a TripAdvisor company

2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 023 529 12 56
  2. www.shabushabu.nl

ChristianSJans

Hier met 2 buitenlandse gasten (1 Engelsman en 1 Schot) onverwachts gaan eten zonder reservering. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en mochten we na navraag onze eigen tafeltje uitzoeken (trap op bij een iets hogere verdiepingsvloer bij de achterwand, waar je van die treincoupé-achtige banken hebt). Al gauw kwam er een serveerster die ons om ons drankje vroeg en het "tablet" gaf waar je bestellingen op doet. De Engelse gast had nog niet zo vaak Sushi gegeten, maar wilde wel diverse soorten proberen. Al gauw bleek hij de smaak te pakken. Uit ervaring wist ik dat je de totaal 4 "ronden"niet gauw zal halen, en dat je rustig van start moet gaan bij het bestellen via het tablet (er zijn 4 ronden van 5 gerechten max. per persoon). Bovendien is er ook nog een dessert tafel met vruchten, ijs, brownies, cake, nougat, puddinkjes, etc. De gerechtjes komen heel snel na bestellen via het tablet. En omdat de vraag door de vele gasten vrij groot is, is de versheid van de producten goed te proeven. Grote noedel of rijstgerechtjes moet je voorkomen, anders raak je te snel vol. We hebben de 3e rond gehaald, maar daarna was dan ook afgelopen (rekening houdend met feit dat we nog wat dessertjes wilden). Nog een tip: neem Japanse thee tijdens de rondes. Raak je ook niet zo vol van en de smaak combineert goed met de gerechten. Het interieur is gewoon netjes en strak. Een beetje meer verlichting is aan te bevelen hier. Het geluidsniveau is hoog als het druk is. Maar we komen zeker weer eens terug.

Gegeten op 13 november 2014

marjan14

Het is all you can eat dus dan verwacht je minder kwaliteit dus bij een "echte" Japanner maar dit was wel echt slecht. Sushi was klef en de warme gerechten smaakte allemaal naar teriaki.

Gegeten op 13 september 2014

Aniek28

De aankleding is zoals je verwacht bij Japanse restaurants, helemaal in stijl. Echter krijg je door de velle lampen die ze gebruiken wel het idee dat je in een eetschuur zit. Voelt daardoor niet zo gezellig aan. Het is eten smakelijk. De sushirolletjes en de champignons zijn erg lekker. Ik vind het persoonlijk jammer dat ze geen sushi met avocado hebben. Het is altijd vol hier, reserveren is daarom wel belangrijk. De bioscoop ernaast is erg handig om eten en film te combineren. Ze werken in twee shifts per avond, meestal. Ze zijn flexibel met reserveren en je kan altijd eerder aanschuiven dan dat de volgende shift start. Ik ga zeker nog eens terug.

Gegeten op 13 juni 2014

maksvanmajuba

twee van de 8 gerechten heel slecht. nadat het terug is gestuurd naar de keuken niets meer gehoord. later hierop de manager aangesproken en die vond alles maar onzin en wilde van niet weten. twee gerechten dus niet eetbaar en andere helft van helft van het eten heeft matige kwaliteit en zou niet Japans mogen heten, ze doen maar wat in de keuken met veel te veel vet.
jammer want Japans eten kan zo mooi en lekker zijn

Gegeten op 18 augustus 2014

LorenzoCortez

Gegeten op 12 maart 2014

SB90

10 minuten moeten wachten bij binnenkomst, terwijl we een reservering hadden. Het zag er wel netjes uit binnen, maar de tafels stonden zo dicht op elkaar dat het meer op een vreetschuur leek. Je kon het gesprek van de tafel naast je ongewild meeluisteren. Toilet was niet schoon en het was vervelend dat je langs een hele rij wachtende mensen moest om bij het toilet te komen.
Het bediendend personeel was onvriendelijk. Ze leggen het eten op je bord en lopen snel weg zonder iets gezegd te hebben.. Ook als je zegt dat je iets niet besteld hebt, dan doen ze alsof ze doof zijn. Voor mij nooit meer..
Eten was wel redelijk goed, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Gegeten op 8 februari 2014

Sandravdt

Het all-you-can-eat principe heeft als voordeel dat je zelf kan kiezen wat je neemt en veel verschillende dingen kan uitproberen. De bediening legt goed uit hoe het werkt en de hapjes komen redelijk snel op tafel. De hapjes komen gelukkig niet allemaal tegelijkertijd, dus je kan rustig eten.

