Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

winebar SoVine

1. 38% Duurzaam

winebar SoVine

1. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 06 526 186 06

sharonzoektappartementin

Heerlijke wijnproverij met bijzondere en toch toegankelijke wijnen gehad. Fijne hapjes erbij geserveerd en de eigenaar (echte wijnkenner) was ontzettend vriendelijk en verwelkomend.

Gegeten op 12 juni 2014

cavi

Al met al een heerlijke wijnproeverij gehad. We hebben echt heerlijke wijnen geproefd, prima bediening van de vriendelijke eigenaar. Het enige minpuntje vonden we da we tijdens de hele proeverij geen schoon glas kregen, zelfs na het switchen van wit naar rood niet. Dat vonden we wel opmerkelijk voor een proeverij. De hapjes erbij waren heerlijk overigens.

Gegeten op 10 april 2014

Superfoods

Wij hebben met 6 personen een High Wine gedaan bij SoVine. Naast 3 mooie wijnen waren de hapjes zeer diverse en passend bij de wijnen. Er werd uitgebreid uitleg gegeven over de wijnen. Een geslaagde avond! Wij hebben alweer een volgende High Wine gepland.

Gegeten op 4 juni 2014

silvia25

Vorige week 5 wijnen proeverij met hapjes gedaan. Een uitstekende proeverij waarbij er een goede opbouw in wijnen plaats vond. Winnaar Idiom Cape Blend Zuid Afrika. Full body maar zacht in Tannine. De hapjes varieerden van Bruchetta tot carpaccio, van tonijn tot uitgebreid kaas/vlees plateau. Uitstekende service en beleving van het personeel. Een aanrader voor iedereen die van goede wijn en een gezellige middag/avond houdt.

Gegeten op 5 juni 2014

probarlo

Gisteren d.d 28 mei waren we gedrien bij Sovine voor een proeverij van 5 wijnen met bijbehorende happen, helaas waren 2 andere tafelgenoten verhinderd. Alleen de prijs-kwaliteit was al een pluim waard, 29,50. De ontvangst van onze gastheer, Marco, naar later bleek was hartelijk en bekwaam maar vooral vol humor, ook zijn collega in de keuken wist van de hoed en de rand. Die 2 waren duidelijk op elkaar ingespeeld, mooi om te zien. De opbouw van de wijnen was indrukwekkend en voerde ons via Sloveense Sauvignon naar Portugees wit om te eindigen bij een bombastische chardonnay uit Zuid Afrika. Voor de rode kwamen we uit bij een lichte uit de Ardeche en een dijk van een Lirac. De happen varieerden van bruchetta met pomodori, gegrilde goene asperges met Parmezaan en zelfs een risotto gerechtje. Heel fijn allemaal. Een nieuwe afspraak wordt beraamd! Tot slot uw de dames wc leek enigszins gedemonteerd met een schuivende wc bril en een ontbrekende spoelknop.

Gegeten op 28 mei 2014

Dest

Gisterenavond via een Groupon-deal een wijnproeverij gedaan bij winebar SoVine. Bij aankomst zat de hele tent vol. We mochten buiten op het balkon plaatsnemen, lekker in het zonnetje. Daar tijdens een kort gesprekje onze 'proefwensen' besproken met Marc, de eigenaar. Nadat we buiten de eerste twee wijntjes hadden geproefd, kwam onze plek binnen vrij en namen we plaats aan tafel. Daar kon het échte proeven beginnen. Marc nam, ondanks de drukte (er zat beneden een groep van 18 personen te eten), uitgebreid de moeite om ons uitleg te geven. We hebben diverse heerlijke wijnen geproefd en daarbij meerdere hapjes geserveerd gekregen. We waren zeer positief verrast door de service, persoonlijke aandacht en de overdaad aan wijnen en spijzen. Uiteindelijk nog twee mooie flessen wijn gekocht tegen prima prijs. Kortom; wijnbar SoVine is een dikke aanrader en een aanwinst voor de buurt! Gr. van de 'zusjes uit Maastricht'

Gegeten op 15 mei 2014

line80

Hier kom ik niet meer terug. Wij zaten met zes dames boven en misschien was dit de oorzaak dat we erg lang op alles moesten wachten. We kwamen voor de wijnproeverij met hapjes, maar na 3 uur (inmiddels 20.30 uur) hadden we vier halve wijntjes op en alleen nog maar een stokbroodje met tapenade gekregen als hapje. De bruschetta's en de vlees- en kaasplank liet op zich wachten. Toen we ernaar vroegen werd tot drie keer aan toe de schuld in de schoenen van de sommelier gelegd: "Heeft hij dat nog niet gedaan? Hij is vandaag nogal afwezig." Al met al kom ik hier niet meer terug. Wat een slechte service.

Gegeten op 10 mei 2014

Lucht005

Via social deal een vouchers voor 2 personen gekocht voor een wijnproeverij met bijpassende hapjes. De wijnen waren goed. Zeer storend was dat bij iedere wijngang het hapje te lang op zich liet wachten. Soms was het glas wijn al leeg. De proeverij van 1,5 uur duurde 3 uur, ze kon het duidelijk niet aan. Helaas paste de hapjes niet bij de wijnen ook jammer.
Mevrouw deed haar best maar haar kennis van de wijnen was te summier, ze liep regelmatig vast in wat ze wilde vertellen.
Meedoen aan social deal houdt toch in dat je mensen kennis wilt laten maken met je bedrijf en wat je te bieden hebt. Dit is echt een gemiste kans. Hier kom ik niet terug.

Gegeten op 7 mei 2014

Merlot73

Afgelopen zaterdag een wijnproeverij met hapjes gehad bij So Vine. Waar de eigenaar aanvankelijk altijd erg enthousiast was en de tijd had voor zijn gasten, lijkt het nu allemaal wat gehaast te gaan en wordt de uitleg wat afgeraffeld. Hapjes bij de wijnen zijn behoorlijk eenvoudig, daar valt meer van te maken, maar het is natuurlijk een wijnbar. Het was druk geweest daardoor was het binnen wat rommelig en niet meer zo schoon. Jammer! De wijnen blijven trouwens prima.

Gegeten op 5 april 2014

belinda5

Twee keer bij Sovine geweest. Beide keren naar volle tevredenheid. De eigenaar is vol enthousiasme en weet, net als de sommelier, veel over de wijnen te vertellen. We hebben naast de wijnproeverij ook van een driegangenkeuzemenu genoten. Ik was aangenaam verrast door de diversiteit van de aangeboden gerechten. Deze staan niet op een menukaart, maar werden wel geserveerd. De fois gras was heerlijk. De steaks ook. Een tip voor de kok: graag de borden vooraf verwarmen, zodat de gerechten langer op temperatuur blijven. De sushi-chef heeft heerlijke sushi's gemaakt. Een aanrader voor iedereen die van wijn en lekker eten houdt. En last but not least: de inrichting is een lust voor het oog.

Gegeten op 15 december 2013

Schrijf zelf een recensie over winebar SoVine in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over winebar SoVine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.