Casa Di Maggio

• 8.9

• 8.5

Fred-Leonie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Casa di Maggio ligt op de hoek van het Surinameplein. Een klein Siciliaans restaurant waar alles zelf en vers bereid wordt door een echte Siciliaan. Er staan maar 5 tafels, maar je kunt de gerechten ook bestellen en meenemen. We begonnen met een voorgerecht dat bestond uit een plak aubergine met tomaat en een omelet. Heerlijk. Voor het hoofdgerecht hebben we twee pasta's gekozen en deze gedeeld. De ene was risotto met garnalen, de andere een tagliatelle met paddenstoelen en Parmezaanse kaas. Als nagerecht hadden we cannolo, gevuld met een room van zachte ricotta kaas. Alle gerechten smaakten heerlijk. De bediening, de vrouw van de eigenaar is bijzonder aardig en heeft ons nog het een en ander van Sicilië verteld. Al met al een ongedwongen sfeer en een plek om terug te komen.

Gegeten op 5 maart 2014

Bradipo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn zoon en ik hebben hier heerlijk gegeten. Twee verschillende voorgerechten met aubergine. Zoon wilde niets proeven, deed het toch na wat aandringen, en wilde het toen allemaal opeten. Het was echt zalig! Alles zag er fantastisch uit. Het niet echt een restaurant, maar een traiteur waar je ook kan eten (4 tafels), dus alles ligt in de vitrine. Makkelijk kiezen zo. De sfeer is leuk en ongedwongen. Super aardige bediening. Mijn zoon speelde met de zoon des huizes, ik kletste gezellig met de mamma di casa. Heerlijke risotto met garnalen en tortellini gevuld met ricotta en spinazie. Om je vingers bij af te likken. Zoon had een heerlijke (duurzame) kippenpoot met gebakken aardappeltjes met kruiden... onze avond kon niet meer kapot! Er worden ook olijfolie-proeverijen gehouden. (Ze verkopen olie die als beste verkozen is) We komen zeer zeker terug, ook al wonen we niet in Amsterdam. Arrivederci!!!

on1

• Uitstekend

Voor de cannoli liefhebbers onder ons, Casa Di Maggio heeft zonder twijfel de beste cannoli's van Nederland. Super krokant deeg, overheerlijk vers room. Sfeer is top en personeel super aardig. Absoluut een aanrader!

alfred2

• Uitstekend

Hartelijke en altijd vrolijke mensen bij Casa di Maggio. Je blijft terugkomen, voor de heerlijke gerechten die ze hebben.En, alles komt uit Sicilië. Leuk toch?

Tijnes

• Uitstekend

Ik kan niet anders dan bij de anderen aansluiten. Wat een heerlijk eten. De beste Italiaanse ingredienten, maken hier de heerlijke maaltijden. Ik heb nog nooit zo een lekkere gnocchi gegeten als hier! Met porcini paddenstoelen :-) Ook de nu al beroemde tiramisu was super! De eigenaars zijn spraakzaam en vriendelijk en zullen vol enthousiasme vertellen.

zennietz

• Uitstekend

Nu al voor de derde keer hier gegeten en het blijft me verassen! goede ingredienten. de lasagna en de tira misu zijn zeer aan te raden!

wijnverenigingfg

• Uitstekend

Een ongedwongen sfeer en lekker eten. Je moet als een kind in een snoepwinkel uitkiezen uit de vitrine wat je wilt eten, dat maakt kiezen nog lastiger, het ziet er allemaal mooi en lekker uit. De lasagna en gevulde artisjok waren heerlijk. Een echte aanrader is de Tiramisu. Al met al een gezellige sfeer en lekker authentiek eten.

Angelostontheon

• Uitstekend

What I especially love about the food is that it is true Italian home cooking. It is prepared with love and passion and you can taste it. It's delicious. I also like that there is always something new to taste. They have some wonderful wines too & I love the organic prosecco. Not to mention the delicious Panacotta I had for x-mas & other sweet delights
A friend of mine put it in the best words possible: "It feels like coming home" It is indeed like a home from home. It feels so wonderful, welcoming and cosy, unlike any other place I have been to. Real Italian hospitality.

mi-shell

• Uitstekend

Eten gemaakt met goede producten met een Italiaanse huiselijke sfeer. Vooral Siciliaanse gerechten en die zijn bijzonder te noemen.

Baarsjesbewoner

• Uitstekend

De vriendelijke Siciliaanse kok serveert een smakelijke mix van bekende Italiaanse en typisch Siciliaanse gerechten, Er wordt duidelijk aandacht besteed aan de inkoop van goede en verse ingrediënten. De huisgemaakte tiramisù is een echte aanrader. Prijs/kwaliteitverhouding is dik in orde. Deze Italiaanse traiteur is een aanwinst voor de buurt en voor Amsterdam.

Schrijf zelf een recensie over Casa Di Maggio in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Casa Di Maggio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!