Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Shabu Shabu Haarlem

2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 023 529 12 56
  2. www.shabushabu.nl

Spruitjes

Leuk restaurant, erg sfeervol ingericht. De tafeltjes staan wel dicht op elkaar maar niet stortend. Je kunt er eten in 2 sessies 18:00 of 20:00. Ze kijken je niet weg als je tijd om is. Nadeel is wel dat er mensen langer moeten wachten voor de 2e sessie. Wij waren er om 19:45 en konden gelukkig alvast gaan zitten en beginnen. Heerlijke sushi en andere gerechten. Veel lekkere en verschillende keuze in de sushi.

Gegeten op 2 november 2013

Jody

Leuk en sfeervol restaurant om te zitten. Bediening is uitermate vriendelijk.
Het eten is goed, alleen vind ik mijn favoriete sushi (degene met paling) hier wat minder lekker dan bij bijvoorbeeld Sumo. Verder is hier een ruime keus aan gerechtjes die net weer even anders zijn als bij de concurrentie. Goed restaurant die ik zeker zou aanbevelen.

Gegeten op 5 juli 2013

bella73

Afgelopen woensdag hebben we met 5 vriendinnen bij Shabu Shabu in haarlem gegeten. het interieur ziet er mooi uit. De tafels staan niet te dicht bij elkaar en ondanks dat het plafond hoog is galmt het er niet.
Het eten was eigenlijk wel prima, maar minder smaakvol dan bij een echte japanner. Het eten werd vlot door geserveerd en de gefrituurde gerechten waren gelukkig niet super vet wat je soms wel eens hebt bij zo'n all you can eat restaurant als deze.
Sushi was prima, redelijk grote porties. Had wel het idee dat de sushi al klaargemaakt klaar ligt.
Bediening was vriendelijk. Echter wel opdringerig met de vraag of we nog drinken wilde bestellen.
Lekker dat je nog een bolletje ijs kan krijgen na de sushi

Gegeten op 25 september 2013

thesis13

Op vrijdagavond rond 7u hier voor de 2e keer komen eten. De locatie blijft onveranderd mooi en sfeervol. De service is goed, niet bijzonder, maar ze komen bijvoorbeeld wel netjes de tafels schoonmaken tussendoor.

Het meest vervelende aan dit soorts restaurants vind ik dat ze het Sushi noemen. Mijn inziens heeft het er weinig mee te maken. Het is rijst met vis, maar het smaakt weinig naar vis. Een voorbeeld: een insideoutroll, hoort zowel vanbinnen als buiten verse vis te hebben. In dit geval is het gewoon een normale roll, met een oranje kleurtje aan de buitenkant. Daarbij is sashimi niet ingebrepen in het menu en moet hier fors bijbetaald voor worden. De smaken in het algemeen zijn niet bijzonder en lijken veel op elkaar.

Mijn in ziens is dit concept een fastfoodrestaurant onder de Sushi restaurant. Het ziet er uit als Sushi maar heeft hier weinig mee te maken. Hetzelfde geldt voor het fastfoodrestaurant het ziet er uit als een burger, maar het heeft niets te maken met een verse goed gebakken hamburger. Wat niet hoeft te betekenen dat het af toe best lekker kan zijn.

Gegeten op 6 september 2013

MBD

Op maandag middag wisten we niet waar we wilden lunchen, mijn dochter en ik wilden niet een standaard lunch. Dan maar Sushi. Het was druk op het plein met studenten die met hun ontgroening bezig waren.
Dus gezellige drukte alom.
De kwaliteit van de sushi is goed vooral de tonijn maki geen vliezen maar Sashimi kwaliteit en de inktvis spies is erg lekker geroosterd.
De Tuna rol met haring kuit is ook super. Te veel om op te noemen maar met de lunch maken ze het als er besteld wordt daarom duurde het wat langer en staat er 1 sushi kok.
De bediening is attent en vriendelijk ga zo door.
We komen hier graag weer terug.

Gegeten op 26 augustus 2013

tom51

tijdens het bezoek aan dit restaurant was me 1 ding opgevallen
geen dranken kaart geen prijzen en geen idee van wat ze hadden!
valt zwaar tegen.
tevens liep de manager de drankjes uit onze ogen te kijken elke keer werd het glad vanuit het flesje bijgevuld en bleef staren naar ons dat voelde niet zo prettig.
de sushi was goed maar niet uitstekend dat kwam doordat alles warm aanvoelde?
warme gerechten vielen tegen dit doordat alles gemaakt was met kant en klare sauzen die veel en veel te zout zijn ik hou van zout maar niet zo zout.
restaurant zelf is erg mooi.

Gegeten op 27 maart 2013

Lekkerz

Voor een all you can eat is het prima te doen. Natuurlijk is dit niet te vergelijken met de echte Japanse restaurants, maar dat moet je ook niet met elkaar vergelijken. De kwaliteit naar de prijs is echt wel oké. Heb hier laatst ook met mijn zoon van 12 gegeten en dan wordt het extra leuk. Door de kleine porties en de wat vlakke smaken is het een perfecte proeftuin om van alles te leren eten. Eend, inktvis, oester. Later komen de meer geprononceerde smaken wel, maar als 'basisschool' voor het later echt leren proeven is het zeer zeker geschikt.

Gegeten op 30 juli 2013

Jamester

Voordat wij naar de film gingen hier eerst een hapje gaan eten. De nieuwe gerechten op de kaart zijn erg lekker. Vooral de sushi met de geflambeerde kaas vond ik erg lekker. Ook gegrilde aubergine en courgette zijn een echte aanrader. Mijn tafelgenoot was erg te spreken over de gegrilde zalm. De bediening is vlot en vriendelijk. En het interieur is erg knus en gezellig. Het was gelukkig niet te druk toen wij er waren, waardoor wij alle privacy hadden.

Gegeten op 26 mei 2013

GvanVee

Shabu Shabu zit nog niet zo lang in Haarlem, dus we dachten: laten we het eens proberen! Met z'n 2-tjes gereserveerd, en blij toe, want de zaak zat tot op de laatste stoel vol. Aangezien wij echte sushi-freaks zijn hebben we wat extra betaald om ook van sashimi te kunnen genieten. We waren erg over de kwaliteit te spreken, goede vis en de sushi etc smaakten allemaal erg vers. Voor dezelfde prijs bij een traditioneel sushirestaurant eten wordt moeilijk, aangezien je dan waarschijnlijk hongerig naar huis gaat. Bij shabu shabu kun je echter dooreten tot je niet meer kunt! Een aanrader!

Gegeten op 15 maart 2013

kaantje

Vanwege de drukte (koninginnendag) liepen we zo maar Shabu binnen en zowaar na 20 minuten was er plek. De bediening was grandioos, erg attent. En dan de formule: je mag per persoon 8 gerechten nemen voor een vaste prijs van 23 of 25 euro, met soms een extra bedrag van 2 euro. Dat was vooral bij de sashimi. En laat ik dat nou het lekkerste vinden. Maar hier was het wel goed (dus vers), dus geen straf. Inktvisjes, kip, vlees, soep, teveel om op te noemen, maar voor zo'n grote tent een goede score. De inrichting is erg nieuw, net als het complex waarin het is gehuisvest, maar bijzonder is het niet, al is de akoestiek wel erg goed.

Gegeten op 30 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Shabu Shabu Haarlem in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Shabu Shabu Haarlem. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.