a TripAdvisor company

foto's van De Nieuwe Winkel in Nijmegen - 1 foto's van De Nieuwe Winkel in Nijmegen - 2 foto's van De Nieuwe Winkel in Nijmegen - 3 foto's van De Nieuwe Winkel in Nijmegen - 4 foto's van De Nieuwe Winkel in Nijmegen - 5

De Nieuwe Winkel

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 024 322 50 93
  2. www.denieuwewinkel.com

Eet wat de pot schaft

De Nieuwe Winkel werkt met een vast menu. Dus eet wat de pot schaft. Bevlogen kok en eigenaar Emile van der Staak bereidt een kleurrijk meergangenmenu. Voldaan door de lekkernijen? Je kunt gelijk door naar het Nijmeegse uitgaansleven om de hoek.

maryekelmans

Heerlijk gegeten bij de nieuwe winkel. Dat is heel bijzonder want ik het een super ingewikkeld dieet waardoor ik bijna nergens lekker kan eten. De koks van dit restaurant hebben voor mij een 6 gangen menu op maat gemaakt. Mooie en uitgebalanceerde gerechten waar ik ook nog ns niet ziek van word! Heel bijzonder, heel lekker heel FODMAP vriendelijk en super gastvrij

Gegeten op 18 april 2015

Adriana_R

Super gegeten met mooie wijnen!
Stuk voor stuk schilderijtjes om naar te kijken. Bediening vertelde het leuk en had echt toegevoegde waarde.

Gegeten op 28 maart 2015

immaculatae

Wederom genoten van bijzonder gerechten. "Kabeljauwwang met kabeljauwlever en rauwe Opperdoezer Ronde" Wie bedenkt het???? en wat dacht je van "6 minuten oude kaas met komkommer, wei en paarse dovenetel" en dat wandelt heerlijk rustig over je tong naar binnen. Genieten! Maar waar ik vooral enthousiast van werd was het feit dat als je geen alcohol/wijn bij het eten wilt dat ze nu zelfgemaakte sappen zoals "sap van druiven met roosemarijn" aanboden bij de verschillende gerechten..... en net als wijn versterkten ze het gerecht. Hier zouden meer restaurants een voorbeeld aan kunnen nemen!

Gegeten op 20 maart 2015

Proever2426

Goed concept met een vast menu waarbij je voor entree en hoofdgerecht uit twee opties kan kiezen. Volledig vegetarisch is ook mogelijk en dat zag er uit alsof het, net als vis en vlees, ook creatief en erg lekker zou zijn. Het is ook mogelijk om alles wat op het menu staat te eten, dan maken ze er kleinere porties van.
Wij kozen echter voor kabeljauwwangen voor, en kalfsschouder als hoofdgerecht. We kozen er een bijpassend arrangement bij. De wijnen waren absoluut geen doorsnee wijnen, en pasten goed bij de gerechten met een mooie smaakontwikkeling samen met het eten. Je kan ook halve glaasjes nemen, een hele goede optie!
De porties waren voor mij met mijn kleine trek perfect, ik kan me voorstellen dat ze voor een grotere eter wat aan de kleine kant zijn. Zelf durf ik de volgende keer wel aan om het hele menu te nemen.
De service is uitstekend, met enthousiast personeel dat veel informatie geeft over het eten en de wijn. Veel persoonlijke aandacht en heel attent.
Het decor is tot in de puntjes uitgedacht en sober. Goede akoestiek waardoor je een prettig gesprek kan voeren
Prima prijs / kwaliteit verhouding. Ik kom zeker terug.

Gegeten op 24 februari 2015

MadelonS01

Bijzonder restaurant met sterk menu concept waarbij je voor de 3 belangrijkste gangen uit 2 gerechten kan kiezen, bijzonder sterk qua smaakvol vegetarisch aanbod. Intens goede smaakcombinaties. Personeel is enthousiast en gepassioneerd in hun werk. Verrassende amuses en alle gerechten worden leuk gepresenteerd. Aangepaste wijnen passen goed bij de gerechten. Een echte aanrader!

