Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van United Spices in Vlaardingen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 435 22 01

Wereldse smaken

Wat je zou proeven als je een hap van de wereld zou nemen. Smaken uit verschillende culturen die in volmaakte harmonie voor een culinair wereldwonder zorgen. Een heerlijke reis van vier gangen, waar ook vegetariërs meer dan welkom zijn.

Lovefood89

Afgelopen vrijdag een bezoek gebracht aan united spices. De verwachtingen waren hooggespannen door de hoge cijfers die dit restaurant heeft gekregen op iens. Het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Het voorgerecht was een goede soep, het hoofdgerecht bestond uit twee kleine stukjes lamskotelet (welke gegrild waren op de BBQ en goed smaakten) met twee sausjes die ik er niet bij vond passen. Er werd hier rijst bijgeserveerd die nogal droog en smaakloos was. Groenten ontbraken. Het dessert bestond uit verschillende elementen. Een stukje ijs (de smaak was me niet duidelijk), een dotje room, een stukje ijstaart en een stukje chocoladetaart. Afzonderlijk smaakten deze elementen best prima, maar het geheel vond ik niet bij elkaar passen. De borden waren daarnaast slordig opgemaakt. Ik heb gemixte gevoelens aan united spices overgehouden, maar ik vond het het geld niet waard.

Gegeten op 25 juli 2014

robin62

Wij zijn al meerdere keren wezen eten bij United Spices, maar elke keer vergeten een reactie achter te laten. Wat wij zo bijzonder vinden en waar we ook altijd voor terug komen is de verassings effect. Het eten is echt heerlijk en de bediening is goed en zijn heel aardig. Er zijn altijd dingen waarvan we in het eerste op zicht het nooit zouden eten maar het is altijd zo lekker klaar gemaakt echt gewoon smullen. Zeker een aanrader.

Gegeten op 20 juni 2014

trudy16

Hebben hier met ons vieren heerlijk gegeten absoluut top. Beslist een aanrader.
Spannend wat je te eten krijgt vanwege geen menu kaart. Alles biologisch.

Gegeten op 12 juni 2014

voedsoul10

Recensie
Heerlijk gegeten bij U. S. Op aanraden van vrienden de 5 gangen genomen. Geweldig. Wat een smaken kwamen er voorbij. Alles werd duidelijk uitgelegd. Gelukkig maar want er zaten gerechten bij die ik zeker niet van een kaart zou hebben gekozen.Vandaar dat ze die ook niet hebben. Ik zou er weinig van herkennen. Prachtig om je op 50e nog te kunnen laten verrassen met smaken.
Zalm was fenomenaal. Maar de kip met die zmak saus (zo klonk het) was super.
Vierde gang; mooi stukje sukade met lekkere portsaus. Vooral de risotto niet vergeten. Niet normaal. Gelukkig maar.
Dessert is ook een verhaal apart. Moest van onze vrienden de limoncello niet vergeten. Inderdaad een superdrankje!
Volgende week weer gereserveerd want dan hebben ze een nieuw menu. Eerst naar de bioscoop in Vlaardingen en dan weer lekker eten. Gelukkig speelt het NL elftal dan niet. Vlaardingen bevalt mij wel.
Groeten uit Rdam.

Gegeten op 6 juni 2014

Monica23

Gisterenavond weer heerlijk gegeten bij United Spices. Aangezien ze geen menukaart hebben, is het altijd weer een verrassing wat er geserveerd wordt. Inmiddels ben ik vaste klant, maar nog nooit heb ik twee keer hetzelfde gegeten en altijd is het eten weer boven verwachting. Gisteren rauwe zalm met heerlijke sausjes (het laatste stukje zelfgebakken brood gebruikt om de sausrestjes op te eten), pittige kip, heerlijk lamsvlees met aspergesalade, en een fantastische combinatie van verschillende kleine desserts. De eigenaren, Nico en Tulin, waren zoals altijd zeer vriendelijk en gastvrij. En alles heel goed betaalbaar! Een hoogvlieger!

b.j.dielemans

Op een zwoele zomeravond op het (kleine) terras, onze eerste kennismaking met United Spices. Het was druk en ook bij de buurman was het druk en daar erg veel lawaai en wolken sigarettenrook. Het 3-gangen menu met rauwe zalm, lamshaas en dessert was smaakvol. Bij het voorgerecht teveel verschillende sausjes op het bord. De bediening was in het begin vlot, maar later op de avond duurde het wel wat lang. Veel energie en tijd werd besteed om alle
gerechten en sauzen te benoemen.
Veelal ben je het alweer vergeten, als je eraan begint.

