• foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

bonouvrie

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Als tapas liefhebber probeer ik regelmatig verschillende tapas restaurants uit, maar dit is toch echt een van de betere. Ik ben hier gekomen wegens de goede reacties die op internet al terug te lezen waren en ik kan ze zeker beamen. De tapas zijn met liefde en passie klaar gemaakt en dat kun je terug zien in de presentatie van het eten. Ze zijn totaal niet zuinig en die sausen die zij voor de tapas gebruiken zijn echt verukkelijk. De tapas zelf natuurlijk ook. De bediening is attent en ik heb verder eigenlijk nergens aanmerkingen op. Volgende keer ga ik weer hier naar toe.

Gegeten op 26 maart 2015

joseklaver

Voorbij gelopen bij El Olivo op een zaterdagavond, restaurant zat helemaal vol maar gelukkig was er net een tafeltje voor twee vrij gekomen. Opvallend was dat ondanks de drukte de bediening snel door werkte, en ook ons eten stond snel op tafel. Dit viel ons ook op bij de tafeltjes om ons heen, pluspuntje. We kozen voor een gemengd tapasmenu met onder andere calamares, patatas bravas en nog een aantal andere gerechtjes. Eten was ondanks drukte van prima kwaliteit, komt goed overeen met de prijs die je ervoor betaald. Verder staan de tafeltjes wel iet wat dicht op elkaar en merk je qua akoestiek dat het erg druk was, maar dat is denk ik gezelligheid waar je van moet houden. Al met al een prima restaurant met naar onze mening goede prijs/kwaliteit verhouding!

Gegeten op 21 maart 2015

Chantalbotter

Gezellig met vriendinnen een hapje gaan eten in Utrecht. Bij toeval bij dit gezellige restaurantje terecht gekomen. Er loopt wat spaanse bediening rond wat erg aangenaam is want het brengt je meteen in het gezellige spaanse sfeertje. Ze zijn erg vriendelijk en goed op elkaar ingespeeld, leuk om te zien. De tapas zijn ontzettend lekker en kwamen snel op tafel. Wij hadden van te voren aangegeven dat wij op tijd weg wilden en daar werd prima rekening mee gehouden. Ontzettend leuk dat er een open keuken is, hierdoor komen de lekkere geuren al op je af. Het restaurant is wat aan de kleine kant, maar dat maakt het er niet minder gezellig op. De desserts zijn ook erg lekker, we hebben erg genoten, we komen zeker terug

Gegeten op 3 maart 2015

frederikaaa

Laatst weer gegeten met mijn vriendin hier. Ze is egt een vlees liefhebber dus hebben we voor de grill schotel gekozen. Dit was ons zeer bevallen. We waren plesant verrast door de hoeveelheid verschillende soorten vlees en de hoeveelheid hier van. Daarnaast werd dit geserveerd met aardappeltjes en heerlijk bijpassende sausjes. De bediening was vriendelijk en op hun advies een heerlijke rode wijn genomen die er perfect bij past. Het restaurant zat behoorlijk vol, wat heel erg verrassend is voor een zondag. We zijn heel erg vriendelijk geholpen en het eten was heerlijk. Dit is zeker voor een herhaling vatbaar!

Gegeten op 15 maart 2015

dsunshine

Echt super lekker gegeten, top klasse. Prijs kwaliteit verhouding is goed!
Helaas is het restaurant klein daardoor snel vol en een rustig plekje zit er niet in, maar als je dat van te voren weet is dit geen enkel probleem (voor ons dan).
We hebben echter toch twee min punten, de toiletten... jongens knap deze alsjeblieft op! En de andere is dat de lucht vanuit de keuken het hele restaurant intrekt waardoor alles wat je bij je hebt de volgende dag er nog naar ruikt.... Misschien dat is ook aangepast kan worden.

Gegeten op 8 maart 2015

erickvandeberg

Wij liepen lekker in de stad (vrienden) en merkten al gauw dat het overal rustig was maar bij el olivo was het lekker druk en gezellig dus we gingen voor de 2e keer hier eten alweer was het eten in één woord GEWELDIG we dronken lekkere sangria terwijl we genoten van de spaanse tapas gerechtjes met vis vlees en vegetarische, spaansprekende bediening was erg vriendelijk en ook nog eens vlotjes decor zag er ook goed uit maar omdat het zo gezellig is krijg je een enorm goed sfeertje waardoor ik dus toch niet helemaal naar spanje hoef te vliegen. Ons zullen jullie zeker terug zien!

Gegeten op 6 maart 2015

fardoo

Leuke restaurant we waren hier voor het eerst en merkten al gelijk dat hier een leuke sfeertje hangt, we dronken lekkere sangria en daarna lekkere tapas gegeten ik ben gek op ossenhaaspuntjes en gamba's mijn goede vriend is gek op spinaziepasteitjes en gehaktpasteitjes zeer gezellige avond gehad. Decor zag er ook leuk uit we zullen het zeker nog een keer eens doen!

Gegeten op 7 februari 2015

NinanJ

Uitstekende avond gehad bij dit restaurant! Bij aankomst zijn wij goed ontvangen door de vriendelijke bediening die hier rondloopt. Zij hebben goede kennis van het eten en van de wijnkaart. Wat altijd fijn is. Als voorgerecht hebben wij een lekkere serranham met meloen gegeten en de vissoep. Als hoofdgerecht een tapas mix waarbij de tapas waren samengesteld door de keuken. Dit bleek een goede keuze want er zaten allemaal lekkere gerechten in die goed gekruid en op smaak waren! Ik kom zeker nog een keer terug.

Gegeten op 1 maart 2015

Tjeerdvg

Bij toeval hier terecht gekomen maar erg lekker gegeten! Wij zijn hier op een maandag avond geweest, en het was redelijk druk. Maar dat leek voor de jongeman die in zijn eentje de bediening deed geen enkel probleem. Wij zijn van alle gemakken voorzien. Het eten was uitstekend. We hebben wat rondes besteld dus op ons gemak gegeten. De tapas waren heerlijk. De ossenhaaspuntjes en de garnalen met kaas zijn voor mij de echte favoriet geworden! De avond afgesloten met een huisgemaakte notentaart en een lekkere moscatel! Tot de volgende keer.

Gegeten op 2 maart 2015

barto7

Via online reservering

Ik was niet erg onder de indruk van El Olivo, ondanks de Iens Topper kwalificatie en de 8,3 voor het eten. Het eten was niet erg bijzonder van smaak, uitgesproken vlak of hooguit een beetje zout en zeker niet authenthiek Spaans. Het zag er ook niet erg aantrekkelijk uit en het was allemaal erg vet. Het rook overigens al bij binnenkomst naar oud frituurvet. Ik had niet heel veel gegeten, maar wel de hele avond een opgeblazen gevoel.
De meisjes die in de zaak rondliepen waren een beetje ongeïnteresseerd. Ik vermoed studenten met een bijbaantje en geen echte horeca-mensen. Ik bestel een glas rode wijn en nadat ik dat heb gekregen valt mijn oog op de wijnkaart waar verschillende rode wijnen per glas op staan. Ik verwacht dan dat mij wordt aangeboden om een keus te maken.
Enige pluspunt: je kan gewoon een karafje kraanwater krijgen in plaats van een dure fles.

Gegeten op 1 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.