El Olivo

Toon telefoonnummer 030 230 22 25

• 7.9 10 218

• 7.6

• 7.6

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Sarcas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat de website vermeldt dat je ook tapas kan afhalen, belde ik op om te checken of ze op deze paaszondag ook open waren. Ja hoor, maar van afhalen wist het meisje aan de telefoon niets. Na even navragen bleek het toch te kunnen. Later die dag bestelde ik twee maal het gewone tapasmenu voor een bepaalde tijd die avond.
Toen ik een paar uur later de bestelling af kwam halen, was het nog niet klaar, maar we kregen een gratis drankje terwijl we wachtten. Helaas duurde dat nog een half uur.
Eenmaal met de bestelling thuisgekomen bleek dat de 'pan mixto' ontbrak waardoor e.e.a. toch niet zo veel was voor twee personen. Maar dit alles gezegd hebbende, het eten was uiteindelijk erg lekker!

Gegeten op 20 april 2014

anna_sommers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen donderdag na wat rond te struinen door de stad met mijn lief, zijn we bij toeval bij El Olivo terecht gekomen. Toen we vanaf de oude gracht weer richting het station liepen zagen we daar een heel leuk uitnodigend tapastentje zitten en besloten we daar eerst nog wat te eten voordat we weer naar huis gingen. Bij binnenkomst kwamen er gelijk mensen om ons een mooi tafeltje aan te wijzen, onze jassen werden aangenomen en er werd drinken opgenomen. We hoefden helemaal niet te wachten, wat erg fijn was! Na even de kaart te bekijken hebben we gekozen voor een luxe menu met extra voorgerechtje. We kregen als starter een mandje brood met 3 sausjes, daarna meloen met serranoham feestelijk gepresenteert, en daarna kwam er een grote schaal met allerlei verschillende lekkere tapashapjes op tafel te staan. Onder andere gamba's van de plaat, patatas bravas, kipfilet, ossenhaaspuntjes en inktvisringetjes. Er was meer dan genoeg eten voor 2 personen en alles was heel lekker bereid. Daarna zaten we wel goed vol dus sloten we af met een kopje koffie en daarna weer naar huis. Gezellige tent, attente bediening en erg lekker eten.. zeker een aanrader El Olivo!

Gegeten op 17 april 2014

L_dezeeuw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd als ik bij vrienden in Utrecht op bezoek ga en we hebben zin in lekkere tapas, komen we altijd weer terug naar El Olivo. Op de kaart staan heel veel verschillende (en ook originele) gerechten, en het personeel helpt je graag bij het maken van een keuze. Ook kan er makkelijk iets door de keuken aangepast worden (mijn vriendin is lactose-intolerant). Wij nemen zelf vaak het tapas speciaal menu, daarbij krijg je meerdere soorten verschillende tapasgerechtjes, met groenten, vlees, vis, enz. Het eten is lekker mediterraans gekruid, dat proef je echt! De sangria is ook een echte aanrader.

Gegeten op 8 maart 2014

ManonvdK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar weken geleden heb ik samen met wat vrienden gegeten bij het restaurant El Olivo. En dat is ons goed bevallen! Vanaf het moment dat wij binnen kwamen, werden wij meteen vriendelijk begroet door de bediening, en vervolgens begeleid naar onze tafel. Een prima prijs voor ontzettend goed eten. Verder zag het restaurant er netjes en gezellig uit. Ook de toiletten zagen er prima verzorgt uit. Het restaurant zit dicht bij het station en ligt dus ook midden in het centrum van Utrecht. Al met al een geslaagde avond, wij komen hier zeker vaker terug!

Gegeten op 8 februari 2014

Jasmijn88
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen maand zijn we hier met een groep collega's wezen eten. Wij hadden gekozen voor het tapasmenu speciaal, en we hadden vooraf brood met kruidenboter, tapenda en aioli. Bij het tapasmenu zaten allerlei soorten gerechtjes, eerst koud en daarna warm. Beide bevielen ons heel goed, er zat voor ieder wat wils bij (vlees, vis, vegetarisch, etc.) bijvoorbeeld serranoham, gehaktballetjes met tomatensaus, gamba's van de plaat, verschillende soorten gegrilde groenten met kaas, ossenhaaspuntjes en vijgen met geitenkaas en honing. Ook hebben we lekkere sangria gedronken, die vriendelijk werd aangeraden door de bediening. De bediening was goed ondanks dat het druk was en de hele tent vol zat en de sfeer straalde veel gezelligheid uit.

Gegeten op 28 maart 2014

DeReuf
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier op een zaterdagavond met z'n vieren gegeten. Leuk en sfeervol restaurant in één van de leukste steegjes van Utrecht. Het restaurant zat vol, dus dat zegt over het algemeen genoeg. Om het makkelijk te houden bestelden we het Tapas menu "Surtido especial extra de tapas variadas", een mix van verschillende tapas en een dessert naar keuze.

Achteraf heb ik spijt van deze keuze: na het voorgerecht (meloen met ham) werden alle tapas, 7 stuks per persoon, in één keer op tafel gezet en ook de orginaliteit van de kok liet te wensen over: gegrilde groente, gehaktballetjes in tomatensaus, gamba's in knoflook, kipfilet in romescosaus, gamba's van de plaat, patatas bravas en een olijvenmix. Weinig origineel en vreemd dat alles in één keer op tafel wordt gezet. Overigens heb ik op de kwaliteit van het eten niks aan te merken, dat was qua hoeveelheid en smaak in orde.

