Olijf

3. 85% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 070 346 96 19
  2. www.olijfaandemallemolen.nl

ikhouvanerglekkerete

Gister sind lange tijd weer wezen eten. Het was verrassend druk. Er hing een gezellige sfeer. Het eten was erg goed. De kaart was weer helemaal anders dan de laatste keer dat wij er gegeten hebben. Wij hadden gekozen voor het drie gangen menu van 28,50 wat wij een erg schappelijke prijs vinden. Als voorgerecht hadden we gekozen voor de Quiche met roodlof, walnoten, fontinakaas en rucola en de heerlijke "Saltimbocca", kalfsfilet gevuld met seranoham en salie, in een tomaat basilicumsaus. Bijde waren erg lekker. We hadden aan de gastvrouw gevraagd of zij voor ons een lekker wijntje wilde uitzoeken. Dit was tot onze vreugde erg goed gedaan, de combinatie was heerlijk. We vroegen na het voorgerecht of we even wat extra tijd mochten hebben voordat het hoofgerecht kwam. Dit was geen probleem, erg vriendelijk. Als hoofdgerecht gekozen voor: Kabeljauwhaasje met Livar buikspek, cassave en rozemarijnsaus welke een heerlijke en aparte combinatie was van vlees en vis. En de Ibericofilet met een saus van rode wijn, appel en
Pio Pino paddestoelen, ook deze was voortreffelijk van smaak en het vlees was precies goed klaargemaakt, want ik vind niks ergers dan een mooi stuk vlees dat tot schoenleer is gebakken dus ik was erg blij dat deze kok weet waar hij mee bezig is. Ook hier weer twee voortreffelijke wijnen bij geschonken door de gastvrouw (al de wijnen zijn hier heerlijk, het is wel te merken dat zij hier verstand van heeft). Als toetje het kaasplankje gekozen (kreeg uitleg over de kaas van de gastvrouw). En een pastel de nata voor mijn vriend. De geur van de pastel de nata was heerlijk, ik mocht hem proeven van mijn vriend hmmm. Al met al een heerlijke avond gehad in dit kleine gezellige restaurant. Meneer en mevrouw Olijf, erg bedankt!

Gegeten op 15 januari 2015

jmp

In het leukste eetstraatje buiten het centrum van Den Haag gegeten bij Olijf.
Hele goede recensies en dus hoge verwachtingen. Die zijn helaas niet helemaal waargemaakt.
Formule van het restaurant is een aantal kleine gerechten; volgens de website formaat flink voorgerecht.
Voor onze eerste gang was het op beide borden formaat klein voorgerecht. De coquilles met zeekraal en kreeftensaus waren heerlijk. De zeebaarsfilet legde het af tegen de (wel lekkere) kruidensalsa waardoor de zeebaars zelf helaas niet meer te proeven was.
De tweede gang (beide vlees) waren wel van het beloofde formaat. Helaas hadden zowel de Ibericofilet als het kalfsvlees te lang in de pan gelegen. Een tegenvaller. De rest van het bord was goed, maar als het vlees tegenvalt is het toch een teleurstelling. Over de genuttigde wijnen trouwens niets dan lof; erg lekker!
Tot slot een goed kaasplankje aan de ene kant van de tafel en een erg tegenvallende pavlova aan de andere kant.

Gegeten op 21 november 2014

Vergetengroente

Via de Iens Dinerdagen gereserveerd. De keuze was prima: gewoon van de kaart en geen heel vast menu.
We werden erg vriendelijk welkom geheten. Heerlijk gegeten en de porties waren prima. Bediening was ook erg goed: ivm de dinerdagen duurde het desert wat langer, wat men keurig na het hoofdgerecht liet weten. Ter compensatie een glaasje van het huis. Het wachten viel uiteindelijk best wel mee.
Heel leuk adresje om zeker eens terug te komen!

Gegeten op 27 september 2014

13 september hebben wij genoten van een Happy Hour bij restaurant Olijf.
Die avond was het erg rustig. Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was super aardig. Vooral de zeebaars was verrukkelijk. Ook het nagerecht was super.
Zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt Olga voor de gezellige avond.

