De Nieuwe Winkel

• 8.8

• 8.0

ax
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week met een groep mensen gegeten bij de Nieuwe Winkel. Vooraf had ik wat reserves, is het niet te gezocht of te veel opgepompt? We hebben het driegangenmenu genomen. Gelukkig was die reserve onterecht. De amuses, de voorgerechten en de hoofdgerechten (omdat we een wat grotere groep hadden kwamen ze allemaal voorbij) zagen er zeer verzorgd uit (plaatjes) en de smaakcombinaties en texturen waren zeer bijzonder. Gerechten die lange tijd kosten om ze zorgvuldig te bereiden waar alles erop gericht is om de smaken van de ingredienten maximaal tot hun recht te laten komen. De smaakcombinaties zelf waren origineel en bovenal erg geslaagd. Geweldig! De ontvangst en de bediening waren ook bijzonder hartelijk, vriendelijk en deskundig. Het enthousiasme straalde er van af. Wat ik erg positief vond was dat gedurende de hele avond steeds een nieuwe karaf water op tafel kwam, zonder dat we daarom hoefden te vragen. De wijnen waren uitstekend uitgezocht en pasten goed bij de gerechten. Voor de niet-wijndrinkers hebben ze per gerecht ook speciaal gemixte verse vruchtensappen met bijzondere smaakcombinaties die zeer gewaardeerd werden. De aankleding van het restaurant is vrij basic, maar daardoor komen het eten/drinken, en de bediening waarschijnlijk beter tot hun recht. Kortom, een bijzondere ervaring, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 2 april 2014

Lufthansa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een geweldige zaak. De voorpret begint al door de uiterst warme en persoonlijke reactie op de schriftelijke reservering. Nog nooit meegemaakt. De inrichting is basic. Voor sommigen misschien te basic maar het enorme contrast met de haute cuisine, die hier bedreven wordt, spreekt mij wel aan. Er komt geen brood op tafel, zou me niet verbazen as dat bewust is maar dat vind ik jammer want hoewel we het grote menu nemen, is de maag aan het eind van de avond nog niet gevuld door de wel erg kleine porties, die geserveerd worden. worden. De smaak van ieder gerecht is fantastisch. De gestoomde heilbot met mossel-emulsie, citroengras en zwarte thee gaat vergezeld van een glas Indiase wijn. Heel bijzonder. Alles wordt zorgvuldig toegelicht. De vraag van de gastvrouw welke kruiden er geproefd zijn bij het gouden ei, de signature dish, is aardig bedoeld maar ik zou oppassen. De gasten komen hier niet om examen te doen en wanneer de antwoorden gecorrigeerd worden, bekruipt ons dat gevoel wel een beetje.
Hoogtepunt is het nagerecht van chocolade, hazelnoot, eekhoorntjesbrood en zwarte truffel. De aardse smaken geven de chocolade een enorme diepte zonder dat het gerecht te hartig wordt, een euvel waar je koks, die zelf eigenlijk niet van zoet houden wel eens op betrapt bij hun desserts. Het wijnarrangement zou bestaan uit drie glazen witte wijn en slechts één glas rood. Wij vragen het aan te passen door het derde glas wit te vervangen door rood. Lijkt ons meteen een leuke uitdaging voor de sommelier. Die zegt bij de op hooi gerookte Cevennes-ui dan meteen te denken aan een Oostenrijkse Blaufränkisch, die hij zowel gechambreerd als licht gekoeld heeft staan. Top. Tot onze verbazing schenkt hij ons zelfs bij van deze wijn. Het waarom daarvan wordt duidelijk als de rekening komt. Naast 2x het arrangement staat een hele fles rood vermeld. Een onbegrijpelijk misverstand. De sommelier is dan niet meer aanwezig maar de gastvrouw biedt meteen aan dit van de rekening te halen. Keurig. Het is uit sympathie voor deze prachtige zaak en de overigens geweldige avond dat we die fles toch betalen. Bij de koffie worden onaardse oliebolletjes geserveerd. Nimmer proefde ik iets uit de frituur dat zo totaal niet naar olie smaakte. Hulde. De rekening bedroeg 180 Euro voor twee personen.

Gegeten op 21 januari 2014

appo-z
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren op 1ste kerstdag met z'n vieren in De Nieuwe Winkel en wij hebben 12 ongelofelijke gangen gegeten. Elk gerecht was weer een sensatie. Elke drank (wijn, bier en thee!!) in het arrangement ging perfect bij de gerechten en werd door de bediening netjes uitgelegd.

Je zou aan het eind bijna vergeten dat je helemaal geen vlees gegeten hebt, wij komen zeker weer terug!

