Olijf doet mee!

Reserveer nu!

marta4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ben hier vorige week geweest om even snel een hapje te eten en wat te drinken met een paar vrienden. De sfeer was heel fijn, waardoor we besloten er langer te blijven en uitgebreider te gaan dineren. Wat erg makkelijk ging dankzij de gerechten die allemaal ongeveer de grote van een voorgerecht hebben.
De bediening was er erg attent en vriendelijk.
Van de gerechtjes hebben we alle 3 iets anders besteld en er samen van gegeten.
De coquilles met chorizo, de zeebaars en de Mar y Tierra zijn echte aanraders.
Ik kom zeker vaker terug.

Gegeten op 13 maart 2014

dilaraa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten.
Een heel leuk restaurantje met een gezellige sfeer.
Zeer vriendelijke bediening en flexibel.
We hadden allebei een menu genomen met als voorgerecht: Tempura van grote garnalen.
Als 'hoofdgerecht' de spiesjes van de grill met een heerlijke tomatensalsa.
En mijn vriendin de vegetarische lasagne.
En als dessert natuurlijk de Tiramisu .. Over heerlijk!
Zeer Tevreden en een super gezellige avond gehad.

Gegeten op 3 maart 2014

charlotte40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst hier een lekker menu'tje gegeten van slechts 28,50 pp. Vooraf de tempura garnalen en mijn moeder had de red snapper! Allebei erg lekker en goede porties. Daarna hadden wij allebei de eendenborst, waar een zeer lekker sausje bij zit. Als dessert de chocolade mousse en limoen mousse. Prima afsluiter van 3 heerlijke gerechten. Komen zeker hier snel terug!

Gegeten op 23 januari 2014

liesj2005
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten. Het was overwegend vol, maar er was gelukkig nog een gezellig tafeltje voor 2! De sfeer binnen was gezellig en knus, met een muziekje op het goede volume. Ons werd vriendelijk het concept uitgelegd, een origineel concept, we hebben gekozen om wat gerechtjes te delen. Een absolute aanrader, is de eendenborstfilet! Prachtig geserveerd en een lekker mals stukje vlees met een unieke smaak. De bediening was erg vriendelijk, gastvrij en bezat veel kennis over de gerechten en de drank. Zo werden wij uitstekend geadviseerd bij onze wijnkeuze. Het was een erg leuke avond, we hebben ervan genoten!

Gegeten op 3 december 2013

sisko
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aangenaam verrast door de locatie. Ondanks dat het regende en donker was, zag het straatje met zijn vele restaurantjes er zeer gezellig uit. Enkele van mijn disgenoten maakten de vergelijking met bijvoorbeeld Brussel of Parijs, en daar kon ik mij wel bij aansluiten. De bediening is attent, maar niet overdreven kundig. Wel worden de gerechten redelijk vlot uitgeserveerd, wat ik persoonlijk altijd wel aangenaam vind. Aan het eten wordt veel zorg besteed, dat proef je af aan bijvoorbeeld de malse entrecote of de gemarineerde gamba's. De kaart bevat zo'n 10 gerechten die je allemaal als voor- of hoofdgerecht kunt kiezen, een leuk concept dat zowel grote als kleine eters zal plezieren. Enige serieuze minpunt is de huiswijn: lekker laten staan, en een van de andere wijnen van de kaart kiezen, ook per glas!

Gegeten op 26 november 2013

artemisonthehunt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een klein, huiselijk restaurantje en dat maakt de sfeer gezellig. De bediening is vriendelijk. Ook het straatje de Mallemolen (zijstraat Javastraat) is leuk en een bezoekje waard. Net buiten het centrum, dus wat minder druk.

Toen we plaatsnamen aan de tafel, stond er bakje lekkere olijven klaar en even later overheerlijk olijvenbrood, zoals je het op weinig plekken tegenkomt. Voor mij geen wijn ivm de zwangerschap en de gastvrouw raadde mij de "Bionade" aan, een licht gezoet drankje dat zich prima liet combineren met de gangetjes. Een aanrader! Mijn vriend had de huiswijn die op zich redelijk was, maar geen topper. Het eerste gerechtje. Ik had de tempura garnalen (4), mijn vriend de cocquilles (4). Beide gerechten waren erg lekker. Daarna kwamen mijn biologische entrecote (Black Angus) respectievelijk eend voor mijn vriend. De eend was mals, het vlees iets te "well done" en iets te stevig (ik had gevraagd om iets tussen medium en well done in). Gebakken aardappeltjes en tomatensalsa waren prima, de Ratatouille lekker zoet, maar mij iets te pittig (mijn vriend vond het wel goed). Dan de toetjes. Ik had een chocolademouse (2 balletjes, had iets meer mogen zijn :-) ), mijn vriend een Tiramisu die hij de lekkerste ooit noemde! Prijs-kwaliteit is goed (all-in 80 euro). we gingen voldaan naar huis.

