La Cubanita Leiden

• 7.2

• 5.4

xoxo_annet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriend gegeten op zijn verjaardag. Dit was mijn eerste ervaring met La Cubanita, en het viel lichtelijk tegen. De tapa waren ontzettend zout, en werden niet tegelijk uitgeserveerd. Soms had 1 van ons alles al op terwijl de ander nog op zijn ebstellign zat te wachten. Op een gegeven moment hadden we zelfs al een nieuwe ronde besteld omdat we dachten dat een van onze tapas niet meer kwam. Ná het nuttigen van die ronde kwam alsnog de betreffende tapas er achteraan. Er moet wel gezegd worden: het was ontzettend bevolkt en de bediening vloog heen en weer, maar bleef vriendelijk lachen bij het opnemen van onze bestellingen. Het decor is sfeervol, maar de inrichting laat te wensen over. Of je zit in de kou bij de deur, of je zit in het gangpad, of je zit bij de keukendeur hutjemutje op elkaar. Al met al was het niet slecht, maar er zijn betere locaties in Leiden om tapas te gaan eten.

Gegeten op 29 januari 2014

chareleanna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond met z'n drieën hier gegeten. We hadden niet gereserveerd en kwamen om 17:15 binnen, we kregen een tafel aangewezen en konden tot 19:15 blijven zitten omdat dan de reservering binnen zou komen. We hadden genoeg tijd om rustig te kunnen eten, mede vanwege de alerte en snelle bediening. Het eten was oké, voor de prijs was het prima eten (17,50 voor onbeperkt tapas). Het decor is niet echt mijn ding, een typische la cubanita zaak waar overal op de muren is geschreven. Het hoort er bij, maar valt bij mij niet in de smaak.

Gegeten op 24 februari 2014

stavros1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met medestudenten hier gegeten. Het eten was oké, niet perfect maar ook niet slecht. De service was uitstekend. We werden netjes geholpen en alles kwam mooi op tijd. Decor, tja dat vind ik helemaal niets. Je kan antieke spullen vinden waarmee je toch een schitterend sfeer zou kunnen creeeren

-C
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was wel prima. Het ene gerecht smaakte mij echter beter dan het andere. De service stelde mij erg teleur. Wij kregen steeds gerechten opgediend die wij niet besteld hadden. Ze controleerden dan keer op keer op onze kaartjes of wij wel de waarheid spraken. Terwijl mijn vriend afrekende werd er weer iets aan mijn tafel bezorgd wat wij niet hadden besteld. Wederom vertrouwden ze ons hier niet op. De serveerster zei tegen haar collega: ze mogen dan wel afrekenen maar misschien hebben ze het toch besteld.. Ze keken dus weer alles na. Ik vond het een beetje schandalig dat ze niet hun eigen fout erkenden wat betreft het aanslaan. Fooi hebben ze dus niet gekregen.

Jammer van deze ervaring! Wanneer het personeel vriendelijker en gastvrijer was geweest had het mijn avond een stuk leuker gemaakt, want het eten was niet heel verkeerd.

Gegeten op 8 januari 2014

rené10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op de maandagavond stampensvol. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
Voor weinig geld op deze avond onbeperkt tapas. Zitten heel lekkere dingen bij. Niet alleen traditionele spaanse tapas, maar ook andere hapjes, bijv. pastasalade (lekker) . Kwestie van goed uitkiezen. Prima voor met vrienden. Uiteraard wel een beetje gezellig lawaaierig.

