Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Nieuwe Winkel

2. Internationaal
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 024 322 50 93

arjadb

Als je verrast wilt worden door diverse smaken dan moet je hier zijn!
Het is ongelofelijk wat ze doen met de ingrediënten, zeer verfijnd.
Ook de huisgemaakte sapjes erbij smaken echt super.
Het gouden ei ziet er prachtig uit maar ik vond het echt niet lekker.
De aardbeien sorbet was echt de klapper wat mij betreft, verrassende smaakcombinaties en heerlijk!

Gegeten op 20 augustus 2014

G_Jans

Super eten (we zijn hier al erg vaak geweest) en heel mooi gepresenteerd ook. Het is een restaurant in de hogere prijsklasse, wat volledig terecht is, want krijgt ook waar voor je geld.

Gegeten op 27 juni 2014

rweges

Wat hebben wij heerlijk gegeten en gedronken! We hebben gekozen voor een proeverij van de gehele kaart en dat is absoluut een aanrader om te doen. Je krijgt dan allemaal kleine en heerlijke gerechten die op de kaart staan. Absolute topper en verrassing voor ons waren de licht geroosterde wortel met gerookte hollandaise en tomatenketchup en de in hooi-olie gekonfijte artisjok met gepofte gerst en tarwegras. Wat een smaaksensatie! Daarbij gekozen voor een heerlijk wijnarrangement met halve glazen(super dat dit kan) en als afsluiter een heerlijke cappuccino met een "zoen" uit de keuken. De Nieuwe Winkel staat nu bij ons stipt op nummer 1!

Gegeten op 12 juli 2014

motorfret

onlangs hier gegeten, iets waar ik al lang naar uitgekeken had gezien de vele positieve berichten in mijn omgeving.
Gekozen voor het proeverij menu: je krijgt dan alle gerechten op de kaart in een aangepaste grootte.
Samen met de amuses en tussendoortjes hebben we dan 10 verschillende dingen geproefd danwel gegeten.
Het begon met rijstpapier met anijs; lekker "papier eten"
Gevolgd door vele kunststukjes, zoals het gouden ei, waarbij je denkt het een te proeven, maar het dat eigenlijk niet is (ik kan niet alles verraden hier) of de in hooi olie gekonfijte artisjok, alles zag er echt uit als een kunststukje en proefde ook navenant.
Aan het eind van de avond kwam de chef even langs bij ons aan tafel, heb hem een compliment gemaakt en het eten vergeleken met "het Zusje" van de Librije war ik laatst gegeten heb, want die kant gaat het zeker op.
ow ja: Ook het glutenvrij eten was prima verzorgd voor mijn vriendin.
Bediening was ook prima en attent, nooit ergens onnodig op hoeven wachten en altijd met een nette uitleg over het gerecht dat geserveerd werd.
ook leuk: als niet wijnliefhebber, kun je bij de gerechten alhier ook een zelfgemaakt glas sap krijgen dat bij ieder gerecht is gemaakt en het gerecht complimenteert, een aanrader!

kortom: top restaurant met voortreffelijk eten. uiteraard zit je hier (gelukkig) wat langer en betaal je meer dan een gemiddeld restaurant, maar dat is hier zeker geen straf.

Gegeten op 29 mei 2014

martijn151

Gisteravond voor de 2e keer gegeten bij de Nieuwe Winkel. Het was weer heerlijk en verrassend.
Ik wist niet dat vegetarisch eten zo lekker kon zijn.

Gegeten op 27 mei 2014

jenspost

afgaand op de goede recensies, maar toch met enige reserve, bij de nieuwe winkel gegeten. Het was een totale verrassing. De gerechten - met name ook de vegetarische gerechten - zijn van grote klasse. Verfijnde smaken, gedurfde en smaakvolle combinaties en bijzondere bereidingstechnieken maken dit tot een feest. De ontvangst en de bediening zijn van eenzelfde hoog niveau. Ook de niet alcoholische dranken zijn vermeldenswaard. Zeer mooie vers bereide vruchtensapcombinaties. Ik kom terug!

