a TripAdvisor company

foto's van 1892 Eten en Drinken in Zoetermeer - 1 foto's van 1892 Eten en Drinken in Zoetermeer - 2 foto's van 1892 Eten en Drinken in Zoetermeer - 3 foto's van 1892 Eten en Drinken in Zoetermeer - 4 foto's van 1892 Eten en Drinken in Zoetermeer - 5

1. Internationaal

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 079 889 37 44
  2. www.1892etendrinken.nl

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 079 889 37 44

Moderne keuken in een oude graanschuur

Het monumentale pand 'de Graanschuur' in het oude centrum van Zoetermeer is omgetoverd tot een eigentijds restaurant. Een moderne keuken met een interieur uit 1892 is dit een echte toplocatie voor een lekkere lunch of uitgebreid diner! TIP: probeer ook eens onze Proeverij en stel zelf een heerlijke en complete maaltijd samen!

Milijana

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Wij reserveerden aan het eind van de dag nog voor dezelfde avond. Na binnenkomst bleek onze reservering snel en correct verwerkt. Wij werden naar onze tafel begeleid en bestelden iets te drinken. Even later kregen wij het warme brood met drie verschillende smeersels, een aanrader. Mijn tafelgenoot koos voor de vitello tonnato als voorgerecht en de shaslick als hoofdgerecht. De bestelde champignonsaus voor bij de shaslick was niet aanwezig wat mijn tafelgenoot besloot zo te laten vanwege de grote van het gerecht. Zelf bestelde ik een garnalencocktail van Hollandse garnalen als voorgerecht en de kruidige zalmfilet als hoofdgerecht. Beide een aanrader voor de visliefhebber. Terwijl de tafel werd afgeruimd gaven wij aan de dessertkaart nog te willen bekijken. Helaas werd deze niet gebracht en na enige tijd besloten wij af te rekenen. De niet geleverde champignonsaus stond in eerste instantie wel op de rekening maar werd, na aangeven dat deze ontbrak, netjes van de rekening afgehaald. Op weg naar huis bezochten wij nog een ijssalon.

Gegeten op 30 juli 2015

arnovbh

Via online reservering

Het eten was van heel goede kwaliteit. Niet te zout, vers en met zorg bereid. Dat gold voor alle gangen. Vervelend was dat, omdat wij niet de enigen zijn die aan de ah-actie meedoen, ons eten bij een andere tafel waar ah-bonnen werden ingeleverd werd geserveerd aan een stel dat later binnenkwam dan wij. Daardoor kregen wij na meer dan een half uur een bediende aan tafel met excuses. En wij maar denken, dat de lange serveertijd een 'service' is die bij de ah-actie hoort. Zo van je eet goedkoper, maar dan moet je ook meer geduld hebben.
De wijn was lekker, maar ik zou toch liever een uitgebreidere wijnkaart waarop meer wijnen die per glas te bestellen zijn. Wijn per glas is er van één witte en één rode wijn', van alle andere kun je alleen hele flessen bestellen. Omdat mijn vrouw nauwelijks drinkt is het voor mij een onhaalbare zaak om een hele fles op te drinken. Bied dan halve flessen aan. Die krijg ik wel op in mijn eentje. Ondanks dit zullen we een volgende keer de zaak niet overslaan.

Gegeten op 28 juli 2015

Dr Oetker

Zojuist gegeten bij 1892. Het onthaal was perfect, vriendelijke ontvangst, je voelt je meteen welkom. Bovendien: het Albert Heijn menu! Helemaal mooi, twee halen één betalen.
Wat kan er dan nog mis gaan? Niet zoveel eigenlijk.
Voorgerecht met koude vitello tonato en carpaccio. Daar valt weinig aan te verpesten, dus helemaal goed! Vergezeld van een krokant rolletje met inhoud, ook oké.
Hoofdgerecht: tonijn, kipsaté en biefstuk. We kregen het advies met de tonijn te beginnen (want anders wordt 'ie koud), daarna de biefstuk (want anders gaart' ie door) en daarna de saté.
Omdat wij malse biefstuk prefereren boven koude tonijn startten wij met de biefstuk.
Bij het snijden van de biefstuk constateerden wij dat er twee mogelijkheden zijn.
Mogelijkheid 1: de biefstuk snapt de kok niet.
Mogelijkheid 2: de kok snapt de biefstuk niet.
Na een stukje geprobeerd te hebben lieten wij de biefstuk verder voor wat 'ie was.
De tonijn was top en aan kipsaté valt weinig te verpesten, dus die was ook goed.
Het nagerecht bestond uit een combinatie van spekkoek (goed), slagroom (als je van heel erg zoet houdt: mwah), brownie (goed) en cheesecake (niet ons kopje thee).
Om alles weer goed te maken bestelden wij 4x espresso met 2x een glas Sambuca; daar mankeerde echt helemaal niets aan!
We komen er zeker weer een keer terug, vooral vanwege de uiterst hoffelijke bejegening!

