• foto's van al Bacaro-Osteria Italiana in Amsterdam - 1

Toon telefoonnummer 020 3300673

• 8.1 10 61

• 8.3

• 7.4

al Bacaro-Osteria Italiana doet mee!

Reserveer nu!

Authentieke osteria

Een stuk onvervalst Italië in hartje Amsterdam. Geniet van traditionele gerechten bereid met een innovatieve twist. De Venetiaanse chef Vezio Furlani weet iedereen te bekoren met zijn kookkunsten en maakt van uit eten gaan een feest. Geniet van la dolce vita!

kjsimonet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al Bacaro is gevestigd in een smal,diep pand in de Vijzelstraat 97 in Amsterdam. De sfeer is huiselijk, de ontvangst warm. In de keuken staat een authentieke Italiaanse keukenbrigade. De bediening is enthousiast; de gerechten zijn heel divers, niet alledaags en worden met plezier uitgebreid toegelicht. We hebben er tot nu toe drie keer gegeten en iedere keer bleek dat creatieve oplossingen gevonden werden voor wat we wilden: alle gerechten kunnen gedeeld worden, vind je scheermesjes interessant maar staan ze met spaghetti op het menu, dan kun je ze apart krijgen. Met andere woorden, in Al Bacaro kun je een culinair avontuur beleven! We komen dus zeker terug.

Gegeten op 13 april 2014

jarno1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aller aardigst Italiaans restaurant waar wij met z'n 2en heerlijk hebben gegeten. Interieur is redelijk basic en is moeilijk te typeren.

Vooraf een Antipasto misto. Een proeverij waar je de Venetiaanse keuken echt in proeft. Beide een pasta gerecht. Spaghetti freschi alla chitarra al ragù di salsiccia di Mora
Romagnola en Bigoli in salsa con colatura tradizionale di Alici di Cetara
piatto tipico di Venezia. Heerlijke al dente pasta met heerlijke sausen. Goed op smaak, een verwennerij. Als secondi een Agnello en Pesce del giorno. Een trio van lam en een heerlijk stuk gebakken vis. Beide gerechten goede garing niets op aan te merken.

Als dessert beide een Scroppino. Jammer maar hier sloeg men de plank volledig mis. Te zoet en hoogstwaarschijnlijk geen of te weinig Wodka. Geen kick te bekennen. Leek net of het prefab Scroppino betrof.

Espresso en Limoncello smaakte gelukkig daar in tegen wel weer prima.

Eindconclusie: Prima italiaans restaurant waar de regionale venetiaanse keuken proeft. Prijs kwaliteit (Buiten de Scroppino) prima in balans.

Gegeten op 28 februari 2014

Ronald1973
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij al Bacaro is een genoegen. De ontvangst is hartelijk en helemaal Italiaans. De gastheer adviseert je over de dagelijkse specialiteiten en je hebt een heerlijke maaltijd. Het eten is wel stevig aan de prijs, zeker als je à la carte eet, maar via NuDeals.nl kun je een leuk arrangementje boeken.

Gegeten op 1 april 2014

Mackreeltje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig restaurant met fantastische speciale gerechten met liefde bereid. De bediening is ook heel galant. Bij binnenkomst krijgt iedereen een hand en wordt je met alle egards behandeld.

Gegeten op 18 december 2013

barber1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt Italiaans, eerlijke smaken en prima klaargemaakt. Goede producten uit eigen streek van de eigenaar. Vriendelijke bediening, ongedwongen sfeer.

Gegeten op 9 januari 2014

poortwachter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een winderige zondagavond kwamen we langs deze eetgelegenheid, waar nog voldoende plaats was. De locatie is niet erg gelukkig. Het is een pijpenla en valt nauwelijks op tussen de omringende aftandse middenstand. Maar er komen wellicht andere tijden als die vermaledijde metro een keer klaar is en de Vijzelstraat, een voormalige uitvalsweg uit het centrum, veranderd in een droomboulevard. De ober schrok zich een hoedje, want op clientèle had hij niet gerekend, maar desondanks zijn wij gastvrij ontvangen en hebben wij een serieus en goed advies gekregen voor een snel diner (en dan geen risotto nemen mevrouw, hoe lekker die ook is..!). Dus alleen een voorgerecht (prima van smaak) en een hoofdgerecht (zeebaars en ravioli), eenvoudig en naar mijn idee echt op z'n Italiaans. Prima witte huiswijn erbij. Geen culinaire fratsen (toch de nieuwe tendens in hip Amsterdam), maar wel heel lekker en smaakvol. Dat van die slow food geloof ik wel, blijft een modernisme en wie proeft dat nou echt? Natuurlijk een echte Italiaanse koffie ter afsluiting en hup, daarna rennen voor de tram. Dat viel niet mee, want die wijn was wel erg lekker...!

