a TripAdvisor company

La Cubanita Leiden

1. Caribisch
  1. Toon telefoonnummer 071 512 11 34

Flavour

Genoten van een heerlijk avondje uit met z'n 2e! Romantisch aan een tafeltje allerlei kleine lekkere tapas ,mogen proeven. Persoonlijk vond in de mosselen in tomatensaus niet zo lekker, maar dit is persoonlijk. De bediening was vriendelijk en allert, doordat we in eerste instantie naast een grote groep gezet werden en zij zagen dat wij elkaar amper konden verstaan werden we verschoven naar een rustiger tafeltje. Het decor maakt je avondje helemaal compleet! Net of je echt in Cuba bent ;)

Gegeten op 19 december 2014

EWMVerweij

Bediening erg snel & vriendelijk! Veel keuze qua gerechten en prijs/kwaliteit erg goed. Tip: cocktails zijn ook erg lekker - en ze doen niet moeilijk als je een verzoekje hebt!

Gegeten op 29 januari 2015

HaagseSmullers

Tapas. Altijd even wennen hoe mild van smaak alles is. Geen smaakuitspattingen, gewoon voldoende. Decor? Er is geen decor, gewoon houten tafels en houten stoelen in een kleine smalle ruimte. Leuk om hier met een groepje te eten. Eetcafé inrichting. Bediening vlot en vriendelijk. Er werd uitgelegd wat ieder gerecht bevat. Zeer beperkte wijnkeus, waar zijn al die heerlijke Spaanse wijnen, gemiste kans. Alles kwam in rustig tempo maar tijdens de warme tapas ging het tempo fors omhoog, voor je het weet staan er 4 gerechten voor je. Dan is het ineens snel voorbij. De tapas vond ik hier beter dan in de vestiging in Rotterdam.

Gegeten op 5 december 2014

RamsesAram

All you can eat voor 17,50, wat verwacht je? Het aanbod is ruim, sommige gerechtjes zijn erg lekker, andere wat minder. Maar de prijs/kwaliteit-verhouding is dik en dik in orde. Tuurlijk kan je ergens ander kwalitatief beter tapas eten, maar nooit voor de prijs. In Olo Rosso 200 meter verderop ben je makkelijk het dubbele kwijt als je je zo vol eet als hier.
Het is binnen erg klein, vol en lawaaierig. Het personeel heeft het druk maar doet wel zijn best.

Gegeten op 10 november 2014

Rudy_K1986

Zaterdag 22/11 hier gegeten met een groepje van 8 personen.
Ik vond de kwaliteit van het eten achteruit gegaan met de laatste keer dat ik hier een jaar of 2 geleden was geweest. Als voorbeelden sommige dingen waren wel heel erg zout, de hamburgertjes daar zat een heel sterke smaak aan, leek mij iets van oud vet. De wijntjes die geserveerd werden waren echt heel mager. Erg kleine glaasjes, voor wel het volle pond.
Porties stokbroodjes weer erg veel (droog) brood wat niet in verhouding stond met de rest.
De bediening liep zich stuk en had daardoor niet altijd oog voor de gasten.
Ik vind het geen prettig restaurant en heb veel betere tapas gegeten. Ik ga hier niet meer heen.

Gegeten op 22 november 2014

Raapsma41

Nog nooit bij La Cubanita in Leiden geweest, want meestal gaan wij in Den Haag. Het eten was lekker en niets op aan te merken. Wij houden wel van onbeperkte tapas. Het vervelende is alleen wel dat wij maar 2 rondes hebben besteld in ruim anderhalf uur tijd. Duurde erg lang voordat de bestelling werd meegenomen en nog veel langer voordat wij het op tafel kregen. Op dit punt kunnen zij een voorbeeld nemen van hun collega's in Den Haag.

