't amusement

• 8.2

• 7.9

dennie1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de resturantweek hier een 4 gangen diner gegeten.
Het eten was erg lekker al zijn er soms wat te veel smaakjes/texturen op het bord. In de meeste gevallen passen ze wel goed samen dus het verpest het gerecht niet.
De gerechten zijn wel aan de kleine kant dus een grote eter heeft nog honger na 4 gangen. Ikzelf (1.93m, 93kg) had krap aan genoeg aan 4 gangen.

De aankleding is vrij modern/kaal en de tafels staan wat te dicht op elkaar maar wij hebben mede dankzij de zeer vriendelijke bediening een fantastische avond gehad.

We komen hier zeker nog een keertje terug.

Gegeten op 14 maart 2014

MurielG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de vele positieve recensies heel benieuwd geworden naar 't Amusement. De ontvangst is vriendelijk en de hal waar je binnenkomt lekker warm. De jassen worden aangenomen. Het is deze avond heel rustig dus we kunnen een tafeltje uitkiezen. Al snel krijgen we de kaart, een drankje en wat te knabbelen. De kaart stelt een beetje teleur. Weinig keuze en niet divers (2 keer coquilles, 2 keer Kalf op al weinig keuze). Maar het wordt nog erger als we te horen krijgen dat er ook nog een aantal gerechten waaronder entrecôte waar we juist trek in hadden (en later ook nog meerdere desserts) niet blijken te zijn. Als onze blikken hierover enigszins verbazen krijgen we te horen dat dat komt omdat de restaurantweek een dag later zal beginnen. Maar wat hebben wij daar op deze avond mee te maken? Of zorg dan dat je dat menu ook deze avond al naast de kaart voert. Nu bleef er te weinig te kiezen over. We zitten aan een tafel met zicht op de keuken. Steeds als de deuren openslaan kijk je op een verzameling emmers, bezems en trekkers, niet erg aantrekkelijk bij een primaire blik in de keuken. Later zien we ook een kokkin bellend aan de telefoon door de keuken lopen, best leuk zo'n half open keuken maar hou er dan wel rekening mee dat gasten daar naar kijken. Ondanks dat het rustig is laten de voorgerechten even op zich wachten. De kwaliteit en opmaak zijn van de gerechten zijn verder prima hoewel de soep meer op een crème lijkt dan op een soep en deze had iets warmer mogen zijn. De inrichting van de zaak is een beetje koud met de glazen tafels en design stoelen en verder beperkt wit/rood interieur met hier en daar wat stoffen schoenen aan de muur maar dat lijkt een bewuste keuze en dat is natuurlijk persoonlijk. De muziek heeft een hoog Edith Piaf gehalte deze hele avond en ook daar moet je van houden. Wij hadden er allemaal net wat meer van verwacht. Hoewel de dames in de bediening verder vriendelijk en correct waren hebben we de cijfers van de te beperkte keuze op deze avond in de service verwerkt.

Gegeten op 6 maart 2014

SwedishChef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons eerste bezoek was al weer bijna 2 jaar geleden. Deze keer was het nog beter dan toen: hartelijke ontvangst bij binnenkomst, nog steeds het prettige meubilair en de lekkere welkomsbroodjes met amuse. Meestal nemen we bij dit soort restaurants een 4 of 5 gangen verrassingsmenu maar het 3 gangen lente menu sprak ons dit keer ook wel aan. De entrecote was zo lekker gegrild alsof we op een superbarbequefestijn aanwezig waren. In tijden niet zo voldaan van tafel gegaan en toch slechts 80 euro voor 2 personen. Super.

Gegeten op 2 maart 2014

evijftigschild
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je voelt je al welkom bij het reserveren. De bevestiging per email was netjes. Bij binnenkomst werden de jassen netjes aangenomen en wisten ze uit het hoofd dat we gereserveerd hadden. Het restaurant is trendy met leuke stoeljes die prima zitten en ronde tafels van glas. Je kunt ala cart eten of voor een verrassingsmenu gaan. De gerechten die geserveerd worden zijn iets bescheidener van omvang. Er werd geadviseerd 3-4 gangen te nemen. Wij gingen los en namen het 5 gangen verrassingsmenu. De gerechten waren stuk voor stuk verrukkelijk. Mooi gepresenteerd. Mooie producten. Veel ingredienten die elkaar goed aanvullen op het bord. Zo kregen wij een miso-bouillion met o.a. garnaal en advocadocreme, een prachtige kabeljauw met wilderijst. een kwartel op rode ui met krieljes, een werkelijk zalige schouder van varken met pompoen, witlof en boerenkoop. Erg smaakvol! Het dessert was een beetje een overdaad aan smaken, maar fijnprover Karin was er erg blij mee. Ik iets minder, omdat de smaken elkaar niet versterkten. De wijn was heerlijk, het brood en de amuse vooraf ook. Kortom: doen!

