• foto's van Kabul in Breda - 1

• 7.9

Kabul doet mee!

Reserveer nu!

Aangename verrassing

Hier proef je de exotische smaken die de Afghaanse keuken te bieden heeft. Laat je verrassen door de culinaire tradities van dit eeuwenoude land en je zult ontdekken dat de gerechten zeer smaakvol en verfijnd zijn. Alles wordt bereid volgens familierecepten en zit vol kruidige smaken.

guidoeet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vrienden hier heerlijk gegeten. Op aanraden van gastheer gekozen voor verrassingsmenu. Werkelijk heerlijk verrassend gegeten en prima bediening. Echte aanrader. Omrijden zeker waard.

Gegeten op 24 januari 2014

htrawa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het 5 jarig jubileum van mijn vrouw en mij gaven aanleiding voor een etentje, en mijn vrouw had er voorheen goede ervaringen gehad. Dus vanavond zijn we er geweest.

Voordien had ik hier de recenties gelezen en het viel me op dat dit restaurant flink werd geprezen. In zo'n geval ben ik geneigd te denken dat de recenties wat overdreven lovend zijn.

Welnu:
We kwamen binnen en na aannemen van de jas werden we prettig naar een tafel geleid (met goede zitruimte en goede stoelen). Vervolgens werd op zeer nette en professionele manier uitleg gegeven over de mogelijke keuzes, en de bestelling opgenomen. We kozen beiden voor het 'verrassings-menu'.
Ondertussen namen we ook alvast wat te drinken; mijn vrouw nam de rode wijn van het huis, die zeker goed te noemen was, en ook goed passend was bij de maaltijd. Zelf nam ik een biertje van de tap, wat hier een Jupiler is :)
Over het eten wil ik kort zijn: Echt bijzonder goed.
Er is nog één ding dat mij echt opviel, en dat was bij het dessert het ijs (ik ben nogal een liefhebber van ijs, en hierin ook nogal kritisch).
We kregen pistache ijs uit eigen keuken. Dit ijs had smaak en consistentie op een niveau dat ik normaal alleen gewend ben van de betere ijsbereiders.

De keuken en de bediening in dit restaurant liggen duidelijk op een hoger plan dan het decor doet vermoeden.. prima, want dat heb ik 10x liever dan andersom.
De prijsstellingen zijn ook nog eens concurrerend (ook voor drank), zodat ik uiteindelijk moet concluderen dat de lovende recenties hier toch echt niet overdreven zijn.

Ik zal dit restaurant zeker aanbevelen.

Gegeten op 28 maart 2014

ndew
  • Recensies in de laatste twee jaar

We belandden hier toevallig in de restaurantweek en maakten meteen gebruik van het speciale 4-gangenmenu. We hebben genoten van alle verrassende gerechten. Eerst een heerlijke amuse. Daarna verschillende kleine hapjes. Hoofdgerecht waren 2 heerlijke vleesgerechten (kip en lam) met allerlei smeersels, naanbrood en rijst. Toetje was een samenstelling van pistacheijs, fluwelen pudding en cake. Echt zalig gegeten. Vriendelijke bediening. Eten wordt vlot geserveerd. Het restaurant is gezellig qua sfeer. De keuken deed ons denken aan een combi van Arabisch en indiaas eten. Ondanks dat indiaas niet mijn favoriet is, vond ik het eten super lekker. Hier gaan we vaker heen!

Karelverlinden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige maand bij restaurant Kabul gegeten. We hebben weer genoten van de gastvrijheid en de verrassend lekkere gerechten.
De bediening is vriendelijk en behulpzaam en komt professioneel over. Er is voldoende keus uit de verschillende gerechten, het eten is duidelijk met verse ingrediënten bereid. De prijs /kwaliteits verhouding is prima. Dus al met al een aanrader en wij komen gauw nog eens terug!