Groot pluspunt is voor ons ook dat Olijf zich inspant voor duurzaamheid: zo is het vlees op de kaart biologisch is en de vis duurzaam gevangen.

Gegeten op 9 november 2013

Elka131
  • Recensies in de laatste twee jaar

De formule van 3 gangen keuze uit '1 maat' gerechten pakt prima uit. Menig restaurant presenteert een portie zoals bij Olijf als hoofdgerecht, maar Olijf het beschrijft als "flink voorgerecht". Incl. de aardappeltjes en tomatensalade (heerlijk met ansjovis) heb je een uitstekende maaltijd voor een absoluut redelijke prijs. Derde gang dessert is bepaald ruim bemeten (Pavlova!), de kazen zijn met zorg gekozen. Men heeft een aardig aantal wijnen op glas en de Spaanse huiswijn is bepaald geen slobber. Dat aan de reservering op de dag zelf nog even in een mailtje werd herinnerd, vind ik illustratief voor de zorg en aandacht. En eindelijk een restaurant dat niet moeilijk doet als je een karaf kraanwater vraagt, en welke als vanzelfsprekend wordt bijgevuld. Toppertje, ik kom zeker terug.

Gegeten op 10 september 2013

marjan53
  • Recensies in de laatste twee jaar

De vorige schrijver heeft alles goed verwoord dus weinig aan toe te voegen. Wij zaten ook op het terras. Heel gezellig straatje en vriendelijk personeel en lekker gegeten.

Gegeten op 31 augustus 2013

Bmartena
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met twee personen gegeten bij Olijf in Den Haag. Lekker rustig gelegen in het autovrije straatje ''Mallemolen'

We hadden gereserveerd en konden buiten op het terras plaatsnemen. Van te voren hadden we al bedacht dat we voor het 3-gangen menu zouden gaan en daar zijn we bij gebleven.

Na te hebben geproefd van de fruitige Rioja die hier wordt geschonken en te hebben genoten van een paar heerlijke verse broodjes en een schaaltje olijven (hoe kan het ook anders?) werd het voorgerecht al vrij vlot geserveerd.

Voor ons waren dat de coquilles met chorizo in een saus van kardemom en saffraan en de salade van rucola, veldslla, groene asperges en blauwschimmelkaas. De coquilles waren heerlijk in combinatie met de dungesneden chorizo. Naar mijn smaak wel iets te ver gegaard, maar dat is persoonlijk. De salade was ook lekker met uitsluitend superverse producten en heerlijke kaas. In dat laatste zijn ze trouwens sowieso goed hier, maar daarover later meer..

Dan de hoofdgerechten. Voor mij kwamen de lamskoteletjes in rode wijn-jus en aan de andere kant geroosterde parelhoen met kummel, rozijnen en knoflook.
In beide gerechten kon je proeven dat er met eerlijk vlees wordt gewerkt. Bovendien was de de garing in beide gevallen super en combineerde mijn lamskoteletjes goed met de garnituur van sperzieboontjes en bloemkool.
De tomatensalade die als bijgerecht op tafel kwam was trouwens ook zeer lekker.

Van de dessertkaart kon er ten slotte nog een afsluiter worden gekozen. Wij kozen ten eerste voor verse ananas met een sausje van karamel,
limoen sorbetijs en slagroom: Een lekker zomers gerechtje! Voor mij kwam het kaasplankje op tafel en dat was wederom smullen. Het plankje bestond uit vier zeer verschillendje kaasjes. Van een harde milde koeienkaas gerijpt in Mallorcaaanse grotten, tot een pittige blauwschimmelkaas, maar ook zachte ietwat mildere schimmelkaas en een kaasje van buffelmelk gegratineerd met paprika. Bij al dit lekkers werd een notenbroodje met een frisse vijgencompote gegeven.

Al met al is Olijf ons zeer goed bevallen. Hier wordt (h)eerlijk eten zoals je wilt vlot geserveerd door de zeer vriendelijke gastvrouw en dat ook nog eens in alle rust doordat er geen verkeer langs het pand raast. Aanrader!

Gegeten op 28 augustus 2013

suzanne28
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier gegeten samen met een vriendinnetje, we hebben alle gerechten gedeeld, wat ook erg makkelijk gaat en des te gezelliger is. We hadden coquilles en tempura als voorgerecht, allebei erg lekker! Daarna de heilbot met spinazie en vijgen en een taartje van bladerdeeg met geitenkaas. Als toetje nog een heerlijke pavlova. Heel aardige bediening en een gezellige sfeer, leuke straat en goed gelegen. Zeker een aanrader!

Gegeten op 14 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Olijf in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Olijf . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!