Wereldwijd

1. Restaurant
  2. Wereldkeuken
  1. Toon telefoonnummer 072 520 6111

manu25

met de kinderen hier gegeten. er zijn "tijd slots" en waren 15 minuten eerder. Moesten wachten omdat de tafel nog niet vrij was. Alle tafels bezet!
Mensen die zonder reservering een tafel wilden, werden weggestuurd (op zaterdag).
Er is een enorme keuze aan gerechten zowel voor vooraf, hoofdgerecht en nagerecht. De kinderen vermaken zich hier opperbest.
Ook is het drinken inbegrepen en is in onze ogen de prijs / kwaliteitsverhouding voor een volwassene top. Voor kinderen van 11 is het in verhouding duur, en ook voor senioren die nog maar een (klein) boordje op kunnen.
Zelf heerlijk gesmuld van de vis en het vlees van de plaat. De zalm van de plaat, de bief spiesjes (echt wel een aanrader), de lamskoteletjes, allemaal heerlijk. Van kikkerbillen tot mosselen en tot burgers. alles is hier te verkrijgen.
Verwacht geen Michelin klasse, maar wat je in verhouding tot de prijs krijgt is top!
Met z'n tweeen zou ik dit restaurant niet snel kiezen, wel met een grotere groep. Dan is het gewoon top!

Gegeten op 14 maart 2015

nikks

Heb nu 2 x bij Wereldwijd in Alkmaar gegeten. Een voordeel is dat het inclusief het drinken is, wat voor veel jongeren een pluspunt is voor dat ze gaan stappen.
Het eten is er absoluut niet slecht, maar heel denderend vind ik het ook niet. Een biefstukje van de plaat is meer een bieflapje (nog geen centimeter dik), en wat je voorkeur ook is, hij is elke keer well-done.
De soepen, gamba's, kip etc zijn prima te doen, gewoon lekker. Helaas is de sushi die ze hebben echt 3x niks (en ik ben echt geen culinair-expert, maar die vd AH vind ik lekkerder!?)
De nasi, sateetjes en 'kinder'-gerechtjes zijn ook lekker, maar niet mijn ding.

De service vind ik netjes, weinig op aan te merken!
Al met al, zeker geen slecht eten.

Gegeten op 23 oktober 2014

Foodreporter

Bij een bedrijfsuitje waren we in Alkmaar terecht gekomen en wilden we ergens die voor ieder wat wils bood. Een AYCE wereldkeuken bied dan natuurlijk veel mogelijkheden. Vlak naast de parkeer garage de vest aan de paardenmarkt treffen we Wereldwijd. We moeten eerst betalen voordat we naar onze plaats worden begeleid. Eten en drinken haal je zelf en ook bier tap je zelf. Er staat een lange rij met buffetten en je kan vlees of vis van de bakplaat kiezen. Omdat het nogal druk is is het een beetje dringen en lang wachten. Ze hebben hier geen wok gedeelte, maar alle wokgerechten worden in buffetten geserveerd en dat doet afbreuk aan je keuze mogelijkheden. Ook het groente ligt te gaar bij. Omdat je alles zelf pakt, heb je weinig service ervaringen. Op de inrichting is bespaart en dat zie je terug in de ikea lampen en al licht versleten meubilair. Voor onze groep was het een goede keuze want iedereen was snel volgegeten en we konden hierdoor weer snel naar huis.

Gegeten op 12 september 2014

Ilse O.

We hebben hier met een groep van 20 mensen gegeten. Een ideaal concept voor een groep van deze grootte. Je betaald vooraf en weet dus precies waar je financieel aan toe bent. Vervolgens kun je 2 uur lang onbeperkt eten en drinken. Hier zijn ze heel strikt in (en terecht). Voor ieder wat wils, vis, vlees, sushi en lekkere nagerechten. Ik was een beetje bang toen ik dit concept hoorde, 'vreetschuur' idee, maar het is me alles meegevallen en ik was simpelweg enthousiast.

Gegeten op 1 augustus 2014

dolfbvk

Geen plek om eens gezellig met z'n tweetjes onder het genot van een hapje en een drankje bij te praten. Maar een goede gelegenheid om met een groep (zelfs jong en oud door elkaar) naar toe te gaan. Voor een vast bedrag (op maandag 27.50 euro pp) twee uur lang onbeperkt eten en drinken (incl. bier en huiswijn), zodat je van tevoren weet wat het (feestje) je gaat kosten. Neem bij de voorgerechten beslist de carpaccio (erg lekker) en doe een keuze uit de sushi's. Vergeet vooral achterin niet langs te gaan bij de koks, die vis (bv. een sliptongetje) en vlees (bv. een lamskoteletje) naar jouw keuze a la minute klaar maken. Vuile borden worden tijdig van de tafel weggehaald door vriendelijk personeel. Bij het dessertbuffet ook nog even een stoofpeertje nemen, alhoewel deze wel erg zoet is doordat naast de kaneel ook nog vanill(in)e is toegevoegd. Het gevaar achteraf teveel gegeten te hebben, ligt duidelijk op de loer.

