Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Nieuwe Winkel

2. Internationaal
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 024 322 50 93

josiendegraaf

Als je een avond echt wil genieten dan moet je naar de Nieuwe Winkel gaan. Een mooi ingericht restaurant. Kundig personeel. En vooral ongelooflijk lekker eten. We besloten om 'alles' van de kaart te bestellen. Acht 'gangen' volgden. Met combinaties die we niet eerder ergens anders aten. Wat een topkok! Nooit geweten dat bloemkool zo lekker kan zijn. De wijn die werd aanbevolen was heerlijk. En wat goed dat je ook halve glazen wijn kon bestellen. De passie waarmee gekookt werd en het enthousiasme van het personeel maakte het tot een topavond.

Gegeten op 23 oktober 2014

SGB

Bij toeval binnengelopen en bij verrast. Een hipster in de bediening, en zo vriendelijk, denk altijd dat de randstad service de norm is, maar dat is echt niet zo. Leve de provincie! Amuses, ui en gouden ei, zagen er geinig uit en waren een best goede start, en de gerechten daarna: daar had iemand echt eens liefde voor het vak en fun getoond. De vegetarische optie was een hoofdgerecht van bloemkool, ongelooflijk lekker. Nieuw opgemaakt, dus met apart servies enzo, maar de kok heeft een topopleiding gehad, werd ons verteld ( la rive!) en dat proefde je. Wat een ambitie in de keuken. Aanrader

Gegeten op 8 oktober 2014

cflung

Gegeten op 14 oktober 2014

flw

Vrijdag 26 september met 4 volwassenen voor de eerste keer gegeten bij dit restaurant. Was voor ons een grote tegenvaller. Locatie en decor waren leuk en goed vooral de ruimte in de zaak is prettig; je zit niet bovenop elkaar. De bediening is goed en betrokken, wellicht zelfs wat aan de overdreven kant. Hinderlijk is het ontbreken van een menukaart waarbij je voor onderdelen kan kiezen en niet standaard vastzit aan een prijzig drie gangen menu.
Eten en dan met name de smaakbeleving viel werkelijk tegen. De ui die vooraf ging als amuse was ronduit smakeloos en laf. Het ei daarop volgend was beter en meer intens van smaak. Het voorgerecht was eveneens laf en mat van smaak. Hoofdgerecht maakte dit gelukkig goed daar was de smaakbeleving veel beter afgestemd en aanwezig. Nagerecht met kaas was lekker maar met wel erg kleine hapjes. Drankenaanbod was prima maar zwaar overtrokken prijzig. Niet nodig naar onze mening. Met 4 personen zonder gek te doen waren we een kleine 300 euro kwijt. Totaal geen bedrag dat in waarde staat tot het eten zelf en de kosten die voor de drank in rekening gebracht worden. Ik kom zowel zakelijk als prive veel bij verschillende gelegenheden. Dit restaurant gaat van ons uit niet meer op een herhaalbezoek kunnen rekenen.

Gegeten op 26 september 2014

proever es

Sinds de start van restaurant 'de nieuwe winkel' kom ik er graag een keer of twee per jaar eten. Vooral het vegetarische kerstdiner is een absolute aanrader, maar daarover meer in december. Eten bij de nieuwe winkel is gewoon de hele kaart proeven, acht fijne gerechten waarin ook vandaag de groente bereidingen weer positief opvallen. De start is een hele radijs, inclusief het loof, die in een lichte olie, sprankelend en fris opent. De blaadjes zijn misschien nog wel het lekkerst, knapperig groen met een volle smaak. Het gouden ei dat volgt is het enige gerecht dat altijd geserveerd zal worden. Opvallend is dat de structuur en smaak toch elke keer weer net anders is. Deze keer was de structuur stevig met een licht zure, romige smaak. De watermeloen en honingtomaat met zoethout en lavas olie is een zomers gerecht die vooral opvalt door de subtiliteit van de smaken. De krab die volgt met oa krokante kippenvel en appel is perfect. De zachtheid van de krab blijkt lekker te botsen met de spek achtige smaak van de kippenhuid. Vervolgens stevige bloemkool, gekarameliseerd met zachte mierikswortel, heerlijk, kalfswang met cantharellen en knolselderij, goed klaargemaakt maar het minst verrassend van de gerechten en daarna de twee desserts. Eerst vier Engelse kazen, elk met een eigen bij smaak (walnoot, druifje, venkel) die in één klap alle vooroordelen over Engelse kazen weten weg te vagen. Krachtige, uitgesproken smaken. Tot slot de pruimensorbet met ingelegde pruim en een lichte whisky smaak. Ik geloof niet dat ik ooit zo lekker pruim heb gegeten.

