a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 515 73 52

Gezelligheid is eten

Alkmaarders treffen het goed met restaurant Mylos, zij hebben alle dagen van het jaar de Griekse zon onder handbereik. Op de kaart staan zongerijpte ingrediënten bereid met respect voor traditie en onweerstaanbare passie. Je hebt er veel keuze uit Mediterrane gerechten en bijpassende Griekse wijnen. Stel je menu à la carte samen of bestel Griekse tapas, een heerlijke combinatie van warme en koude hapjes.

wvansteenbergen1

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Aan al onze wensen heeft Mylos voldaan. De droge rode huiswijn was heerlijk. Keuze uit de gerechten is zeer groot en heel smakelijk.

Gegeten op 22 juli 2016

nesta

Via online reservering

Mylos is een typisch Grieks ingericht restaurant. De sfeer is gezellig, de bediening attent, rustig en ervaren.
Wij hebben genoten van ons 3 gangenmenu. Heerlijke gyros en souvlaki gegeten. De sinaasappeltaart als nagerecht is een echte aanrader!

Gegeten op 16 juli 2016

saskiaevershof

Via online reservering

Onze eerste ervaring met dit restaurant is zeer prettig ervaring.
Ruime Griekse kaart en heel goed verzorgt het eten.
Er hing rust en je kom er heerlijk zitten op je gemak. Daar houden wij van. Bediening was uiterst vriendelijk.

Gegeten op 16 juli 2016

remondevries

Altijd leuk, lekker en gezellig eten voor betaalbare prijs. Bediening ging beetje stroef de laatste keer maar dit is goed verholpen door adequaat op te reageren. Top!,

boerbon

Zonder reservering gezellig en lekker gegeten bij Mylos in Alkmaar. Het is gelegen vlak bij het waagplein waar we vanaf ons tafeltje op uit keken, toch voelt het binnen echt grieks.
De keuze in het menu is zeer uitgebreid, uiteindelijk als voorgerecht gekozen voor Piperies Florinis (2 zoete rode paprika's gevuld met een mouse van feta met balsamico-azijn) en Saganaki Fournou (feta met tomaat, paprika, ui en kaas uit de oven), beide geproefd en smaakten prima!
Ook het hoofdgerecht (specialiteiten schotel van de chef en visschotel Psaria pikilia) was heerlijk.
Van het huis nog een ouzo toe gekregen. Daarna nog een kopje koffie genomen.
De bediening was erg vriendelijk en professioneel, het eten duurde niet te lang en het was ook zeker niet te weinig. Dus zeker de moeite om eens een keer te proberen!

Gegeten op 10 januari 2016

melanie77

We waren er met z'n tween, kregen een prima tafel en zaten echt gezellig. Het restaurant was in kerstsfeer versierd, zeer mooi. We kozen voor drie kleine voorgerechten, Tzatziki, Melitzanosalata en Taramosalade met brood. Alles was mooi geserveerd en lekker. Hoofdgerecht was de Olympos-schotel. Meer dan genoeg om te eten en heerlijk zacht vlees.
Het personeel was vriendelijk en professioneel.

Gegeten op 31 december 2015

monisha70

Gezellig en aardige bediening!
Ruime keus in het menu, je weet niet wat je moet kiezen alles ziet er even lekker uit en zo smaakt het ook.
Vind alleen de er ontzettend veel opgeschept wordt. Eigenlijk te veel maar vraag gerust een doggy bag doen ze aan! Geweldig.

Gegeten op 16 oktober 2015

nikks

Ons favoriete tentje in Alkmaar. Elke zaterdag even een cappuccino en een frappe. Eens in de zoveel tijd gaan we er eten. Altijd heerlijk. Helemaal de 2 persoon pikilia plate. Allerlei heerlijke Griekse hapjes!
Voorheen aten we ook wel in andere Griekse restaurants in Alkmaar, maar de smaken bij Mylos herinneren ons het meeste aan onze (nu al 22) zomers op Kos.
De bediening altijd erg vriendelijk, het eten duurt nooit te lang en het is ook zeker nooit te weinig!

Gegeten op 22 augustus 2015

caja

Na een dagje Alkmaar hadden we trek in Griekse tapas. Na goede recensies en de kaart online bekeken te hebben gingen we ervan uit dat we hier goed zouden zitten.
De 1e ronde was nog smakelijk al t niet echt een Grieks maar meer Italiaans gerechte was. De volgende rondes vielen me erg tegen. De bekri meze werd na elke hap minder smakelijk de paprika florines was bedrenkt van chocosaus wat niet op dit gerecht thuis hoort. Erg jammer. We zullen niet snel nog eens gaan. We kennen restaurants waar de tapas lekkerder is.
De bediening was wel heel vriendelijk. Slordigheidje er moest om bestek gevraagd worden.

Restaurant - 26 juli 2015

Beste Caja,
Bedankt voor uw recentie. Over de paprika florinis, het staat ook op de kaart dat het met balsamico azijn wordt geserveerd. De balsamico azijn is donker van kleur en in geen geval met chocolade te verwaren als u van proeft, azijn is zuur, chocolade is zoet. Bekri meze is op de Griekse wijze gemaakt met verse ingredienten en zo hoort ie ook te smaken, het kan uw smaak niet zijn. Mylos salade kan ook op Itaiaans salade lijken, maar zo wordt groene salade ook in Griekenland gegeten, op de kaart staat precies wat voor ingredienten we gebruiken zoals balsamico azijn, als u niet van houdt misschien beter om iets anders te bestellen. Wel jammer dat u deze weg kiest om aan te geven dat de gerechten niet goed smaakten terwijl u bij mijn collega aangegeven heeft dat alles goed smaakte (hij had twee keer gevraagd). Als er een gast niet bekend is met onze keuken geven we graag advies en uitleg over de gerechten als men er om vraagt. Ons belang is om tevreden gasten te hebben. En u had bestek gelijk gekregen met de menukaarten, toch?
In ieder geval, bedankt voor uw recentie, en hopelijk krijgen we de kans om uw nog een keer in ons restaurant te helpen, en de gerechten die bij uw smaak beter passen te laten proeven.
M.vr.gr. Soula

Expertproever - 27 juli 2015

Ik ben zeer bekend met de Griekse keuken en eet deze gerechten regelmatig. Helaas vallen ze in andere restaurants beter in de smaak.

john172

Wij zijn gisteravond in dit restaurant in het centrum van Alkmaar gaan eten. het decor binnen ziet er leuk uit. De service was redelijk te noemen er ontbrak bij sommige hapjes van de tapas die wij daar aten bestek. Er moest gevraagd worden naar het bestek dit werd daarna wel gebracht. De drankjes werden de eerste keer netjes en snel gebracht, daarna moesten we vragen komen de drankjes nog. Dit duurde daarna nog vrij lang, daarnaast werden ze in eerste instantie bij een verkeerde tafel aangeboden terwijl de bestelbon wel op het dienblad lag. Het eten was redelijk er ontbrak echter bij sommige gerechtjes de smaak die de mezedes juist zo lekker kunnen maken. Er lag bv chocolade saus over de paprika. Al met al zullen wij hier niet snel weer terugkomen.

Gegeten op 18 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over Grieks Restaurant Mylos in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Grieks Restaurant Mylos. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.