a TripAdvisor company

Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

1. 8,4 10 1 381

2. 8,3

3. 7,8

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

sonjareuser

Ondanks dat ik een dag van tevoren online had gereserveerd voor 2 personen stond er geen tafeltje voor ons klaar. We konden kiezen uit 2 tafeltjes vlakbij de deur. Het tafeltje waar we eerst gingen zitten bleek echter zó dichtbij de deur dat mijn tafelgenoot schuin moest zitten met het gordijn van de deur in haar rug. Dus verhuisden we maar naar het tafeltje in het midden. Ook niet zo comfortabel want links en rechts van ons rende het personeel langs. Ook konden we onze tassen alleen tussen onze benen kwijt. Van mij had er wel wat meer ruimte tussen de tafeltjes gemogen. Het is allemaal heel krap. Ondanks het vroege tijdstip (18:30 uur) was het er bomvol.
Het eten was best lekker, prima prijs-kwaliteitsverhouding, maar niet echt bijzonder. Een zeer uitgebreide kaart en niet alle tapas zijn typisch Spaans. Wij waren wel blij dat er voldoende keuze was uit vegetarische gerechtjes.
De bediening was vlot en vriendelijk maar helaas werd er wel érg snel afgeruimd! De bediening bleef vlakbij rondhangen en er werd iets te vaak gevraagd of wij nog wat wilden bestellen. Terwijl ik nog zat te eten werd het bord van mijn vriendin al weggehaald. Kortom, wij kregen sterk het gevoel dat ze onze tafel zo snel mogelijk vrij wilden hebben voor de volgende lichting. Daarom besloten we maar elders koffie te gaan drinken. Jammer dit!

Linda-ski

Via online reservering

Lekker gegeten en een prima avond gehad (verjaardag)! Alleen aan het begin was het wat rommelig. Ik had gereserveerd voor 7 personen, maar kreeg het idee dat men de reservering een beetje aan de kant had geschoven met alle drukte, dus er waren nog precies 2 tafels over die nog aan elkaar geschoven moesten worden, weinig ruimte en direct naast het keukengedeelte. BIj binnenkomst werd me dan ook meteen aangeboden dat we eventueel konden verplaatsen naar de andere (nieuwere) vestiging als we de plek niet prettig vonden. Niet echt een optie, en een heel vreemde binnenkomst als je gereserveerd hebt..... Maar goed...voor de rest hebben we een prima avond gehad, en lekker gegeten.

marcel187

evamik

Ik heb in jaren niet zo slecht gegeten. Zonde van de avond en zonde van uitgegeven geld. Zalm en ossenhaaspuntjes waren te droog. Kip was wel oké. Vijgen met blauwschimmelkaas zijn niet opgemaakt op een boord gelegd. Geen enkele moeite gedaan om het eten mooi te presenteren. Koffie was te sterk en met veel koffietroep er in. Personeel is erg lomp en arrogant. De gastheer heeft de hele avond naast onze tafel gestaan (wij zaten vlakbij de deur) met z'n buitenjas aan om de klanten op te vangen. Tafels zijn te klein en te krap geplaatst. Je hebt nauwelijks de ruimte om tussen de tafels te lopen. Ik begrijp niet hoe dit restaurant een hogere cijfers kan krijgen van andere gasten.

didimaastricht

Wij hebben met twee personen een tapas schotel zonder vis besteld. Het was allemaal te eten, maar daar is het ook mee gezegd. De kip was wat droog, de gehaktballen ook en de patatas bravas saai. Het was kortom niks bijzonders, dus ik begrijp ook niet waar de 8,5 vandaan komt. Ook vind ik het prijzig voor wat je uiteindelijk krijgt. Geen aanrader helaas.

annemarie.van.dokkum

Via online reservering

Al veel ervaring met tapas! Bij El Olivo waren het ook erg lekkere tapas.
Erg gezellig en druk! Bestel meteen alles zodat als je later nog een tapa wil bestellen niet zo lang hoeft te wachten. Decor beetje rommelig druk maar geen last van je buren.... Echt een aanrader!

bas_meesters

Via online reservering

Tot onze verbazing behoorlijk druk op een woensdagavond. Ondanks dat hoefden we nooit lang te wachten en werden we door het aardige personeel snel geholpen. De tapas waren goed gekruid en daardoor uitgesproken van smaak. Goede prijs kwaliteit en al met al is El Olivo voor ons dus erg geslaagd!

Gegeten op 4 februari 2016

19771982

Super geholpen door een medewerkster van dit restaurant. Leuke goede bediening en goede betrokkenheid naar de tevredenheid van de klant. Verder andere bediendes ook goed beleefd. Lekker gegeten in dit knus restaurant. Ik kom er zeker nog wel om te genieten van de tapas en heerlijke sangria.
En in plaats van een toetje omdat we al zo vol zaten, heerlijke munt thee gedronken. :-)
Tevreden klant.

Gegeten op 4 februari 2016

sylvanne-apennoot

Voortreffelijk eten bij el olivo, eten goed gekruid. Bediening is erg attent en behulpzaam.
Kwam hier voor het eerst en het zal zeker niet de laatste keer zijn.
Wijn is erg lekker en de bediening weet precies welke wijn bij welke gerecht past.

Gegeten op 24 januari 2016

roel130

Via online reservering

Heerlijke tapas in een basic omgeving. De populariteit zorgt voor een volle bak en dat maakt dat je soms wel erg lang (>1 uur) moet wachten op een stukje brood of iets anders.

Gegeten op 30 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.