Wereldwijd

• 7.1

• 7.6

Cyn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange tijd weer eens bij Wereldwijd geweest. Concept blijft altijd prima, eten in overvloed en zeer lekkere gerechten! Ook de vlees/vis gerechten van de bakplaat zijn een aanrader!

Leuk detail, jarig = gratis eten. Wel op vertoon van legitimatie.

Gegeten op 16 april 2014

nn94
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten bij restaurant Wereldwijd. Vooral de vis- en vleesgerechten van de plaat zijn heerlijk! Prima sushi. Alleen de toetjes vond ik wat minder, de producten smaakte als kant-en-klaar.

Service is voor dit restaurant lastig te beoordelen, aangezien het personeel alleen de borden en glazen van tafel haalt. We werden echter vriendelijk ontvangen bij binnenkomst, beleeft personeel. Leuk ingericht.

Aantal minpunten: je zit niet echt gezellig samen te tafelen, omdat je elke keer heen en weer moet lopen om eten en drinken te halen, maar goed dat is onderdeel van het concept. Daarnaast waren de wc's niet echt fris.

Al met al waar je geld (deze keer €28,95 betaald voor twee personen omdat ik jarig was), wij komen hier zeker nog eens.

Gegeten op 7 februari 2014

Proeftkonijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

De gang van zaken is zo drastisch anders, dat je een tent als deze bijna niet meer kan meten aan dezelfde maatstaven als een gewoon restaurant, maar toch ga ik dat doen. Het staat immers niet voor niets op Iens.

Het decor, om maar met het beste te beginnen, is lekker modern en trendy. Alles lijkt van de Ikea; niks mis mee in principe. Verder alleen niet zo sfeervol, maar het soort sfeer waar ik op doel, hoort eigenlijk ook alleen bij lekker eten.
Lekker eten is ook niet wat je hier zal doen. Hoewel de keus groot is, is het meeste voedsel zeer middelmatig, soms slecht. Vaak ook lauw en uitgedroogd. Gezelligheid is soms ook ver te zoeken, omdat je als groep, vanwege de self-service, maar zelden allemaal tegelijk aan tafel zit. Wat dus een nadeel is van deze formule.

Het rondlopend personeel is er eigenlijk alleen maar om de lege borden op te pikken en dat merk je. Op de momenten dat er wel persoonlijk contact werdt gemaakt, leek dat niet van harte te gaan. Ik heb bij het scheppen van m'n eigen toetje het water van het ijsschepbakje nog ververst. De ijsschep kwam er namelijk viezer uit dan dat hij er in ging.

Al met al geen restaurant om aan te raden. Hooguit leuk(ig) voor een personeelsuitje.

Gegeten op 14 september 2013

Schoener15
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verwacht geen intiem restaurant met bediening maar modern restaurant met buffet met ruime keuze voor iedereen, voorgerechten vis en vlees en er staan koks klaar om de zelfgekozen gerechten klaar te maken. Ruime keuze uit nagerechten en vrij drinken met voor degene die iets extra s wil betalen keuze uit wijn en gedistilleerd.

pehave
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag met de hele familie hier gegeten. Kwaliteit was zeer goed. Goed concept, eten en drinken voor een vaste prijs. Ook voor je drankjes moet jezelf zorgen. Vooral de toetjes waren té lekker om te laten staan.

SergevdE
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was toevallig in Alkmaar en was gewoon ff bij deze all you can eat wereldkeukenrestaurant naar binnen gegaan. Er is inderdaad veel keuze, vooral voor iemand die veel van vis houd zoals ik zelf. De kwaliteit van het eten is prima, de vis is er lekker en de service is gewoon naar behoren. Gewoon okay

Gegeten op 18 augustus 2013

lida7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor elk wat wils. Onze kids hebben er ook van genoten ideaal, ze konden net als de volwassenen nemen wat ze wilden. We hadden geen kind aan ze. En daardoor hebben wij ook genoten. Alles even lekker.

Gegeten op 23 november 2012

Peter1007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een top plek om met een grotere groep heen te gaan. Wel is het op bepaalde tijden erg druk, reserveren dus.

Eten: Er is zo veel keuze bij het buffet, dat echt iedereen wat gaat vinden. De koks werken keihard. Spreken lang niet altijd helemaal nederlands. Een praatje maken tijdens het bakken van je biefstukje gaat dus niet, maar ach, ze zijn toch te druk. Het buffet gaat echt van kroket tot sushi. De carpaccio is inderdaad niet de super topper. Maar goed, dan neem je gewoon extra veel van de choco fontein. En dan je eigen biertjes, of wijn tappen. Heerlijk.

Service: je wordt keurig naar je tafel gebracht, concept wordt uitgelegd, en de timer (2uur) gaat in. Daar zijn ze redelijk streng in. Maar ach, in een uur kan je al bommetje vol zitten, dus dan heb je nog een uur over. Er zijn borden ophalers, je moet een beetje oppassen, je kijkt even naar links, hup half vol bord weg. Doet denken aan de all inclusive resorts.

Decor: de zaal is groot, maar toch voel je je alsof je je eigen hoekje hebt. Goed dus.

Gegeten op 6 oktober 2012

marieke1983
  • Recensies in de laatste twee jaar

voor de tweede keer hier geweest, het concept vind ik nogsteeds geweldig, alleen wat mij tegenviel is dat er altijd dezelfde gerechten op het buffet zijn. Carpaccio nogsteeds niet lekker, de sushi's waren goed, maar niet de beste. De biefstuk van de gril was echt heerlijk mals, de pepersaus was ook lekker en de courgette van de gril ook goed. De chocoladefontein was fantastich, de aardbeien en langevingers echt zo lekker, ik had de hele avond alleen daar kunnen staan! dus in het algemeen lekker gegeten, jammer voor de voorgerechten.

Gegeten op 29 oktober 2012

familiefeest

sfeer en inrichting prima ,ruime plaatsen om te zitten ,
eten prima en volop keus voor iedereen ,enorm veel keus aan drinken wat zelf getapt moest worden wat erg leuk is want de kinderen wilden maar dolgraag voor ober spelen ,eten is wel af en toe niet helemaal op temperatuur,chocoladefontein lekker en leuk bedacht.2 uur eten heb je tijd genoeg incl dat sommmige rustig de tijd namen om even het rokerskamertje te inspecteren .we komen zeker nog een keer terug ,weer eens anders dan alleen maar naar de wok

Gegeten op 30 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Wereldwijd in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Wereldwijd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!