a TripAdvisor company

foto's van El Olivo in Utrecht - 1 foto's van El Olivo in Utrecht - 2 foto's van El Olivo in Utrecht - 3 foto's van El Olivo in Utrecht - 4 foto's van El Olivo in Utrecht - 5 foto's van El Olivo in Utrecht - 6 foto's van El Olivo in Utrecht - 7 foto's van El Olivo in Utrecht - 8 foto's van El Olivo in Utrecht - 9 foto's van El Olivo in Utrecht - 10 foto's van El Olivo in Utrecht - 11 foto's van El Olivo in Utrecht - 12

1. Restaurant

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

zibanas

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Nadat ik op iens recensies heb gelezen, heb ik besloten om hier te gaan eten. Kleine terrasje dus we gingen even genieten van een sangria buiten en later naar binnen gegaan en wat mij als eerste op viel is dat personeel heel vriendelijk naar ons lachde en ons hielp met onze jassen. Dus het begon allemaal erg goed maar het belangrijkste is toch het eten. Na een lange tijd hebben we eindelijk besloten dat we paar tapasgerechtjes als voorgerecht nemen en dan als hoofdgerecht entrocote en ossenhaas. Ik moet heel eerlijk zijn, ik had niet verwacht dat het zo goed zou zijn. De juiste kruiden en het vlees is ook nog eens heerlijk. Kwaliteit daar draaid alles om en vandaar dat el olivo deze prachtige cijfer krijgt en het zeker verdiend ook!

Gegeten op 21 mei 2016

sebastiaanvdmaat

• 10 1

• Eten

• In behandeling

In utrecht geshopt en uiteindelijk bij el olivo terecht gekomen, goede keuze uiteindelijk als hoofdgerecht had ik samen met mijn broer een grote schaal met meerdere soorten tapasgerechtjes. Ben wel bekend met tapas dus ik weet wel ongeveer hoe het hoort te smaken. We waren erg tevreden over de kwaliteit en de tapaskeuze die ze gemaakt hebben (want het was een verassingsmenu) en zullen in de toekomst zeker nog eens komen eten.

Gegeten op 20 mei 2016

Sophiek

Tapas restaurant in het centrum van Utrecht, voor een vrij redelijke prijs. Op het bord waar ze reclame mee maken staat 'Iens 8,5'.
Uiteindelijk 32€ incl fooi en 1 drankje pp afgerekend, maar voor die prijs was dit echt te karig.
Het eten doet weinig authentiek aan, bijna alles is veel te vlak van smaak, zonder ook maar 1 positieve uitschieter. Crema catalana had n gekke nepcitroen aroma eroverheen. Als ik dit thuis aan mensen zou voorzetten zou ik me ervoor schamen. En het ergste is nog dat er wordt gezegd dat dit authentiek is...
De bediening doet zijn best, maar zijn jonge meiden met naar het lijkt weinig passie voor eten. Ik gaf aan dat ik de smaken vlak vond, maar vervolgens kreeg ik daar helaas geen reactie op.
Hoe dit restaurant boven een 7, laat staan 8 uitkomt op iens is echt n raadsel.
Het 92% duurzaam wat hier wordt aangegeven klopt sowieso niets van, ik heb nergens de oorsprong van producten kunnen vinden. Het enige duurzame is dat ze kraanwater serveren.
Dus mocht je op zoek zijn naar matige, niet-authentieke tapas, dan moet je zeker hier gaan eten.

Gegeten op 26 mei 2016

mats123

Wat ik erg jammer vind is dat het restaurant niet zo groot is. Maar dat is dan ook het enige minpunt. Want het is een erg gezellige restaurant, de bediening weet wat die doet en ze werken erg vlotjes. Ik had een entrocote genomen en mijn vrienden gingen voor de gamba's en spareribs. Iedereen was dik te vreden en ik ook. Sangria dronken we vaak samen in spanje en dit keer bij el olivo ook. Erg tevreden en we raden dit dan ook aan.

Gegeten op 21 mei 2016

bertsterren

Heerlijk gegeten net bij el olivo, kunst restaurant waarschijnlijk nieuwe decor en de leuke dames in de bediening waren ook erg hulpzaam. We hebben hier met 5 personen gegeten en als hoofdgerecht verschillende soorten tapas gerechtjes besteld. De kwaliteit ligt hier erg hoog en we waren zeer tevreden. Spaanse bier van de tap is ook lekker.

Gegeten op 14 mei 2016

knolselderij

Via online reservering

Prima eten maar de zaak is erg simpel, niet echt gezellig.
Bediening doet hun best maar is allemaal een beetje matig! Sommige gerechten waren uitverkocht, op vrijdagavond half 8?

Gegeten op 13 mei 2016

PiotrSlettitsj

Via online reservering

De luxe tapas waren erg goed, met name het hoofdgerecht. We konden buiten zitten, sfeervol! Voorgerecht met koude tapas was wat fantasieloos (basis simpele salade) en de ham om de meloen gewikkeld wat droog (dus te lang geleden gesneden). Dessert daarentegen weer goed (notentaart en de crema catalana)

Gegeten op 8 mei 2016

Mrieke89

Via online reservering

Fijne aandachtige bediening, sfeervolle locatie en lekkere diverse tapas - soms een beetje vettig, maar in alle gevallen zeer smaakvol!

Gegeten op 7 mei 2016

gerbenvanrooij

Ik heb hier donderdag gegeten. Ze hebben hier voor een goede prijs onbeperkt tapas. De gerechten worden goed bereid en vullen voldoende. Het is hier zeker ook een plus punt dat ze een hele goede wijnkaart hebben. De bedieing was vriendelijk.

Gegeten op 5 mei 2016

Smhvanandel

Via online reservering

Gisterenavond 4 mei met 6 personen gegeten. Bediening was enorm gehaast en niet echt vriendelijk, terwijl de zaak voor minder dan de helft gevuld was. De Spaanse en gemoedelijke omgeving is ons ontgaan. Om 20.00 uur hebben wij zelf 2 minuten stilte in acht genomen, maar door het restaurant werd daar volledig aan voorbij gegaan. Eten was redelijk smakeloos, de rode wijn was lauw. Alleen de hamburgers waren wel goed, alhoewel het bij de bestelling twijfelachtig was of er wel voldoende broodjes waren. Al met al geen aanrader wat ons betreft.

Gegeten op 4 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.