De Blauwe Engel

• 6.0

• 7.7

SB185
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het terras van onze favoriete zaak zat vol dus probeerden we het een deurtje verder. De salade geitenkaas was doordrenkt met dressing en er was geen walnootje of pijnboompitje te bekennen. Ook ananas met het hart en de schil erbij vond ik geen goede combinatie.
De service was matig, de dame met de zwarte paardenstaart was niet echt vriendelijk. De snelheid was wel prima.

Gegeten op 10 maart 2014

bsb1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben hier nu tweemaal geweest en ben niet van plan een derde keer te komen. Het eten was erg matig de eerste keer dus de tweede keer gingen we allen voor een drankje op het terras. De bediening liet erg lang op zich wachten. Uiteindelijk werd er een halve bestelling op tafel gezet. Toen we aan de bar vroegen om de rest van de bestelling was er weinig begrip. In plaats van excuses werden er redenen aangevoerd waarom het wel logisch was alleen de helft van de bestelde drankjes uit te serveren.

Gegeten op 5 september 2013

Pe-Pe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig eetcafe waar je goed kunt eten voor een aangenaam bedrag. Met 4 personen gegeten op het buitenterras. De saté (de kleine is groot genoeg voor een normale eter), spareribs en varkenshaas met sinaasappel-thijm saus. In principe was alles redelijk goed bereid en goed te eten maar op elk gerecht was wel iets aan te merken (wat weinig sinaasappel-thijm saus, lauwe frieten, weinig groente als bijgerecht). Je kunt er gezellig zitten (ook binnen) maar je bent afhankelijk van wie je bediend want dat houdt niet altijd over aan vriendelijkheid.

Gegeten op 14 augustus 2013

SjefkeMSC
  • Recensies in de laatste twee jaar

Donderdagavond half acht. Een uur op ons eten gewacht. Toen we er iets van zeiden, was het opeens mogelijk om binnen 3 minuten het eten te serveren. Lauwe, slappe frieten, dit is slecht bereid of heeft een tijd onder een warmtelamp gestaan. De saté is wel mals, maar slecht gekruid. Niet gemarineerd, ik zie het poeder er nog op zitten. Binnen ziet het er overigens best aardig uit.

Steven van der Doest
  • Recensies in de laatste twee jaar

De bediening was ronduit chagrijnig. Een nieuwe serveerster heeft duidelijk geen gevoel voor dienstbaarheid of dat horeca ook betekent dat je gezellig geholpen wil worden. Je kunt er de hele middag zitten op 1 kop koffie dat is dan wel weer handig als je dat wenst. Binnen erg fris in de winter zeker! Alleen een kacheltje moet alles warmhouden. Het eten is erg veel, vet, zout maar dit klinkt erger dan het is. Voor een grote eetlust en geen culinaire verwachtingen kun je hier best een hapje nemen. Neem dan geen cassis met vers fruit want voor 4 euro is dat echt teveel betaald, er zit nl alleen appel in.

Gegeten op 15 mei 2013

Suhred
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een eetcafé was het eten niet onaardig. Voorgerecht Champignons in bierbeslag. Het beslag was vrij dik en de champignons hadden weinig smaak.
De spareribs waren daarentegen wel goed. Mooi mals, goed gekruid grote portie. Patat was ook goed met voldoende saus.
Mijn tafelgenoot had spiesjes varkenshaas die ook goed waren, ze waren goed mals. De rauwkost die erbij zat was vrij standaard en voegde weinig toe.
De bediening was erg snel, aardig. De inrichting is ook erg gezellig.

Gegeten op 8 mei 2013

Castronaut

• Goed

Sfeervol restaurant met overdekt terras waar het in het weekend altijd gezellig druk is.
De bediening is prima en de prijs/kwaliteit is goed.
De spareribs zijn zo heerlijk mals dat het vlees bijna vanzelf van het bot valt.

P.S. de act die ze doen bij het serveren van het dessert voor een jarige is hilarisch ;-)

herbert1

• Goed

Vooraf: Champignons in bierbeslag, deze waren heerlijk gaar en met de sauzen erbij is het een heel leuk voorgerecht. Als hoofdgerecht gekozen voor de sate van varkenshaas met pittige satesaus. Je krijgt drie spiezen met supermalse varkenshaas eraan. De pittige satesaus, had m.i. nog iets pittiger gemogen. Gebakken aardappeltjes waren heerlijk samen met de salade (garnering). Al met al een zeer prettig hoofdgerecht.

Bediening
Het was vanavond heerlijk weer en daardoor viel het niet zo op dat men wel erg lang moest wachten op de gerechten.

Heerlijk buiten kunnen zitten onder de parasol.

Schrijf zelf een recensie over De Blauwe Engel in Hengelo

Schrijf hieronder je recensie over De Blauwe Engel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!