Op de bediening is wel wat aan te merken. Na het uitserveren van het hoofdgerecht kregen we nog nauwelijks aandacht van het bedienend personeel. Ik maak dit de laatste tijd wel vaker mee en vraag me af waarom er dan niemand meer aan je tafel verschijnt als het hoofdgerecht eenmaal op tafel staat. Ze zien toch zelf ook dat er lege glazen op tafel staan. El Olive moet dus echt wat aan het serviceniveau gaan doen om een hoge(re) score te halen. Ondanks dit puntje van kritiek hebben we toch een leuke avond gehad, lekker gegeten en ik ga er nog een keer terug om ze een tweede kans te geven.

Gegeten op 15 maart 2014

StijnC
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alles was echt een zeventje: aardige tapas, maar niet bijzonder. Uit eerdere verhalen begreep ik dat vooral de prijs-kwaliteit goed zou zijn, maar het was nu zeker niet meer goedkoop. Service was vriendelijk maar soms een beetje knullig. Bij onze buren werd twee keer het verkeerde gebracht en een van de serveersters sprak enkel Engels.

Gegeten op 6 maart 2014

r_vanluten
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij hebben hier afgelopen zaterdag met een grote groep hier gegeten (bedrijfsuitje) en dit was zeer geslaagd. Wij hebben vantevoren gekozen voor het meest uitgebreide tapasmenu wat el olivo te bieden heeft. Vooraf brood met lekkere sausjes en ham met meloen, opgevolgd door een keur van tapas waar (vond ik) vooral de calamares en de lamskoteletjes uitsprongen. Hierna mochten wij nog een dessert uitkiezen, mijn keuze viel op het chocoladetaartje, zeer machtig maar erg lekker. Ook de sangria was heerlijk met stukjes fruit erin. Na al dit lekkers hebben wij nog koffie en thee gedronken, de hele avond hadden wij de chipsy kings als achtergrondmuziek wat erg bijdroeg aan de spaanse sfeer, en tezamen met de inrichting van el olivo vinden wij dit een toprestaurant waar wij een zeer geslaagde tavond hebben gehafd. Ook al was het heel druk, de bediening blijft oog houden voor detail en is ook vriendelijk en correct. Echt een aanrader!

Gegeten op 8 maart 2014

PetervanVliert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hadden wij een bedrijfsuitje, wij hadden voor 40 personen gereserveerd, maar op de valreep kwamen daar nog 5 personen bij. Dit was geen probleem, erg prettig dat er flexibel werd gereageerd. Wij hadden vantevoren afgesproken dat we de keuze hadden uit 3 hoofdgerechten, namelijk ossenhaas, entrecote of varkenshaas. Drinken werd snel opgenomen, erg goede huiswijnen. Wij vroegen om flessen rood en wit op tafel (beiden rioja) waren erg lekker. Toen er aan ons gevraagd werd wat een ieder wilde, bleek dat niet iedereen zin had in een 'normaal' hoofdgerecht. Ook hier werd goed op ingespeeld, een tapasmenu voor een gedeelte van onze groep werd dan ook geregeld. Al de gerechten, dus ongeveer 20 personen een hoofdgerecht en de rest een tapasmenu, werden tegelijkertijd uitgeserveerd, knap! Mijn ossenhaas was erg lekker, en wat ik opving van mijn colega's om mij heen waren de tapas ook zeer smakelijk. Als groep hebben wij el olivo als uitermate prettig ervaren, echt een aanrader!

Gegeten op 7 maart 2014

annemarietje123
  • Recensies in de laatste twee jaar

21 Februari heb ik bij El Olivo gegeten. Het was weer tijd voor een personeelsuitje en op aanraden van een vriendin ben ik met mijn collega's naar El Olivo gegaan. Erg fijn dat het op loopafstand van het station zit, waardoor ook mensen van buitenaf er makkelijk kunnen komen. Bij binnenkomst kregen we een plekje dicht bij de (open) keuken. Leuk, af en toe zag je vlam in de pan en vrolijke koks aan het werk. De tafels waren al aan elkaar geschoven voor ons. We hebben eerst broodjes met 3 soorten saus besteld als voorafje. Als drank stonden er flessen water, rode en witte wijn op tafel. Ook het bier van de tap (Spaans bier: Mahou) was erg lekker. Omdat we met een grote groep waren zijn we voor het tapasmenu gegaan zodat we niet eeuwig hapjes hoefden uit te kiezen. Bij het menu wordt er in de keuken een gevarieerde selectie gemaakt van vlees, vis en vegetarische tapas. Het werd geserveerd in grote schalen die per 2 personen waren. Ruim voldoende eten voor iedereen. Er zaten onder andere patatas bravas bij, gehaktballetjes, callamaris, kipfilet, zalm, gegrilde groenten met kaas en ossenhaaspuntjes. Heerlijk! Nadat we allemaal onze buiken vol hadden gegeten kregen we grand desert, een mengeling van toetjes zoals chocoladetaart, notentaart, bolletjes ijs.. mjum! Aan het eind helemaal voldaan weer weggegaan. De sfeer was ook erg fijn. Vriendelijke bediening en fijne spaanse muziek. Een aanrader om eens met een grote groep te gaan eten.

Gegeten op 21 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!