Gegeten op 7 mei 2014

just

Vanaf de mail vooraf over dieetwensen tot en met het vrolijk nazwaaien bij het weggaan is het feest. Niet alleen door vriendelijke en persoonlijke bediening. Ook niet alleen door een gezellige setting die genoeg ruimte biedt voor privé én tegelijk het gevoel geeft samen met iedereen een mooie avond te beleven. Evenmin uitsluitend door de fijne stoelen waarop je geen moment gaat verschuiven. Wel door de optelsom van al dit fijns, geweldig eten begeleid door heel goed passende wijnen en de eigenheid en oprechtheid van de mensen.
De aardappel en croute deed zelfs mijn anti-pieper lief verzuchten dat het echt lekker kan zijn. Het gouden ei is een smaakspel met veel samenkomende kruiden, zuren en romen. Speels, grappig en lekker. De inktvis was prachtig subtiel. De inkt mooi gebruikt om een deel te kleuren. Het mondgevoel met kleine zachte en kleine rokerige krokante stukjes prachtig om te voelen. De gekaramelliseerde ui erbij geeft een stevig accent, apart eten is mijn advies. Een mineralige witte wijn combineert perfect. Het lamsvlees uit de green egg was zalig. Superzacht, heerlijke bbq smaak, een genot. Als wijn hierbij een Spaanse grenache. Door de mooie zuren en het volle fruit een hele goede keuze. Het andere hoofdgerecht, de asperges met verse doperwten, was al even zalvend. Mooie Engelse kazen en daarna nog een goede espresso maakten alles rond. Zo kom ik het niet vaak tegen. Puur vakmanschap, voor een prijs die de grote tevreden grijns lekker laat zitten.

Gegeten op 9 mei 2014

tomwillem

Na alle positieve recensies en op aanraden van vrienden ook maar eens gaan eten. Helaas kan ik niet zo positief zijn.
De bediening was attent en vriendelijk. De inrichting is ook gezellig. Echter het eten viel ons erg tegen. De kaart is eenvoudig wat ik normaal prettig vind maar ik kan mij voorstellen dat er voor menig persoon te weinig keus is, immers inktvis en lam hebben toch wel een specifieke smaak. De smaken en texturen waren naar mijn idee te complex en niet samenhangend. De eerste amuse met aardappel was melig, het gouden ei wat als zeer speciaal wordt gepresenteerd had een ranzig zure smaak en rook naar niet echt lekker. De inktvis was redelijk maar de ui die erbij lag was te overheersend en haalde eigenlijk de smaak van de inktvis weg. De inktvis die overigens in kleine blokjes werd gepresenteerd wat een wat vreemd mondgevoel gaf. Dan het hoofdgerecht met lam, een goed klein stukje vlees met wat eenvoudige garnering en ook hier weer het uitje...maar de aardappel was niet gaar. Een rauwe aardappel kan echt niet vind ik. Het kaasplankje was goed het desert ook weer complex en overheersend zuur. De presentatie van alle gerechten was erg mooi maar helaas dus tegenvallende smaken. De kok lijkt veel goede ideeën te hebben maar ze komen nog niet goed bij elkaar. We vragen ons af of het team zelf wel kritisch de producten heeft geproefd.

Gegeten op 9 mei 2014

Bart200200

Een paar jaar geleden bezocht ik dit restaurant voor het eerst. De kwaliteit was toen ok. Recent heb ik het restaurant opnieuw bezocht en alles was perfect. Vooral ook de vegetarische gerechten waren top. Stijlvol opgemaakte borden. Het gouden ei mag van mij wel van de kaart verdwijnen, begint een beetje afgezaagd te worden. Dit restaurant verdient beslist een Michelin ster.

Gegeten op 16 april 2014

ax

Vorige week met een groep mensen gegeten bij de Nieuwe Winkel. Vooraf had ik wat reserves, is het niet te gezocht of te veel opgepompt? We hebben het driegangenmenu genomen. Gelukkig was die reserve onterecht. De amuses, de voorgerechten en de hoofdgerechten (omdat we een wat grotere groep hadden kwamen ze allemaal voorbij) zagen er zeer verzorgd uit (plaatjes) en de smaakcombinaties en texturen waren zeer bijzonder. Gerechten die lange tijd kosten om ze zorgvuldig te bereiden waar alles erop gericht is om de smaken van de ingredienten maximaal tot hun recht te laten komen. De smaakcombinaties zelf waren origineel en bovenal erg geslaagd. Geweldig! De ontvangst en de bediening waren ook bijzonder hartelijk, vriendelijk en deskundig. Het enthousiasme straalde er van af. Wat ik erg positief vond was dat gedurende de hele avond steeds een nieuwe karaf water op tafel kwam, zonder dat we daarom hoefden te vragen. De wijnen waren uitstekend uitgezocht en pasten goed bij de gerechten. Voor de niet-wijndrinkers hebben ze per gerecht ook speciaal gemixte verse vruchtensappen met bijzondere smaakcombinaties die zeer gewaardeerd werden. De aankleding van het restaurant is vrij basic, maar daardoor komen het eten/drinken, en de bediening waarschijnlijk beter tot hun recht. Kortom, een bijzondere ervaring, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 2 april 2014

Schrijf zelf een recensie over De Nieuwe Winkel in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Nieuwe Winkel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.