• foto's van United Spices in Vlaardingen - 1

• 8.7

• 7.6

medusa
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben zalig gegeten. Je wordt warm ontvangen en voelt je meteen thuis. Je krijgt geen menukaart, het is eten wat de pot schaft en iedere gang is een streling voor de mond. Zelf at ik vegetarisch, wat voor de keuken geen enkel probleem was en heerlijke gerechtjes op tafel toverde. De bediening komt soms wat stuntelig over.
Tip voor United Spices: zorg dat de glazen gevuld blijven bij de gasten. Vraag aan de tafelgasten of ze dit concept kennen en geef desgewenst meer informatie. Graag komen we nog eens terug en hopen dan weer nieuwe strelingen voor de tong voorgeschoteld te krijgen.

Gegeten op 14 september 2013

ASBL
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kunnen het niet anders zeggen: United Spices is een parel tussen de restaurants. Hier wordt met een mate van toewijding gekookt die naar onze opvatting bij te veel restaurants ontbreekt. Er wordt gebruik gemaakt van verrassende (combinaties van) ingrediënten die originele, zeer smaakvolle gerechten opleveren die er aantrekkelijk uitzien. Vooraf lekker brood en olijfolie. Vervolgens vier gangen: een soepje opgediend in een groot glas met een toef room, met daarbij een koekje van kikkererwten, daarna een keur aan heerlijke kleine hapjes, vervolgens lamsbout, geserveerd met bulgur en ten slotte een dessert met zowel frisse als romige accenten. Goede kwaliteit wijnen.
We hebben wat de precieze samenstelling van de gerechten betreft niet zo'n goed geheugen; de beschrijving hiervoor doet dan ook bij lange na geen recht aan de kwaliteit van wat ons is geserveerd.
United Spices wordt gedreven door een sympathiek echtpaar: zij kookt, hij serveert. Beiden weten wat gastvrijheid inhoudt. De ontvangst was ongedwongen en vriendelijk. Elk gerecht gaat vergezeld van een persoonlijke toelichting van hem of haar. Er kwam ongevraagd een karaf water op tafel. Bij de thee en koffie een smeuïge brownie.
De ruimte waarin het restaurant is gevestigd is niet erg bijzonder, maar ook zeker niet ongezellig. Wij zaten buiten op het terras en dat beviel uitstekend.

Gegeten op 5 september 2013

jannyhameetman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 8 personen gegeten in Vlaardingen. Ik was zeer aangenaam verrast. Het vaste menu bleek een groot voordeel. Een grote diversiteit aan smaaksensaties, uit diverse landen trokken voorbij. Alles uitstekend en met liefde klaargemaakt. Het is een familierestaurant, maar de kwaliteiten van de kokkin passen m.i. in een sterrenrestaurant

Gegeten op 19 juli 2013

geerschakel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een ontdekking in dat best wel mooie maar ook wat rommelige centrum van Vlaardingen. Een restaurant waar het vrijwel geheel gaat om wat op je bord komt. Het decor is nauwelijks belangrijk, de bediening is prettig, goede informatie over het eten, aanbod van een deken als het wat killer wordt op het terras. Een heerlijk familiebedrijfje. De eigenaresse heeft van haar hobby haar beroep gemaakt. Ze maakt heerlijke gerechten voor een sympathieke prijs; 35 euro voor een vast menu. Teveel om alles te onthouden, maar ik herinner me heerlijk licht aangezette lauwe tonijn met o.a. sesamzaadjes, gegrilde groenten, smakelijke couscoussalade, smaakvolle garnalen. Soms wel érg fusion; de coppa - die op zich prima was - vond ik moeilijk combineren met de meer oosterse smaken. De zelfgerookte mozzarella vond ik weinig aan (maar dat ligt aan mijn smaak). Wel weer heerlijke gestoofde lamsnek als hoofdgerecht, mooi opgemaakt. Diverse bloemetjes als prachtige decoratie maar ook eetbaar. Oostindische kers blijkt verrukkelijk te smaken (richting sterrenkers), Afrikaantjesblaadjes iets minder. De meeste inkopen komen van "Uit eigen Stad" in Rotterdam, dus gezond geproduceerd. Het grand dessert smaakte erg goed, maar van mij mag er wel wat hartigs in worden verwerkt. Dit was wel erg veel zoetigheid. Prima huiswijnen per glas. Totaal 100 euro met z'n tweeën; zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Wat ons betreft een omweg naar Vlaardingen waard!

