Delftsche Wens

• 7.3

• 7.3

Margje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond 22 maart met vrienden (totaal 4 pers.) op naar de Delftsche Wens en kozen na het bestuderen van de kaart allen voor de all you can eat mogelijkheid; dat betekent 5x2 gerechten bestellen of 4x2 +1 nagerecht. Dat was geen verkeerde keus al kwam ik niet verder dan 3x2 gerechten en heb mijn halve nagerecht helaas moeten doorschuiven naar mijn partner(kwestie van: ogen groter dan de maag). Het eten was vers en goed bereid, dus verrukkelijk. Met veel zorg klaargemaakte gerechtjes al konden enkele visgerechtjes wel wat meer zout en peper gebruiken, maar dat is kwestie van persoonlijke smaak. De gastvrouw had het erg druk maar was prima op haar taken voorbereid. Voorkomend en vriendelijk noteerde ze steeds onze wensen mbt tot iets pittiger en minder pittig en toen er per abuis een niet besteld gerechtje werd neergezet, verontschuldigde ze zich, zorgde binnen de kortste keren voor het juiste gerecht en liet bovendien het eerder gebrachte gerecht staan, service vd zaak. Zowel de witte als de rode wijn waren prima van smaak, klein minpuntje was het feit dat de theekist weliswaar veel soorten thee bevatte maar geen enkele groene thee; kan wsl op korte termijn verholpen worden?
Al met al een zeer geslaagde avond en we komen zeker terug.

Gegeten op 22 maart 2014

gaby17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier heb ik gegeten op basis van het "All You Can Eat" concept, samen met mijn vriend. Helaas was het eten niet erg goed. Dit kwam omdat het eten soms erg smaakloos was, of het gerecht niet overeenkwam met de beschrijving. Zo kreeg ik in plaats van slibtong, zeetong. Natuurlijk waren andere gerechten, zoals de kipwrap en de gamba's erg geslaagd. Echter waren de gerechten vaak lauw en niet heet.

De service was deze avond uitermate slecht. We werden ter woord gestaan, maar dit was niet klantvriendelijk. Nu liep de dame in kwestie ook alleen in de bediening en was het in het begin van de avond ook erg druk. Kritiek werd helaas niet goed verdragen, en bij het opmerken dat het eten smaakloos en/of koud was, werd hier niets aan gedaan.

Het decor daarentegen was wel gezellig. De stoelen en bankjes zaten prima, en de sfeer was erg warm. Er hangen verschillende lampjes aan de muur welke allemaal anders zijn, maar toch één geheel vormen.

Al met al was dit een "één keer en nooit meer" ervaring voor ons.

Gegeten op 22 maart 2014

Njonja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier na ruim een jaar weer eens wezen eten.
Omdat de ervaring uit het verleden goed was, hadden we er veel zin in.

Toen we binnen kwamen was het restaurant bijna leeg. Er was slechts een tafeltje bezet.

We hadden beiden een 3-gangen menu. Vooraf kregen we als extra brood met zelfgemaakte(?) kruidenboter en aioli. Het brood was vers en warm. De kruidenboter lekker. De aioli hebben we niet aangeraakt. Dat beloofde veel goeds. Maar helaas.

Als voorgerecht de carpaccio besteld. Ik denk dat ze alles wat er in de keuken was op hadden gegooid. Wat een ratjetoe van smaken. Zo overheersend dat de hele carpaccio in het niet viel.
Wat zat er allemaal op zat: 3 soorten sla, t.w. rucola, ijsbergsla en rode sla plus alfalfa. Verder kappertjes, rode ui en paprika en een klein beetje oude kaas. Wel veel, heel veel balsamico en de helft van de keren had ik een erg zoute hap door een teveel aan zeezout. Zonde. Met minder dan de helft van de opmaak was het vele malen lekkerder geweest.

Als hoofdgerecht kozen wij de biefstuk (flink rare) met gebakken champignons, uien en paprika.
Deze kwam in 2 kleine stukken, drijvend in de peperroomsaus. Nu lust ik al absoluut geen roomsaus (zie andere recensies) maar dat stond ook niet op de kaart. We hebben dat terug gestuurd. Ik denk dat ze de biefstuk hebben afgespoeld en nog even gebakken hebben. Het lag nu op wat slappe groenten. De champignons op mijn bord waren beperkt tot 3 schijfjes en de groenten waren slap en niet lekker. de biefstuk was zeker niet rare, niet eens medium rare dus toen de serveerster kwam en vroeg of het helemaal naar wens was hebben we dat gezegd.
Ze nam de borden direct mee naar de keuken en toen gebeurde het.
De kok kwam, bijna stampvoetend, met de borden terug. De biefstuk was wel rare, kijk maar rood. Het was inderdaad roze van binnen maar wel helemaal gaar, zeker niet rauw zoals biefstuk rare hoort te zijn. Hij gedroeg zich zo agressief dat we er erg van schrokken. We hebben verder ons mond maar gehouden.
Het dessert was redelijk. Een, goedkoop lijkend bolletje vanille-ijs, 3 dunne plakjes spekkoek en een toefje slagroom. Lekker maar zeker niet bijzonder.