Gegeten op 29 juli 2015

SoColdAsIce

Via online reservering

Gezellige inrichting en heerlijk eten! de bediening is super vriendelijk! We hadden de proeverij en konden ook onze voorkeuren opgeven. We komen zeker snel terug

Gegeten op 23 juli 2015

patrick184

Vanavond met z'n 10en hier gegeten, vroeg gereserveerd (17:30 uur) aangezien we wisten van een eerder bezoek dat het anders erg lang duurt. Helaas bleken 6 schnitzels al teveel gevraagd, er waren helaas maar 5 beschikbaar. Toch wel slordig op een zondag om deze tijd. De carpaccio was wat fantasieloos en naar mijn persoonlijke smaak iets te dik gesneden. Garnalencocktail veel sla, weinig garnaal en het drupje cocktailbars ging verloren. De biefstuk puntjes met gepelde gamba's in een oestersaus ook vlak van smaak, daarbij waren de meegebakken groente wel goed van smaak al waren de champignons gewoon rauw en de biefstukpuntjes te gaar. De schnitzels bleken wel smaakvol te zijn, maar de bijbehorende frietjes hebben we zelf maar even uitgevraagd, die vergat men voor het gemak maar even. Dan denk je als dessert een lekkere Dame Blanche met warme chocolade te krijgen, is de chocolade er blijkbaar in de keuken alvast overheen gegoten waardoor deze knalhard aan het ijs en de coupe vast is gaan zitten.
Kortom een lichtelijk gevoel van teleurstelling is helaas niet te onderdrukken.

Gegeten op 21 juni 2015

Martin1958

Wij hebben op 1e Pinksterdag een brunch gehad. De bediening was erg plezierig en goed.
Het eten was op zich smakelijk, maar niet echt verrassend. We hadden wat extra's verwacht, zeker gezien de prijs. Een glaasje prosecco of cava er bij had het wat feestelijker gemaakt.

Gegeten op 24 mei 2015

solymar

Wij wilden de pinsterbrunch wel eens proberen. Dit doen we nooit meer bij 1892! Achteraf gezien vonden wij de advertentie zeer misleidend: "luxe" koud/warm buffet: bij 1892 betekent dit gewone boterhammen en broodjes met ham en kaas en een bremzoute zalmsalade, warm buffet: mosterdsoep (?), eieren en pannekoeken. "Life cooking": betekent zoveel als dat de kok in de keuken een eitje bakt. En dit was dan de brunch voor een wel hele dure prijs! Het verdiende niet eens het predicaat Luxe ontbijt! Wij hebben dit ook als feedback gegeven omdat wij, zeker voor deze prijs, meer gewend zijn bij de concurrentie. Hier werd zeer matig op gereageerd: "tja, wij zijn nieuw in het organiseren van een brunch." En hier moesten we het maar mee doen. Jammer, 1892, het betekent dat wij hier niet meer komen eten.

Gegeten op 24 mei 2015

monique395

Heerlijk gegeten, met een gezelschap van 25 personen, keuze menu B genomen. Vooraf keuze uit, carpaccio, gamba's of caprese spies. Hoofd: biefstuk, zalm of torteloni, dessert keuze uit chocolade fantasie of dame Blanche. Alle gerechten waren goed op smaak en enigste min puntje was te weinig gambas( maar dit komt van een gamba gek ) , minpuntje dat het druk was in het restaurant en met een gezelschap in een aparte ruimte men soms moest wachten op een consumptie. Dit werd goedgemaakt door de vriendelijkheid van het personeel die behulpzaam en netjes was.
Komen zeker nog een keer terug om eens in het restaurant te eten.

Gegeten op 21 mei 2015

MBM

Proeverij 1892 is een leuke formule met veel variatie in de hapjes. De kwaliteit zou wat beter kunnen, zeker de rode koolsalade is een flauwe hap. Andere gerechten zijn van een redelijke kwaliteit. Gezellige entourage; de bediening liet wat op zich wachten, en had iets sneller gekund.
Jammer dat na afloop de rekening niet helemaal juist was.
Redelijk restaurant, voor een redelijke prijs; al is er zeker verbetering mogelijk.

Gegeten op 29 maart 2015

tijger0101

Zaterdag 28-02-15 hier gegeten
Wij kozen voor het menu> 3 gangen dinee voor e 18.92
Een goed gevulde kippen soep, een kipsaté en dame blanche toe
Prima prijs/kwaliteit, 2 royaal gevulde stokjes met kipfilet
Uitermate vriendelijk personeel
Leuk restaurant.

Gegeten op 28 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over 1892 Eten en Drinken in Zoetermeer

Schrijf hieronder je recensie over 1892 Eten en Drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.