Gegeten op 26 februari 2014

Kimme
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondagavond gereserveerd voor 4 pers we kregen een leuk tafeltje bij het raam. We waren niet bekend met de Afghaanse keuken.
Ik vond het leuk dat we wat details over het land te horen kregen.
En ook tussentijds en na afloop werd er gevraagd wat we van het eten vonden.
Vriendelijk personeel!
Ook na afloop was er tijd voor een persoonlijk gesprekje dat was erg leuk
Wat betreft de gerechten waren we erg tevreden, we hadden gekozen voor het verrassingsmenu en we werden echt verrast. De rijst die geserveerd werd bij de gerechten was smaakvol, kortom een aanrader. Vooral omdat dit restaurant buiten het centrum ligt kom je er niet zo snel bij uit. Top!

Gegeten op 23 februari 2014

marijkepeeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van de hotelreceptioniste hier terecht gekomen. Lekker gegeten in een leuke zaak. Voorgerechtje gehakt in bladerdeeg, hoofdgerecht lekker stoofpotje van kip met rijst. Nagerecht helaas geen tijd meer voor, moesten vrij lang wachten ivm de drukte. Volgende keer in Breda nog een keer proberen!

Gegeten op 21 december 2013

CdeBruijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met vier personen gegeten bij dit afgaanse restaurant. Het was de eerste keer en zeker niet de laatste keer! Wij zijn aangenaam verrast door deze lekkere keuken en hadden gekozen voor het verassingsmenu zodat we vanalles wat konden proeven! Vriendelijk personeel en prima tijdsverdeling mbt uitserveren van de gerechten. Al met al een echte aanrader! We komen zeker terug.

freddy5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezien wij graag van verandering van spijs houden, nu maar eens Afghaans geprobeerd bij Kabul in Breda. wij werden door de eigenaar verrast met het verrassingsmenu die uitstekend verzorgt was en die onze smaakpapillen niks tekort deden. Prijs/kwaliteit ligt prima en de entourage/sfeer is ook goed te noemen. Er werd alle tijd genomen om uit te leggen wat het eten inhield. Al met al zeker een aanrader om eens te gaan en wij komen zeker terug met wat vrienden.

Gegeten op 1 december 2013

Mormeltier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik wou mijn toenmalige vriendin een aanzoek doen, en dat moest natuurlijk op een bijzondere manier.
Ik heb na lang zoeken en wegstrepen gekozen voor Kabul, iets heel anders dan de vele consumptie fabrieken die je in elke stad tegenkomt.
Ik heb contact gezocht met het restaurant om uit te leggen dat ik een aanzoek wou doen, de eigenaar heeft mij persoonlijk te woord gestaan en gezorgd dat alles geregeld zou worden.
Elk gerecht had een bijzondere smaak, je proeft dat er een familie achter staat die met liefde en traditie de gerechten maken, ook de ambiance binnen sluit mooi aan bij het geheel, je denkt heel even dat je in het buitenland bent.
Ineens ging het licht en de radio uit, er kwam een schitterende taart aan met spuwende fontijnen, in chocola stond mijn aanzoek erop, het was perfect!
Ik wil hierbij graag het personeel/familie en met name de eigenaar bedanken voor de heerlijke onvergetelijke avond en vooral hun inzet.

Veel liefs en tot ziens!
Adriaan en Mieke

Gegeten op 12 november 2013

Bsed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag met een gezelschap van 4 personen bij restaurant Kabul gegeten, we werden verwelkomt door de gastheer en onze jassen werden netjes aangenomen.
Wij kozen voor het 3 gangen verrassingsmenu €25,- per persoon, wij kregen verschillende voorgerechten, mantoe en ashak waren heerlijk en de andere 2 voorgerechten waren ook top. De hoofdgerecht bestond uit rijst gerechten en een grillgerecht, tikka kebab was heerlijk zeer mals vlees en in combinatie met het sausje gewoon top. Het duurde wel even wat langer tussen de voor- en hoofdgerecht maar het was het wachten waard.
Kortom, we hebben een zeer geslaagde avond gehad en gaan binnenkort met andere vrienden terug. Prijs / Kwaliteit verhouding is prima in balans.

Gegeten op 1 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Kabul in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Kabul. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!