Gegeten op 13 september 2014

graafjantje

om de hectiek van het centrum te ontlopen, zijn we weer eens naar de mallemolen gegaan.
1 van de leukste horecastraatjes van den haag !!
op het menubord buiten stond lamsrack met asperges !!!!!
als vooraf cocquilles met chorizo genomen deze waren heerlijk
en daarna lamsrack met asperges het lamsrackje was perfect !!!!
en de asperges waren ook heerlijk (en goed geschilt .... en dat is niet overal zo kan ik u vertellen)
mijn vriendin had de carpaccio , de bavette spiesjes en garnalen en was ook zeer te spreken over de smaak en kwaliteit.
lekker wijntje erbij goed muziekje op de achtergrond en kaasplankje toe maakte dit een geslaagde avond.
gezellig praatje gemaakt met de bediening (dit blijkt ook tevens de eigenaresse te zijn)
wat het dan weer leuk informeel maakt.
kortom een hele leuke avond gehad.
MAAR VOORAL HEERLIJK GEGETEN EN DAAR GAAT HET OM !!

Gegeten op 7 mei 2014

KokkieBlanda

Prima gegeten, prima smaken en wijnen ook lekker. Alleen voelden we ons niet erg welkom. De gastvrouw straalde uit alsof ze het helemaal niet leuk vond om daar te werken, niet lekker in haar vel o.i.d.? Communicatie met de jongere vrouwelijke gastvrouw leek ook niet erg optimaal te verlopen.

De Black Angus entrecote vond ik veel te taai en zou in potentie zachter en malser moeten kunnen zijn dat de Black Angus bavette (werkvlees, grover) spiesjes die mijn vriendin at.

Tent met potentie maar door tegenvallende gastvrouw niet snel terug hier. Ruim voldoende keus om volgende keer ander restaurant te proberen.

Gegeten op 9 mei 2014

marta4

Ben hier vorige week geweest om even snel een hapje te eten en wat te drinken met een paar vrienden. De sfeer was heel fijn, waardoor we besloten er langer te blijven en uitgebreider te gaan dineren. Wat erg makkelijk ging dankzij de gerechten die allemaal ongeveer de grote van een voorgerecht hebben.
De bediening was er erg attent en vriendelijk.
Van de gerechtjes hebben we alle 3 iets anders besteld en er samen van gegeten.
De coquilles met chorizo, de zeebaars en de Mar y Tierra zijn echte aanraders.
Ik kom zeker vaker terug.

Gegeten op 13 maart 2014

dilaraa

Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten.
Een heel leuk restaurantje met een gezellige sfeer.
Zeer vriendelijke bediening en flexibel.
We hadden allebei een menu genomen met als voorgerecht: Tempura van grote garnalen.
Als 'hoofdgerecht' de spiesjes van de grill met een heerlijke tomatensalsa.
En mijn vriendin de vegetarische lasagne.
En als dessert natuurlijk de Tiramisu .. Over heerlijk!
Zeer Tevreden en een super gezellige avond gehad.

Gegeten op 3 maart 2014

charlotte40

Laatst hier een lekker menu'tje gegeten van slechts 28,50 pp. Vooraf de tempura garnalen en mijn moeder had de red snapper! Allebei erg lekker en goede porties. Daarna hadden wij allebei de eendenborst, waar een zeer lekker sausje bij zit. Als dessert de chocolade mousse en limoen mousse. Prima afsluiter van 3 heerlijke gerechten. Komen zeker hier snel terug!

Gegeten op 23 januari 2014

liesj2005

Samen met een vriendin ben ik hier gaan eten. Het was overwegend vol, maar er was gelukkig nog een gezellig tafeltje voor 2! De sfeer binnen was gezellig en knus, met een muziekje op het goede volume. Ons werd vriendelijk het concept uitgelegd, een origineel concept, we hebben gekozen om wat gerechtjes te delen. Een absolute aanrader, is de eendenborstfilet! Prachtig geserveerd en een lekker mals stukje vlees met een unieke smaak. De bediening was erg vriendelijk, gastvrij en bezat veel kennis over de gerechten en de drank. Zo werden wij uitstekend geadviseerd bij onze wijnkeuze. Het was een erg leuke avond, we hebben ervan genoten!

Gegeten op 3 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Olijf in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Olijf . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.