Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van El Olivo in Utrecht - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 230 22 25

Spaans genieten in de historische binnenstad van Utrecht

Ik heb meerdere malen tapas gegeten maar niet zo lekker als bij El Olivo. El Olivo biedt precies dat waar je al gast van een Spaans restaurant behoefte aan hebt. De tapas zijn authentiek, vol van smaak en komen vergezeld van goede wijn op tafel. Echt voor de liefhebber!

JasonMarcello

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Uitstekende tapas gegeten samen met wij vriendin. Wij hebben lekker 2 uur onbeperkt tapas gegeten op ons gemakje. Goede service en aardige mensen die daar rond lopen. Met het onbeperkt menu konden wij met zijn tweeen per ronde 4 tapas uitkiezen en dit is snel en goed gegaan. Op het einde nog een dessert gegeten. Ik de spaanse versie van de creme brullee en ook die was genieten. Het is leuk dat er een open keuken is waar je de mannen druk bezig ziet methet eten te maken. Verder waren de wc's schoon en zag het restaurant er gezellig en verzorgd uit. Tot de volgende keer!!

Gegeten op 25 november 2014

anderlicht

Zondag gezellig met mijn vriend bij dit tapasrestaurant gaan eten. We kregen een leuk tafeltje aangeboden bij het raam en al snel stond er een lekker mandje brood met sausjes op tafel gevolgd door twee glazen rode wijn. We hebben gezellig samen besloten om het tapas menu te nemen en dit bleek een goed keus. Mijn vriend luste geen vis en daar is goed rekening mee gehouden gezien de keuken de tapas van het menu samenstelt. Wij hebben erg genoten van de vijgen met geitenkaas en honing en de lamskotelletten en nog veel meer. De bediening was attent en oplettend en ondanks dat het op zondag druk was ook erg snel. Genoten van een lekker kopje koffie op het einde. Dit restaurant is echt een aanrader voor iedereen die van Spaans eten houd samen met een gezellige en ontspannen sfeer. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 23 november 2014

tatjana-

Heerlijk gegeten! Die 8.1 voor eten is het restaurant zeker waard. We hadden het tapasmenu special extra uitgezocht, hierbij kregen we na het brood een voorgerecht met meloen en serranoham. Als hoofdgerecht kregen we allerlei verschillende soorten tapas, waaronder albondigas, spinaziepasteitjes, patatas bravas, gefrituurde inktvisringen met aioli en gegrilde mediteraanse groenten met kaas. De vriendelijke Spaans sprekende ober raadde ons een verdejo aan, die werkelijk verrukkelijk was en heel goed bij de tapas paste. De bediening schroomt niet om een aanbeleving te doen, wat heel attent is. Al met al een aanwist voor de tapasrestaurants in Utrecht!

Gegeten op 20 november 2014

fransboom

Met zijn drieën gegeten. 3 vega tapas, 3 vlees- en 3 vis tapas. Ze waren verrassend lekker., vooral de auberginetapa én de lamsworstjes. Kaasplateau & crema catalàn na. Een foutje in de bediening werd prima opgelost. Aardige bediening. De rioja was niet fantastisch. Dat was jammer.

Gegeten op 19 november 2014

Silvia_1974

Via online reservering

Gereserveerd via internet (seatme) bij El Olivo. Mede gezocht naar een restaurant waar akoestiek voor een groep (6 pers.) goed was. Daar aangekomen bleek El Olivo overboekt te zijn. We werden gebracht naar een dependance (La Señorita) een werfkelder aan de Oude Gracht. In deze werfkelder konden we elkaar aan onze tafel niet verstaan. Dat viel behoorlijk tegen.
Verder service en eten was oké.

Gegeten op 14 november 2014

leeuwen5

Toen ik hier ging eten was het ontzettend vol, gelukkig hadden wij gereserveerd en was er een leuk tafeltje bij het raam voor ons vrij gehouden. Al snel stond er een mandje brood op tafel en twee heerlijke huisgemaakte sangria. Ondanks dat het druk was krijg je niet het gevoel dat ze je snel weg willen hebben. Wij hebben dan ook meerdere rondes losse tapas besteld die meer dan goed smaakten. Wij zijn geeindigd met de huisgemaakte chocolade taart die je moet nemen als je van desserts houd en je nog een gaatje vrij hebt van al het andere lekkere eten. Ik kom zeker nog een keer terug.

