a TripAdvisor company

foto's van El Olivo in Utrecht - 1 foto's van El Olivo in Utrecht - 2 foto's van El Olivo in Utrecht - 3 foto's van El Olivo in Utrecht - 4 foto's van El Olivo in Utrecht - 5 foto's van El Olivo in Utrecht - 6 foto's van El Olivo in Utrecht - 7 foto's van El Olivo in Utrecht - 8 foto's van El Olivo in Utrecht - 9 foto's van El Olivo in Utrecht - 10 foto's van El Olivo in Utrecht - 11 foto's van El Olivo in Utrecht - 12

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

zwaan85

Tapas restaurant El Olivo is een van de restaurants waar je binnen komt en meteen het gevoel krijgt dat je, je in Spanje waant. Het is een klein restaurantje dat leuk is ingericht. Voor het hoofdgerecht hebben wij tapas special gekozen. Wij kregen daardoor meteen lekker een mandje brood op tafel en als voorgerecht perfecte meloen met serranoham. Als hoofdgerecht kregen wij dus diverse soorten tapas, wat bestond uit vlees, vis en vegetarisch. Wij hebben erg genoten van de gegrilde groenten met kaas, de ossenhaaspuntjes, eigenlijk van alle gerechten. Daarna toch besloten om nog voor een dessert te gaan en dit bleek een goede keuze want de huisgemaakte notentaart is echt heerlijk. Als je een tapas liefhebber bent, zou ik hier zeker naar toe gaan.

Gegeten op 24 mei 2015

mitchelmerg

Tijd terug alweer bij El Olivo gegeten, maar zeker waard om over te schrijven. Goede en snelle service, en een leuk typisch Spaans sfeertje. Mijn vriendin is gek op vis en ze had echt genoeg om uit te kiezen, dus dat was leuk. Verder hebben wij genoten van de heerlijke sangria die ze hier schenken. Het eten stond ook snel op tafel. Een gedenkwaardige goede avond. Ik kom zeker nog eens terug om weer te genieten van het restaurant, het eten en de mensen.

Gegeten op 9 april 2015

tacorojo

Via online reservering

Eet wel vaker tapas, meestal maken we selectie voor zo'n 22 pp. Dit keer ook gedaan, uiteindelijk viel de hoeveelheid wat tegen omdat de gerechtjes per stuk wat duurder waren dan we in andere gevallen gewend zijn. Verder wel gewoon prima. Het restaurant heeft niet de meest aansprekende aankleding en inrichting, maar de ligging centrum/loopafstand station compenseren dat wel weer. Tafeltjes staan wel wat dicht op elkaar.

Gegeten op 21 mei 2015

romygerda

Heerlijke tapas gerechtjes gegeten bij el olivo, ik was voor het eerst hier en mijn vriendin raadde mij aan om hier te komen eten dus ik ging de verschillende soorten tapas uitproberen en het was niet normaal lekker!
Ik wil de kok nogmaals bedanken voor de heerlijke gamba's en ossenhaaspuntjes en bedanken voor de topservice.
Zeker een aanrader, leuke bediening en lekker eten zeker de moeite waard!

Gegeten op 8 mei 2015

reny1

Vandaag naar aanleiding van de recensies op "iens" hier gegeten. Bij binnenkomst werden we direct aan een tafeltje gezet voor 2 personen met een gordijn in ons nek op de tocht. Gelukkig na wat aandringen een andere tafel gekregen.
Op een bankje, alla fastfoodketen met harde Spaanse muziek die de chef soms luidkeels meezong.
Onze keus was vrij snel gemaakt, het complete menu van voor tot nagerecht. Bij het opnemen van de bestelling pas ons drankje kunnen bestellen. 5 minuten na bestellen kregen we het brood, 5 minuten later het voorgerecht. Voorgerecht op, direct het hoofdgerecht. We betrapten ons zelf er op dat we na een half uur al bijna ons hoofdgerecht hadden verorberd. Alsof ze je zo snel mogelijk weg wilden hebben. Op dat moment extra langzaam gegeten maar je wilt ook niet dat het koud wordt. Des al niet te min was het eten heerlijk! Allerlei verschillende sooten tapas op een iets te klein dienblad.
Na het hoofdgerecht gevraagd of het desert even kon wachten en ze zou het '5' minuten uitstellen.
Helaas smaakte de crème Catalana iets teveel naar citroen en was de notentaart koud en te weinig voor de prijs.
Na nog een koffie de rekening gevraagd en helaas was het desert apart gerekend terwijl dit bij het menu zat. Na melden direct gewijzigd maar ik kreeg het gevoel dat hij vergat te zeggen "het was te proberen." Algemeen gezegd niet slecht maar niet de waardering waard die hij op 'iens' krijgt.

