Huiskamerrestaurant Lapidaire

• 9.6

• 9.3

tessmyka
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn zessen gegeten op 22 februari j.l. Bij de reservering gesproken over het italiaanse tintje dat wij aan ons diner wilde geven. Nou dat is goed opgepikt, we hebben heerlijke italiaanse gerechten gegeten, zels aan italiaanse kaas was gedacht. Zoals altijd was de service en gezelligheid weer helemaal top. De sfeer, het eten, we hebben genoten. Het restaurant zit bij ons in de straat dus we konden het heerlijk lopend af waardoor het wijnarrangement, italiaans uiteraard, eer werd aangedaan.
Annemiek en John het was weer top en zeker tot ziens.

Gegeten op 22 februari 2014

julesf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag 23 maart 2014 hebben wij voor het eerst met zes personen gegeten bij huiskamerrestaurant Lapidaire.
De ontvangst was zeer hartelijk. Johan begeleidde ons naar de (deels) overdekte tuin terwijl Annemiek aan de slag ging in de keuken. Onder het genot van meerdere glazen champagne bracht Annemiek ons 4 verschillende heerlijke en mooi gepresenteerde amuses.
Nadat we even met elkaar gebabbeld hadden werden wij uitgenodigd om aan een prachtig
gedekte tafel te komen zitten, op mooie comfortabele stoelen.
In de kast stond een persoonlijke boodschap voor ons en ook aan de tafelindeling was gedacht.
Voordat wij gingen eten had Johan voor ons een originele “katerverdrijver” Dit was een moderne Bloody Mary, een kerstomaatje met een wodkashotje. Zéér effectief!
Wij hadden gekozen voor het verrassingsmenu en hier kregen we géén spijt van. Als eerste verscheen een prachtig opgemaakt glazen bord met o.a. een taartje van rauwe tonijn, zeekraal en garnalen. Hierbij kregen we zelf gebakken brood. De witte wijn van het wijnarrangement paste hier uitstekend bij. Als tussengerecht verschenen 3 soepjes die allen zeer verschillend, maar heerlijk smaakten en waarbij de ossenstaart soep apart werd ingeschonken.
Het hoofdgerecht was ossenhaas omwonden met spek met mooie groenten en aardappelgratin.
Ook hierbij kregen wij een lekkere, rode, wijn.
En toen kwam het dessert!! 3 heerlijkheden die er niet alleen prachtig uitzagen, maar ook zo smaakten. Frambozenparfait, een "plant"aardige chocolademousse waarbij zelfs aan eetbare aarde was gedacht en kletskoppen met mascarpone. De dessertwijn die hierbij werd geserveerd maakte het compleet. Als we dan toch moeten kiezen was de frambozenparfait onze favoriet.
Bij de koffie en cappucino, vergezeld van heerlijke likeurtjes, volgenden nog meer “zalige zoete zondes”. Het kon niet op!
Wij vonden het heel gezellig dat Annemiek en Johan aan het eind van de avond nog even bij ons aan tafel schoven om na te praten over deze fantastische avond en hun culinaire ervaringen met ons te delen. We hebben deze avond van “private dining” ervaren als heel speciaal met heerlijk eten en de gastvrijheid van een bijzonder getalenteerd stel. Een ervaring om nooit te vergeten.
Wij komen hier zéker terug!!
Jules en Meta

Gegeten op 23 maart 2014

R_H
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag 22 maart hebben we een heerlijke avond gehad bij huiskamerrestaurant Lapidaire. We werden gastvrij ontvangen door Johan en Annemiek Lapidaire. Ook hadden wij de eer, om als eerste groep gasten, de mooie nieuwe serre in te wijden! Na een aantal heerlijke horse d' oeuvres, zoals bv. de bijzonder combinatie van palingmousse op ontbijtkoek, gingen we aan tafel. Deze was prachtig en stijlvol gedekt. We hadden een 5 gangen menu. De eerste gang was een vistrio van zalm, tonijn en forel met een heerlijke saus. Daarna 3 bijzondere soepjes. Als hoofdgerecht een voortreffelijke ossenhaas. Het kaasplateau was ook zo lekker, met bv. een heerlijke kaas met truffel. Daarna nog 3 desserts waarvan het plantenpotje toch wel een heel bijzonder item was ( chocolademousse met een 'aarde laagje' van Orero koekjes. Dit alles begeleid door heerlijke wijnen. Als afsluiter een pittig kopje koffie met lekkere handgemaakte bonbons. De avond is van het begin tot het eind één en al verwennerij. Dit maakt het huiskamerrestaurant Lapidaire zo bijzonder.

Gegeten op 22 maart 2014

CarlaSchouman

Lustrum!!!
Alweer voor de vijfde keer gegeten bij huiskamerrestaurant Lapidaire te Zoetermeer. Deze keer hadden wij een primeur! Wij namen als eerste de super mooie serre in gebruik, waar wij een heerlijk aperitief en hapjes genuttigd hebben. Keer op keer weten zij ons te verrassen met een geheel nieuw diner en een zeer decoratieve tafel. Opnieuw gastvrij, persoonlijk en culinair weer op top niveau!
Johan en Annemiek jullie zijn toppers!!!
Paul en Carla Schouman

Gegeten op 22 maart 2014

marjongillet
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben enorm genoten van een heerlijk diner afgelopen zaterdag. De service is zo persoonlijk, die krijg je echt nergens. Wij wilden als kinderen mijn moeder en haar vriend bedanken voor het oppassen op de kleinkinderen. enkele weken vantevoren hebben wij al onze wensen met Johan en Annemiek besproken en zij hebben ons een onvergetelijke avond geschonken.