Gegeten op 15 november 2014

Ceesvlees

Geweldige tapas restaurant, lekkere sfeertje, gezellige bediening. We werden gelijk goed ontvangen en naar een tafeltje gewezen. Voordat we het wisten was onze eten klaar. We hadden een 3 gangen menu met als hoofdgerecht tapasmix met verschillende soorten vlees, vis en vegetarische En als dessert kregen we een heerlijke notentaart/chocoladetaart. Beste tapas restaurant van Utrecht. Echt een top restaurant. Ik zal zeer zeker terug komen

Gegeten op 1 november 2014

nkooijman

Ondanks het koude weer toch lekker van een avondje Spanje mogen genieten bij El Olivo. We begonnen met een karafje sangria waarbij ik vers fruit en een vleugje kaneel proefde. De man die ons bediende was bijzonder vriendelijk, spreekt vloeiend Spaans en houdt wel van een grapje. Hij raadde ons het tapas extra speciaal menu aan, hierbij kregen we na het brood als voorgerecht meloen met serranoham (kan eigenlijk nooit mis gaan) en als hoofdgerecht verschillende soorten warme tapasgerechtjes. Vooral de inktvisringen en de ossenhaaspuntjes waren om je vingers bij af te likken! Als afsluiter kozen we voor de huisgemaakte chocoladetaart en notentaart met een kopje koffie. Al met al is dit restaurant echt aan te raden aan tapasliefhebbers!

joseklaver

Dit was voor mij en mijn man de tweede keer dat wij bij El Olivo kwamen eten en het is erg leuk om te zien dat het eten en de service sterk is verbeterd. Het was al goed, maar ze hebben zichzelf deze keer overtroffen. Het eten en dan met name de spareribs en de ossenhaaspuntjes waren fantastisch en de bediening was aangenaam en erg vlug. De Spaanse rioja kwam volledig tot zijn recht bij het eten. Er zullen zeker nog veel meer keren komen dat wij hier gaan eten.

Gegeten op 9 november 2014

coolejo

Via online reservering

Zeer goed restaurant! Een echte aanrader. Heel lekker eten en vriendelijk personeel. Ga er graag nog eens heen en zal vrienden adviseren om er ook heen te gaan.

Saltmaster

Via online reservering

Het eten was goed en de bediening was vriendelijk. we zaten in een gangpad en het personeel rende (!) langs onze tafel, dat was wel irritant. Wel aangegeven dat ik een allergie had, maar er werd geen rekening mee gehouden met het toetje, terwijl het wel was aangegeven voor het bestellen van het toetje. Geen heel nieuw, dessert gehad, maar het ijs was er vanaf geschept, er waren dus nog sporen aanwezig, blijkbaar zijn ze niet bekend met allergieën en de mogelijke gevolgen, vandaar de lage score voor de service. Verder was het enigszins luidruchtig, maar wel gezellig. Sangria was ook goed.

dolfbvk

Voor het eerst bij El Olivo gegeten. Over het eten niets dan lof. Goed bereid en erg lekker. Bijzonder genoten van de lamsspiesjes, de calamari, de serranoham met meloen en natuurlijk de gamba's. Prijs/kwaliteit verhouding prima. Portionering ook niets mis mee. Erg vriendelijk personeel. Jammer, dat de tafeltjes zo dicht bij elkaar zijn geplaatst. Door de vele mensen in de relatief kleine ruimte is het lawaai groot en valt er niet makkelijk een gesprek te voeren. De akoestiek van de zaak helpt daarbij ook niet mee. Maar alles bij elkaar een restaurantje waar we zeker nog eens terug gaan komen.

Gegeten op 7 november 2014

annakoopmans

Hier gisteren onbeperkt tapas gegeten voor €17.50 per persoon. De prijs is prima als je kijkt naar de hoeveelheid gerechtjes waar je uit kunt kiezen (ongeveer 40!). Vooral de ossenhaaspuntjes en de zalmrolletjes zijn echt aanraders. De bediening kwam regelmatig langs om te vragen of alles naar wens was. Al met al een goed tapasrestaurant midden in Utrecht.