Gegeten op 10 oktober 2014

rweges

Heerlijke bijzondere en allemaal vegetarische gerechten gegeten tijdens de kerstweek. Toppers naar mijn mening: Eekhoorntjesbrood op toast, waldorfsalade, gedroogde schorseneren en houtskool, op eikenhout gelagerde rode kool en biet, goudse oplegkaas, aardappel en koffie en de bevroren melk met appel en muesli. Dit in combinatie met de heerlijke wijnen, bier, sappen en thee maakte het echt een heerlijke en bijzondere ervaring! De gin met huisgemaakte dennen/appelsap, de riesling en de di Leonardo pass the cookies waren de toppers qua drank. Wat een heerlijke avond was het! Tot snel!

Gegeten op 23 december 2014

just

Een schitterend (anti-)kerstmenu! Het lef om voor helemaal vegetarisch te gaan. En dat zeker niet alleen, wat een variëteit aan smaken! Eekhoorntjesbrood als start, volle smaak, romig, sappig. Het traditionele gouden ei, altijd lekker. Dan gaan we de hoogte in, gerst, tarwe, later het absolute hoogtepunt met houtskool en schorseneren. Wat een kracht. Vlles noch vis in m'n hoofd. Dit is genieten. Met een vinoloog die er formidabel in is geslaagd om de spijs-drank combinatie veel mooier te maken dan de afzonderlijke delen. Droge, niet geparfumeerde, Riesling. Fruitige Morgon. Limburgse Dornfelder. Tot en met thee waarvoor de kennis van buiten is aangeleverd. Slim om te weten waar een ander het beter kan. Toetjes van frisse melk tot zoethout en ananas. Met ook nog koffie en aardappel. Spannend blijft het. Veel beter wordt het hier niet. Wat een genot. Het eten, de volkomen ontspannen bediening die het zelf ook naar de zin heeft. De plaatsen die comfortabel zitten, zij het iets dicht op elkaar. De akoestiek die heel goed is door strak rode en lange dempende kussens tegen de muren. Een feest van begin tot eind, complimenten!

Gegeten op 24 december 2014

FransvS69

Heeeel aardige, jonge, beetje hippe, mensen in de bediening. Prima, moderne inrichting. Niets mis mee. We kregen 11 gerechten en een drankenarrangement voor €100 pp.
Helaas waren de gerechtjes ongelofelijk minuscuul. Beste lekker van smaak, maar het was naar ons idee net genoeg voor bij een borrel. Jammer. Het drankarrangement begon goed met een lekkere Riesling, maar de andere wijnen waren niet geweldig, om maar niet te spreken over de groene thee met gepofte rijstsmaak. Yak!

Gegeten op 23 december 2014

TonB1966

Zeldzaam lekker voor Nijmegen: de nieuwe winkel. Hier wordt gekookt met liefde voor de ingrediënten, met gevoel voor smaak en balans. Neem de proeverij, anders mis je iets van de kaart en daar ga je spijt van krijgen. In tijden niet zo lekker buiten de deur gegeten. Bediening correct, vlot en kundig, staan er ook met passie.

Gegeten op 10 december 2014

jandams

We besloten om voor de "proeverij" te gaan: na een (flauw) ui en een gouden ei (wat een vondst !) volgde heerlijke zeehaan (= rode poon) met garnalen-kamillethee en codiumolie, een schitterend en lekker gerecht. De daarbijgeschonken rose uit Duitsland miste lengte en diepgang. Daarna gerookte eierdooier, schorseneren, eekhoorntjesbrood en Douglas spar: waauw, wat een smaaksensaties en hoe verzin je het om daar een spar-afgeleide bij te doen, een supermooi gerecht met een dito wijn erbij.
Rode biet en geitenboter met karnemelk en cichorei was prima op smaak en een goede combinatie. Als piece een leuk bedacht alternatief voor boerenkool: gegrilde rundersukade met boerenkool en worstpoeder, top !!
Na een mooi kaasplankje met allemaal Nederlandse kazen (met een juweel van een Engelse appelcider erbij) volgde een spetterende apotheose: aardpeersorbet met appel en hazelnoot met daarbij een schitterende Beerenauslese uit de Pfalz, smullen !! De proeverij was geen aanslag op mijn banksaldo en is met € 54,- voowaar perfect.
Leuke, trendy zaak waar je niet a la carte kunt eten maar je moet eten wat de pot schaft. De bediening is jong en vlot in de omgang. Perfecte wachttijden tussen de gangen.
Een echte aanrader dus

Gegeten op 22 november 2014

Schrijf zelf een recensie over De Nieuwe Winkel in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Nieuwe Winkel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.