Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

GeKo

• In behandeling

Eerste kerstdag hier met een groep van 10 man gaan eten. Wat leuk was is dat ze een speciale kerst aanbieding hadden. Dit was een vier gangen menu voor 27,50 per persoon. Dit vind ik een nette prijs zeker als je kijkt naar wat wij er voor kregen. Er was genoeg keuze voor iedereen en ik ben zelf begonnen met een broodje vooraf en de knoflook soep. Daarna uitgebreid met zijn allen diverse soorten tapas gegeten en als toetje de lekkerste chocoladetaart die ik sinds tijden heb gegeten. Volgens mij hebben ze deze aanbieding met oud en nieuw weer dus dan ben ik er zeker wel te vinden!! Bediening was zeer vriendelijk met werken en ze hadden er duidelijk plezier in. Leuk dat er een open keuken is dat geeft wat meer sfeer aan het restaurant!

Gegeten op 25 december 2014

magdalenajaw

• In behandeling

Lekker gegeten bij El olivo, we gingen voor een tapas menu en daarbij kregen we als voorgerecht ham met meloen en als hoofdgerecht lekkere tapas met heel veel smaak daar zat verschillende dingen zoals garnaaltjes lekkere patatas bravas en kip remesco. Tussendoor lekkere sangria gedronken. Ik zal zeker weer langs komen

Gegeten op 23 december 2014

hendriksan

• In behandeling

Gisteren met kerstavond het kerstmenu bij El Olivo gehad. Het menu bestond uit 4 gangen, waarbij wij eerst brood kregen en een koud voorgerechtje. Vervolgens kozen er drie voor de tomatensoep en een voor de knoflooksoep als tussengerecht. Als hoofdgerecht kregen we allerlei verschillende soorten tapas (goed op smaak), en we hebben de avond goed afgesloten met een stukje chocoladetaart en een kop koffie. De bediening was in feestelijke stemming. Ja, wij komen hier zeker nog terug!

Gegeten op 24 december 2014

christina88

• In behandeling

gisteren in verband met de IENS dinerdeal hier wezen eten. niet bekend met tapas vroegen wij wat het menu inhield en wat de mogelijkheden waren. bediening gaf ons de optie om voor een 3gangen menu te gaan (wij wilden toch heel graag tapas) of om voor een uitgebreid tapas verassingsmenu te gaan (precies wat wij zochten). als aperitief kregen we hierbij een mandje brood en een glaasje sangria die volgens de vriendelijke ober zelfgemaakt was. verse vruchten en kaneel waren zeker aanwezig. daarna dus maar een kannetje sangria bij de tapas genomen om in de Spaanse sfeer te blijven. tapas waren heerlijk van smaak, er zat van alles en nog wat bij en zeker de ossenhaaspuntjes mogen genoemd worden. achteraf zaten we bomvol dus op aanraden van de ober niet voor een dessert maar voor een el olivo koffie gegaan met likeur 43. al met al een leuke avond hier gehad, wij komen zeker terug.

Gegeten op 23 december 2014

suzans

Hier voor de tweede keer wezen eten. Dit keer voor een 3-gangen menu gegaan. Vooraf de spinaziepasteitjes, als hoofdgerecht de varkenshaas en als nagerecht chocoladetaart. Heerlijke gerechten met veel smaak en snel op tafel. Bediening kwam regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was. Zeker een aanrader!

Gegeten op 22 november 2014

pietops

Ik ben hier vorig jaar geweest met kerst met mijn familie, het was een hele gezellige avond geworden dat spaanse sfeertje erbij leuke lichtjes enzo. Vorige week heb ik hier ook gegeten was goed ontvangen zoals vorige keer een tapas extra special met verschillende soorten vlees en vis en vega, Heerlijke chocoladetaart bij het einde, en mijn vriendin is erg kieskeurig dus ze wou zelf haar tapas gerechtjes apart bestellen en de porties daarvan waren kwa kwaliteit/prijs zeker goed geregeld. Dit kerst zullen we zeker weer aanwezig zijn!

Gegeten op 12 december 2014

jacobflop

Leuke restaurant bij één van de leukste steegjes in Utrecht, liep er langs en dacht dat moet ik eens proberen. En zoals ik al verwachte na een top service van de obers, was het eten geweldiggg
Heerlijke tapas gerechtjes, leuke inrichting waardoor ik dus voelde alsof ik even op vakantie was in Spanje. Zeker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 13 december 2014

TJan

Gisterenavond na het winkelen bij dit restaurant terecht gekomen. het heeft een heel leuk sfeertje als zijn de tafels wat dicht op elkaar gezet. Het eten is daadwerkelijk fantastisch en de bediening erg vriendelijk. De huisgemaakte sangria is een echte aanrader, zal toch een keer het recept van ze moeten vragen. Vooral de vis gerecht zijn bij mij erg in de smaak gevallen!

Gegeten op 15 december 2014

mariskaschoonhoven

We zijn hier met een groep van 15 man wezen eten. We hebben gekozen voor het tapas menu speciaal. We kregen van tevoren brood met aioli, kruidenboter en olijven tapanade. Vervolgens kregen we een koud voor gerecht dat was meloen met seranoham. Het tapas menu was heel uitgebreid met zowel vis vlees en vegetarisch. We hadden iemand die zwanger was en iemand met een gluten allergie en daar werd heel netjes rekening mee gehouden. De gerechtjes die er uit sprongen waren de calamaris, ossenhaas puntjes en gamba's a la plancha. Vervolgens kregen we nog een grand dessert. Ze hadden heerlijke sangria en de bediening was heel vlot en attent. De drankjes werden regelmatig opgenomen. Dit is zeker een aanrader voor zowel groepen als met een paar mensen. Wij komen hier in ieder geval nog een keer terug.

Gegeten op 12 december 2014

ohelwig

We hadden dit restaurant uitgekozen op basis van gebruikers beoordelingen, maar....het viel tegen. Om te beginnen moesten we erg lang wachten op onze gerechten terwijl mensen die later binnen kwamen al lang iets kregen. Olijven waren wel lekker, maar ze waren deze wel vergeten.

Vijgen gevuld met geitenkaas leek heerlijk, maar op bord bleken het gedroogde vijgen te zijn... Had ik niet verwacht. De groentes waren redelijk, maar voor die prijs vallen de porties aardig tegen.
De Dorado was aardig flauw en de empanadas waren bladerdeeg gevuld met wat gehakt, hmmm??

Op zich niet vies, maar ook niet top. Als ik naar de prijs/kwaliteitsverhouding ga vind ik het ondermaats. Met zijn drieën 90 euro betalen zonder nagerecht is redelijk prijzig voor een gewoon tapas restaurant. En we hadden echt niet veel besteld.

Gegeten op 13 december 2014

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.