De bediening is netjes, aardig en behulpzaam. Wel is het aan te raden om een tafel te reserveren, want het concept is op moment zeer populair.

Gegeten op 1 februari 2014

yourguest

Afgelopen zondag hier gegeten. Toen we binnenkwamen duurde het even voordat iemand naar ons toe kwam, uiteindelijk werden we aan een vies tafeltje gezet. Deze werd al snel schoongemaakt. Echter zaten we tussen allemaal vieze tafeltjes, die heel de avond niet zijn schoongemaakt. Ook is het een grote zaal, waardoor het direct een vreetschuur wordt.

Het bestellen via de soort van ipad is erg makkelijk. Echter snappen de medewerkers het zelf nog niet helemaal.

Het eten zelf was goed.

Gegeten op 6 april 2014

SLD

Laat ik eerst met alle positieve dingen beginnen. Bij binnenkomst dacht ik dat het een klein tentje was. Eenmaal toen ik ging zitten zag ik hoe groot het was. Ik vond de decoratie heel erg modern en mooi. (Allemaal kleurrijke kussens aan de muur)
De bediening was vlot en snel. Ook werd er opgelet als je een lege glas had.

Iets minder positieve dingen:
Het eten word snel gebracht, zo snel dat het gewoon niet vers gemaakt kan zijn. We hadden net het briefje meegegeven en de plank sushi (circa 10 stuks + 2 maki rollen) werden nog geen minuut later al gebracht. Ook vonden we de smaak, niet voortreffend en de sushi beetje neergekwakt. Ook zijn de toetjes ronduit niet te eten. (de mangotaartje was zo zuur en de chocolade cake was een brownie..)
Bij afrekenen , ik heb om de rekening gevraagd en een half uur later kreeg ik de rekening niet en ben er naartoe gelopen. Daar moest ik nog 10 minuten wachten omdat de computer het niet deed.. (is mij verteld)

Gegeten op 30 januari 2014

ChristianSJans

Samen met een Amerikaanse en een Schotse vriend hier gaan eten. Toen we er vroeg kwamen, heb ik eerst een reservering gemaakt voor 18:30 h. en zijn we daarna een biertje gaan drinken in de Jopenkerk (zit er schuintegenover). Rond het gereserveerde tijdstip waren we terug en werden we meteen door een uiterst vriendelijke gastheer naar onze tafel gebracht, waarna we al heel snel een drankje konden bestellen (we gingen alle 3 voor Japanse thee). Omdat het voor de Amerikaan en Schot het systeem van gerechtjes bestellen via een lijstje nieuw was, hadden we veel lol met bestellen. De eerste serie van 15 gerechtjes kwamen na bestelling dan ook al vrij vlot op onze tafel (voornamelijk sushi, omdat die waarschijnlijk al klaar stonden). maar alle warme, gefrituurde, gebakken, gekookte gerechtjes kwamen ook vrij vlot achterelkaar. En de Amerikaan en Schot waren echt verbaasd van de snelheid en de kwaliteit van de gerechten. We hebben de "2e ronde" ook weer 15 gerechtjes besteld en kwamen niet verder.... nog wel het ijsbolletje als toetje genomen. Afgezien van het feit dat het decor vrij donker is, en het geluidsniveau pittig is (te weinig demping in de ruimte), is dit een restaurant om zeker terug te komen. Voor de prijs hoef je het niet te laten. We waren met z'n 3-en totaal 90,- euro kwijt en een gezellig avond rijker.

Gegeten op 30 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Shabu Shabu Haarlem in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Shabu Shabu Haarlem. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.