Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

MarkSmielen

Ik heb hier met een collega gegeten. We hebben besloten om a la carte te bestellen wat een goede keuze was. Bij de tapas hebben we een heerlijke rode wijn gedronken. We zijn begonnen met vegatarische en vlees tapas. We hadden de tortilla , patatas bravas, ossenhaaspuntjes en lamsspiesjes. Daarna hebben we nog 2 rondes gedaan . De zalm cava, ossenhaaspuntjes. We hebben daarna allebei een chocoladetaart gehad met moscatel wijn en als afsluiter een heerlijk kopje koffie genomen. Het eten was lekker, de bediening vriendelijk en vlot. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 17 oktober 2014

laura47

Via online reservering

Heerlijk eten en ook lekker veel! We konden eigenlijk niet eens alles op. Goede service, vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 17 oktober 2014

genietvanlekkereten

Wij komen niet uit Utrecht dus na een leuke wandeling door de stad bij dit restaurant terecht gekomen. Wij hadden alle tijd en hebben dus ook per ronde tapas besteld. Wij zijn begonnen met een karafje witte wijn en een broodje vooraf. Onze eerste ronde was manchegokaas en vijgen met geitenkaas en honing. vooral de vijgen vielen goed in de smaak. De volgende ronde, de gambas en de spareribs waren ook van goede kwaliteit. De bediening was verder vriendelijk en de uitstraling gezellig. Volgende keer in Utrecht komen wij zeker weer langs

Gegeten op 14 oktober 2014

RaquelBrown

Zeer slechte ervaring opgedaan bij dit restaurant. Bij de ingang stond "onbeperkt tapas voor 17,50 per persoon". Bij de bediening aangegeven dat wij hier graag gebruik van wilden maken, zij vertelde ons dat wij gedurende 2 uur onbeperkt tapas konden bestellen, elke ronde 2 tapas per persoon en wanneer dat op is kan de volgende tapas besteld worden. Wij begrijpen nu op welke manier men dit bij dit restaurant kan aanbieden, aangezien er, volgens ons, een soort policy wordt gehanteerd. We hebben elke ronde eindeloos, minimaal een half uur, op ons eten moeten wachten, terwijl men in de keuken kennelijk wel tijd had om zich bezig te houden met hun smartphone!
Dit houd dus in dat gasten 4 ronden kunnen bestellen in 2 uur tijd. Naar onze mening hebben we het dan niet meer over onbeperkt tapas eten.
Wij vinden het echt niet erg wanneer wij wat langer op ons eten moeten wachten, wanneer dit om de juiste redenen is en niet vanwege een smartphone, als het eten dan vervolgens ook maar goed is, maar helaas.
Het eten was zeer teleurstellend, runderentrecote zover doorgebakken dat dit de structuur van een schoenzool had, lamskoteletjes welke dezelfde behandeling als de entrecote hebben ondergaan, roseval aardappeltjes die daarentegen juist niet geheel gaar waren, lamsworstjes die regelrecht naar puur schapenvet smaken, zalm uit de oven gortdroog, knoflookgamba's van de plaat veel te lang gebakken en geen smaak te bekennen en spareribs met een marinade welke uit enkel zout leek te bestaan. Wij zijn halverwege opgestaan en hebben de jas aangedaan.
Na ons ongezouten beklag te hebben gedaan kregen wij de rekening met de mededeling dat er 2 drankjes van het bedrag af waren gehaald en dat onze klachten met de eigenaar zouden worden doorgegeven.
Voor een restaurant dat beweerd de beste tapas van Utrecht te serveren, vind ik dit ronduit schandalig en zeer teleurstellend!!

Gegeten op 14 oktober 2014

Baukeb

El Olivo in het kort omschreven? Top eten, top bediening en het gevoel alsof je in een klein stukje Spanje terecht bent gekomen. Heerlijke calamaris die naar mijn mening altijd bij een tapas restaurant horen, goede huisgemaakte sangria en zalm cava waar ik zeker nog een keer voor terug ga komen! Ook maakt dit restaurant gebruik van vele aanbiedingen waar ik zeker nog een keer gebruik van ga maken.

