Japas

• 7.4

• 7.8

irened74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met vrienden maar weer eens aangeschoven bij Japas. Op de fiets gegaan dit keer, want parkeren is horror. Het restaurant zat zoals gebruikelijk vol. Wat was goed: vriendelijke ontvangst, lekkere stoelen, aardige en snelle bediening. Wat kan beter: kwaliteit van het eten (bijna alle sushi's smaken hetzelfde, ongeacht de vulling), nauwkeurigheid (bij geen enkele ronde was het geleverde conform de bestelling), rokers voor de deur (heel irritant als je door een rookgordijn het restaurant in moet) en het verwachtingenmanagement (bijna geen enkel gerecht lijkt op het plaatje). Kortom, voor onderscheidend eten hoef je hier niet heen, voor een gezellige avond is het prima en de prijzen zijn redelijk.

Gegeten op 29 maart 2014

FrankdeLot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst even wachten daarna netjes naar tafeltje gebracht.
De tafels staan hier zo dicht op elkaar dat bijna tegen je buren aan zit.
Dan de gerechten: De gerechten die geserveerd worden lijken niet op de op de menukaarten
vertoonde plaatjes. De gerechten die we kregen waen qua porties er klein, de opmaak van de bordjes was schandalig, ik zou zo niet uit durven serveren, maar het ergste, de smaak van de gerechten was echt de tegenvaller van de avond. Alles smaakt hetzelfde, volkomen smakeloos.
een vega sushu (sushi met komkommer) werd hier geserveerd als een homp rijst met een schilletje kokommer. De california maki was bijna niet te eten zo vies.
naarmate de avond vorderde werd de sushi zelfs niet meer in een normaal formaat gesneden. We kregen een bordje met 3 stuks sushi: 1 van 3 cm breed, 1 van 6 cm breed en 1 van 7 cm breed: was met stokjes niet eens naar binnen te werken.
De enige gerechten die te eten waren, waren sushi met tonijn (ruime portie tonijn),
En de wit vis met gember saus.

De was de tweede keer dat we hier aten. De eerste keer was het stukken beter.'
Dit was ook gelijk de laatste keer.

De volgende keer rijden we naar huis (Rotterdam) en eten we daar wel sushi.

Je mag hier geen namen noemen maar er zijn at AYCE japanners die wel gewoon kwaliteit
leveren.

Gegeten op 18 januari 2014

Blondebridget
  • Recensies in de laatste twee jaar

We eten heel regelmatig sushi en op aanraden zijn we hier heen gegaan. Helaas viel het erg tegen. De sushi lijkt niet vers gemaakt, het was plakkerig. De vis die erin zit leek ook niet vers, door de vele rijst proefde je het nauwelijks. Veel kip en beef in de sushi, echt niet Japans. De tempura gerechten leken gewoon met paneermeel gemaakt. De soyasaus leek zo erg aangelengd dat hij bijna niet eens meer zout is. Als je noodles besteld is dat meteen een hele maaltijd.
Het lijkt ons sushi gemaakt voor mensen die weinig sushi eten.

Decor en service zijn wel goed. Helaas wel bijna een half uur op de rekening moeten wachten. Uiteindelijk maar zelf opgestaan om te betalen.

Wij komen hier nooit meer terug.

EenT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekker gegeten. Gaan daar ongeveer 1x in de maand eten. Heerlijke sushi! Vooral de kip met mango en de spicy tuba sushi is heerlijk. Ook de warme gerechtjes zijn heerlijk.
Service is erg goed en zeer vriendelijk. Jas wordt bij binnenkomst netjes aangenomen. Prijs voor kinderen vinden wij erg duur. Kinderen eten namelijk bijna niks en de kinderen vanaf 12 jaar betalen de volle prijs.
Het decor is mooi en aantrekkelijk. Je krijgt vlot je bestelde gerechtjes.
Wij blijven komen!

Gegeten op 26 december 2013

Chris-48
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben afgelopen weekend heerlijk gegeten bij japas. Vrienden van mij waren er al eens geweest en waren dol enthousiast, voor mij was het de eerste keer en ik heb me door hun laten verrassen, de sushi was erg lekker en werd op mooie plankjes geserveerd alle andere gerechten zagen er ook keurig uit. Wat mij vooral verraste is dat niemand voor zichzelf besteld maar je deelt alle gerechten die door het personeel aan tafel worden uitgeserveerd. Het personeel is allemaal heel vriendelijk, jong en vrolijk alle gerechten en drankjes stonden binnen no time op tafel! en dat met zo'n drukte.

