a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0294 262 333

De beste stuurlui eten aan wal

Waar de Vecht in het IJsselmeer uitmondt, is hét zeilcafé van Nederland gevestigd. Vanaf het terras hebben de klanten van Ome Ko eerste klas zicht - en commentaar - op het gestuntel in de sluis. Ga vooral eens kijken bij dit sfeervolle restaurant. De kaart staat vol met heerlijke happen en elk gerecht is wel te combineren met een lekker biertje of een goed glas wijn!

Angelinadem

Ja, wat is daar nou aan de hand!! Altijd gezelligheid bij Ome Ko maar..... het viel mij dit keer erg tegen. De obers hadden denk ik hun dag niet. Het duurde allemaal erg lang voordat we überhaupt een drankje kregen. Sate gegeten wat meestal lekker is maar viel helaas ook wat tegen. Misschien had het iets te lang gestaan voordat wij het geserveerd kregen. Wij wachten even weer tot de zomer want dan kan je heerlijk buiten zitten .

Gegeten op 19 februari 2016

DeDe

Vrijdag avond neer gestreken voor de schnitzel avond. Dit is nou een een sfeervol bruin café waar je een redelijk hapje kan eten. Verwacht geen top keuken. maar was lang niet verkeerd. Het was er gezellig druk. open haard aan . Prima vertoeven simpele kaart maar prima eten. Kom zeker van de zomer terug om op het terras te genieten

Gegeten op 5 februari 2016

suedje2

Gezellige sfeer, uitmijter en een sate brood besteld.
De sate was prima en de uitsmijter had perfect kunnen zijn, ware het niet dat de eierdooiers te lang waren gebakken.
Zodoende dus een 7 voor het eten, hoofdzakelijk door de sate. Zonder sate was het een 6 geweest.
Bediening was een vriendelijke correcte jongeman.
De zaak heeft veel sfeer, leuke maritime schilderijtjes etc. Ons tafelblad was geconstrueerd uit het zwaard van een oud zeilschip.

Gegeten op 24 oktober 2015

frits48

We zaten heerlijk op het terras en hebben daar meerdere biertjes en bitterballen gegeten.
We bestelden ook een karaf kraanwater. Toen we wilden afrekenen zagen we tot onze schrik dat ze voor het water 2,50 euro durfden te rekenen. Wat een schande. Hier komen wij nooit meer terug. Het eten was ook heel matig.

Gegeten op 19 augustus 2015

Mette11

Speciale menu genomen op een zonnige dag, zalm vd gril , frietjes en salade. Zalm was erg droog en de frietjes slap, tja wat kan je hiermee? Wijn schenken ze niet in wijnglazen maar in gewone ongepoleerde kleine drinkglazen. Gelukkig is het terras erg mooi we konden heerlijk genieten van de zon.

Gegeten op 30 juli 2015

maart_en

Ronduit slechte en ongeïnteresseerde obers. De "leidinggevenden" voelden zich te goed om bestellingen op te nemen, en de dag specials waren op de bon €5 duurder dan dat ze verkocht en vermeld werden. De zon scheen en het bier was koud, wat het ons toch nog een aangename avond heeft gemaakt.

Gegeten op 10 augustus 2015

Oberon

Sinds lange tijd neergestreken voor een biertje en de onovertroffen saté van weleer. Het bier hebben we teruggestuurd, want doodgeslagen en laf. Deze werd door een vriendelijke jongeman omgeruild voor een niet echt beter exemplaar. De uitgeserveerde saté was niet zoals ooit, namelijk sappig en van varkensvlees met een zalige pindasaus, maar in wit brood gedrenkte saus, het vlees was kippendij. Teleurgesteld zijn we, en niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 31 juli 2015

RDB8

Vroege lunch bij prachtig weer! Leuk terras, prima broodjes, maar qua timing en service ging het op alle fronten mis. Het terras zat vol maar het personeelslid kon de drukte niet aan.. Tafels werden tussendoor niet gereinigd, volgorde bestellingen opnemen v nieuwe gasten ging veelvuldig mis (klachten) En in de tijd dat wij er zaten zijn er minimaal 3 tafels weggelopen omdat er maar geen bestelling werd opgenomen. De ober leek erg te stressen onder de hoeveelheid klachten, hij kwam hierdoor erg onbeleefd over.. Natuurlijk is het in het hoogseizoen druk, maar ik heb eerlijk gezegd in jaren niet zo'n slechte service gezien. Bij het afrekenen hadden we een andere ober die net zijn dienst begon, hij was wel vriendelijk en kwam zelfverzekerd over. Beter:)

Gegeten op 6 augustus 2015

rutge011

Gisteren 5 augustus, rond 17.30 gegeten (2pers.) op het terras van Ome Ko. Misschien dat Ome Ko in een ver verleden zelf nog aanwezig was en of de leiding had en zaken toen kundiger en in ieder geval met meer liefde bereid en geserveerd werden.
Daar schort het nu in hoge mate aan. Er is immers aanbod (van passanten) genoeg.
Nu zijn het voornamelijk jonge (niet professionele) bediendes en koks, die afhankelijk van hun interesse op dat moment bereid zijn je te woord te staan.
Wanneer je plaatsneemt b.v. even de tafel afnemen en de suiker, melk en kaart weer netjes neerzetten.
Het opnemen door de man met het 'opneemapparaat' gebeurde redelijk snel. Wanneer de drankjes (andere bediende) worden gebracht en daarna het eten (weer een ander) is het netjes denk ik als die persoon ook even goedendag zegt en niet plompverloren het gevraagde op tafel zet.
Het eten was ver onder de maat bereid.
De ossenhaaspuntjes waren even aangezet op de grill, maar van binnen rauw en koud.
2 plastic bakjes met saus op het bord en goed gebakken frietjes. Een bakje met twee grote bladeren sla en dressing, plak tomaat en schijfje ei, te grof en ook hier weer 'niet verzorgd' hoeveel moeite is het dit wel met aandacht klaar te maken.
De sate van kippendij (volgens de kaart) had niets met mooie blanke kippendij te maken.
Kortom geen succes.
Een strenge keukenmeester die er over waakt wat 'zijn' keuken uitgaat zou naar mijn idee al heel veel verbetering brengen.
Maar gezien de vele negatieve recensies is Ome Ko er niet veel aan gelegen veranderingen aan te brengen.
Jammer.

Gegeten op 5 augustus 2015

andré136

Gisterenavond daar gegeten. We waren met z'n zessen op het terras. Wij vonden de bediening ronduit slecht omdat we heel lang moesten wachten, we hebben 40 min! Gewacht voordat iemand de bestelling van het eten op kwam nemen. We vroegen om een asbak, na nog twee keer gevraagd kwam er een papieren bekertje met water, dat was de asbak. Het eten zelf, biefstuk, saté en salade was onder de maat, vlees was koud en de saté veel te gaar en dus taai. Het terras zelf staat veel te vol, als de bediening langs wil moeten de stoelen worden verplaatst. De tafels waren nog gewoon vies en plakten evenals de menukaarten. De locatie nodigt uit om eens lekker op het terras te gaan zitten maar wij wilden zo snel mogelijk weg, jammer!!

Gegeten op 5 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Café Ome Ko in Muiden

Schrijf hieronder je recensie over Café Ome Ko. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.