Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

't amusement

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Van 't Amusement mag je verwachten dat je tongstrelend eten krijgt, zeker gezien de forse prijs. Ik krijg sterk het idee dat de bazin het drukker heeft met 24kitchen. De bediening is jong, onervaren en beschikt over te weinig kennis. Bij een 5 gangen verassingsmenu moet je rekening houden met een hele lange zit, naar mijn mening veel te lang. Tot 2x toe een onbevredigd gevoel gehad na een avondje 't Amusement, helaas ik had veel meer van dit restaurant en haar eigenaresse verwacht.

Gegeten op 14 juni 2014

FleurCobussen

Heerlijk gegeten (en mooi opgemaakte borden); lekkere broodjes en amuse vooraf. Daarna gekozen voor het 4-gangenverassingsmenu, heerlijk. De bediening is vriendelijk, vlot en opgewekt. De sfeer is ontspannen.

Gegeten op 21 augustus 2014

Jokerkme

Uitstekend gegeten! 5-gangen verrassing was top! Kaasplank zoals het hoort met vijgen en dadels! Enige tip: kleine menuutjes voor kinderen zijn prima! Prijs en omvang dessert voor de kleintjes €8,50 buitenproportioneel. Aan papa en mama kun en mag je prima verdienen! Zeker met deze kwaliteit! En gastvrijheid!

Gegeten op 15 augustus 2014

RoggeMP

Afgelopen zondag in de prachtige gezellige tuin van restaurant 't Amusement gegeten. Gekozen voor een verrassingsmenu. Heel goed gegeten, verse ingredienten en mooie smaakcombinaties. Twee kleine minpuntjes: amuse veel te koud, waardoor de smaak wegviel. Koffie te weinig en lauw. Maar wel een aanrader!

Gegeten op 3 augustus 2014

flegma

Een zeer genoeglijke avond gehad bij 't Amusement. Ontspannen sfeer in de knusse achtertuin. Maar als ik de gerechten nog eens naloop, dan vielen die toch een beetje tegen. Teveel smaken op het bord die elkaar niet versterken. De eerste gang een tartaar van dorade die niet zoveel smaak had (dat is nu eenmaal zo bij tartaar), begeleid door groene frutsels en rivierkreeftjes. De tweede gang een gebakken mimitongetje in bokkingsaus die niet echt naar bokking smaakte, met daarbij nog een groene mousse die niet was thuis te brengen en een paar heerlijke gele drupjes. Pas bij de derde gang werden de smaakpapillen verrast. Een hoopje aardappelpuree bleek geen aardappelpuree maar bloemkool, vol van smaak en precies goed van substantie, net wat korreliger dan mousse. Het stukje lamsbout was van de juiste gaarheid en goed gekruid met rozemarijn. Jammer dat mijn stukje nogal veel oneetbare delen had (zwoerd/vet). Het toetje leed weer aan hetzelfde euvel als de eerste gangen. Verschillende kleuren ijs en mousse bedekt met onrijpe abrikoos: geen eenheid.
De wijnkaart bestaat uit een stuk of 15 wijnen die allemaal per glas te bestellen zijn. Goed van prijs/kwaliteit. het 'wijnarrangement' bleek samengesteld te worden uit die wijnen, wat niet de indruk wekt dat er is nagedacht over de wijn-spijs-combinatie. Dan zelf maar gekozen. De vriendelijke bediening liet desgewenst een slokje proeven.
Minpunt: mijn gezelschap had aangegeven allergisch te zijn voor schaaldieren. Zij kreeg de dorade simpelweg zonder de kreeftjes. Dat is niet wat ik versta onder 'rekening houden met allergieën'.
De porties zijn klein, mede door het ontbreken van brood o.i.d. bij de gerechten. Het tempo is laag, maar niet storend. De bediening is vriendelijk en attent, goed geïnstrueerd, maar lijkt niet te putten uit eigen deskundigheid.
Tenslotte: het menu en de wijnkaart op de internetsite zijn niet actueel, terwijl er toch goed lijkt nagedacht over de site. In deze tijd kun je dat niet maken.

Gegeten op 4 juli 2014

rweges

Gisteren super genoten van de Lazy Summer Lounge bij 't Amusement. Een heerlijke fles wijn (Château Puy Servain, Cuvee Marjolaine, Montravel ) en vooraf een heerlijk "No meatplankje" met een overheerlijke Quinoaburger, gegrilde groente van de bbq, ananas-/mais spiesje en gazpacho van komkommer en munt. Om je vingers bij af te likken en een geweldige presentatie. Daarna een BBQ vis en vlees plateu met garnalen op spies, zalm, spies van boederijkip en lamskotelet met groente van de Big Green Egg bbq. Ontzettend lekker! En dat in een lekkere relaxte atmosfeer. Wat heeft Estee het toch geweldig voor elkaar!