Gegeten op 7 februari 2014

Liefhebbereaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag met 2 personen gegeten. Allebei voor het 5 gangendiner gegaan. Voor tonijntartaar, tussen kabejauw, daarna duif, vervolgens een gerecht met kip en toe chocolademousse. Alle gerechtjes zagen er mooi uit, maar in alle gevallen wat ons betreft te veel ingredienten en bereidingen op het bord waarbij de smaken elkaar niet altijd aanvulden. Wij vonden de tonijntartaar en de duif het meest geslaagd. Andere gerechten minder. Wijnkaart is vrij beperkt. Ambiance is erg leuk, eigen inrichting, vrolijk, enthousiast maar wel tafels die wat dicht op elkaar stonden. Aan het einde van de avond kwam de chef/eigenaresse nog even aan tafel, erg leuk initiatief! Al met al leuke avond gehad, maar geen hoogvlieger kwa smaken en totaalbeleving.

Gegeten op 10 januari 2014

Lisavdh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. Verrassingsmenu genomen. 4 gangen. Was voor ons voldoende. Veel verschillende smaken in de gerechten. Iedere gang was het weer spannend hoe het eruit zou zien. Een heerlijke avond gehad!

inekekees

een superavond

05-01-2014
Zaterdag 4 jan bij binnenkomst hartelijk ontvangen,
een tafel uitgezocht achter in het restaurant-heerlijk rustig met een mooi overzicht.Begonnen met een glas witte wijn (chardonnay-aimery) perfect op temperatuur.Als eerste voorgerecht een paar oesters,daarna gegratineerde oesters die zo filmend met de gekozen wijn waren dat we overwogen er nog een paar te bestellen.Het eerste grotere gerecht was voor mijn partner vissoep,aan tafel opgeschonken en voor mijzelf jakobsschelpen,waarbij de gekozen wijn ook uitstekend paste. Het volgende gerecht was voor beiden een moot kabeljauw die prachtig gepocheerd was,waarbij we een sauvignon (secret d'eugenie) dronken,een uitstekende combinatie.Als laatste namen we de subliem gebakken zwezerik met daarbij een glas baby bad boy (merlot-grenache)die zo tongstrelend was dat we als dessert nog een glas namen.Helaas moesten we de met macarons en chocolade gevulde wagen voorbij laten gaan.
Voor ons een zeer geslaagde en sfeervolle avond om snel te herhalen.

Gegeten op 4 januari 2014

jan15
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig gegeten, verassing menu prima verzorgt aangepast op persoonlijke wensen
Ongedwongen vriendelijke bediening prima prijs kwaliteit verhouding
Echt een aanrader voor iedereen

Gegeten op 4 januari 2014

Els S
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren met 4 personen hier op een zaterdag. Het zat bomvol, met heel veel tafels en de accoustiek is niet geweldig dus voor mijn gevoel de hele avond zitten schreeuwen. We kozen voor een menu van 5 gangen met bijpassend wijnmenu. We zaten om 19.30 en om 21.30 hadden we pas 2 gangen gehad. Het duurde allemaal veel te lang. De bijpassende wijn was iedere keer al op voordat het gerecht eens kwam. Op een gegeven moment ben je dan niet meer gezellig uit eten maar zit je alleen maar te wachten. De bediening deed enorm haar best en was erg vriendelijk.
Het eten was wel erg lekker. Vooral het eerste gerecht was een smaaksensatie van veel verschillende smaken. Een van ons is vegetarisch, zij gaf aan dat ze wel vis lustte omdat dat voor restaurants makkelijker is. Wat ik een gemiste kans vond was dat dus alle vlees vervangen werd door vis en niet creatief een mooi vegetarisch gerecht zonder vis werd bereid.
Toilet was ook een feestje, leuk aangekleed. Ik vond de prijs/kwaliteit verhouding niet goed, maar dat kwam door het wachten. Misschien een paar tafels minder, geeft wat rust en is het waarschijnlijk ook minder lawaaiig.

Gegeten op 9 november 2013

jhagelen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zakelijk diner. Kwaliteit van het eten is hoog, inventiviteit en smaakbeleving eveneens van hoog niveau. Bediening in orde, echter stootte de ober een glas wijn over het shirt van onze klant aan het begin van de avond. Dit werd echter prima rechtgezet door de aperitief op rekening van 't Amusement te nemen.

De proeverij was perfect in grootte en zorgde voor een mooie invulling de avond. Al met al een zeer goede avond gehad met tevreden klanten als resultaat.

Klein advies; gezien het karakter van 'lang tafelen' bij 't Amusement zouden de stoelen daar beter op aan mogen worden gepast. Stoelen niet comfortabel.

Gegeten op 10 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over 't amusement in Arnhem

Schrijf hieronder je recensie over 't amusement. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!