a TripAdvisor company

1. 7,4 10 1 11

2. 8,0

3. 7,6

Gezelligheid is eten

Alkmaarders treffen het goed met restaurant Mylos, zij hebben alle dagen van het jaar de Griekse zon onder handbereik. Op de kaart staan zongerijpte ingrediënten bereid met respect voor traditie en onweerstaanbare passie. Je hebt er veel keuze uit Mediterrane gerechten en bijpassende Griekse wijnen. Stel je menu à la carte samen of bestel Griekse tapas, een heerlijke combinatie van warme en koude hapjes. Elke laatste zondag van de maand is er Griekse traditionele live muziek, vergeet niet te reserveren.

boerbon

Zonder reservering gezellig en lekker gegeten bij Mylos in Alkmaar. Het is gelegen vlak bij het waagplein waar we vanaf ons tafeltje op uit keken, toch voelt het binnen echt grieks.
De keuze in het menu is zeer uitgebreid, uiteindelijk als voorgerecht gekozen voor Piperies Florinis (2 zoete rode paprika's gevuld met een mouse van feta met balsamico-azijn) en Saganaki Fournou (feta met tomaat, paprika, ui en kaas uit de oven), beide geproefd en smaakten prima!
Ook het hoofdgerecht (specialiteiten schotel van de chef en visschotel Psaria pikilia) was heerlijk.
Van het huis nog een ouzo toe gekregen. Daarna nog een kopje koffie genomen.
De bediening was erg vriendelijk en professioneel, het eten duurde niet te lang en het was ook zeker niet te weinig. Dus zeker de moeite om eens een keer te proberen!

Gegeten op 10 januari 2016

melanie77

We waren er met z'n tween, kregen een prima tafel en zaten echt gezellig. Het restaurant was in kerstsfeer versierd, zeer mooi. We kozen voor drie kleine voorgerechten, Tzatziki, Melitzanosalata en Taramosalade met brood. Alles was mooi geserveerd en lekker. Hoofdgerecht was de Olympos-schotel. Meer dan genoeg om te eten en heerlijk zacht vlees.
Het personeel was vriendelijk en professioneel.

Gegeten op 31 december 2015

monisha70

Gezellig en aardige bediening!
Ruime keus in het menu, je weet niet wat je moet kiezen alles ziet er even lekker uit en zo smaakt het ook.
Vind alleen de er ontzettend veel opgeschept wordt. Eigenlijk te veel maar vraag gerust een doggy bag doen ze aan! Geweldig.

Gegeten op 16 oktober 2015

nikks

Ons favoriete tentje in Alkmaar. Elke zaterdag even een cappuccino en een frappe. Eens in de zoveel tijd gaan we er eten. Altijd heerlijk. Helemaal de 2 persoon pikilia plate. Allerlei heerlijke Griekse hapjes!
Voorheen aten we ook wel in andere Griekse restaurants in Alkmaar, maar de smaken bij Mylos herinneren ons het meeste aan onze (nu al 22) zomers op Kos.
De bediening altijd erg vriendelijk, het eten duurt nooit te lang en het is ook zeker nooit te weinig!

Gegeten op 22 augustus 2015

caja

Na een dagje Alkmaar hadden we trek in Griekse tapas. Na goede recensies en de kaart online bekeken te hebben gingen we ervan uit dat we hier goed zouden zitten.
De 1e ronde was nog smakelijk al t niet echt een Grieks maar meer Italiaans gerechte was. De volgende rondes vielen me erg tegen. De bekri meze werd na elke hap minder smakelijk de paprika florines was bedrenkt van chocosaus wat niet op dit gerecht thuis hoort. Erg jammer. We zullen niet snel nog eens gaan. We kennen restaurants waar de tapas lekkerder is.
De bediening was wel heel vriendelijk. Slordigheidje er moest om bestek gevraagd worden.

