Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Shabu Shabu Haarlem

2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 023 529 12 56
  2. www.shabushabu.nl

SLD

Laat ik eerst met alle positieve dingen beginnen. Bij binnenkomst dacht ik dat het een klein tentje was. Eenmaal toen ik ging zitten zag ik hoe groot het was. Ik vond de decoratie heel erg modern en mooi. (Allemaal kleurrijke kussens aan de muur)
De bediening was vlot en snel. Ook werd er opgelet als je een lege glas had.

Iets minder positieve dingen:
Het eten word snel gebracht, zo snel dat het gewoon niet vers gemaakt kan zijn. We hadden net het briefje meegegeven en de plank sushi (circa 10 stuks + 2 maki rollen) werden nog geen minuut later al gebracht. Ook vonden we de smaak, niet voortreffend en de sushi beetje neergekwakt. Ook zijn de toetjes ronduit niet te eten. (de mangotaartje was zo zuur en de chocolade cake was een brownie..)
Bij afrekenen , ik heb om de rekening gevraagd en een half uur later kreeg ik de rekening niet en ben er naartoe gelopen. Daar moest ik nog 10 minuten wachten omdat de computer het niet deed.. (is mij verteld)

Gegeten op 30 januari 2014

ChristianSJans

Samen met een Amerikaanse en een Schotse vriend hier gaan eten. Toen we er vroeg kwamen, heb ik eerst een reservering gemaakt voor 18:30 h. en zijn we daarna een biertje gaan drinken in de Jopenkerk (zit er schuintegenover). Rond het gereserveerde tijdstip waren we terug en werden we meteen door een uiterst vriendelijke gastheer naar onze tafel gebracht, waarna we al heel snel een drankje konden bestellen (we gingen alle 3 voor Japanse thee). Omdat het voor de Amerikaan en Schot het systeem van gerechtjes bestellen via een lijstje nieuw was, hadden we veel lol met bestellen. De eerste serie van 15 gerechtjes kwamen na bestelling dan ook al vrij vlot op onze tafel (voornamelijk sushi, omdat die waarschijnlijk al klaar stonden). maar alle warme, gefrituurde, gebakken, gekookte gerechtjes kwamen ook vrij vlot achterelkaar. En de Amerikaan en Schot waren echt verbaasd van de snelheid en de kwaliteit van de gerechten. We hebben de "2e ronde" ook weer 15 gerechtjes besteld en kwamen niet verder.... nog wel het ijsbolletje als toetje genomen. Afgezien van het feit dat het decor vrij donker is, en het geluidsniveau pittig is (te weinig demping in de ruimte), is dit een restaurant om zeker terug te komen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. We waren met z'n 3-en totaal 90,- euro kwijt en een gezellig avond rijker.

Gegeten op 30 januari 2014

ilovefood20

Mooi ruim pand, daar blijft het helaas ook bij... Bediening niet attent, 3 keer om drinken moeten vragen en 2 keer om de rekening.
Groenten die we besteld hadden smaakten naar meer dan groenten, waarschijnlijk in een pan gebakken waar van alles in heeft gebakken.
Zalm sushi lekker, de rest helaas een teleurstellend. De tuna sushi geprobeerd, dit is niet mijn ideaal van wat je sushi kunt noemen, tonijn uit een blik kan niet als sushi worden aangemerkt, ik verwachte ook verse tonijn. Ook de gefrituurde oester geprobeerd, hiervoor moesten we bij betalen. Ook deze was teleurstellend, zoet en krokant, maar ik verwachte dat het verse van de vis centraal stond en niet de zoete smaken van de frituur. Helaas.

Gegeten op 2 februari 2014

Spruitjes

Leuk restaurant, erg sfeervol ingericht. De tafeltjes staan wel dicht op elkaar maar niet stortend. Je kunt er eten in 2 sessies 18:00 of 20:00. Ze kijken je niet weg als je tijd om is. Nadeel is wel dat er mensen langer moeten wachten voor de 2e sessie. Wij waren er om 19:45 en konden gelukkig alvast gaan zitten en beginnen. Heerlijke sushi en andere gerechten. Veel lekkere en verschillende keuze in de sushi.

Gegeten op 2 november 2013

Jody

Leuk en sfeervol restaurant om te zitten. Bediening is uitermate vriendelijk.
Het eten is goed, alleen vind ik mijn favoriete sushi (degene met paling) hier wat minder lekker dan bij bijvoorbeeld Sumo. Verder is hier een ruime keus aan gerechtjes die net weer even anders zijn als bij de concurrentie. Goed restaurant die ik zeker zou aanbevelen.