Gegeten op 12 juli 2013

Dr.D
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst is de aankleding van dit restaurant wel even slikken. Het ziet er erg ongezellig en gedateerd uit. De ontvangst is wel gelijk vriendelijk. We hadden een 5 gangen diner, waarvan het eerste gerecht, garnalen, de meeste indruk maakten. Er kwamen veel hapjes op tafel, waarvan er veel lekker waren maar anderen minder geslaagd of bijzonder. Van mij mag er iets minder op tafel komen, en de nadruk komen te liggen op de echte bijzondere en smakelijke gerechten. Grand dessert vond ik daarom ook minder geslaagd. Liever 1 dessert wat helemaal goed is, dan frutsels er omheen die niet heel erg lekker zijn.

Gegeten op 26 juni 2013

Aarnout
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden een 5 gangen diner waarbij iedere gang voortreffelijk smaakte en ook bijzonder apart van samenstelling. Een kunst om dat klaar te maken: mijn complimenten!!. Er is maar 1 menu maar vanwege het feit dat er met bijzondere ingredienten gewerkt wordt is het wel uniek. Ik zie het absoluut niet als een nadeel dat er maar 1 menu wordt geserveerd. Grand Dessert werd mooi opgediend en ook de muntthee met brownie was beiden vers.

Gegeten op 6 juni 2013

Proever84079
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een beetje laat maar toch..
Vlaardingen is een moeilijke stad om uit eten te gaan.
Eetgelegenheden bij de vleet maar toprestaurants??
In de Brede Havenstraat zit United Spices.Aan de buitenkant zou je het niet zeggen,maar wat daar binnen gebeurt..
Een Turkse dame bestiert daar de keuken,die niet specifiek Turks is trouwens.
Ze is in staat elk gerecht dat je op je bord krijgt verrassend te laten smaken.De bavette wordt gemarineerd in gerookt paprikapoeder.De sardientjes zijn gekonfijt en gerijpt in whiskey,ze maakt een ravioli van raapstelen en garnalen.
Bij het toetje hoort een huisgemaakte limoncello.Kortom:PERFECT
De bediening van haar man is terzake doende en attent.Zelf komt ze af en toe de gerechten toelichten en vragen-voor ons overbodig-of het smaakt.
Dus als je in Vlaardingen uit eten gaat...Laat je verrassen.ga naar United Spices en je keert er ongetwijfeld terug

Gegeten op 18 mei 2013

Cheshire
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier op 2de kerstdag ons kerstdiner genoten! Het ene was nog lekkerder dan het andere! Tulin is werkelijk waar een geweldige chef! Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 26 december 2012

borus1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier zaterdagavond met zijn zessen heerlijk gegeten. United Spices heeft geen menukaart. De kokkin verwent haar gasten met allerlei lekkernijen. Allereerst een lekker warm tomatenbroodje met smeersels. Daarna werden wij verwend met allerlei lekkere hapjes waaronder een heerlijke gevulde dadel met kaas en carpaccio van inktvis etc.. Allemaal bijzondere smaken. Daarna kregen wij het hoofdgerecht wat bestond uit een torentje van boerenkool, daarbovenop zeer lang gegaarde zuurkool met een mals stukje vlees omringd door een soort bloemkoolcreme. Het nagerecht was een marshmellow met kokos, panacotta en een heerlijk baklavarondje .Niet te vergeten volop gratis kannen water met komkommerslierten erin.Bij de koffie werd een heerlijke brownie geserveerd. Al met al een fantastische avond gehad.

Gegeten op 16 februari 2013

LekkerEten87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super lekker vegetarisch gegeten. Alle gangen waren fantastisch. Zeer verrassende gerechten en combinaties. Zeker geen standaard vegetarische hap. Eigenlijk was alles lekker, verrassend en goed verzorgd. Het hoofdgerecht met langzaam gegaarde zuurkool, oesterzwammen, boerenkool met rijst en bloemkoolschuim was erg lekker. De gang met verschillende kleine gerechtjes was ook prima verzorgd en zeer gevarieerd. United Spices is een absolute aanrader!

Gegeten op 14 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over United Spices in Vlaardingen

Schrijf hieronder je recensie over United Spices. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!