Gegeten op 25 december 2013

hoevejohanna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke gerechten mooie en verrassende smaakcombinaties. De toon wordt gezet met twee amuses: waldorfsalade en een gouden ei. Tot het met het dessert was het genieten van de verrassende smaken die ontstaan door de bijzondere bereidingswijzen. Alle gerechten worden met zorg en mooi opgemaakt. De lekkere wijnen en een uitstekende, enthousiaste bediening maakten de avond tot een echt feest. Het is een strak en warm ingericht restaurant waar een fijne sfeer hangt. Ondanks dat niets zichtbaar herinnert aan vroeger kwam toch het verleden bovendrijven: in onze studententijd zat hier een alternatief filmcafe waar we regelmatig kwamen.

Gegeten op 28 maart 2014

ria1946
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant stond al een tijdje op onze verlanglijst. Met zijn vieren er naar toe! Wij werden vriendelijk ontvangen en kregen een prettig tafeltje bij het raam. Fijne muziek, niet te hard, op de achtergrond.
Wij kozen voor de proeverij, alle gerechten van de kaart in een kleine portie.
De Waldorf was verrassend lekker en mooi gepresenteerd. De presentatie van de gouden eieren was erg leuk, de waardering voor dit gerecht wisselde in ons gezelschap.
Ook de andere gerechten waren spannend qua presentatie en smaak. De rundersteak - bereid op een "big green egg" - was erg lekker en goed geroosterd. Goede wijn.
Heerlijke kaas en mangopudding met een uitstekende pruimensorbet na. Prima koffie met leuk "kokszoentje".
Kortom, een heel plezierige en avontuurlijke avond met veel aandacht voor de presentatie van de gerechten. Goede verhouding prijs/kwaliteit.
Houd je meer van een "gewoon bord warm eten" (Theo Maassen), dan kun je beter een ander restaurant kiezen.

Gegeten op 27 februari 2014

1985nijmegen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten met vrienden, goede wijnen, en geweldige service. Vegetarisch hoofdgerecht had iets spannender gekund. Verder erg mooi.
En van die bediening kan élk restaurant in Nijmegen nog wat leren! Wij zijn in ieder geval blij dat wij voor het verkrijgen van een ster hier al een keer gegeten hebben, want die zit er wel aan te komen... :)

Gegeten op 25 januari 2014

Tortuvos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verrassend menu met een optimale prijs-kwaliteit verhouding. Supervriendelijke bediening ook, maar ik was minder te spreken of de wat kale inrichting en kille verlichting.

Gegeten op 21 januari 2014

arjen21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 24 december, als eerste, het volledig vegetarisch kerst menu gegeten. Wat een ervaring. Alle smaken van nasi weten terug te brengen tot een 1 haps gerechtje, fantastisch. Het inmiddels veel geprezen gouden ei in een nieuwe smaakvariant. Ieder gerecht had mooie smaken, texturen, balans en was schitterend opgemaakt.
Ivm rijden geen wijnarr. genomen. Wel wat halve glazen die allen goed bij de gerechten paste. Wat een lef om met zo'n jong restaurant zo'n menu te serveren.
Van de spanning die ze vertelde te voelen niets gemerkt. Een oprechte, prettige bediening zonder poeha. Een plek om verrast te worden.

Gegeten op 24 december 2013

allertvos
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben het volledig vegetarische kerstmenu gegeten. 10 gangen en hapjes. Varierend van het gouden ei en de verfrissing met gember tot heerlijke creaties met ui, kaas gedrenkt in sauternes, een kaas uit india die gemaakt is zonder stremsel. Alles overgoten door een wijnarrangement met verrassingen zoals mousserende riesling van de apostelhoeve tot wijn die gemaakt is in India. Behalve dat het heerlijk was zag het er ook fantastisch uit. Als echte carnivoor heb ik het vlees geen moment gemist. Het was door dit alles een superbeleving.

Gegeten op 28 december 2013

Malfidius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op 27dec 2013 heb ik samen met mijn vrouw hier mogen dineren en waren erg verrast. Op de dag zelf hebben wij gereserveerd en het geluk dat er plaats was door twee mensen die hebben afgezegt. Momenteel hadden ze 1menu met 11gangen met een voortreffelijk wijnarrangement, dit was het kerstmenu.

Eten was goed en de wijnen die hierbij geserveerd werden paste goed bij het gerecht. Als u in Nijmegen bent is dit restaurant zeker de moeite waard!

Gegeten op 27 december 2013

Schrijf zelf een recensie over De Nieuwe Winkel in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Nieuwe Winkel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!