Wederom een avond genieten, elke smaak is raak, altijd goed klaargemaakt en steeds een mooie variatie aan smaken. Opvallend is de uitstekende wijn adviezen, dat ging in de beginperiode nog wel eens mis, maar vanavond klopt elke wijn bij het gerecht. Blijft het beste restaurant van Nijmegen, perfect om af en toe een avond je te laten inpakken door de kwaliteiten van de hele staf

Gegeten op 18 september 2014

arjadb

Als je verrast wilt worden door diverse smaken dan moet je hier zijn!
Het is ongelofelijk wat ze doen met de ingrediënten, zeer verfijnd.
Ook de huisgemaakte sapjes erbij smaken echt super.
Het gouden ei ziet er prachtig uit maar ik vond het echt niet lekker.
De aardbeien sorbet was echt de klapper wat mij betreft, verrassende smaakcombinaties en heerlijk!

Gegeten op 20 augustus 2014

G_Jans

Super eten (we zijn hier al erg vaak geweest) en heel mooi gepresenteerd ook. Het is een restaurant in de hogere prijsklasse, wat volledig terecht is, want krijgt ook waar voor je geld.

Gegeten op 27 juni 2014

Nikkivk

Van veel mensen hadden we al gehoord dat het eten hier super was. Met erg hoge verwachtingen er dan toch eindelijk wezen eten. Vaak ga je naar een restaurant met te hoge verwachtingen, en valt het dan toch wel vaak tegen. Maar bij De Nieuwe Winkel werden zelfs onze hoge verwachtingen overtroffen. Elke gang was weer een ontdekking met nieuwe smaken en bereidingswijzen! Het wijnarrangement was super, en de chef kwam aan het einde van de avond ook nog even een praatje maken, erg leuk!
Dit is met stipt ons favo restaurant geworden en we kunnen niet wachten tot we weer een keer gaan!

Gegeten op 13 juni 2014

rweges

Wat hebben wij heerlijk gegeten en gedronken! We hebben gekozen voor een proeverij van de gehele kaart en dat is absoluut een aanrader om te doen. Je krijgt dan allemaal kleine en heerlijke gerechten die op de kaart staan. Absolute topper en verrassing voor ons waren de licht geroosterde wortel met gerookte hollandaise en tomatenketchup en de in hooi-olie gekonfijte artisjok met gepofte gerst en tarwegras. Wat een smaaksensatie! Daarbij gekozen voor een heerlijk wijnarrangement met halve glazen(super dat dit kan) en als afsluiter een heerlijke cappuccino met een "zoen" uit de keuken. De Nieuwe Winkel staat nu bij ons stipt op nummer 1!

Gegeten op 12 juli 2014

motorfret

onlangs hier gegeten, iets waar ik al lang naar uitgekeken had gezien de vele positieve berichten in mijn omgeving.
Gekozen voor het proeverij menu: je krijgt dan alle gerechten op de kaart in een aangepaste grootte.
Samen met de amuses en tussendoortjes hebben we dan 10 verschillende dingen geproefd danwel gegeten.
Het begon met rijstpapier met anijs; lekker "papier eten"
Gevolgd door vele kunststukjes, zoals het gouden ei, waarbij je denkt het een te proeven, maar het dat eigenlijk niet is (ik kan niet alles verraden hier) of de in hooi olie gekonfijte artisjok, alles zag er echt uit als een kunststukje en proefde ook navenant.
Aan het eind van de avond kwam de chef even langs bij ons aan tafel, heb hem een compliment gemaakt en het eten vergeleken met "het Zusje" van de Librije war ik laatst gegeten heb, want die kant gaat het zeker op.
ow ja: Ook het glutenvrij eten was prima verzorgd voor mijn vriendin.
Bediening was ook prima en attent, nooit ergens onnodig op hoeven wachten en altijd met een nette uitleg over het gerecht dat geserveerd werd.
ook leuk: als niet wijnliefhebber, kun je bij de gerechten alhier ook een zelfgemaakt glas sap krijgen dat bij ieder gerecht is gemaakt en het gerecht complimenteert, een aanrader!

kortom: top restaurant met voortreffelijk eten. uiteraard zit je hier (gelukkig) wat langer en betaal je meer dan een gemiddeld restaurant, maar dat is hier zeker geen straf.

Gegeten op 29 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over De Nieuwe Winkel in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Nieuwe Winkel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.