Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Olijf

4. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 346 96 19
  2. www.olijfaandemallemolen.nl

Vergetengroente

Via de Iens Dinerdagen gereserveerd. De keuze was prima: gewoon van de kaart en geen heel vast menu.
We werden erg vriendelijk welkom geheten. Heerlijk gegeten en de porties waren prima. Bediening was ook erg goed: ivm de dinerdagen duurde het desert wat langer, wat men keurig na het hoofdgerecht liet weten. Ter compensatie een glaasje van het huis. Het wachten viel uiteindelijk best wel mee.
Heel leuk adresje om zeker eens terug te komen!

Gegeten op 27 september 2014

13 september hebben wij genoten van een Happy Hour bij restaurant Olijf.
Die avond was het erg rustig. Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was super aardig. Vooral de zeebaars was verrukkelijk. Ook het nagerecht was super.
Zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt Olga voor de gezellige avond.

Gegeten op 13 september 2014

graafjantje

om de hectiek van het centrum te ontlopen, zijn we weer eens naar de mallemolen gegaan.
1 van de leukste horecastraatjes van den haag !!
op het menubord buiten stond lamsrack met asperges !!!!!
als vooraf cocquilles met chorizo genomen deze waren heerlijk
en daarna lamsrack met asperges het lamsrackje was perfect !!!!
en de asperges waren ook heerlijk (en goed geschilt .... en dat is niet overal zo kan ik u vertellen)
mijn vriendin had de carpaccio , de bavette spiesjes en garnalen en was ook zeer te spreken over de smaak en kwaliteit.
lekker wijntje erbij goed muziekje op de achtergrond en kaasplankje toe maakte dit een geslaagde avond.
gezellig praatje gemaakt met de bediening (dit blijkt ook tevens de eigenaresse te zijn)
wat het dan weer leuk informeel maakt.
kortom een hele leuke avond gehad.
MAAR VOORAL HEERLIJK GEGETEN EN DAAR GAAT HET OM !!

Gegeten op 7 mei 2014

KokkieBlanda

Prima gegeten, prima smaken en wijnen ook lekker. Alleen voelden we ons niet erg welkom. De gastvrouw straalde uit alsof ze het helemaal niet leuk vond om daar te werken, niet lekker in haar vel o.i.d.? Communicatie met de jongere vrouwelijke gastvrouw leek ook niet erg optimaal te verlopen.

De Black Angus entrecote vond ik veel te taai en zou in potentie zachter en malser moeten kunnen zijn dat de Black Angus bavette (werkvlees, grover) spiesjes die mijn vriendin at.

Tent met potentie maar door tegenvallende gastvrouw niet snel terug hier. Ruim voldoende keus om volgende keer ander restaurant te proberen.

Gegeten op 9 mei 2014

marta4

Ben hier vorige week geweest om even snel een hapje te eten en wat te drinken met een paar vrienden. De sfeer was heel fijn, waardoor we besloten er langer te blijven en uitgebreider te gaan dineren. Wat erg makkelijk ging dankzij de gerechten die allemaal ongeveer de grote van een voorgerecht hebben.
De bediening was er erg attent en vriendelijk.
Van de gerechtjes hebben we alle 3 iets anders besteld en er samen van gegeten.
De coquilles met chorizo, de zeebaars en de Mar y Tierra zijn echte aanraders.
Ik kom zeker vaker terug.

Gegeten op 13 maart 2014

dilaraa

Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten.
Een heel leuk restaurantje met een gezellige sfeer.
Zeer vriendelijke bediening en flexibel.
We hadden allebei een menu genomen met als voorgerecht: Tempura van grote garnalen.
Als 'hoofdgerecht' de spiesjes van de grill met een heerlijke tomatensalsa.
En mijn vriendin de vegetarische lasagne.
En als dessert natuurlijk de Tiramisu .. Over heerlijk!
Zeer Tevreden en een super gezellige avond gehad.

