• foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

NinanJ

Uitstekende avond gehad bij dit restaurant! Bij aankomst zijn wij goed ontvangen door de vriendelijke bediening die hier rondloopt. Zij hebben goede kennis van het eten en van de wijnkaart. Wat altijd fijn is. Als voorgerecht hebben wij een lekkere serranham met meloen gegeten en de vissoep. Als hoofdgerecht een tapas mix waarbij de tapas waren samengesteld door de keuken. Dit bleek een goede keuze want er zaten allemaal lekkere gerechten in die goed gekruid en op smaak waren! Ik kom zeker nog een keer terug.

Gegeten op 1 maart 2015

Tjeerdvg

Bij toeval hier terecht gekomen maar erg lekker gegeten! Wij zijn hier op een maandag avond geweest, en het was redelijk druk. Maar dat leek voor de jongeman die in zijn eentje de bediening deed geen enkel probleem. Wij zijn van alle gemakken voorzien. Het eten was uitstekend. We hebben wat rondes besteld dus op ons gemak gegeten. De tapas waren heerlijk. De ossenhaaspuntjes en de garnalen met kaas zijn voor mij de echte favoriet geworden! De avond afgesloten met een huisgemaakte notentaart en een lekkere moscatel! Tot de volgende keer.

Gegeten op 2 maart 2015

barto7

Via online reservering

Ik was niet erg onder de indruk van El Olivo, ondanks de Iens Topper kwalificatie en de 8,3 voor het eten. Het eten was niet erg bijzonder van smaak, uitgesproken vlak of hooguit een beetje zout en zeker niet authenthiek Spaans. Het zag er ook niet erg aantrekkelijk uit en het was allemaal erg vet. Het rook overigens al bij binnenkomst naar oud frituurvet. Ik had niet heel veel gegeten, maar wel de hele avond een opgeblazen gevoel.
De meisjes die in de zaak rondliepen waren een beetje ongeïnteresseerd. Ik vermoed studenten met een bijbaantje en geen echte horeca-mensen. Ik bestel een glas rode wijn en nadat ik dat heb gekregen valt mijn oog op de wijnkaart waar verschillende rode wijnen per glas op staan. Ik verwacht dan dat mij wordt aangeboden om een keus te maken.
Enige pluspunt: je kan gewoon een karafje kraanwater krijgen in plaats van een dure fles.

Gegeten op 1 maart 2015

dinner-time

El Olivo is een restaurant dat ik ondertussen een beetje in mijn hart heb gesloten. Ik kom hier dan ook regelmatig. de bediening is altijd goedgezind wat het leuk maakt om hier te eten. Het eten hier is dan ook echt top! Ik ga elke keer eigenlijk wel voor iets anders omdat de kaart erg uitgebreid is en ik dus meerdere dingen wil proberen. Onlangs genoten van het hoofdgerecht de zalmfilet en dit was echt op en top genieten. Ze hebben een redelijk uitgebreide keuze aan wijnen dus bij elk gerecht iets passend. Ik kom gauw nog eens!

Gegeten op 22 februari 2015

albertobianco

Gisteren weer heerlijk gegeten bij El Olivo. We zijn hier al heel lang vaste klanten hier. We worden nooit teleursgesteld door de vriendelijkheid en gastvrijheid van de zaak. Niet te beginnen over het eten, waar de liefde voor gerechten te proeven valt. We hebben dit keeer genomen de gamba's van de plaat, ossenhaaspuntjes, calamaris, gehaktpasteitjes en gevulde vijgen met geitenkaas. Daarnaast dronken we huisgemaakte sangria. De smaak combinatie bij de sangria is voltreffelijk en prachtig boeket van smaken. De bediening is afwisselend, maar inmiddels hebben we ons eigen vaste ober die ons altijd bedient. Het is zeker een aanrader!

Gegeten op 21 februari 2015

mjnijnens

Wij zijn zwaar teleurgesteld in El Olivo. Aangezien wij een buitenlandse gast hadden, dit keer voor El Olivo gekozen op basis van score op Iens. Echter matige tapas, koude tocht in de rug door deur die steeds openging. Na onze eerste ronde tapas bleken veel gasten al vertrokken te zijn ( zat. 21.30u ) en bleken wij evt. alleen nog een dessert te kunnen bestellen. Tijdens het eten werd onder veel lawaai de keuken opgeruimd en de grote schalen tapas klaargemaakt voor al het personeel dat stond te popelen om aan de tafel naast ons te gaan eten. Na de dessertkaart gegeven te hebben hoorden wij allen de ober luid verkondigen dat hij voorlopig dus niet kon komen eten. Dit was voor ons de druppel en we besloten te betalen en op te stappen. Hebben gemeld dat wij een groot gebrek aan gastvrijheid ervaren hebben en zeer teleurgesteld waren. Een schamel excuus tot gevolg.Tussendoor geen enkele interesse: geen vraag of het smaakte, we iets wilden drinken of nog iets nodig hadden.Voor ons nooit meer El Olivo.

Gegeten op 21 februari 2015

Vanessa17nl

Via online reservering

Snelle bediening, pluspunt! Het eten was goed maar helaas waren de meeste bakjes net wat lang gebakken of in de oven geweest dus wat donkerbruine korsten erop. Bij de tweede thee die ik kreeg, zat een geopend bakje honing. Sfeer is goed, leuke tent.

Gegeten op 20 februari 2015

Lisanne91

Ik heb hier samen met mijn vriend gegeten op een zondag. Mijn vriend was die dag ziek dus heeft alleen groente soep gegeten door het advies van een lief ober. Na de soep is hij echt beter geworden. Ik had patat bravas, gedrilde groenten en bladerdeeg gevoeld met groenten. Alles was goed en de patat bravas was lekker pittig, echt lekker!
Wij komen hier zeker nog vaak terug. Succes El Olivo

Gegeten op 8 februari 2015

Huwa

Goed eten, prettige bediening en een leuke sfeer! Ik kom hier regelmatig eten als tapas liefhebber, en dit is een van mijn favorieten. De Spaanse ober komt erg vriendelijk over en de rest van de bediening doet het ook goed! Ze hebben verstand van het eten en de wijnen, waardoor wij een goede combinatie hiervan hadden. Wij hebben ons zo vol gegeten dat wij helaas niets meer van de dessert kaart konden proberen maar hier komen wij graag nog een keer voor terug. Als je er bent probeer de gamba's die zijn echt ge-wel-dig!

Gegeten op 13 februari 2015

Ruud180

Met mijn vriendin op valentijnsdag besloten wij dat wij een keer iets anders wilden eten. We hadden al goede dingen van vrienden over el Olivo gehoord en daarom zijn wij gezellig tapas gaan eten. Wij hadden van te voren gereserveerd en een mooie tafel bij het raam gekregen. Bij aankomst genoten van de sangria en daarna gesmult van verschillende spaanse hapjes. We houden beide niet van vis, maar ondanks dat was er genoeg keuze. Het vlees van de spareribs valt zo van het bot en de gegrilde groenten met kaas is ook een echte aanrader. De avond afgesloten met een heerlijke moscatel en een kaasplankje. Ook de bediening werkt hard en je bent van alle gemakken voorzien. Een echte aanrader.

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.