Het was een teleurstelling, zeker omdat we weten dat het anders kan. De vorige keren was het meer dan goed.

Wij komen in ieder geval niet terug.

Gegeten op 13 februari 2014

jdo
  • Recensies in de laatste twee jaar

1 jaar geleden hier goed gegeten. Gelachen over div keren laten vallen van allerlei dingen door bediening. Nu weer geweest; nu teleurstellend.
Lang wachten op het eten. tussendoor kwam bediening niet langs; na 5 kwartier gevraagd om een 2e drankje! Eten was helaas nu matig. Vroegen wat patat er bij, kwam zo veel later dat we bijna klaar waren. Schaaltje mayonaise waar we om vroegen is helemaal niet gekomen. Hun uitleg; serveerster was net begonnen aldaar. De bediening had zich nog verder bekwaamd in het laten vallen van allerlei dingen, zelfs een complete gevulde schotel... Hilariteit en verbazing onder alle gasten.
Wij komen hier niet meer terug

Gegeten op 30 november 2013

shinshan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook hier gegeten via een Groupon. Dat betekende een keuze maken uit 7 voorgerechten,14 hoofdgerechten en een aantal desserts. Er is voor elk wat wils met ook genoeg vegetarische opties. Vooraf de tomatensoep en de optie zonder room was geen enkel probleem. Als hoofdgerecht nasi met gewokte groente. Deze werd lekker warm geserveerd en smaakte bijzonder goed. De zalm van mijn partner viel ook erg in de smaak. De bijgeserveerde patat was ook goed. Hier werkt een kok met verstand van zaken! Als dessert voor mij koffie en mijn partner een dame blanche. Jammer was de spuitbusslagroom. Kortom, boven verwachting. Drankjes prettig geprijsd, prijs-kwaliteitverhouding een dikke 10. Wij komen hier zeker terug.

Schaap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via groupon gegeten, heerlijke ossenhaassate, vooraf gamba salade.
1 persoon meer meegenomen, concept all you can eat, dan kan je 5 x 2 gerechten kiezen, dat was ook allemaal even heerlijk.
Frans en Oosters, vooral de gerechten met een oosters tintje waren erg lekker.
Aardig personeel en de drank is ook goed betaalbaar.Een aanrader

Gegeten op 7 augustus 2013

elitan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben dit restaurant ontdekt afgelopen februari en waren toen meteen verkocht. Wat een heerlijk eten, wat een charmante bediening, wat een gastvrijheid.
Het eten is verrukkelijk, mooi opgediend, en voor ons persoon-lijk te veel. Maar LEKKER!!
Zijn we gisteren 28 juni 2013 weer terug gegaan: en weer was het fantastisch. Jammer dat niet veel meer mensen dit restaurant ontdekken. Het is het waard. Ook mede namens onze vrienden:
een groot compliment!
Dankjewel.

Gegeten op 28 juni 2013

Theodus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Door het concept (all you can eat) heb je de mogelijkheid om voor een redelijke prijs kennis te maken met een veelheid aan voortreffelijk klaargemaakte en bijzonder smaakvolle gerechten.
Met zorg opgemaakt en opgediend, vlees en vis uitstekend van kwaliteit, en ook de vegetarische gerechten zijn niet te versmaden.
Een absolute aanrader!

Gegeten op 21 juni 2013

BelleB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kwamen hier met een borrel&bite, het eten en de service waren helemaal top. Later zijn we nog een keer teruggekomen. Het eten was nu ook weer helemaal top. Wel was het concept veranderd naar een all you can eat. Zijn we zelf niet heel fan van en ook helemaal niet nodig volgens ons omdat het eten van veelst te goede kwaliteit is. Jammer, dat het net buiten het centrum ligt, waardoor het niet op de looproute ligt en nog een beetje onbekend is. Al met al is het een top restaurant en komen we zeker een keer terug.

Gegeten op 17 mei 2013

dzkgfd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee keer gegeten met een Grouponbon. De eerste keer was absoluut super goed. Eten in (meer dan...) overvloed en de kwaliteit was echt enorm goed. Vriendelijk personeel. Ons zoontje heeft zelfs zijn NDS kunnen opladen in het restaurant.
De tweede keer hadden ze de maaltijd wat aangepast. De hoeveelheid was eigenlijk net iets te weinig. Kwaliteit was verder wel conform de eerste kennismaking. Vriendelijk personeel en verder een leuke zaak. Achter in de zaak zit je echter een stuk minder prettig... Al met al voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 20 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Delftsche Wens in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Delftsche Wens. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!