Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 1

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 776 38 64
  2. www.maritshuiskamerrestaurant.nl

anissa

Onlangs bij Marits gegeten met een vriendin, wat een fijne ervaring. Vooraf had ik de raapstelensoep met bieslook hangop, een delicaat soepje; heerlijk. Het hoofdgerecht bestond uit allemaal kleine gerechtjes waarvan ik de wortels met specerijen en amandelen het lekkerste vond. Wist niet dat wortels zo lekker konden zijn! De inrichting van het restaurant is heel prettig, allemaal mooie oude spulletjes, voelt warm en gezellig. De bediening heeft ons die avond heerlijk in de watten gelegd, ze wist veel te vertellen over de achtergrond van de gerechten. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 15 mei 2014

moonvs

Weer heerlijk gegeten bij Marits. Super hoe iedere keer de groenten met elkaar gecombineerd worden. Bijzonder en verassend. Vooral de venkel- waterkers salade vond ik heerlijk! De bediening waren net als vorige keer ook weer leuke enthousiaste meisjes en ook weer prachtige bloemen in het restaurant. Echt een feestje om daar te eten!

Gegeten op 10 mei 2014

Samflores

Leuke sfeer en intiem. Met muziek kan de sfeer en gehorigheid wel verbeteren. Eten is erg gevarieerd, hoofdgerecht zou meer aandacht kunnen krijgen. Ik had er culinair iets meer van verwacht.

Gegeten op 8 mei 2014

Pleun33

Wat zijn we blij dat we Marits ontdekt hebben; hier wordt gevarieerd en inspirerend vegetarisch gekookt. Vooraf een frisse winterpostelein salade met bloedsinaasappel en schapenkaas. Het prei-taartje wat onderdeel uitmaakte van het hoofdgerecht was heeeeeerlijk. Als nagerecht koos ik de lemoncurd appel taart en daar heb ik echt iedere kruimel van opgegeten. De setting is heel intiem en gezellig. De bediening losjes maar attent. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 28 maart 2014

broekmaa

Heerlijk vegetarisch gegeten met verrassende en prettig gekruide gerechten. Zelfs het brood had een lekker smaakje. Mooie ambiance.

Gegeten op 7 maart 2014

erpann

Lastig dat je je cijfers moet afronden vooral mbt decor. Je zit in iemands huis, wel mooi maar het voelt voor mij een beetje ongemakkelijk. Het is wel sfeervol maar blijft bij iemand in huis vandaar de 7.

Mbt het eten.... 4 gangen heerlijk (je mist geen vlees) amuse : zuurkool met appel en een dressing..... dan witlof met blauwschimmel, gedroogde stukjes pruim en niet te vergeten heerlijke granaatappelpitten, voor de rest van de tafel aardpeersoep, lekker maar zwaar. Daarna heerlijke ravioli, gevolgd door een groot portie in rode biet gekookte Alkmaarse gort met groene salade, spruitjes, gebakken groente....... vullend.... Op naar het toetje, drie verschillende en alledrie heerlijk maar het buikje was vol. Lekkere betaalbare wijnen.
Een plek om terug te komen..

Gegeten op 29 november 2013

beschuit met aardbeien

Een prettige ontvangst in een sfeervolle intieme en stijlvolle setting. Prachtige herfstboeketten op tafel. Een overheerlijke witlofsoep. Vervolgens een hartig taartje met pompoen, ricotta en salie, vergezeld door een mooie salade van quinoa met paddestoeltjes, groenten, hazelnoten en kruidenpesto en tot slot groene thee-ijs met meringue en een stoofpeertje. Een fijne avond in een professioneel huiskamerrestaurant waar met liefde en aandacht vegetarisch wordt gekookt.

Gegeten op 25 oktober 2013

montalbano

Vriendelijke ontvangst. Normale service.
Jammer dat personeel in keuken zo hard en veel praat.
Hoofdgerecht bestond uit 6 onderdelen, waarvan er maar 1 warm was,nl. het pompoentaartje ter grootte van een muffin.
Aardappelen, gegrilde groenten en couscous werden koud geserveerd. Personeel accepteerde deze opmerking positief.

Gegeten op 20 september 2013

Groent_org

We hebben een verrukkelijke avond gehad bij Marit in de huiskamer. We werden vriendelijk ontvangen in een prachtig decor. De ruimte is echt stijlvol ingericht, een mooie combinatie van tweedehands en chique.
Het restaurant heeft een uitgebreide wijnkaart, maar ook leue apperatieven en digestieven. Bestudeer de kaart dus even voor te bestellen. Het diner bestaat uit 3 of 4 gangen. Voor aanvang rijg je te horen wat het vierde gerecht is, dat maakt het makkelijker te kiezen.
Het eten is duidelijk met veel zorg en liefde klaargemaakt. Heerlijke combinaties van smaken en mooi opgediend. Nog een speciale pluim voor het nagerecht. Ik houd niet zo van zoet en neem eigenlijk nooit een taart als nagerecht. Maar deze amandel vijgentaart was neit zo zoet en daardoor heel erg lekker.
Ik kan iedereen dit restaurant van harte aanbevelen. Ook vleeseters (met een fijne smaak) zullen ervan genieten.

Gegeten op 10 oktober 2013

Proever50352

Met vriendinnen hier gegeten. Eten was lekker maar niet heel bijzonder.
Wat erg tegenviel waren de prijzen van de drankjes: die vond ik echt veel te duur, zeker voor een huiskamerrestaurant. Ik vond de prijzen sowieso aan de hoge kant.
En dan de hond: vorige recensies spraken er al over. De hond was gisteren niet in vorm: blafte veel en ging alle tafeltjes langs. Ik houd van honden, maar dit was gewoon niet prettig en ook niet zo hygiënisch.

Gegeten op 11 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Marits Huiskamerrestaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.