Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Huiskamerrestaurant Lapidaire

1. Private dining
  2. Frans
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 079-3421392

Afgelopen zondag een geweldige ervaring in dit restaurant mogen mee maken.
Wat een klasse en wat een passie.
Heerlijk gegeten en gedronken. Het is een compleet avondje uit. En in ons geval een middag en avond. Annemiek en Johan zijn alleen maar bezig om te verwennen. Culinair helemaal top.

Gegeten op 14 september 2014

Leovandongen

Gisterenavond te gast bij Lapidaire en het werd de ontdekking van de hemel. Wat een sfeer, ambiance, vakmanschap en toonbeeld van gastvrijheid. Door Annemiek en John hebben wij van deze avond waarop wij een bijzondere verjaardag mochten vieren, intens kunnen genieten .Een avond om nooit meer te vergeten. Wat een verrijking voor Zoetermeer, oh hadden wij maar zoiets bijzonders in Rotterdam.
Dick Risse

Gegeten op 14 september 2014

Caroline04

Lapidaire is inderdaad méér dan 'uit eten gaan'. Na een voorgesprek waarin wensen en verwachtingen werden besproken, was het dan op 19 juli zover. Op de heetste middag van het jaar (tot nu toe) zo'n 33 graden werden we hartelijk ontvangen door Annemiek en Johan Lapidaire. Onder het genot van een heerlijk bubbeltje - al dan niet met een smaakje - werden er verrassende amuses geserveerd, waarmee het visitekaartje was afgegeven. Het meest opvallende was de cress, een blaadje dat naar oesters smaakten, echt heel bijzonder. Ook de palingmousse op ontbijtkoek is een combinatie waar je zelf niet zo snel aan zou denken maar heerlijk smaakte. Na deze met zorg bereidde amuses konden we aanschuiven aan de zeer chique gedekte tafel. Wij waren onder de indruk van de smaaksensatie en de prachtige aanblik van de gerechten. De wijnen waren met zorg uitgekozen en paste er uitstekend bij. De avond werd afgesloten met koffie met heerlijke Zoetigheden. Uit betrouwbare bronnen had ik al vernomen dat een avondje bij Annemiek en Johan een onvergetelijke indruk zou maken en daar was niets te veel mee gezegd. Bedankt voor de mooie avond!

Gegeten op 19 juli 2014

theo31

Lapidaire is méér dan 'uit eten gaan'. Na de hartelijke ontvangst door Annemiek en Johan Lapidaire hebben we, dankzij het mooie weer, in de fraaie tuin eerst genoten van heerlijke koele bubbels in diverse smaken, aangevuld met 3 rondjes luxe hapjes. Perfect van smaak en prachtig opgemaakt. Daarna in de smaakvol ingerichte huiskamer, op basis van persoonlijke voorkeur, een perfect voorgerecht, gevolgd door 3 variaties heerlijke soep, een uitstekend hoofdgerecht en een perfect driedelig dessert. Na afloop volgde nog een uitstekende natafel-koffie met diverse koffie, drankjes en hapjes. Niet alleen de smaaksensatie is om nooit meer te vergeten, maar ook de presentatie was een lust voor het oog. Creativiteit, presentatie en smaak tonen aan dat hier sprake is van vakmanschap en passie voor het vak. Bij de diverse gangen werd passende wijnen en bronwater geschonken. Ook de uitleg over de gerechten en wijnen werd zeer op prijs gesteld. Annemiek en Johan lieten met hun invulling als gastvrouw en gastheer zien dat bij Lapidaire 'de lat' net zo hoog ligt, zo niet hoger als bij de betere professionele restaurants. Zij zijn professionals met een persoonlijke benadering van hun gasten. Er is eigenlijk maar 1 punt van kritiek te vinden. Door de bedrijfsvoering (1 x per 2 weken een diner voor een groep) en hun stijgende populariteit, is het voor tevreden gasten maar beperkt mogelijk om vaker van zo'n culinaire sensatie te genieten.
Theo de Jong, Zoetermeer

Gegeten op 10 juli 2014

Simonproeft

Op 2 mei ging ik met een groep vrienden eten bij het huiskamerrestaurant van Annemiek en Johan Lapidaire. De gastvrouw en gastheer zijn zo gek van eten en stoppen er zoveel liefde en passie in, dat ze er iedereen mee betoveren. De groep van 8 personen waarmee ik het huiskamerrestaurant bezocht was unaniem in hun oordeel: dit behoort tot het beste dat Zoetermeer en omstreken op culinair gebied te bieden heeft. Van gewaagde combinaties (palingmousse op ontbijtkoek) tot juist meer traditionele gerechten (Ossenhaas in rode wijnsaus en het kaasplankje): bij iedere hap had je het idee dat er een engeltje over je tong pieste. Johan en Annemiek vertellen tussendoor vol liefde over de door hun gemaakte culinaire hoogstandjes of de geschonken topwijn.
Je betaalt een flink bedrag (normaal gesproken rond de 85 euro pp, maar je kunt het best iets goedkoper aanpakken), maar krijgt er ook heel veel voor terug. Het is iedere euro meer dan waard. Het restaurant aan huis is niet duur, je bent hoogstens veel geld kwijt.
Voor mij is het zeker iets om eens terug te komen en overal aan te raden!