Ik kom zeker snel weer terug!!!

Gegeten op 4 januari 2014

Anita-38
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bij Japas gegeten na aanraden van onze vrienden. We hadden verschillende goede verhalen gehoord en onze verwachtingen zijn uitgekomen. Het was erg druk en we moesten tien minuten wachten tot onze tafel vrij was maar kregen een drankje van het huis en mochten plaats nemen aan de bar.

De kwaliteit van de sushi was erg goed en rijkgevuld. Er wordt gewerkt met 5 rondes maar deze is bijna niet te halen, volgende keer iets minder gerechten bestellen in 1 ronde. Er werd op tijd aangegeven hoe laat de keuken ging sluiten zodat we hier rekening mee konden houden en niet alles in één keer hoefden te bestellen.

Ondanks de drukte kregen wij genoeg aandacht aan tafel en waren onze glazen nooit leeg en kwamen de gerechten op tijd. Er kwamen wel twee gerechten bij ons aan tafel die niet van ons waren maar ook dit werd weer prima opgelost. Er loopt jong personeel rond maar het is wel te zien dat ze verstand hebben van de gerechten.

We hebben bij meerdere Japanse restaurants gegeten maar dit restaurant zit zeker in onze top 3!

Gegeten op 28 december 2013

Nissy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Over het algemeen dol op sushi, dus bij Japas gegeten. Het eten is er prima. Niet heel uitgesproken slecht of goed. We waren met een groep van zes maar in verschillende rondes werden er toch verschillende gerechten gemist, wat ik erg slordig vind. Gelukkig haal in nooit de max van 5x4 dus was het uiteindelijk ook geen ramp. De grootte van de gerechten verschilde enorm en dat ben ik normaal niet gewend. De noodle gerechten bijvoorbeeld zijn bijna volledige porties eten. De ruimte is prima ingericht en het personeel is jong en vriendelijk.
Japas is prima om een avond ongedwongen te eten.

Gegeten op 10 oktober 2013

Sarah78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Net na de opening een keer geweest en toen al niet supertevreden maar toch nog maar een kans gegeven.
Mooie ingericht, personeel loopt er netjes bij maar helaas als sushi-liefhebber werd ik hier niet heel gelukkig. Bijvoorbeeld de spicy tuna, niks spicy aan ik vond de vulling zelfs erg smaakloos en romig. De sushi met beef smaakte zelfs naar jus zoals je het bij oma zou krijgen. Oftewel, ze hebben de sushi vernederlandst lijkt wel. Overall gezien te weinig vis in de sushi en teveel rijst, ook waren ze erg spaarzaam met de wasabi. De warme gerechten waren op zich wel prima, maar ook hierin misten wij smaak, het was net alsof alles een beetje gelijk smaakte. Het is het voor mij allemaal dus net niet, dan gaat mijn voorkeur uit naar andere restaurants!

Gegeten op 27 september 2013

snoepie79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als echte sushi liefhebbers waren we blij verrast dat er in de buurt van ons hotel een sushi tent zat. Helaas bleek Japas toch een teleurstelling te zijn. De aankleding is erg mooi en stijlvol en aan het vriendelijke personeel ligt het ook echt niet. Wel weet de eigenaar wat geld verdienen is... Overal extreem veel rijst in doen en weinig vulling. Zo weinig dat je bijv. de zalm of tonijn niet proefde in de maki's. Ook de handrolls bevatten voornamelijk rijst.
De krokante kip was keihard en taai en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ook kregen we een fles wijn die lauw was... De bediening reageerde hier gelukkig wel goed op en we kregen direct een nieuwe fles.

Jammer, jammer, jammer... Volgende keer toch weer naar een andere Japanner.

RondeWit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 4 gegeten. Mooie zaak die oosters aan doet. Voor het 'all you can eat'-principe zijn de hapjes lekker, maar niet bijzonder. De sushi blijft een favoriet. Geen gember op tafel. Na iedere bestelling komen de hapjes snel. Van de 5 rondes maken we er maar 3 vol. Dan hebben we genoeg, en is de tijd (2,5 uur) ook bijna om.
Er wordt duidelijk met verschillende rondes gewerkt en dat mag ook wel, want het is erg druk. Fouten in de soorten hapjes worden meteen verholpen. De bediening is netjes en let goed op of je glas al leeg is. Daar wordt goed aan/mee verdiend.

Gegeten op 22 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Japas in Ermelo

Schrijf hieronder je recensie over Japas. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!