Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

El Olivo doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

VanBuuren3

Op aanraden van collega's bij dit restaurant terrecht gekomen en ook na wat internetonderzoek kunnen zien dat dit een ienstopper is ben ik hier met een vriendin lekker een hapje gaan eten. Hier hebben wij gekozen voor het tapas menu speciaal extra. Dit is ons goed bevallen en samen met een liter huisgemaakte sangria was het helemaal af. Ik heb vooral genoten van de ossenhaaspuntjes. Ik ben zelf geen vis liefhebber maar de vriendin waarmee ik was heeft ontzettend genoten van de gamba's a la plancha. Erg leuk dat er een open keuken is zodat je kan zien hoe het eten klaar wordt gemaakt. Ik kom hier vaker naartoe!

Gegeten op 15 september 2014

michelle_groenenveld

Lekkere tapas! Wij zijn echte tapas liefhebbers maar El Olivo blijft een favoriet van ons. Vooral de zalmrolletjes met geitenkaas en honing en de ossenhaaspuntjes zijn een aanrader. We hadden een mooi tafeltje bij het raam gekregen en na een uurtje zat het helemaal vol. We namen bij de tapas de huisgemaakte sangria die heerlijk was. Bediening is vriendelijk en behulpzaam. Omdat het zo druk was, moesten we soms even de aandacht van de bediening vragen. De inrichting is erg gezellig en romantisch, vooral met alle kaarsjes. De locatie is ook top, dichtbij het station en middenin het centrum.

Gegeten op 14 september 2014

rob225

Via online reservering

Heerlijk gegeten, lekkere spaanse rode wijn!
Leuk restaurant aan een sfeervol straatje.
Tip, lekker bij het raam zitten en mensen kijken tussen het tafelen en kletsen door.
Prima bediening, gewoon prima tent.
misschien een tafeltje of 2 eruit, ziet er wat vol uit....mar dat geheel terzijde!

Gegeten op 12 september 2014

Clairesmit

Wij hebben hier met 4 vrienden gegeten. Uiteraard hebben we de sangria geprobeerd en die was heerlijk. Verder zijn we gegaan voor de tapasgerechtjes. Ossenhaaspuntjes en gehaktballen waren heerlijk. Verder hadden we ook gegrilde groente met kaas, zalm met geitenkaas en honing, gamba's van de plaat en nog veel meer. De bediening was vlot en behulpzaam. Dit is zeker een aanrader.

Gegeten op 31 augustus 2014

RafJam

Wij hebben hier heerlijk gegeten met een groep van 20. We hadden van te voren een groepsarragement overlegd met het restaurant. Wij kregen vooraf verschillen koude pinchos. Daarna kregen we een luxe tapas met vlees, vis en vegatarisch. Daar zat de calamaris in, zalm geitenkaas en honing, vijgen met geitenkaas en honing, gehaktballen in tomatensaus en nog veel meer. Wij hadden gehoord dat el olivo de beste sangria van utrecht heeft. Dat moesten we zeker uitproberen en het was inderdaad erg lekker. Het restaurant was helemaal vol waardoor we wat krapper zaten. Ze hadden van te voren aangeboden dat er een aparte ruimte was maar wij wilde graag hier eten, omdat we hele goede verhalen hadden gehoord. Een volgende keer denk ik dat we wel voor de aparte ruimte gaan maar het is hier zeker een aanrader.

Gegeten op 29 augustus 2014

RitadeWit

Ik ben hier met een 3 andere mensen gaan eten. We werden vriendelijk bij de deur ontvangen en kregen een tafeltje bij het raam. We zijn voor de onbeperkte tapas gegaan wat inhield dat we 2 tapasgerechtjes per persoon konden bestellen per ronde. We 3 paginas om uit te kiezen. Het was 17.50 per persoon wat ik helemaal niet duur vind. We hadden in de eerste ronde brood met aioli , olijventapenade en kruidenboter. Verder hadden we nog de gehaktballetjes , ossenhaaspuntjes, zalmflensjes, lamsworstjes, lamsspiesjes, zalm met geitenkaas en honing en de gegrilde groente met kaas. Zelf vond ik de groente en gehaktballetjes heel lekker. Mijn partner vond de ossenhaaspuntjes eruit springen. We hebben in totaal 3 rondes gehad en hebben heerlijk afgesloten met een kopje koffie. Alles bij elkaar een hele leuke avond. De bediening was vriendelijk en vlot.

Gegeten op 14 augustus 2014

erickvandeberg

Wat een geweldige restaurant we kwamen binnen en werden gelijk goed geholpen, het was echt een volle tent maar toch ging alles prima.
De decor zag er goed uit waardoor je echt een spaanse sfeertje hebt.
We hebben met vrienden de tapas extra speciaal genomen we krijgen een heerlijke broodmandje met verschillende sausjes en daarna koude gerecht en dan spaanse tapas met verschillende soorten vlees, vis, en vegetarische gerechtjes. toen we dachten dat we klaar waren kegen we ook nog eens een heerlijke desert! en dat allemaal voor een mooie prijs
Chocoladetaart is echt een aanrader!

Gegeten op 16 augustus 2014

Mariekew88

Vrijdag gegeten bij El Olivo met twee vriendinnen. We waren erg benieuwd na alle positieve recensies. Helaas vonden wij het minder lekkere gerechten. Vrijwel alles kwam uit de frituurpan of werd met een laag gesmolten kaas geserveerd. We bestelden het tapasmenu voor twee personen vis en een persoon vegetarisch en kregen twee keer vier van de zes gerechten exact hetzelfde. Er werden overigens wel direct nog twee schaaltjes groente bijgeplaatst toen we hier iets over zeiden. De bediening werkte niet op elkaar afgestemd. Allen heel vriendelijk maar een vraag om nlg iets te drinken kregen we per gang drie keer en datzelfde gold voor de vraag voor het nagerecht. Dus al met al wat ons betreft niet echt een aanrader.

Gegeten op 22 augustus 2014

jessica9

El Olivo is één van de betere tapasrestaurants van Utrecht. Verscholen in de Zakkendragersteeg ben je snel geneigd om er voorbij te lopen. Niet doen! Bediening is heel vriendelijk en heel correct en het eten is heerlijk. Het leuke aan El Olivo is dat je niet alleen tapas kunt eten, maar ook gewoon een voor- of hoofdgerecht kunt bestellen.
De tapas die op de kaart staan, zijn voor het merendeel standaard (er zitten ook echt wel bijzondere gerechten tussen), maar ze zijn zoveel beter bereid dan in menig ander tapasrestaurant. Heel smaakvol, knoflook is niet te overheersend en ruime porties. Echt een aanrader als je eens tapas in Utrecht wilt eten.

Gegeten op 16 augustus 2014

mathilde10

Via online reservering

Goede sfeer, enthousiaste bediening en het eten was zeer goed bereid. De sangria, die de beste uit Utrecht schijnt te zijn, is inderdaad erg aanrader!

Gegeten op 15 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.