Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

La Cubanita Leiden

1. Caribisch

La Cubanita Leiden

1. Caribisch
  1. Toon telefoonnummer 071 512 11 34

Raapsma41

Nog nooit bij La Cubanita in Leiden geweest, want meestal gaan wij in Den Haag. Het eten was lekker en niets op aan te merken. Wij houden wel van onbeperkte tapas. Het vervelende is alleen wel dat wij maar 2 rondes hebben besteld in ruim anderhalf uur tijd. Duurde erg lang voordat de bestelling werd meegenomen en nog veel langer voordat wij het op tafel kregen. Op dit punt kunnen zij een voorbeeld nemen van hun collega's in Den Haag.

Gegeten op 17 september 2014

de gastronoom

Eerste ervaring met Cubanita. Stampvolle zaak op maandagavond, waar vind je dat nog? Het is een warme pijpenla met de tafels redelijk dicht op elkaar. Het is er druk en lawaaiig, je kunt elkaar amper verstaan. De bediening is echter heel vriendelijk en correct. Het duurt even voordat de tapas doorkomen met deze drukte. De smaken van de gerechtjes zijn gemiddeld doch zeker niet slecht. De visballetjes van zeeduivel zijn van een te dik jasje voorzien zodat ze meer naar oliebol smaken dan naar vis. Over het algemeen zijn de gerechten niet vet en van redelijke kwaliteit. De sangria de luxe met cava was overigens heerlijk.

mianho

Eerste ervaring met La Cubanita. Deze vestiging lijkt meer een studenteneetcafe. Alle muren volgeklad en zoveel tafels in de ruimte dat je elkaar nauwelijks kan verstaan. Het personeel doet erg zijn best, maar omdat het zo druk is stormen ze heel snel langs je tafel waardoor je niet lekker rustig zit. Om je bestelling door te geven moesten we soms best moeite doen om de aandacht te trekken.
Het idee van all you can eat is handig. Kan je samen met je tafelgenoot verschillende dingen proberen. Ik vond het wel fijn dat de gerechten gespreid kwamen, zodat niet in 1 keer je (zeer kleine tafel) helemaal vol stond. De kwaliteit van de verschillende hapjes verschilt enorm. De kipspiesjes waren goed van smaak, maar de garnalen in de kroket heb ik niet gevonden.

Al met al een matige ervaring en er zijn betere tapes restaurants.

Gegeten op 8 mei 2014

marja34

Een gezellig restaurantje in het centrum van Leiden. We hebben gebruik gemaakt van het "all you can eat" concept. Alle gangen, zowel vis als vlees waren goed klaargemaakt. Echter weinig opvallende smaken, dus wat betreft het kruiden van de gerechten, onder andere de langoustines kon het beter. Daar valt nog heel wat winst te behalen. De porties waren voor dit concept echt te groot. Je wil tenslotte veel verschillende gerechten proeven, maar met deze porties (zelfs voor grote eters) lukt dat niet. Alles bij elkaar echt niet slecht maar ook geen hoogvlieger.

Gegeten op 11 mei 2014

frank149

Bij La Cubanita eten wij vaker als we zin hebben om uit eten te gaan, maar niet teveel geld uit willen geven. We bedenken dat dan vaak ad hoc en meestal krijgen we dan geen plekje meer hier. Die drukte laat wel zien hoe populair dit restaurant is, en niet alleen in 't weekend!
De sfeer is er gezellig: druk, beetje rommelig, studentikoos. Hoewel het er altijd vol zit, heb je toch niet het idee dat je een nummer bent: bij binnenkomst word je direct geholpen, je jas wordt aangenomen (jammer trouwens dat je die bij vertrek niet terug krijgt) en je wordt naar je tafeltje begeleid. Het concept staat duidelijk vermeld op de menukaart. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan: netjes!
De huiswijn vind ik er niet zo goed, en dus koos ik dit keer voor de iets duurdere wijn. Een goede beslissing: de witte wijn was erg lekker! Tapbiertjes zijn er goedkoop en lekker.
Qua gerechtjes: verwacht geen superdeluxe ingredienten. Je proeft duidelijk dat het bij La Cubanita toch een beetje lopendebandwerk is. Mar dat geeft niet, je verwacht ook geen 5-sterreneten voor die prijs! Prijs-kwaliteitverhouding is dan ook goed op orde. Aanrader is overigens de warme geitenkaas-hamrolletjes met balsamicosaus. De Catalaanse mosselen zijn ook erg lekker en ook de verschillende kroketjes zijn altijd goed (alleen zou het hier wel fijn zijn als er een dipsausje bij zou zitten). Bediening is snel en aardig!
Dus: La Cubanita is een prima plek voor een gezellig avondje uit eten voor weinig geld!