gbjdom

Ff lekker buiten eten, dus een tafel genomen. Tot onze verrassing
Allleen een fixed menu, geen keuzes.
Dus een drie gange menu besteld.
Voorgerecht rauwe zlm, lekker, maar te veel sausjes, fus de zlam proef je niet meer zo goed.
Hoofdgerecht angus berf. Niet gevraagd hoe we hrt wilen, rood of doorbakken, dus voor ons te foorbakken. Geen groente erbij en weinig saus.
Nagerecht een variatie van dingen, heel lekker.
De bestelde koffie werd als espresso gebracht. Dud niet goed.
Al met al, acceptabel mar geen hogvlieger
R

josgp

Zelf al járen in Vlaardingen wonend is United Spices voor ons een openbaring! We hoorden er af en toe in positieve zin van, maar kwamen er niet eerder toe te gaan. Vanavond wel en tot ons grote genoegen. Of het ging om de rauwe zalm met o.a. bloemen van Oost-Indische kers of gegrilde kip... alles smaakte ons fantastisch.
Bij elk gerecht werd begrijpelijk verteld wat de ingrediënten waren. Dat waren er overigens in alle gevallen te veel om te onthouden.
Wij namen het 3-gangenmenu en hadden er beslist voldoende aan, ondanks het feit dat de porties niet groot waren. Maar we arriveerden niet uitgehongerd en kwamen om lekker te eten, níet om ons vol te proppen..!
De service was eveneens goed. We werden ingehouden toegesproken op de momenten dat dit nodig was. Soms bracht de kokkin, die de sterren van de hemel kookte, de resultaten zelf naar ons toe, mét genoemde explicatie.
De ons bij de gerechten aangeraden huiswijnen [€ 3,75/glas] smaakten er goed bij.
De sfeer vonden wij goed: geen geschreeuw, hard gelach, popie-jopie gedrag. Iedereen onderhield zich rustig met de tafelgenoten, waardoor we elkaar uitstekend konden verstaan. Dat is wel eens anders... [Later realiseerden we ons dat de rust wellicht kwam door het ontbreken van muziek/muzak. 'n Goeie keuze; de terreur van de elders soms zo overheersende achtergrondherrie konden we missen als kiespijn].
Wat de inrichting betreft: netjes, maar zonder enige "sjeu". Het meubilair was in donkere, saaie tinten. Maar ook in de rest van het interieur misten we een paar 'puntige' accenten. De frutsels aan de wand waren m.i. in meerdere opzichten niets waard. Die vervangen door 'n paar goed aangelichte kunstwerken, ongeveer van het niveau, waarop de kookkunsten zich bevinden, zou de zaak sterk verbeteren.

Gegeten op 29 mei 2014

Broodje

Is de huidige 9,2 als gemiddelde cijfer voor het eten een terechte afspiegeling? Ik vind van niet. De kokin van United Spices kan weliswaar goed goed koken en wij hebben zeer zeker van haar kookkunsten genoten. Maar (het niveau van) de United Spices gerechten is/zijn niet vergelijkbaar met al dat lekkers in sterrenrestaurants, waar normaliter een hoge waardering van een 8,5 (laat staan een 9,2) niet misstaat.
Voordat ik verder ga, eerst een waarschuwing voor 'moeilijke' eters: het restaurant heeft geen keuzemenu en a la carte eten is niet mogelijk, er kan alleen gekozen worden voor een drie tot vijfgangen verrassingsmenu.
De kokin van Turkse afkomst weet absuluut wat lekker eten is en maakt dit ook. De gerechten uit het vijfgangen verrassingsmenu zijn - op één na - zeer smaakvol. Het eten met invloeden uit diverse windstreken is zonder veel poespas 'eerlijk' bereid, wat ik erg kan waarderen. Geen liflafjes, maar pure smaken. Hulde aan de kokin. Alleen het inktvisgerecht is wat vlak en droog van smaak, maar ach, je hoort mij niet klagen.
Omdat de wijn uit het arrangement mij niet smaakt, heb ik geen 8 maar een ruime voldoende voor het eten gegeven. Ik weet dat ik hiermee de keukenbrigade te kort doe, maar ik vind nu eenmaal dat een goed glas wijn niet bij lekker eten mag ontbreken.
Het echtpaar (de helft hiervan is de kokin), hun zoon en horecazoon zijn uitzonderlijk aardig en innemend, zodat ik mij gelijk thuis voel in het tikkeltje rommelige, huiselijke restaurantdecor.

Gegeten op 3 mei 2014

Bijl1

Op Moederdag hebben wij met een grote groep heerlijk gegeten in dit bijzondere restaurant. Vanaf het moment dat je binnenkomt voel je je eigenlijk meteen thuis. Dit komt niet alleen door de uitstraling van het restaurant zelf, maar ook door het ontvangst en de fijne service gedurende de rest van de avond.
We hebben genoten van een vijftal waanzinnige gerechtjes. Bijzonder lekker was vooral de kip uit de houtskooloven. Ook de aspergerisotto en de in wasabi gemarineerde zalm waren voortreffelijk. Bij ieder gerecht proef je de passie van de koks en de liefde die zij hebben voor opvallende smaken.
Dit restaurant is echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt. Overigens wordt er ook goed rekening gehouden met dieetwensen (in ons geval at iemand glutenvrij).
Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 11 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over United Spices in Vlaardingen

Schrijf hieronder je recensie over United Spices. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.