Gegeten op 9 oktober 2014

robvw-utrecht

Vanavond hier gegeten. De Tapas zijn prima, niet bijzonder maar wel lekker. Het kaasplakje als dessert is vooral veel maar ook niet bijzonder. Je kan er wel heel leuk zitten. De tafels zijn ruim en aan het raam heb je leuk zicht op het steegje. De bediening is het grootste nadeel van dit restaurant. Ze doen niet erg hun best om iets leuks te vertellen of enthousiasme uit te stralen. Ook niet om een alternatieve wijn aan te bevelen toen de wijn van de eerste keus niet beschikbaar was. Kortom: een aardig restaurant met slechte bediening.

Gegeten op 13 oktober 2014

sharlene

Ik heb hier gisteren gegeten met mijn man. Toen we binnenkwamen zat het al bija vol. Toch konden we nog plaats nemen. De drankjes werden gelijk opgenomen en stonden ook snel op tafel. Ik vind het dat dit restaurant heel leuk in elkaar zit. Het is niet te groot en je hebt zowel op de bar als keuken zicht. Om het allemaal niet te moeilijk te maken hebben we voor het menu gekozen. We kregen van te voren brood met aioli , kruidenboter en olijventapanade. Met de tapas kregen we onder andere calamaris, patatas bravas , ossenhaaspuntjes, zalm cava en nog meer. Ondanks de drukte hoefte we niet lang te wachten een het smaakte heerlijk. Als afsluiter hebben we nog lekker een speciale koffie genomen. Het personeel werkt hard , maar blijft vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug om ook a la carte te proberen.

Gegeten op 11 oktober 2014

debruin34

Na het werk naar dit restaurant gegaan om te eten. We waren vroeg dus het was nog lekker rustig en we kregen een mooi tafeltje aan het raam. Al snel liep het vol maar de bediening leek het goed onder controle te hebben. Wij hebben gekozen voor een van de hoofdgerechten ik voor het kiptaartje en mijn collega voorr de vis paella. Dit is ons beide goed bevallen. Deze avond rustig en volgenot afgesloten met een lekker kopje koffie. We hadden meer dan voldoende gehad maar we komen zeker nog een keer terug om wat van de dessert kaart uit te proberen!

Gegeten op 9 oktober 2014

barmanerick

Mooie restaurant in de leukste steeg van Utrecht, gezellige restaurant prachtig ingericht. We kwamen binnen en werden gelijk hartelijk ontvangen. uiteindelijk kozen we voor de tapas especial extra. Dat houd in dat we brood met sausjes krijgen en daarna een lekkere voorgerecht ( ham met meloen ) en daarna de hoofdgerecht tapas mix combinatie van vis vlees en vegetarische tapas. en daarna mochten we een heerlijke dessert uitkiezen. Ik ging voor de notentaart, en mijn vriendin voor de chocoladetaart. Hier komen we zeker terug!

Gegeten op 3 oktober 2014

Tim90

Afgelopen zondag bij dit tapas barretje gegeten met familie (10 personen). Toen we binnenkwamen was het al erg druk maar het personeel nam de tijd om ons naar ons tafeltje te begeleiden en een uitleg te geven over het concept. Wij hebben tapas speciaal extra gekozen dit was het handigst aangezien we met een groep waren en dit is ons goed bevallen. De dames in de bediening waren uiterst vriendelijk en brachten het eten snel bij ons op tafel. Vooraf kregen wij stokbrood met diversen soorten sauzen en ham met meloen. Het hoofdgerecht bestond uit diverse soorten tapas. Vooral de spinaziepasteitjes en de calamaris vielen erg in de smaak. De kok heeft duidelijk verstand van lekker eten! Overigens werden wij voorzien van huisgemaakte sangria die bij ons erg in de smaak is gevallen. Als dessert kregen wij een granddessert wat bestond uit chocoladetaart, notentaart, ijs en vers fruit! Alleen al voor de heerlijke chocoladetaart en fruitige sangria komen wij zeker nog eens terug. Dan om te kijken hoe de a la carte tapas bevallen.

Gegeten op 5 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.