Gegeten op 12 januari 2014

Drambuie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook ik ben enigszins verbaasd over de recencies van dit restaurant. Mijn ervaring in oktober, met een reservering via Groupon, was beduidend minder positief. We kregen een plek toegewezen achterin het restaurant, waar we naast de tocht die er van de achterdeur af kwam ook nog eens de kou van de drankvriezer voelden. Gezien de drukte in het restaurant was er geen andere mogelijkheid, dus konden we niet anders dan er genoegen mee nemen. Hoewel het eten niet onsmakelijk was laakte het iedere vorm van creativiteit en wordt er naar mijn idee te weinig aandacht besteed aan de ingrediëntenkeuze dan wel passende bereidingswijze. Men pretendeert eerlijke authentieke ingrediënten en slow food als bereidingswijze hoog in het vaandel te hebben, maar daar proef je helaas niets van. Er is dan ook wat mij betreft een veelvoud aan Italiaanse restaurants te noemen is die het voor dezelfde prijs een stuk beter doen. Een positieve noot: het enthousiasme van het personeel is aanstekelijk, en de huiswijnen waren uitstekend.

Gegeten op 18 oktober 2013

WoutKerstens
  • Recensies in de laatste twee jaar

De uitermate positieve recensies voor dit restaurant verbazen mij enigszins. Ik heb hier in november 2013 gegeten met de Iens Diner Dagen. Als grote fan van Italiaans eten hebben wij toch een flink aantal Italiaanse restaurants 'geproefd', maar het eten bij Al Bacaro blijft qua smaak echt ver achter. Het menu lijkt op het eerste gezicht veelbelovend, maar blijkt in de praktijk gespeend van elke smaak en creativiteit. We vroegen ons af: ligt dit aan de Diner Dagen? Maar zelfs dán zou de kok nog wel zijn best hebben gedaan om nieuwkomers binnen te halen.
De Taglioni al tartufo smaakt eigenlijk alleen naar gekookt deeg, de risotto met spek en appel moet het voornamelijk van het zout uit het spek hebben, de chianti-gelei bij de bruchetta is zo groot als een speldenknop en smaakt naar ingekookte Karvan Cevitam. De contorni zijn vettig en op het verbrande af. Voor de ricotta als dessert hadden we net zo goed thuis een bak Griekse yoghurt open kunnen trekken.

Het vervangende lamsvlees (originele gerecht was niet meer beschikbaar) smaakte prima, maar miste diepgang in de saus (vooral ZOUT).

Positieve punten: adembenemend lekkere huiswijn voor een zeer schappelijke prijs (18,-), goede koffie en heerlijke grappa.

Het decor is aardig, maar mist warmte . De bediening is weliswaar zeer vriendelijk, maar weet niet goed om te gaan met de kritiek die we op het eten hebben.

Al Bacaro heeft nog een lange weg te gaan.

Gegeten op 18 november 2013

Anna_Maria
  • Recensies in de laatste twee jaar

Werkelijk een top-Italiaan in Amsterdam! Je kijkt er gemakkelijk overheen als je er langs fietst of tramt, maar absoluut de moeite waard om eens aan te schuiven. We hadden een Groupon voucher maar werden desondanks met alle egards ontvangen en kregen dezelfde porties als de tafeltjes om ons heen. Nu gaat het ons voornamelijk om de kwaliteit van het eten, maar de grootte van de porties - zeker die van het hoofdgerecht - was ook buitengewoon goed in orde. Met een kleine beurs zou je hier aan een hoofdgerecht met de erbij geserveerde contorni genoeg kunnen hebben, en dat is bij geen ander goed Frans of Italiaans restaurant dat ik ken het geval. Ik had de kalfslever, een gerecht dat ik normaal nooit zou bestellen maar dat getipt werd als specialiteit van de kok. Wat ben ik blij dat ik dit heb mogen proeven! Zeer goede ecologische witte wijn erbij. De ossenhaas, eveneens in mooie dunne plakjes gesneden en geserveerd met dagverse groene salade, was ook uitstekend. Daarbij een behoorlijk goed glas rode wijn voor slechts E 3,90. Al met al een heel democratische tent, voor elk(e beurs) veel wils. De reden dat ik geen 10 heb gegeven voor het eten, zat 'm vooral in de koffie - die was niet zo goed als je zou verwachten, ook gezien de prima machine die ze hebben staan. Geen cremalaag en bittere smaak. Onduidelijk of het aan de gebruikte koffie lag of aan het onderhoud van de machine. Klein verbeterpuntje! Heerlijke Grappa trouwens, waar je de druiven nog doorheen proeft.

Gegeten op 26 oktober 2013

Barbaque
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is al mijn derde keer bij Al Bacaro'. De sfeer is intiem, warm en wat klassiek, charmant. De bediening is top, ze maken je meteen thuis voelen maar altijd met een 'gentleman's touch'. Het eten is echt Italiaans - van verschillende provincies - en verfijnd, met gezonde/bio/slow food ingredienten. Hun 'tagliolini al tartufo' hadden een subtiele smaak - geen te veel olie/boter of zout - en hun 'agnello' was extra zacht. Maar de dessert was de ware verrassing: een speciale recept van Vezio, een ricotta dessert met honing en smeltende 'croccante''. Ik ben Italiaans en kan zeggen dat dit de echte ding is!

Gegeten op 24 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over al Bacaro-Osteria Italiana in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over al Bacaro-Osteria Italiana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!