Gegeten op 30 december 2013

kelly17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sfeervol, gezellig restaurant met leuke muziek. Erg vriendelijke bediening, alhoewel dit later op de avond iets minder werd doordat er meer serveersters bij kwamen. De kleine, knusse tafeltjes met kaarslicht doen erg romantisch aan. Leuke menukaarten. Het brood met aioli en tapenade dat door de bediening als eerste tapa wordt aangeboden is erg lekker en vers. Ik ben niet bepaald een vleeseter, maar ook ik vond de varkenshaasspiesjes, pikante ossehaaspuntjes en mini hamburgertjes erg lekker! Nummer 36, de garnalen in knoflook waren ook erg lekker. De gebakken aardappeltjes waren in combinatie met de saus om te smullen! Enige wat ik minder lekker vond waren de garnalenkroketjes, maar dat lag meer aan de dillesaus die er bij zat. Voor de rest waren eigenlijk alle tapas die ik gehad heb een aanrader. Jammer dat er geen vestiging in Groningen zit!

Gegeten op 22 december 2013

HungYing
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meerdere malen bij La Cubanita in Leiden gegeten met grotere groepen, maar het gaat niet vervelen. Uitgebreid assortiment waardoor voor ieder wat wils is. Het eten is lekker en smaakvol. Jammer dat ze geen garnalen in pesto saus meer hebben, maar er is nog genoeg andere keuze. De plekken is het restaurant zouden wat ruimer mogen en is het erg lawaaierig doordat er teveel mensen in een te kleine ruimte zitten. Ook jammer dat je soms lang op je tapas moet wachten en/of soms verkeerde dingen krijgt, maar hier doet de bediening niet moeilijk over; als het een fout van hen is, mag je de verkeerde tapas houden en komen ze de goede alsnog brengen. Al met al een leuk restaurant als je met veel mensen verschillende dingen wilt eten.

Gegeten op 12 december 2013

mej
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met 10 man. Eigenlijk was er te weinig plek, we zaten erg krap en konden pas een kwartier later dan gereserveerd plaats nemen. De tapas waren lekker, maar wel erg zout. De serveersters zetten de tapas vaak gewoon op de hoek van de tafel zonder te vragen wie ze besteld had. Dat is prima als je met z'n vieren bent, maar niet met 10 man. Naarmate de avond vorderde kregen we steeds vaker de verkeerde tapas of werden tapas vergeten. Een serveerster gooide sherrysaus om, waardoor er vlekken op de jurk en het jasje van mijn moeder kwamen. De serveerster bood geen excuses aan en vroeg niet of alles in orde was. Na aandringen werd aangeboden de stomerijkosten te vergoeden, maar excuses bleven uit.

Gegeten op 22 oktober 2013

stella9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prijs/kwaliteit verhouding was echt fantastisch. Goed eten voor een goede prijs. Zeker met de actie ''all you can eat'' voor 17,50 per persoon onbeperkt eten van de gehele kaart!
veel keus in tapas, voor ieder wat wils, en zeker ook niet alleen standaard gerechtjes, Vooral de coquilles in een prei roomsausje waren om te zuigen!
Bediening is eenvoudig maar wel erg vriendelijk en zij werken hard.
Soms duurde het wat langer voor er wat doorkwam maar dit stoorde ons niet. Rustig tafelen hoort nou eenmaal bij tapas eten.
Het zit er altijd bomvol en je moet van een drukke sfeer houden. Zeker door het decor, chaotisch en druk.
Je komt hier voor het eten:)
voor jongeren wel een erg gezellige plek, veel studenten maar dat is niet gek met zulke goede prijzen en in de binnenstad van Leiden.
Kortom: als tapasliefhebber moet je zeker een keer langsgaan!

Gegeten op 29 juli 2013

Emveebee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zoek naar een eetplek op de woensdagavond toevallig bij Cubanita terecht gekomen. Tapas goed bereid en smakelijk. Gezien de prijs voor alle tapas (17,50) een prima prijs-kwaliteit verhouding. Gevulde aubergine en ossehaaspuntjes waren top!

Vlotte studentikoze bediening die goed werk levert. Minpunten zijn dat de tafels klein zijn en erg dicht op elkaar staan en het "op de muren schrijven" te ver doorgeslagen is.

Gegeten op 3 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over La Cubanita Leiden in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over La Cubanita Leiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!