Restaurant - 26 juli 2015

Beste Caja,
Bedankt voor uw recentie. Over de paprika florinis, het staat ook op de kaart dat het met balsamico azijn wordt geserveerd. De balsamico azijn is donker van kleur en in geen geval met chocolade te verwaren als u van proeft, azijn is zuur, chocolade is zoet. Bekri meze is op de Griekse wijze gemaakt met verse ingredienten en zo hoort ie ook te smaken, het kan uw smaak niet zijn. Mylos salade kan ook op Itaiaans salade lijken, maar zo wordt groene salade ook in Griekenland gegeten, op de kaart staat precies wat voor ingredienten we gebruiken zoals balsamico azijn, als u niet van houdt misschien beter om iets anders te bestellen. Wel jammer dat u deze weg kiest om aan te geven dat de gerechten niet goed smaakten terwijl u bij mijn collega aangegeven heeft dat alles goed smaakte (hij had twee keer gevraagd). Als er een gast niet bekend is met onze keuken geven we graag advies en uitleg over de gerechten als men er om vraagt. Ons belang is om tevreden gasten te hebben. En u had bestek gelijk gekregen met de menukaarten, toch?
In ieder geval, bedankt voor uw recentie, en hopelijk krijgen we de kans om uw nog een keer in ons restaurant te helpen, en de gerechten die bij uw smaak beter passen te laten proeven.
M.vr.gr. Soula

Expertproever - 27 juli 2015

Ik ben zeer bekend met de Griekse keuken en eet deze gerechten regelmatig. Helaas vallen ze in andere restaurants beter in de smaak.

john172

Wij zijn gisteravond in dit restaurant in het centrum van Alkmaar gaan eten. het decor binnen ziet er leuk uit. De service was redelijk te noemen er ontbrak bij sommige hapjes van de tapas die wij daar aten bestek. Er moest gevraagd worden naar het bestek dit werd daarna wel gebracht. De drankjes werden de eerste keer netjes en snel gebracht, daarna moesten we vragen komen de drankjes nog. Dit duurde daarna nog vrij lang, daarnaast werden ze in eerste instantie bij een verkeerde tafel aangeboden terwijl de bestelbon wel op het dienblad lag. Het eten was redelijk er ontbrak echter bij sommige gerechtjes de smaak die de mezedes juist zo lekker kunnen maken. Er lag bv chocolade saus over de paprika. Al met al zullen wij hier niet snel weer terugkomen.

Gegeten op 18 juli 2015

emma25

Vandaag gegeten bij grieks restaurant Mylos in Alkmaar, heerlijk gegeten. Vooraf een broodje uit de oven met tomaat lenteui en kaas. Was heerlijk op smaak. Ook de gyros is top. Goede service. Vrolijk en direct. Zelfs kregen we koffie, thee of ouzo aangeboden van t' huis. Zomaar. Dit restaurant word gerunt door mensen die gepassioneerd zijn. Hier moet je heen.

Gegeten op 24 februari 2015

Johanpieter

Voor mij is Mylos een parel van Alkmaar.

Zodra je binnenkomt in dit mooie restaurant waan je jezelf werkelijk in de Griekse sferen!

Vriendelijke bediening en zeer smakelijke gerechten, dat is Mylos maar naast dat ook live muziek en danseressen... in welk restaurant vind je dat?
Prachtige Griekse gerechten, elke keer weer een fijne smaak beleving.

Gegeten op 1 november 2014

GerardCorbier

Vandaag gegeten met mijn vriendin. We kozen beide voor een schotel. Zo proef je van alles wat. We waren beide verrast. Het vlees was heerlijk sappig. Ik had zelf de schotel met gebakken lever. Deze was opvallend taai maar toch wel lekker. Waar staat lever nog wel op de kaart? Giros heerlijk, souvlaki en beftaki. Helemaal goed. Je kunt hier ook kiezen uit rijst, gebakken aardappelen of patat voor het schotelgerecht. Porties zijn ruim voldoende. En bij de Griek eten houdt voor mij altijd in dat het diner wordt afgesloten met Griekse yoghurt met honing en walnoten. Zeker een aanrader om goed en lekker te eten.

Paulina1991

Als je binnenkomt in Mylos dan waan je je in Griekenland, totdat je op de afwerking gaat letten. Het oogt allemaal heel erg goedkoop.
Daarna duurde het een half uur voordat wij ons eerste drankje hadden en nog een half uur voordat de kaart kwam. Toen wij de kaart kregen was de bediening alweer weg en konden wij geen drinken bestellen.
Iedereen aan onze tafel had een Mixed grill, maar allemaal een andere mix. Elke mix en elk stukje vlees smaakt helaas hetzelfde, behalve de Bifteki, die was erg lekker.
Terwijl 2 mensen nog aan het eten waren werden de rest van de borden alvast van tafel gehaald, erg slordig. Toen de laatste nog aan zijn salade bezig was werden ook hun borden weggehaald, inclusief het bakje met salade! En niet opkijken zodra je om drinken vraagt..

Erg jammer. Wij wilde eens ergens anders Grieks eten maar dit doen wij niet meer.

Gegeten op 16 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Grieks Restaurant Mylos in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Grieks Restaurant Mylos. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.