• foto's van Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam - 1

• 8.1 10 21

• 8.1

• 8.1

Marits Huiskamerrestaurant over zichzelf

Dit restaurant bevindt zich in de huiskamer van Marit wat zorgt voor een intieme setting. Het gerecyclede interieur onderstreept die huiselijke sfeer en het streven duurzaam bezig te zijn. Er wordt gewerkt met producten die met respect voor millieu, mens en dier zijn geproduceerd, liefst biologisch, duurzaam en fair-trade. De gerechten zijn zonder vlees en vis, maar met liefde en zorg bereid.

Pleun33
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat zijn we blij dat we Marits ontdekt hebben; hier wordt gevarieerd en inspirerend vegetarisch gekookt. Vooraf een frisse winterpostelein salade met bloedsinaasappel en schapenkaas. Het prei-taartje wat onderdeel uitmaakte van het hoofdgerecht was heeeeeerlijk. Als nagerecht koos ik de lemoncurd appel taart en daar heb ik echt iedere kruimel van opgegeten. De setting is heel intiem en gezellig. De bediening losjes maar attent. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 28 maart 2014

broekmaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk vegetarisch gegeten met verrassende en prettig gekruide gerechten. Zelfs het brood had een lekker smaakje. Mooie ambiance.

Gegeten op 7 maart 2014

erpann
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lastig dat je je cijfers moet afronden vooral mbt decor. Je zit in iemands huis, wel mooi maar het voelt voor mij een beetje ongemakkelijk. Het is wel sfeervol maar blijft bij iemand in huis vandaar de 7.

Mbt het eten.... 4 gangen heerlijk (je mist geen vlees) amuse : zuurkool met appel en een dressing..... dan witlof met blauwschimmel, gedroogde stukjes pruim en niet te vergeten heerlijke granaatappelpitten, voor de rest van de tafel aardpeersoep, lekker maar zwaar. Daarna heerlijke ravioli, gevolgd door een groot portie in rode biet gekookte Alkmaarse gort met groene salade, spruitjes, gebakken groente....... vullend.... Op naar het toetje, drie verschillende en alledrie heerlijk maar het buikje was vol. Lekkere betaalbare wijnen.
Een plek om terug te komen..

Gegeten op 29 november 2013

beschuit met aardbeien
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een prettige ontvangst in een sfeervolle intieme en stijlvolle setting. Prachtige herfstboeketten op tafel. Een overheerlijke witlofsoep. Vervolgens een hartig taartje met pompoen, ricotta en salie, vergezeld door een mooie salade van quinoa met paddestoeltjes, groenten, hazelnoten en kruidenpesto en tot slot groene thee-ijs met meringue en een stoofpeertje. Een fijne avond in een professioneel huiskamerrestaurant waar met liefde en aandacht vegetarisch wordt gekookt.

Gegeten op 25 oktober 2013

montalbano
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vriendelijke ontvangst. Normale service.
Jammer dat personeel in keuken zo hard en veel praat.
Hoofdgerecht bestond uit 6 onderdelen, waarvan er maar 1 warm was,nl. het pompoentaartje ter grootte van een muffin.
Aardappelen, gegrilde groenten en couscous werden koud geserveerd. Personeel accepteerde deze opmerking positief.

Gegeten op 20 september 2013

Groent_org
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een verrukkelijke avond gehad bij Marit in de huiskamer. We werden vriendelijk ontvangen in een prachtig decor. De ruimte is echt stijlvol ingericht, een mooie combinatie van tweedehands en chique.
Het restaurant heeft een uitgebreide wijnkaart, maar ook leue apperatieven en digestieven. Bestudeer de kaart dus even voor te bestellen. Het diner bestaat uit 3 of 4 gangen. Voor aanvang rijg je te horen wat het vierde gerecht is, dat maakt het makkelijker te kiezen.
Het eten is duidelijk met veel zorg en liefde klaargemaakt. Heerlijke combinaties van smaken en mooi opgediend. Nog een speciale pluim voor het nagerecht. Ik houd niet zo van zoet en neem eigenlijk nooit een taart als nagerecht. Maar deze amandel vijgentaart was neit zo zoet en daardoor heel erg lekker.
Ik kan iedereen dit restaurant van harte aanbevelen. Ook vleeseters (met een fijne smaak) zullen ervan genieten.

Gegeten op 10 oktober 2013

Proever50352
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vriendinnen hier gegeten. Eten was lekker maar niet heel bijzonder.
Wat erg tegenviel waren de prijzen van de drankjes: die vond ik echt veel te duur, zeker voor een huiskamerrestaurant. Ik vond de prijzen sowieso aan de hoge kant.
En dan de hond: vorige recensies spraken er al over. De hond was gisteren niet in vorm: blafte veel en ging alle tafeltjes langs. Ik houd van honden, maar dit was gewoon niet prettig en ook niet zo hygiënisch.

Gegeten op 11 oktober 2013

TinekeMenger
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een poos geleden heb ik hier ook gedineerd in dit restaurant en het niveau is top gebleven! Deze keer was het venkeltaartje met tomaat, olijf en pecorino zalig. Maar ook de desserts zijn niet te versmaden! Wij hadden witte chocolade mousse met frambozenmousse en echte frambozen. Echt heel erg smakelijk!
Dit restaurant is echt ook voor niet vegetariërs een echte aanrader!

Gegeten op 19 juli 2013

RinaMarieke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Marits is een bijzondere ervaring. Allereerst door de smaakvolle inrichting van haar woning/restaurant. Je kunt zien dat Marit een styliste is. Ten tweede het eten. Het brood en een amuse van het huis wat ik altijd bijzonder sympathiek vindt. Ten derde het eten zelf. Ik ben een fervent vleeseter, maar mis dat geen moment als ik de maaltijd nuttig. Het eten is bomvol smaak en origineel. Een fijn, sympathiek en gastvrij restaurant waar ik met plezier zal blijven komen!

margien
  • Recensies in de laatste twee jaar

Niet voor het eerst dat ik hier gegeten heb en ook zeker niet voor het laatst. Vooraf gekozen voor de gele paprikasoep met saffraan en pappadum, een heerlijk subtiel soepje. We dronken de rode biologische huiswijn die echt heel goed smaakt. Het hoofdgerecht bestond uit allemaal kleinere gerechten, waarvan bij mij vooral de zwarte linzen met portobello en paprika is achtergebleven, zo lekker. Tja, en dan het dessert; zelf had ik de witte chocolade mousse met kletskop, en mijn vriend koos voor de semi-freddo met boerenjongens, beide verrukkelijk! Hele fijne bediening die ondanks de drukte alle tijd neemt de gerechten uit te leggen. Verder is de inrichting origineel en draagt bij aan een prettige intieme sfeer. Alles komt hier met liefde en aandacht tot stand; dat zie je en dat proef je.

Gegeten op 22 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over Marits Huiskamerrestaurant in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Marits Huiskamerrestaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!