winebar SoVine

• 7.4

• 7.6

Merlot73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag een wijnproeverij met hapjes gehad bij So Vine. Waar de eigenaar aanvankelijk altijd erg enthousiast was en de tijd had voor zijn gasten, lijkt het nu allemaal wat gehaast te gaan en wordt de uitleg wat afgeraffeld. Hapjes bij de wijnen zijn behoorlijk eenvoudig, daar valt meer van te maken, maar het is natuurlijk een wijnbar. Het was druk geweest daardoor was het binnen wat rommelig en niet meer zo schoon. Jammer! De wijnen blijven trouwens prima.

Gegeten op 5 april 2014

belinda5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Twee keer bij Sovine geweest. Beide keren naar volle tevredenheid. De eigenaar is vol enthousiasme en weet, net als de sommelier, veel over de wijnen te vertellen. We hebben naast de wijnproeverij ook van een driegangenkeuzemenu genoten. Ik was aangenaam verrast door de diversiteit van de aangeboden gerechten. Deze staan niet op een menukaart, maar werden wel geserveerd. De fois gras was heerlijk. De steaks ook. Een tip voor de kok: graag de borden vooraf verwarmen, zodat de gerechten langer op temperatuur blijven. De sushi-chef heeft heerlijke sushi's gemaakt. Een aanrader voor iedereen die van wijn en lekker eten houdt. En last but not least: de inrichting is een lust voor het oog.

Gegeten op 15 december 2013

msv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke wijnbar met mooie bijzondere niet alledaagse wijnen. Goede service en enthousiaste verhalen over de wijnen. Op zaterdag avond 3 gangen menu gehad waarbij de wijn spijs goede combinaties bevatten. Ze hebben maar keus uit één menu maar dat was voor ons geen probleem. Op vrijdag en zaterdag werkt er een echte Japanner die vers de sushi maakt. Voor ons was dit de eerste keer maar wij komen zeker terug hier.

vic75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Paar weken geleden hier een avondje doorgebracht. Was er eerder geweest en was toen wel tevreden. Helaas vond ik het restaurant een beetje verouderd en viezig. Her en der veel stof (vooral in de gang bij de toiletten), rommelig achter de bar. De service vond ik slecht, een behoorlijk aantal wijnen was niet verkrijgbaar en er werd niets verteld bij de wijnen die we kregen, weinig beleving. Arrogante jongeman die vooral zichzelf erg geslaagd vond, een blonde dame deed daarentegen wel goed haar best. Er was geen frisdrank te verkrijgen, geen appelsap of cola voor een zwangere dame onder ons, werd ook geen moeite gedaan om wat voor haar te betekenen. Tip: Ga anders desnoods bij de buren wat halen! Eten was overigens in orde, zeker de sushi, op en top vers. Bij afrekenen geen gespecificeerde rekening, je moet het maar geloven. Nee, slechte ervaring, kom er niet meer terug.

Gegeten op 1 november 2013

karin130
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een erg gezellige wijnbar waar je diverse lekkere wijnen kunt drinken met passende hapjes en sushi! Er is veel tijd om de wijn toe te lichten en je te 'leren' proeven. Een aanrader voor een gezellige avond uit.

Gegeten op 22 november 2013

ursula3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke wijnen, weliswaar maar 2 biologische witte wijnen, dus daar mag zeker uitbreiding op komen, gecombineerd met een prima kaasplateau: een echte aanrader!

Gegeten op 24 oktober 2013

homard
  • Recensies in de laatste twee jaar

Per toeval gevonden op de fiets..
Aanrader! Perfecte gastheer, prachtige wijnen, tapas 'marriage' met de wijnen en je kunt een fles van je favoriete wijn kopen en mee naar huis nemen.. Prijs - kwaliteit excellent! Genoten van m'n uitje.

Gegeten op 6 oktober 2013

yokonijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerst lekker wijnen proeven, hapje erbij, daarna lekker eten. Goed verhaal bij de wijnen, fijne smaken bij het eten. Alles met zoirg gekozen.

Gegeten op 5 oktober 2013

joopmoos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de derde keer gegeten bij SoVine. iedere keer zijn wij erg tevreden. Vooral het hoofdgerecht van Kalfswang was een genot, vlees dat zo zacht was dat het zowat smelt in de mond.
Eigenaar en wijnmaker weet je altijd weer te verrassen met zijn wijnkeuzen. Zijn passie voor wijnen en gerechten maken een avondje uit hier compleet. Daarnaast is de prijs kwaliteit van zowel de kleine kaart als menu goed. Je hebt niet heel veel keus in het menu maar dat maakt het ook weer makkelijk.

Gegeten op 22 juni 2013

marielletammes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wijnproeverij voor 2 gedaan. Heerlijk wijnen, goede uitleg en goed gevulde glazen. Ook de hapjes erbij waren heel lekker en niet standaard. We kregen zelfs nog een extra glas wijn. Ik denk er met een heel positief gevoel aan terug!!

Gegeten op 24 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over winebar SoVine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over winebar SoVine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!