Gegeten op 3 maart 2014

charlotte40

Laatst hier een lekker menu'tje gegeten van slechts 28,50 pp. Vooraf de tempura garnalen en mijn moeder had de red snapper! Allebei erg lekker en goede porties. Daarna hadden wij allebei de eendenborst, waar een zeer lekker sausje bij zit. Als dessert de chocolade mousse en limoen mousse. Prima afsluiter van 3 heerlijke gerechten. Komen zeker hier snel terug!

Gegeten op 23 januari 2014

liesj2005

Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten. Het was overwegend vol, maar er was gelukkig nog een gezellig tafeltje voor 2! De sfeer binnen was gezellig en knus, met een muziekje op het goede volume. Ons werd vriendelijk het concept uitgelegd, een origineel concept, we hebben gekozen om wat gerechtjes te delen. Een absolute aanrader, is de eendenborstfilet! Prachtig geserveerd en een lekker mals stukje vlees met een unieke smaak. De bediening was erg vriendelijk, gastvrij en bezat veel kennis over de gerechten en de drank. Zo werden wij uitstekend geadviseerd bij onze wijnkeuze. Het was een erg leuke avond, we hebben ervan genoten!

Gegeten op 3 december 2013

sisko

Aangenaam verrast door de locatie. Ondanks dat het regende en donker was, zag het straatje met zijn vele restaurantjes er zeer gezellig uit. Enkele van mijn disgenoten maakten de vergelijking met bijvoorbeeld Brussel of Parijs, en daar kon ik mij wel bij aansluiten. De bediening is attent, maar niet overdreven kundig. Wel worden de gerechten redelijk vlot uitgeserveerd, wat ik persoonlijk altijd wel aangenaam vind. Aan het eten wordt veel zorg besteed, dat proef je af aan bijvoorbeeld de malse entrecote of de gemarineerde gamba's. De kaart bevat zo'n 10 gerechten die je allemaal als voor- of hoofdgerecht kunt kiezen, een leuk concept dat zowel grote als kleine eters zal plezieren. Enige serieuze minpunt is de huiswijn: lekker laten staan, en een van de andere wijnen van de kaart kiezen, ook per glas!

Gegeten op 26 november 2013

artemisonthehunt

Het is een klein, huiselijk restaurantje en dat maakt de sfeer gezellig. De bediening is vriendelijk. Ook het straatje de Mallemolen (zijstraat Javastraat) is leuk en een bezoekje waard. Net buiten het centrum, dus wat minder druk.

Toen we plaatsnamen aan de tafel, stond er bakje lekkere olijven klaar en even later overheerlijk olijvenbrood, zoals je het op weinig plekken tegenkomt. Voor mij geen wijn ivm de zwangerschap en de gastvrouw raadde mij de "Bionade" aan, een licht gezoet drankje dat zich prima liet combineren met de gangetjes. Een aanrader! Mijn vriend had de huiswijn die op zich redelijk was, maar geen topper. Het eerste gerechtje. Ik had de tempura garnalen (4), mijn vriend de cocquilles (4). Beide gerechten waren erg lekker. Daarna kwamen mijn biologische entrecote (Black Angus) respectievelijk eend voor mijn vriend. De eend was mals, het vlees iets te "well done" en iets te stevig (ik had gevraagd om iets tussen medium en well done in). Gebakken aardappeltjes en tomatensalsa waren prima, de Ratatouille lekker zoet, maar mij iets te pittig (mijn vriend vond het wel goed). Dan de toetjes. Ik had een chocolademouse (2 balletjes, had iets meer mogen zijn :-) ), mijn vriend een Tiramisu die hij de lekkerste ooit noemde! Prijs-kwaliteit is goed (all-in 80 euro). we gingen voldaan naar huis.

Groot pluspunt is voor ons ook dat Olijf zich inspant voor duurzaamheid: zo is het vlees op de kaart biologisch is en de vis duurzaam gevangen.

Gegeten op 9 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Olijf in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Olijf . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.