Gegeten op 17 september 2014

de_gastronoom

Eerste ervaring met Cubanita. Stampvolle zaak op maandagavond, waar vind je dat nog? Het is een warme pijpenla met de tafels redelijk dicht op elkaar. Het is er druk en lawaaiig, je kunt elkaar amper verstaan. De bediening is echter heel vriendelijk en correct. Het duurt even voordat de tapas doorkomen met deze drukte. De smaken van de gerechtjes zijn gemiddeld doch zeker niet slecht. De visballetjes van zeeduivel zijn van een te dik jasje voorzien zodat ze meer naar oliebol smaken dan naar vis. Over het algemeen zijn de gerechten niet vet en van redelijke kwaliteit. De sangria de luxe met cava was overigens heerlijk.

mianho

Eerste ervaring met La Cubanita. Deze vestiging lijkt meer een studenteneetcafe. Alle muren volgeklad en zoveel tafels in de ruimte dat je elkaar nauwelijks kan verstaan. Het personeel doet erg zijn best, maar omdat het zo druk is stormen ze heel snel langs je tafel waardoor je niet lekker rustig zit. Om je bestelling door te geven moesten we soms best moeite doen om de aandacht te trekken.
Het idee van all you can eat is handig. Kan je samen met je tafelgenoot verschillende dingen proberen. Ik vond het wel fijn dat de gerechten gespreid kwamen, zodat niet in 1 keer je (zeer kleine tafel) helemaal vol stond. De kwaliteit van de verschillende hapjes verschilt enorm. De kipspiesjes waren goed van smaak, maar de garnalen in de kroket heb ik niet gevonden.

Al met al een matige ervaring en er zijn betere tapes restaurants.

Gegeten op 8 mei 2014

marja34

Een gezellig restaurantje in het centrum van Leiden. We hebben gebruik gemaakt van het "all you can eat" concept. Alle gangen, zowel vis als vlees waren goed klaargemaakt. Echter weinig opvallende smaken, dus wat betreft het kruiden van de gerechten, onder andere de langoustines kon het beter. Daar valt nog heel wat winst te behalen. De porties waren voor dit concept echt te groot. Je wil tenslotte veel verschillende gerechten proeven, maar met deze porties (zelfs voor grote eters) lukt dat niet. Alles bij elkaar echt niet slecht maar ook geen hoogvlieger.

Gegeten op 11 mei 2014

frank149

Bij La Cubanita eten wij vaker als we zin hebben om uit eten te gaan, maar niet teveel geld uit willen geven. We bedenken dat dan vaak ad hoc en meestal krijgen we dan geen plekje meer hier. Die drukte laat wel zien hoe populair dit restaurant is, en niet alleen in 't weekend!
De sfeer is er gezellig: druk, beetje rommelig, studentikoos. Hoewel het er altijd vol zit, heb je toch niet het idee dat je een nummer bent: bij binnenkomst word je direct geholpen, je jas wordt aangenomen (jammer trouwens dat je die bij vertrek niet terug krijgt) en je wordt naar je tafeltje begeleid. Het concept staat duidelijk vermeld op de menukaart. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan: netjes!
De huiswijn vind ik er niet zo goed, en dus koos ik dit keer voor de iets duurdere wijn. Een goede beslissing: de witte wijn was erg lekker! Tapbiertjes zijn er goedkoop en lekker.
Qua gerechtjes: verwacht geen superdeluxe ingredienten. Je proeft duidelijk dat het bij La Cubanita toch een beetje lopendebandwerk is. Mar dat geeft niet, je verwacht ook geen 5-sterreneten voor die prijs! Prijs-kwaliteitverhouding is dan ook goed op orde. Aanrader is overigens de warme geitenkaas-hamrolletjes met balsamicosaus. De Catalaanse mosselen zijn ook erg lekker en ook de verschillende kroketjes zijn altijd goed (alleen zou het hier wel fijn zijn als er een dipsausje bij zou zitten). Bediening is snel en aardig!
Dus: La Cubanita is een prima plek voor een gezellig avondje uit eten voor weinig geld!

Gegeten op 6 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over La Cubanita Leiden in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over La Cubanita Leiden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.