Gegeten op 6 mei 2014

Lady-C

Ik vind de sfeer bij La Cubanita altijd erg gezellig. Een leuk muziekje op en de inrichting ziet er leuk uit. Op de muur kan er bijna helemaal niks meer bij :)!!
De bediening heeft het altijd erg druk, het lijkt erop dat ze met heel weinig personeel staan. Dit is vooral in de bediening te merken. Er is weinig persoonlijke aandacht en er moet vaak lang gewacht worden op de drankjes en andere bestellingen. Dit is het enigste grote minpunt.
De gerechten smaken prima. Het onbeperkt tapas eten is een aanrader op de door-de-weekse dagen.

Gegeten op 15 november 2013

xoxo_annet

Samen met een vriend gegeten op zijn verjaardag. Dit was mijn eerste ervaring met La Cubanita, en het viel lichtelijk tegen. De tapa waren ontzettend zout, en werden niet tegelijk uitgeserveerd. Soms had 1 van ons alles al op terwijl de ander nog op zijn ebstellign zat te wachten. Op een gegeven moment hadden we zelfs al een nieuwe ronde besteld omdat we dachten dat een van onze tapas niet meer kwam. Ná het nuttigen van die ronde kwam alsnog de betreffende tapas er achteraan. Er moet wel gezegd worden: het was ontzettend bevolkt en de bediening vloog heen en weer, maar bleef vriendelijk lachen bij het opnemen van onze bestellingen. Het decor is sfeervol, maar de inrichting laat te wensen over. Of je zit in de kou bij de deur, of je zit in het gangpad, of je zit bij de keukendeur hutjemutje op elkaar. Al met al was het niet slecht, maar er zijn betere locaties in Leiden om tapas te gaan eten.

Gegeten op 29 januari 2014

chareleanna

Vanavond met z'n drieën hier gegeten. We hadden niet gereserveerd en kwamen om 17:15 binnen, we kregen een tafel aangewezen en konden tot 19:15 blijven zitten omdat dan de reservering binnen zou komen. We hadden genoeg tijd om rustig te kunnen eten, mede vanwege de alerte en snelle bediening. Het eten was oké, voor de prijs was het prima eten (17,50 voor onbeperkt tapas). Het decor is niet echt mijn ding, een typische la cubanita zaak waar overal op de muren is geschreven. Het hoort er bij, maar valt bij mij niet in de smaak.

Gegeten op 24 februari 2014

stavros1

Vandaag met medestudenten hier gegeten. Het eten was oké, niet perfect maar ook niet slecht. De service was uitstekend. We werden netjes geholpen en alles kwam mooi op tijd. Decor, tja dat vind ik helemaal niets. Je kan antieke spullen vinden waarmee je toch een schitterend sfeer zou kunnen creeeren

-C

Het eten was wel prima. Het ene gerecht smaakte mij echter beter dan het andere. De service stelde mij erg teleur. Wij kregen steeds gerechten opgediend die wij niet besteld hadden. Ze controleerden dan keer op keer op onze kaartjes of wij wel de waarheid spraken. Terwijl mijn vriend afrekende werd er weer iets aan mijn tafel bezorgd wat wij niet hadden besteld. Wederom vertrouwden ze ons hier niet op. De serveerster zei tegen haar collega: ze mogen dan wel afrekenen maar misschien hebben ze het toch besteld.. Ze keken dus weer alles na. Ik vond het een beetje schandalig dat ze niet hun eigen fout erkenden wat betreft het aanslaan. Fooi hebben ze dus niet gekregen.

Jammer van deze ervaring! Wanneer het personeel vriendelijker en gastvrijer was geweest had het mijn avond een stuk leuker gemaakt, want het eten was niet heel verkeerd.

Gegeten op 8 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over La Cubanita Leiden in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over La Cubanita Leiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.