Gegeten op 2 mei 2014

SebastianL

Vrijdag 2 mei met 7 vrienden en vriendinnen gegeten bij Lapidaire. We hebben alle 8 een hele leuke avond gehad. Het begon met het ontvangst. Johan en Annemiek zijn op en top gastheer/gastvrouw. In de serre werden we ontvangen met een glas prosecco. Johan had een goede fles prosecco uitgezocht en Annemiek serveerde tijdens het drankje drie overheerlijke amuses. Opmaak en smaak was echt super. Na een klein uurtje borrelen (en een aantal glazen prosecco) mochten we aan tafel. Ze hadden de tafel heel leuk opgemaakt en versierd. Op tafel lag een persoonlijk boekje met daarin het menu en de bijpassende wijnen. We hebben 5-gangen gegeten waarbij er een goede variatie was met vis en vlees gerechten. Een van ons was vegetarisch maar die kreeg ook een mooi menu voorgeschoteld. De wijnen werden continu bijgeschonken en je ziet aan alles dat het verzorgen van gasten uit hun hart komt. Ze praten met passie over het eten en de wijn en dat maakt het extra leuk. De persoonlijke service was ook zeer goed. Toen we aan de koffie gingen (overigens met de keuze uit diverse likeurtjes) kwamen Johan en Annemiek ongedwongen aan tafel zitten.
Al met al hebben wij een top avond gehad. Prijs/kwaliteit was goed. Service top! Eten en de bijpassende wijnen/port/likeurtjes ook geweldig!
Deze ervaring is dan ook beslist aan te raden! Wij komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 2 mei 2014

tessmyka

Met zijn zessen gegeten op 22 februari j.l. Bij de reservering gesproken over het italiaanse tintje dat wij aan ons diner wilde geven. Nou dat is goed opgepikt, we hebben heerlijke italiaanse gerechten gegeten, zels aan italiaanse kaas was gedacht. Zoals altijd was de service en gezelligheid weer helemaal top. De sfeer, het eten, we hebben genoten. Het restaurant zit bij ons in de straat dus we konden het heerlijk lopend af waardoor het wijnarrangement, italiaans uiteraard, eer werd aangedaan.
Annemiek en John het was weer top en zeker tot ziens.

Gegeten op 22 februari 2014

julesf

Gegeten op 23 maart 2014

R_H

Afgelopen zaterdag 22 maart hebben we een heerlijke avond gehad bij huiskamerrestaurant Lapidaire. We werden gastvrij ontvangen door Johan en Annemiek Lapidaire. Ook hadden wij de eer, om als eerste groep gasten, de mooie nieuwe serre in te wijden! Na een aantal heerlijke horse d' oeuvres, zoals bv. de bijzonder combinatie van palingmousse op ontbijtkoek, gingen we aan tafel. Deze was prachtig en stijlvol gedekt. We hadden een 5 gangen menu. De eerste gang was een vistrio van zalm, tonijn en forel met een heerlijke saus. Daarna 3 bijzondere soepjes. Als hoofdgerecht een voortreffelijke ossenhaas. Het kaasplateau was ook zo lekker, met bv. een heerlijke kaas met truffel. Daarna nog 3 desserts waarvan het plantenpotje toch wel een heel bijzonder item was ( chocolademousse met een 'aarde laagje' van Orero koekjes. Dit alles begeleid door heerlijke wijnen. Als afsluiter een pittig kopje koffie met lekkere handgemaakte bonbons. De avond is van het begin tot het eind één en al verwennerij. Dit maakt het huiskamerrestaurant Lapidaire zo bijzonder.

Gegeten op 22 maart 2014

CarlaSchouman

Lustrum!!!
Alweer voor de vijfde keer gegeten bij huiskamerrestaurant Lapidaire te Zoetermeer. Deze keer hadden wij een primeur! Wij namen als eerste de super mooie serre in gebruik, waar wij een heerlijk aperitief en hapjes genuttigd hebben. Keer op keer weten zij ons te verrassen met een geheel nieuw diner en een zeer decoratieve tafel. Opnieuw gastvrij, persoonlijk en culinair weer op top niveau!
Johan en Annemiek jullie zijn toppers!!!
Paul en Carla Schouman

Gegeten op 22 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Huiskamerrestaurant Lapidaire in Zoetermeer

Schrijf hieronder je recensie over Huiskamerrestaurant Lapidaire. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.