Gegeten op 28 juli 2014

Multigrade

Wereld Wijd heeft voor de formule gekozen in een afgesproken tijd schema onbeperkt eten en drinken, van voorgerecht-hoofdgerecht-dessert. Ruim voldoende aanbod van de te verkrijgen gerechten, erg jammer dat het een beetje vlak van smaak en uitvoering is, er ontbreekt wat verfijning van de smaken en kwaliteit van de gerechten. Dit is ook herkenbaar in niet allemaal zelf gemaakte gerechten en/of bereide producten, maar geheel kant en klaar aangevoerd en gepresenteerd en dat is wel erg jammer.
Gefrituurde producten worden als ze in de bakken liggen heel erg snel zacht en verliezen daardoor de knapperige byte, maar ook de temperatuur loopt terug, hier zouden boven de bakken bijvoorbeeld extra verwarmingslampen moeten zitten.
Verder is er onvoldoende rekening gehouden met mensen die een beperking hebben door de traptreetjes die in de zaak en bij de toegang naar het toilet aanwezig zijn, hier zou bijvoorbeeld een helling met leuning al een oplossing kunnen zijn.

Gegeten op 29 juni 2014

Cyn

Na een lange tijd weer eens bij Wereldwijd geweest. Concept blijft altijd prima, eten in overvloed en zeer lekkere gerechten! Ook de vlees/vis gerechten van de bakplaat zijn een aanrader!

Leuk detail, jarig = gratis eten. Wel op vertoon van legitimatie.

Gegeten op 16 april 2014

nn94

Lekker gegeten bij restaurant Wereldwijd. Vooral de vis- en vleesgerechten van de plaat zijn heerlijk! Prima sushi. Alleen de toetjes vond ik wat minder, de producten smaakte als kant-en-klaar.

Service is voor dit restaurant lastig te beoordelen, aangezien het personeel alleen de borden en glazen van tafel haalt. We werden echter vriendelijk ontvangen bij binnenkomst, beleeft personeel. Leuk ingericht.

Aantal minpunten: je zit niet echt gezellig samen te tafelen, omdat je elke keer heen en weer moet lopen om eten en drinken te halen, maar goed dat is onderdeel van het concept. Daarnaast waren de wc's niet echt fris.

Al met al waar je geld (deze keer €28,95 betaald voor twee personen omdat ik jarig was), wij komen hier zeker nog eens.

Gegeten op 7 februari 2014

Proeftkonijn

De gang van zaken is zo drastisch anders, dat je een tent als deze bijna niet meer kan meten aan dezelfde maatstaven als een gewoon restaurant, maar toch ga ik dat doen. Het staat immers niet voor niets op Iens.

Het decor, om maar met het beste te beginnen, is lekker modern en trendy. Alles lijkt van de Ikea; niks mis mee in principe. Verder alleen niet zo sfeervol, maar het soort sfeer waar ik op doel, hoort eigenlijk ook alleen bij lekker eten.
Lekker eten is ook niet wat je hier zal doen. Hoewel de keus groot is, is het meeste voedsel zeer middelmatig, soms slecht. Vaak ook lauw en uitgedroogd. Gezelligheid is soms ook ver te zoeken, omdat je als groep, vanwege de self-service, maar zelden allemaal tegelijk aan tafel zit. Wat dus een nadeel is van deze formule.

Het rondlopend personeel is er eigenlijk alleen maar om de lege borden op te pikken en dat merk je. Op de momenten dat er wel persoonlijk contact werdt gemaakt, leek dat niet van harte te gaan. Ik heb bij het scheppen van m'n eigen toetje het water van het ijsschepbakje nog ververst. De ijsschep kwam er namelijk viezer uit dan dat hij er in ging.

Al met al geen restaurant om aan te raden. Hooguit leuk(ig) voor een personeelsuitje.

Gegeten op 14 september 2013

Schoener15

Verwacht geen intiem restaurant met bediening maar modern restaurant met buffet met ruime keuze voor iedereen, voorgerechten vis en vlees en er staan koks klaar om de zelfgekozen gerechten klaar te maken. Ruime keuze uit nagerechten en vrij drinken met voor degene die iets extra s wil betalen keuze uit wijn en gedistilleerd.

Schrijf zelf een recensie over Wereldwijd in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Wereldwijd. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.