Gegeten op 5 november 2014

youridebruijn

Ik heb hier heerlijk gegeten met mijn vriendin. Ik heb hier een aantal keer gegegeten en zie iedere keer verbetering. Er werkt nu een man die vloeiend spaans spreekt. Wat heel erg leuk is aangezien mijn vriendin spaans is. Het eten smaakte heerlijk . We zijn gegaan voor het tapas menu. Daarbij kregen patatas bravas, calamaris, ossenhaaspuntjes, tortilla , gamba's a la plancha en gehaktballetjes. Het menu was maar 16.50 en wat we er voor kregen was super. De man die er denk ik nieuw werkt is vlot en vriendelijk . Hij heeft alles goed onder controle. Overigens de rest van het personeel was ook heel vriendelijk. Wij gaan hier zeker binnenkort nog een keer eten.

Gegeten op 2 november 2014

harmadekruijf

Via online reservering

Het was er gezellig. De bediening was prettig en het eten was verrukkelijk. We bestelden een menu voor twee personen. Met vis en vlees. Vooral de garnalen vond ik erg lekker. Het vlees, de gehaktballetjes, de vegetarische champignons waren ook erg lekker. De rode wij was prima, alleen wat duur. Het brood met de sausjes smaakte ook lekker.

Gegeten op 1 november 2014

mariahoorn

gezellige tent met leuke bediening, en eten is verrukkelijk.
Ik had samen met mijn man tapas extra especial uitgekozen. En als laatste hadden we heerlijke notentaart uitgekozen, de prijzen zijn kwa kwaliteit in een goede verhouding. tot slot top restaurant

Gegeten op 28 oktober 2014

Maartjelangeslag

Lekker eten, goede service en een leuke sfeer is dit restaurant kort samengevat. Het eten is goed klaar gemaakt en na aangegeven te hebben dat ik alleen maar glutenvrije gerechten kon hebben is hier zeer goed rekening mee gehouden. Zij hebben daardoor diverse tapas voor ons samengesteld en die zijn ons zeer bevallen. Voor herhaling vatbaar

Gegeten op 29 oktober 2014

YvesB

Tamelijk fantasieloze tapas in een niet ongezellige ambiance waar helaas de tafeltjes erg dicht op elkaar staan en het vrij rumoerig is. Bediening is zoals vaak in Utrechtse horeca: vriendelijk doch wat plichtmatig. Het is al met al geen bijzondere eetervaring. Weliswaar zijn er geen grote dingen op aan te merken maar je vindt hier ook zeker niet de beste tapastent van Utrecht.

Gegeten op 24 oktober 2014

jaapsf

Leuke spaanse restaurant ik eet vaker tapas maar hier was de sfeer helemaal top, gezellige obers leuke spaanse muziek op de achtergrond en echt genieten van het tapas. Ik koos samen met mijn vrouw voor de extra tapas especial voor een mooie prijs en kreeg eerst wat brood met wat sausjs en daarna gelijk de voorgerecht ham met meloen en kort daarna kwam onze hoofdgerecht en dat was tapas met alleen vis en vegetarische, ik wou geen vlees omdat ik vegetarische ben en dat zonder problemen geregeld. Daarna nog een heerlijke dessert gehad, notentaart is een aanrader! dus zeker voor herhaling vatbaar

Gegeten op 1 augustus 2014

Oskarespana

Erg lekker gegeten met de familie. Wij hadden niet zo lang de tijd omdat wij daarna een theater voorstelling hadden, maar dat was geen probleem daar werd gewoon rekening mee gehouden. Wij kozen voor het actie menu van 16,50. Daar krijg je diverse soorten tapas samengesteld door de keuken. Een soort verassing dus. Deze tapas waren overheerlijk. De calamaris en de kip in romesco saus waren een grote favoriet, en dankzij het snelle werk van de bediening hadden wij zelfs nog de tijd om een dessert uit te kiezen die ook heerlijk heeft gesmaakt. Al met al, goed avondje gezellige sfeer, lekker eten en goede bediening. Mij zien ze zeker nog eens terug

Gegeten op 22 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over El Olivo in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over El Olivo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.