Twee weken vantevoren ontvingen onze gasten een uitnodiging van Johan en Annemiek met de reden waarom ze uitgenodigd waren en wat ze van de avond konden verwachten. Ook bij binnenkomst zie je dat de avond echt om jouw gezelschap draait. Je wordt bij je naam genoemd en er hangt een bord waar ook alle namen van de gasten op vermeld stonden. We hadden vantevoren aangegeven dat we wilden beginnen met een bijzondere champagne. Dit was geen enkel probleem, er werd een heerlijke en bijzondere champagne geserveerd. Ook eventuele dieeten of andere wensen zijn geen probleem voor Johan en Annemiek. De drankjes worden rijkelijk bijgeschonken en het eten is ontzettend lekker. Het is echt een avond uit, zo werden wij om 18u verwacht en gingen wij rond half 1 pas naar buiten. De hele avond heb je eigenlijk niet door dat de gastheer en gastvrouw druk in de weer zijn voor ons. Ze zijn echt op de achtergrond aanwezig en hoort en ziet ze alleen bij het uitserveren en als ze uitleg geven over de wijnen. Aan het einde van de avond kwamen ze nog even bij ons aanschuiven, wat erg gezellig was. Heel erg bedankt voor de geweldige avond!

Gegeten op 15 maart 2014

kees61
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nadat we alweer een poosje geleden daar hadden gegeten vonden we het een goed idee om met de kinderen daar te gaan eten. En dat was weer een feest. Na een gedegen voorbereiding van de gastvrouw Annemiek en de gastheer Johan schoven we om ca. 18.00 uur aan voor een vijf gangen diner met enkele amuses vooraf. De kinderen waren er voor het eerst en waren allen blij verrast. Het eten was voortreffelijk en met goede bijpassende wijnen. Kortom top! Leuk waren ook de kaart en de kleine versieringen. Om middernacht gingen we zeer tevreden huiswaarts en weer dromen van wellicht een volgende keer.

Gegeten op 8 maart 2014

sander107
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een ervaring, dit is iets wat je een keer in je leven meegemaakt moet hebben en het bevalt zo dat je nog wel een keer wilt mee maken.

De sfeer die er hing was al top, er is op de kleinste details gelet, zoals de kleur rood overal doorgevoerd, de favoriete wijn die geschonken zie je bijvoorbeeld als poster op het toilet weer terug. En de bloemen die tekenen voor het bedrijf zie je terug als grote poster, de koe die in de vensterbank staat in de keuken en op de kaart natuurlijk.
Leuk vond ik de dingen die midden op tafel stonden zoals het muziekdoosje en de kaleidoscoop (wat iedereen zich afvroeg wat het kon zijn :) )

Het eten was super de smaak was best een sensatie, mooie combinaties en rekening houdend met het seizoen zoals aspergesoepje en asperges op het bord bij het hoofdgerecht.
Ik heb een 8 gegeven bij het eten omdat het echt wel mega veel was we gingen absoluut niet met een hongerig gevoel weg. ;)

Het welkom gevoel was super groot het is zo bijzonder omdat Annemiek en Johan die je niet kent je zomaar toe Laten in hun leven en die echt met hun passie en hun liefde voor eten dat over brengen op hun gasten.
Ik zeg lieve mensen vooral zo doorgaan en dank voor jullie enorme gastvrijheid!

Groetjes
Sander en Karin

Gegeten op 8 maart 2014

Bas-Caroline-de-Jong
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben weer een heerlijke avond gehad dit sfeervolle (huiskamer)restaurant. Johan en Annemiek hebben iets unieks en speciaals neergezet met hun concept. De bediening is persoonlijk en gepassioneerd, maar ook erg origineel. Een grappig praatje over met welk water je moet beginnen en waar je mee verder moet en leuke, persoonlijke verhalen bij de wijnen. Ik zou deze avond absoluut combineren met een wijnarrangement!
We zijn de avond begonnen met heerlijke bubbels met amuses. Erg lekkere en verrassende combinaties op een lepeltje.
Daarna gingen we aan tafel. We begonnen met een heerlijk tonijntaartje. Daarna 3 kleine soepjes. De ossenhaas die toen volgde, smolt echt op je tong. Heerlijk! Toen volgde de kaasplateau met lekkere port en een dessert, die er nog maar net bijpaste, want op de hoeveelheden wordt ook zeker niet bespaard. Echt superleuk en lekker was het bloempotje met chocolademousse als aarde en een klein plantje erin. Als afsluiter koffie met een likeurtje erbij en wat lekkernijen.
Zeker weer voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 1 maart 2014

BartHulst
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een fantastische avond hebben wij hier gehad. Het eten is zeer goed en de manier waarop Johan en Annemiek hun best doen om iedereen een onvergetelijke avond te bezorgen is subliem. Wij komen zeker terug!!!
Bart en Manon Hulst.

Gegeten op 1 maart 2014

JeJu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eens een keer wat anders. Eten bij een huiskamerrestaurant. Bij het aanbellen nog wat twijfel maar na binnenkomst is het meteen goed. Prachtig gedekte tafel, zeer vriendelijke ontvangst, heerlijke amuses en aperitief. 5 gangen menu met leuke en vooral zeer smakelijke gerechten. Zeer geslaagde avond mede door bijzonder gastvrije en goede bediening. Johan en Annemieke bedankt voor de heerlijke avond.

Gegeten op 1 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Huiskamerrestaurant Lapidaire in Zoetermeer

Schrijf hieronder je recensie over Huiskamerrestaurant Lapidaire. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!