Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

Maartjelangeslag

Lekker eten, goede service en een leuke sfeer is dit restaurant kort samengevat. Het eten is goed klaar gemaakt en na aangegeven te hebben dat ik alleen maar glutenvrije gerechten kon hebben is hier zeer goed rekening mee gehouden. Zij hebben daardoor diverse tapas voor ons samengesteld en die zijn ons zeer bevallen. Voor herhaling vatbaar

Gegeten op 29 oktober 2014

YvesB

Tamelijk fantasieloze tapas in een niet ongezellige ambiance waar helaas de tafeltjes erg dicht op elkaar staan en het vrij rumoerig is. Bediening is zoals vaak in Utrechtse horeca: vriendelijk doch wat plichtmatig. Het is al met al geen bijzondere eetervaring. Weliswaar zijn er geen grote dingen op aan te merken maar je vindt hier ook zeker niet de beste tapastent van Utrecht.

Gegeten op 24 oktober 2014

jaapsf

Leuke spaanse restaurant ik eet vaker tapas maar hier was de sfeer helemaal top, gezellige obers leuke spaanse muziek op de achtergrond en echt genieten van het tapas. Ik koos samen met mijn vrouw voor de extra tapas especial voor een mooie prijs en kreeg eerst wat brood met wat sausjs en daarna gelijk de voorgerecht ham met meloen en kort daarna kwam onze hoofdgerecht en dat was tapas met alleen vis en vegetarische, ik wou geen vlees omdat ik vegetarische ben en dat zonder problemen geregeld. Daarna nog een heerlijke dessert gehad, notentaart is een aanrader! dus zeker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 1 augustus 2014

Oskarespana

Erg lekker gegeten met de familie. Wij hadden niet zo lang de tijd omdat wij daarna een theater voorstelling hadden, maar dat was geen probleem daar werd gewoon rekening mee gehouden. Wij kozen voor het actie menu van 16,50. Daar krijg je diverse soorten tapas samengesteld door de keuken. Een soort verassing dus. Deze tapas waren overheerlijk. De calamaris en de kip in romesco saus waren een grote favoriet, en dankzij het snelle werk van de bediening hadden wij zelfs nog de tijd om een dessert uit te kiezen die ook heerlijk heeft gesmaakt. Al met al, goed avondje gezellige sfeer, lekker eten en goede bediening. Mij zien ze zeker nog eens terug

Gegeten op 22 oktober 2014

MarkSmielen

Ik heb hier met een collega gegeten. We hebben besloten om a la carte te bestellen wat een goede keuze was. Bij de tapas hebben we een heerlijke rode wijn gedronken. We zijn begonnen met vegatarische en vlees tapas. We hadden de tortilla , patatas bravas, ossenhaaspuntjes en lamsspiesjes. Daarna hebben we nog 2 rondes gedaan . De zalm cava, ossenhaaspuntjes. We hebben daarna allebei een chocoladetaart gehad met moscatel wijn en als afsluiter een heerlijk kopje koffie genomen. Het eten was lekker, de bediening vriendelijk en vlot. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 17 oktober 2014

laura47

Via online reservering

Heerlijk eten en ook lekker veel! We konden eigenlijk niet eens alles op. Goede service, vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 17 oktober 2014

genietvanlekkereten

Wij komen niet uit Utrecht dus na een leuke wandeling door de stad bij dit restaurant terecht gekomen. Wij hadden alle tijd en hebben dus ook per ronde tapas besteld. Wij zijn begonnen met een karafje witte wijn en een broodje vooraf. Onze eerste ronde was manchegokaas en vijgen met geitenkaas en honing. vooral de vijgen vielen goed in de smaak. De volgende ronde, de gambas en de spareribs waren ook van goede kwaliteit. De bediening was verder vriendelijk en de uitstraling gezellig. Volgende keer in Utrecht komen wij zeker weer langs

Gegeten op 14 oktober 2014

RaquelBrown

Zeer slechte ervaring opgedaan bij dit restaurant. Bij de ingang stond "onbeperkt tapas voor 17,50 per persoon". Bij de bediening aangegeven dat wij hier graag gebruik van wilden maken, zij vertelde ons dat wij gedurende 2 uur onbeperkt tapas konden bestellen, elke ronde 2 tapas per persoon en wanneer dat op is kan de volgende tapas besteld worden. Wij begrijpen nu op welke manier men dit bij dit restaurant kan aanbieden, aangezien er, volgens ons, een soort policy wordt gehanteerd. We hebben elke ronde eindeloos, minimaal een half uur, op ons eten moeten wachten, terwijl men in de keuken kennelijk wel tijd had om zich bezig te houden met hun smartphone!
Dit houd dus in dat gasten 4 ronden kunnen bestellen in 2 uur tijd. Naar onze mening hebben we het dan niet meer over onbeperkt tapas eten.
Wij vinden het echt niet erg wanneer wij wat langer op ons eten moeten wachten, wanneer dit om de juiste redenen is en niet vanwege een smartphone, als het eten dan vervolgens ook maar goed is, maar helaas.
Het eten was zeer teleurstellend, runderentrecote zover doorgebakken dat dit de structuur van een schoenzool had, lamskoteletjes welke dezelfde behandeling als de entrecote hebben ondergaan, roseval aardappeltjes die daarentegen juist niet geheel gaar waren, lamsworstjes die regelrecht naar puur schapenvet smaken, zalm uit de oven gortdroog, knoflookgamba's van de plaat veel te lang gebakken en geen smaak te bekennen en spareribs met een marinade welke uit enkel zout leek te bestaan. Wij zijn halverwege opgestaan en hebben de jas aangedaan.
Na ons ongezouten beklag te hebben gedaan kregen wij de rekening met de mededeling dat er 2 drankjes van het bedrag af waren gehaald en dat onze klachten met de eigenaar zouden worden doorgegeven.
Voor een restaurant dat beweerd de beste tapas van Utrecht te serveren, vind ik dit ronduit schandalig en zeer teleurstellend!!

Gegeten op 14 oktober 2014

Baukeb

El Olivo in het kort omschreven? Top eten, top bediening en het gevoel alsof je in een klein stukje Spanje terecht bent gekomen. Heerlijke calamaris die naar mijn mening altijd bij een tapas restaurant horen, goede huisgemaakte sangria en zalm cava waar ik zeker nog een keer voor terug ga komen! Ook maakt dit restaurant gebruik van vele aanbiedingen waar ik zeker nog een keer gebruik van ga maken.

Gegeten op 9 oktober 2014

robvw-utrecht

Vanavond hier gegeten. De Tapas zijn prima, niet bijzonder maar wel lekker. Het kaasplakje als dessert is vooral veel maar ook niet bijzonder. Je kan er wel heel leuk zitten. De tafels zijn ruim en aan het raam heb je leuk zicht op het steegje. De bediening is het grootste nadeel van dit restaurant. Ze doen niet erg hun best om iets leuks te vertellen of enthousiasme uit te stralen. Ook niet om een alternatieve wijn aan te bevelen toen de wijn van de eerste keus niet beschikbaar was. Kortom: een aardig restaurant met slechte bediening.

Gegeten op 13 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.