Gegeten op 5 juli 2013

bella73

Afgelopen woensdag hebben we met 5 vriendinnen bij Shabu Shabu in haarlem gegeten. het interieur ziet er mooi uit. De tafels staan niet te dicht bij elkaar en ondanks dat het plafond hoog is galmt het er niet.
Het eten was eigenlijk wel prima, maar minder smaakvol dan bij een echte japanner. Het eten werd vlot door geserveerd en de gefrituurde gerechten waren gelukkig niet super vet wat je soms wel eens hebt bij zo'n all you can eat restaurant als deze.
Sushi was prima, redelijk grote porties. Had wel het idee dat de sushi al klaargemaakt klaar ligt.
Bediening was vriendelijk. Echter wel opdringerig met de vraag of we nog drinken wilde bestellen.
Lekker dat je nog een bolletje ijs kan krijgen na de sushi

Gegeten op 25 september 2013

thesis13

Op vrijdagavond rond 7u hier voor de 2e keer komen eten. De locatie blijft onveranderd mooi en sfeervol. De service is goed, niet bijzonder, maar ze komen bijvoorbeeld wel netjes de tafels schoonmaken tussendoor.

Het meest vervelende aan dit soorts restaurants vind ik dat ze het Sushi noemen. Mijn inziens heeft het er weinig mee te maken. Het is rijst met vis, maar het smaakt weinig naar vis. Een voorbeeld: een insideoutroll, hoort zowel vanbinnen als buiten verse vis te hebben. In dit geval is het gewoon een normale roll, met een oranje kleurtje aan de buitenkant. Daarbij is sashimi niet ingebrepen in het menu en moet hier fors bijbetaald voor worden. De smaken in het algemeen zijn niet bijzonder en lijken veel op elkaar.

Mijn in ziens is dit concept een fastfoodrestaurant onder de Sushi restaurant. Het ziet er uit als Sushi maar heeft hier weinig mee te maken. Hetzelfde geldt voor het fastfoodrestaurant het ziet er uit als een burger, maar het heeft niets te maken met een verse goed gebakken hamburger. Wat niet hoeft te betekenen dat het af toe best lekker kan zijn.

Gegeten op 6 september 2013

MBD

Op maandag middag wisten we niet waar we wilden lunchen, mijn dochter en ik wilden niet een standaard lunch. Dan maar Sushi. Het was druk op het plein met studenten die met hun ontgroening bezig waren.
Dus gezellige drukte alom.
De kwaliteit van de sushi is goed vooral de tonijn maki geen vliezen maar Sashimi kwaliteit en de inktvis spies is erg lekker geroosterd.
De Tuna rol met haring kuit is ook super. Te veel om op te noemen maar met de lunch maken ze het als er besteld wordt daarom duurde het wat langer en staat er 1 sushi kok.
De bediening is attent en vriendelijk ga zo door.
We komen hier graag weer terug.

Gegeten op 26 augustus 2013

tom51

tijdens het bezoek aan dit restaurant was me 1 ding opgevallen
geen dranken kaart geen prijzen en geen idee van wat ze hadden!
valt zwaar tegen.
tevens liep de manager de drankjes uit onze ogen te kijken elke keer werd het glad vanuit het flesje bijgevuld en bleef staren naar ons dat voelde niet zo prettig.
de sushi was goed maar niet uitstekend dat kwam doordat alles warm aanvoelde?
warme gerechten vielen tegen dit doordat alles gemaakt was met kant en klare sauzen die veel en veel te zout zijn ik hou van zout maar niet zo zout.
restaurant zelf is erg mooi.

Gegeten op 27 maart 2013

Lekkerz

Voor een all you can eat is het prima te doen. Natuurlijk is dit niet te vergelijken met de echte Japanse restaurants, maar dat moet je ook niet met elkaar vergelijken. De kwaliteit naar de prijs is echt wel oké. Heb hier laatst ook met mijn zoon van 12 gegeten en dan wordt het extra leuk. Door de kleine porties en de wat vlakke smaken is het een perfecte proeftuin om van alles te leren eten. Eend, inktvis, oester. Later komen de meer geprononceerde smaken wel, maar als 'basisschool' voor het later echt leren proeven is het zeer zeker geschikt.

Gegeten op 30 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Shabu Shabu Haarlem in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Shabu Shabu Haarlem. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.