel veel keus aan zoet en hartig. Vooral de heerlijke taarten vielen goed bij de gasten. De aparte ruimte (achter) was ruim genoeg. De bediening was vriendelijk.

Gegeten op 22 december 2013

RJacobs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had familie op bezoek en na een leuk dagje in Haarlem, besloten we om hier te gaan eten. We kozen met z'n allen voor het driegangen kreeftenmenu. Heerlijk! Ik had graag ipv het voorgerecht de kreeftensoep. Die werd normaal gezien alleen bij het viergangenmenu geserveerd. Dit was geen probleem. We zaten nog gezellig buiten en toen het kouder werd, werd ons een tafeltje binnen in de serre aangeboden. Het was voor mij de vierde keer dat ik er gegeten heb met gezelschap en iedere keer stappen we tevreden naar buiten.

Gegeten op 29 augustus 2013

Robg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier op 3-11-2013 mijn verjaardag gevierd met familie, en vrienden.
Ik had gekozen voor een High Tea die ze daar serveren.
Het was een perfect georganiseerde middag, met zeer prettige bediening, maar nog belangrijker de High Tea was klasse.
De gangen waren zeer overvloedig en het gebodene smaakte voortreffelijk.
Alle gasten waren dan ook dik tevreden met wat ze genoten hadden.
Ik kijk terug op een fijne middag.

Gegeten op 3 november 2013

Robg
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden ons verheugd op het verrassing menu van kreeft, keuze uit een 4 gangen of 3 gangen menu.
Het restaurant is mij bekend heb er verschillende keren geluncht, de ligging is leuk en ze beschikken over 2 mooie terrassen, een aan de voorkant, en de andere aan de achterzijde, die meer voor het diner wordt gebruikt.
Het was mooi weer dus hadden we de mogelijkheid om op het achterterras een plekje te vinden.
Zoals gezegd we kwamen voor het kreeftenmenu en kozen voor het 3 gangen menu € 29,50 het 4 gangen koste € 35 het verschil was dat daarbij een kreeftensoep werd geserveerd.
Een van de tafelgenote vroeg of het mogelijk was om bij het 3 gangen menu de kreeftensoep te krijgen i.p.v het dessert, dat werd redelijk onbeholpen geweigerd door de ober zonder ruggenspraak met de chef, wat ik een behoorlijk min puntje vond.
De bediening op zich is vriendelijk, maar ik vind dat het wat rommelig toegaat en er ook geen uitleg komt bij het uitserveren van wat er op je bordje ligt.
De eerste gang geroosterde halve kreeft - avocado - gepofte honing tomaat - citrus zeer smakelijk als voorgerecht.
Het hoofdgerecht was halve kreeft Thermidor - Noordzeescholfilet - gamba dakje - Stamppot lamsoren - kreeften saus eerlijk gezegd vond ik het voorgerecht lekkerder, ik vond het stampotje er niet bijpassen, en daarnaast leken de gerechten ook erg op elkaar, maar het was zeker smakelijk.
Het dessert bestond uit Minestrone van rood fruit - ijs van hangop en bosvruchten - vanille crème, een heerlijk toetje.
Al met al een fijne avond gehad met lekker eten, met een gezellig gezelschap, op een mooie zomeravond, wat wil een mens nog meer.

Gegeten op 23 augustus 2013

sebopieter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aardige ontvangst, alles ziet er netjes en goed verzorgt uit, een mooie locatie. We zaten in de serre achter, leuk maar de banken zitten voor geen meter (voor volwassenen). Gekozen voor het kreeften menu (kinderen kinder menu), wel aardig maar meer dan twee happen zitten er niet in. De bedienen was op zich vriendelijke maar chaotisch, geen wijksysteem waardoor we vier verschillende obers hadden, koste moeite om de aandacht te trekken van het personeel en de automatische vervolgacties lieten lang op zich wachten. Eten goed maar niet bijzonder, toetjes wel erg lekker. Positief: speelhoekje voor de kinderen. Brasserie met potentie zeker gezien de ligging maar keuken kan beter en personeel moet systematischer werken.

Gegeten op 17 augustus 2013

Angellans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je in de zomer een tafel reserveert kun je heerlijk in de achtertuin dineren, echt een aanrader! De tafels zijn ruim neergezet, dus je hebt voldoende privacy. Fles water werd aangeboden door het huis, erg fijn in de zomer, maar let er op dat je een koude vraagt, want die van ons was lauw. We hebben gekozen voor het driegangen menu. De carpaccio van kalfsvlees was een goed afwisseling op de standaard ossenhaas carpaccio. Bij groentepuree bij het hoofdgerecht smaakte erg goed. Frites dienen apart besteld te worden bij het hoofdgerecht. Desert:minestrone van rood fruit smaakte goed. Voor kaasliefhebbers is het kaasplateau aan te bevelen. de kaasjes worden ter plekke aan tafel gesneden en er is ruime keuze. Een restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 6 juli 2013

Catherinaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren op de verjaardag van mijn moeder met de hele familie (12 pers) bij de Brasserie gedineerd. Op het terras geborreld begon veelbelovend door de leuke entourage. Helaas ging er door ietwat stuntelige bediening een glas wijn vol over mijn dochter heen. Kan gebeuren. Daarna begon het lange wachten. Eerst op iemand die de tafel even van vogelpoep zou ontdoen en toen na een verhuizing naar binnen waren ze de kluts kwijt met de bestellingen. Bij de voorgerechten ontbraken er 2 wat weer gechecked en nagevraagd werd dus niet echt gezellig met zijn allen aan de dis. Voorgerechten waren bij de meesten goed. Gelukkig was mijn salade behoorlijk groot want daarna hebben we zeker anderhalf uur zitten wachten op ons hoofdgerecht !. Maar het ergste vond ik het voor de kinderen die geen voorgerecht hadden die hebben na het broodje bij binnenkomst meer dan 2 uur moeten wachten op een eenvoudig pizzaatje of een patatje met ! Daarnaast was niemand van ons gezelschap laaiend enthousiast over de hoofdgerechten. Van flauw tot weinig kreeft en harde erwten met puree. Niet waar je zo graag uiteten voor gaat. Toen we ook op 2 cappucino's en 1 thee nog een half uur moesten wachten heeft deze toko echt afgedaan. Personeel bleef wel aardig maar konden toch niks meer doen om onze teleurstelling goed te maken.

Gegeten op 5 juli 2013

DTH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een middagje op het strand, hier gestopt voor een maaltijd. Leuke entourage (wel iets te sjiek voor een brasserie, naar mijn idee), en we werden vriendelijk ontvangen. Lekker op het terras gegeten. Aangezien wij aan het strand al het een en ander hadden genuttigd, hebben wij ervoor gekozen alleen een hoofdmaaltijd te gebruiken.
Mijn echtgenoot koos voor de entrecote met bearnaissesaus en aardappeltjes: ik voor de gebakken eendeborst, zuidafrikaaanse marinade met reish van mango en couscous.
Ikzelf vond de eendeborst aan de lauwe kant, reish van mango leek naar mijn smaak wat kleingesneden mango, ui en nog wat ander niet te traceren vruchten in een dressing van chilisaus van de vietnamees verderop, ofzo. De cous cous was neutraaal, tegen het fantasieloze aan.
De bearnaissesaus van mijn man leek naar mijn idee uit een pakje /potje o.i.d. zijn oorsprong te hebben. Zijn entrecote was zeker ook aan de lauwe kant.
Beiden voelden wij ons sterk genoodzaakt bij te kruiden met het keurige peper en zout molentje wat zich aan onze tafel bevond.
Wat ons zeker opviel, was, dat beide borden waren opgemaakt met hetzelfde groentetriootje: sperziebonen; champignons en wortel. Gelukkig wel allemaal vers gekookt; dus geen diepvries, en netjes beetgaar.
Al met al had het wat ons betreft wat minder sjiek hoeven overkomen; dan hadden we nog wel kunnen leven met de matige keuken.
Personeel was overigens vriendelijk en beleefd: wij voelden ons niet opgelaten door het feit dat wij alleen voor een hoofdmaaltijd (wel broodplankje vooraf: was prima in orde; zo ook ontvangst met schaaltje olijven en noten) binnen kwamen.

Gegeten op 7 juni 2013

estherv2000
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met zijn 4-en. Ieder had een ander gerecht en vond het erg smakelijk. Het vegetarische hoofdgerecht is een echte aanrader met de subtiele zelfgemaakte ravioli. Goede smaakcombinaties, en verse kwaliteitsproducten. De voorgerechten, met name de diverse soepen zijn een echte aanrader.

Heerlijke goed verzorgde avond gehad dus.
Bediening is vlot, klantgericht met goed gevoel voor humor.

Gegeten op 29 maart 2013

kassakees
  • Recensies in de laatste twee jaar

Begin deze week een hapje gegeten 's avonds. Eenieder werd in de zij-serre gepropt, terwijl de achter-serre leeg bleef, vreemd. Het eten was niet echt speciaal, begonnen met de schaaldierensoep, wel wat garnalen geproefd, maar de kreeft en/of krab waren onvindbaar, smaak was in orde. Daarna wokschotel met biefstukreepjes, sperzieboontjes en winterwortel en paddestoeltjes, smaakte een beetje saai, geen pit. Mijn partner had de lamsschenkel met wat puree en een heel klein beetje witlof en winterpeen. de wijn, Languedoc Minervois L'Ostal Cazes estibals 2008 was uitstekend. Eerdere keren, tijdens de lunch, werd door ons hoger gewaardeerd. Wellicht had de chef-kok een dagje vrij...

Gegeten op 2 april 2013

Schrijf zelf een recensie over brasserie Vogelenzang in Vogelenzang

Schrijf hieronder je recensie over brasserie Vogelenzang. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!