iljaheije

Tijdens een weekendje Utrecht hier via Iens terecht gekomen. Ontvangst was vriendelijk gelijk een karaf Sangria besteld die erg goed smaakte, helaas ontbraken de vruchtjes.
Hebben a la carte tapas besteld en het was geen probleem eerst tapas als voorgerecht te kiezen en vervolgens andere tapas als hoofdgerecht.
Tapas waren goed van smaak, vooral de entrecote zou ik aanraden. De tapas waren goed te delen met zijn tweeën zodat je van alles lekker wat kon proeven.
Als je van alles wat wilt wordt het toch wel wat aan de prijzige kant. Na de tapas zaten wij al zo vol dat we geen dessert meer hebben genomen. Ik zou het zeker aanraden voor een gezellige avond tapas eten.

Gegeten op 16 mei 2015

Eetsmakelijk85

Gezellig klein restaurant, waarvan de tafeltjes dicht bij elkaar staan. Aangezien mijn tafelgenootje wat later was stond ik nog even bij de voordeur. Er kwam een medewerker aan en zei dat ik wel even binnen mocht wachten, want buiten was het koud en minder gezellig. Ik kreeg een leuk tafeltje aangewezen bij het raam en kon alvast wat te drinken reserveren.

Voor de prijs die ik heb betaald voor twee personen was het zeer uitgebreid en lekker. We begonnen met een mandje brood met aioli, kruidenboter en tapenade. Allemaal niet erg bijzonder maar we hadden honger dus het was een goede eerste smaakmaker. Daarna kregen we meloen met ham, olijven, chorizo en een salade. Was prima. De tapas die volgden waren erg smakelijk en we zaten beide goed vol na afloop. Er zat voor ieder wat wils bij: garnalen, groenten met kaas, aardappeltjes, spareribs, kip, balletjes gehakt in tomatensaus en inktvisringen. Ook werd er een lekker knoflooksausje bij gereserveerd. Het toetje konden we niet afslaan en ik had de huisgemaakte chocoladetaart gekozen. Heerlijk! Nog een kopje koffie na en we gingen tevreden en verzadigd naar huis toe.

Gegeten op 20 mei 2015

larryheuvel

Al een lange tijd niet zo erg genoten van tapas in Nederland als dat ik hier heb gedaan. Alle tapas gerechten smaakten uitzonderlijk en het is fijn om te zien dat zij zo origineel zijn met de gerechten. Vaak als ik tapas eet heb ik het gevoel dat ik bij een studentenplek eet, maar dat is hier niet het geval. Het restaurant straalt klasse uit en het personeel inclusief de koks zijn duidelijk goed opgeleid. Het is een klein vol restaurant, maar dat maakt het naar mijn mening alleen maar gezellig en het brengt een goede sfeer met zich mee. Ik kom hier zeer zeker terug.

Gegeten op 15 mei 2015

MarkNL

Aardige tapaszaak met vriendelijke bediening. Tapas zelf zijn niet heel bijzonder in smaak en de porties (voor de prijs) niet heel ruim. Restaurant zelf is wat eenvoudig ingericht en wat rumoerig. Al met al niet slecht maar ook zeker niet bijzonder. Ik ken betere tapasrestaurants in Utrecht.

Gegeten op 16 mei 2015

jessiebrink

Spaanse tapas restaurant met openkeuken in utrecht, Openkeuken laat zien hoe ze al die heerlijke tapas gerechtjes maken, de tent geeft echt een spaanse sfeer, compleet volle tent.
Bediening spreekt ook nog eens spaans, en zijn ook nog eens vlotjes. Lekkere tapas gerechtjes wat ik nooit eerder in utrecht heb gegeten dit zal ik zeker aanraden aan de rest en zelf zal ik ook vaker langs komen, We hadden lekkere lamsspiesjes calamaris en zalm geitenkaas met honing en natuurlijk vegetarische spinaziepastijtjes met pijnboompitten. Daarnaast huisgemaakte sangria gedronken door de sfeer en muziek voel ik me helemaal alsof ik midden in spanje ben echt een aanrader!

Gegeten op 15 mei 2015

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.