Gegeten op 3 juli 2014

Gijsje30

Tijdens de wijn/spijswandeling Arnhem (12.00-17.00 uur langs 8 restaurants voor een gerechtje met bijpassende wijn) was 't Amusement voor ons nummer 6 op de 'strippenkaart'. We mochten een plekje zoeken in de leuke binnentuin en kregen direct een glas biologische (combinatie van) Merlot en Cabernet sauvignon. Deze smaakte goed bij ons overheerlijke gerechtje van: gekonfijte eendenborst , met langzaam gegaard buikspek (heerlijk!), tapoikaparels (een zuurtje op basis van zetmeel), citroengras + gember, creme van biet, een krokantje van biet, creme van paksoi en hoisinsaus met gepoft sesamzaad (heerlijk!). Hoe heb ik dit alles kunnen onthouden?: Dit werd spontaan voor mij opgeschreven toen de enthousiaste dame merkte dat ik e.e.a. wilde noteren. Een toppertje!

Gegeten op 25 mei 2014

BerendV

Een hele leuke avond gehad! Met zijn tweeën het 5-gangenverrassingsmenu met bijpassende wijnen gekozen, dit is zeer goed bevallen. Het hoogtepunt was toch wel de rosé gebakken sukade, heerlijk!
Het enige 'minpuntje' vond ik de stoelen, die zaten niet erg lekker. 't Amusement staat zeker in mijn top 3 van Arnhem!

Gegeten op 30 mei 2014

dennie1

Tijdens de resturantweek hier een 4 gangen diner gegeten.
Het eten was erg lekker al zijn er soms wat te veel smaakjes/texturen op het bord. In de meeste gevallen passen ze wel goed samen dus het verpest het gerecht niet.
De gerechten zijn wel aan de kleine kant dus een grote eter heeft nog honger na 4 gangen. Ikzelf (1.93m, 93kg) had krap aan genoeg aan 4 gangen.

De aankleding is vrij modern/kaal en de tafels staan wat te dicht op elkaar maar wij hebben mede dankzij de zeer vriendelijke bediening een fantastische avond gehad.

We komen hier zeker nog een keertje terug.

Gegeten op 14 maart 2014

MurielG

Na de vele positieve recensies heel benieuwd geworden naar 't Amusement. De ontvangst is vriendelijk en de hal waar je binnenkomt lekker warm. De jassen worden aangenomen. Het is deze avond heel rustig dus we kunnen een tafeltje uitkiezen. Al snel krijgen we de kaart, een drankje en wat te knabbelen. De kaart stelt een beetje teleur. Weinig keuze en niet divers (2 keer coquilles, 2 keer Kalf op al weinig keuze). Maar het wordt nog erger als we te horen krijgen dat er ook nog een aantal gerechten waaronder entrecôte waar we juist trek in hadden (en later ook nog meerdere desserts) niet blijken te zijn. Als onze blikken hierover enigszins verbazen krijgen we te horen dat dat komt omdat de restaurantweek een dag later zal beginnen. Maar wat hebben wij daar op deze avond mee te maken? Of zorg dan dat je dat menu ook deze avond al naast de kaart voert. Nu bleef er te weinig te kiezen over. We zitten aan een tafel met zicht op de keuken. Steeds als de deuren openslaan kijk je op een verzameling emmers, bezems en trekkers, niet erg aantrekkelijk bij een primaire blik in de keuken. Later zien we ook een kokkin bellend aan de telefoon door de keuken lopen, best leuk zo'n half open keuken maar hou er dan wel rekening mee dat gasten daar naar kijken. Ondanks dat het rustig is laten de voorgerechten even op zich wachten. De kwaliteit en opmaak zijn van de gerechten zijn verder prima hoewel de soep meer op een crème lijkt dan op een soep en deze had iets warmer mogen zijn. De inrichting van de zaak is een beetje koud met de glazen tafels en design stoelen en verder beperkt wit/rood interieur met hier en daar wat stoffen schoenen aan de muur maar dat lijkt een bewuste keuze en dat is natuurlijk persoonlijk. De muziek heeft een hoog Edith Piaf gehalte deze hele avond en ook daar moet je van houden. Wij hadden er allemaal net wat meer van verwacht. Hoewel de dames in de bediening verder vriendelijk en correct waren hebben we de cijfers van de te beperkte keuze op deze avond in de service verwerkt.

Gegeten op 6 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over 't amusement in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over 't amusement. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.