a TripAdvisor company

foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 1 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 2 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 3 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 4 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 5 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 6 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 7 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 8 foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 9

Marits Huiskamerrestaurant

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 776 38 64
  2. www.maritshuiskamerrestaurant.nl

DaxivinNiels

In een straat die ik nog niet kende, in een prachtig huis zit Marits restaurant. Wat een fijne plek! Mooi ingericht, boeketten prachtige bloemen op tafel, zeer sfeervol. Geen muziek, alleen het enthousiaste geroezemoes van de gasten, die verrast worden met een heleboel heerlijke gerechten. Alles zonder vlees of vis.

We kregen een amuse van watermeloen met schapenkaas en een zwart olijfje. Het zoet, zout en bitter deden wat een amuse moet doen: we kregen zin in meer! We kiezen uit drie of vier gangen, en kozen voor vier. Vooraf de keuze tussen zoete-aardappelsoep met kokosroom, of salade van waterkers en venkel met sinaasappeldressing en zwarte olijven. Beide zeer geslaagd. Daarna het tussengerecht: ravioli met tuinboontjes en dragon. Heerlijk!

Het hoofdgerecht bestond uit meerdere gerechtjes: een taartje van bladerdeeg met snijbiet en manchego, carpaccio van zomerbietjes met rabarber, couscous met kikkererwtjes en geroosterde groenten. Het klinkt een beetje als een allegaartje, maar het combineerde uitstekend, we genoten er erg van. Toe kregen we semifreddo en clafoutis van wilde perziken. De huiswijn was lekker, de bediening professioneel en vriendelijk. Wat een lekkere avond!

Gegeten op 26 juni 2015

marjorie66

Hier uit nieuwsgierigheid wezen eten met de eet club, laat ik vooropstellen dat ik al ras echte vlees eter hier ontzettend heb genoten, en vlees geen minuut heb gemist! Ik zou het iedereen willen aanraden dit eens te proberen.

Gegeten op 30 mei 2015

mawe

Zeer toegankelijk en erg lekker gegeten. Een vegetarisch restaurant zonder vleesvervangers. Pure en verse smaken! Genoten van entourage en prettige en persoonlijke service.
Een aanrader voor iedereen, of je nou wel of geen vega bent!

Gegeten op 28 maart 2015

gerald17

Marits Huiskamerrestaurant, mijn derde keer alweer ?
Wederom werden wij verrast met de meest heerlijke en (voor mijzelf) onverwachte smaakcombinaties. Vooral de ravioli gevuld met kastanjes en bospaddestoelen geserveerd met een pesto van spruitjes, hazelnoot en parmezaan vond ik errug lekker!! Wat aan het menu erg opvalt is de puurheid en herkenbaarheid van smaken. Dus alles wat je op je bord ziet liggen smaakt er ook echt naar!

De bediening was ongedwongen, gezellig en toegankelijk. Precies zoals ik het wil.

De inrichting van het restaurant straalde in elk detail de persoonlijke smaak van Marit uit ( die zelf ook aan tafel komt). Alles was met zoveel liefde en zorg gestyled dat wij ons de gehele avond erg op ons gemak voelde. Top!

Gegeten op 30 januari 2015

RachelFranke

Wederom een fantastische avond bij Marit's gehad. Ik ben er een tijd geleden geweest en het is altijd spannend of het niveau van toen je die geweldige ervaring had nu weer gehaald gaat worden. Het antwoord is volmondig "ja". De ambiance is mooi, warm en stijlvol. Leuke en zeer vriendelijke dames in de bediening. Ik heb deze keer weer voor het 3 gangen menu gekozen, maar de ravioli als tussengerecht zag er zalig uit op het bord van mijn man. Marit verrast met haar heerlijke gerechten. Vegetarisch kan muf en stoffig zijn, maar daar is hier helemaal geen sprake van. Boerenkool fritata, salade van parel couscous met frisse groenten en een yoghurtsaus, hartig taartje met tallegio kaas en geroosterde peentjes, bijgerecht van geroosterde spruitjes met kastanjes en een groene salade met een zalige dressing en dille. De verhoudingen, de smaak, de variatie en hoeveelheid; allemaal goed. En dan het toetje: wow. De semifreddo is inmiddels favoriet, maar deze keer nam ik tiramisu met stukjes chocola en geraspte sinaasappel er doorheen: heerlijk! Ik kan echt iedereen aanraden hier te gaan eten. Wat een warme plek met heerlijk en puur (en lokaal/biologisch) eten.

Gegeten op 24 januari 2015

Camperolli

Ik ben een fan. Je wordt welkom geheten door een zeer smaakvol en aangenaam decor en uiterst vriendelijke bediening. Het eten is verfijnd. Je kunt kiezen tussen 3 en 4 gangen, voorafgegaan door een heerlijke amuse: deze keer boerenkool fritata - jammie! Ik kan meestal moeilijk kiezen, want Marit is meester in het maken van de heerlijkste soepen en salades als voorgerecht. Maar daarnaast er er vaak ook nog iets anders wat ik ook wil proberen. Voordeel is: je kunt geen foute keuze maken. Tussen en hoofdgerecht zijn ook altijd rijk van smaak. Ik mis nooit vis of vlees. En ook de porties zijn goed voor elkaar: ook voor een grote eter als ik. En dan de toetjes! Nog een specialiteit van Marit. Ik ben geen groot liefhebber van toetjes, maar bij Marit sla ik het nooit over.
De drank is ook dik voor elkaar. Goed bier, goede wijnen, en een heerlijke limoncello.

Gegeten op 17 januari 2015

anissa

Onlangs bij Marits gegeten met een vriendin, wat een fijne ervaring. Vooraf had ik de raapstelensoep met bieslook hangop, een delicaat soepje; heerlijk. Het hoofdgerecht bestond uit allemaal kleine gerechtjes waarvan ik de wortels met specerijen en amandelen het lekkerste vond. Wist niet dat wortels zo lekker konden zijn! De inrichting van het restaurant is heel prettig, allemaal mooie oude spulletjes, voelt warm en gezellig. De bediening heeft ons die avond heerlijk in de watten gelegd, ze wist veel te vertellen over de achtergrond van de gerechten. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 15 mei 2014

moonvs

Weer heerlijk gegeten bij Marits. Super hoe iedere keer de groenten met elkaar gecombineerd worden. Bijzonder en verassend. Vooral de venkel- waterkers salade vond ik heerlijk! De bediening waren net als vorige keer ook weer leuke enthousiaste meisjes en ook weer prachtige bloemen in het restaurant. Echt een feestje om daar te eten!

Gegeten op 10 mei 2014

Samflores

Leuke sfeer en intiem. Met muziek kan de sfeer en gehorigheid wel verbeteren. Eten is erg gevarieerd, hoofdgerecht zou meer aandacht kunnen krijgen. Ik had er culinair iets meer van verwacht.

Gegeten op 8 mei 2014

Pleun33

Wat zijn we blij dat we Marits ontdekt hebben; hier wordt gevarieerd en inspirerend vegetarisch gekookt. Vooraf een frisse winterpostelein salade met bloedsinaasappel en schapenkaas. Het prei-taartje wat onderdeel uitmaakte van het hoofdgerecht was heeeeeerlijk. Als nagerecht koos ik de lemoncurd appel taart en daar heb ik echt iedere kruimel van opgegeten. De setting is heel intiem en gezellig. De bediening losjes maar attent. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 28 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Marits Huiskamerrestaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.