• foto's van Brazz in Vianen - 1

• 7.5

Brazz doet mee!

Reserveer nu!

Genieten van nieuwe smaken

Een nieuwe ontdekking aan de stadsgracht in Vianen vlakbij de sluis en de haven. Geniet van nieuwe smaken en een gemoedelijke ambiance. Met zijn creatieve kookstijl heeft chef-kok Jeroen van Hensbergen in korte tijd echt naam gemaakt in culinair Nederland. De wijnkelder van Brazz ligt vol mooie wijnen en interessante ontdekkingen van Nederlandse bodem.

NicKoole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een smaaksensaties! Als eerste werden we verrast door de ene prachtige en smaakvolle amuse na de andere. Daarna gekozen voor het vier gangen menu. Zeer gevarieerd en allen prachtig geserveerd en goddelijk van smaak. Daarbij een heerlijk wijnarrangement waarbij veel aandacht was voor soort en smaak van de verschillende wijnen.
Kortom erg genoten van dit sfeervolle restaurant. We wonen niet in de buurt maar komen zeker nog een keer terug
Maurice en Nicolette uit Alkmaar

BertU
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na vele goede recensies gelezen te hebben en nieuwsgierig te zijn geworden , bij Brazz gaan eten. Amuses en eten was prima verzorgd. Echter de bediening liet echt te wensen over. Het was duidelijk te merken, dat men op de automatische piloot draait. Het verassingsmenu werd ons 2 maal aangeboden, ondanks dat we na de 1e keer al het verassingsmenu besteld hadden. Daarnaast was men vergeten wat de voorkeuren waren voor vis of vlees. In andere recensies lees ik over een advies van een bijpassend wijnadvies , dit advies heb ik nooit gekregen. Het personeel was echter niet alert genoeg met het aanvullen van de drankjes of het überhaupt vragen of we nog iets wilde drinken. Kortom, qua bediening en service val er nog een hoop te leren. Dat is jammer, aangezien dit enorm van invloed is op de totale ervaring en dit ten koste gaat van het eetgenot.

Gegeten op 5 april 2014

Kmeijboo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Moeilijk kiezen want de 6(!) amuses en de gerechten ware allemaal zeer verassend en lekker en bovendien prachtig opgemaakt. Genoten!

Gegeten op 2 april 2014

VebAts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een avondje genieten en verwend worden bij Brazz. De amuses zijn verrassend en erg smakelijk. De gerechten in combinatie met de bijpassende wijnen, maken het tot een echt mooie smaakbeleving!

Gegeten op 28 maart 2014

Valentine89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week vrijdag heb ik hier gegeten met 3 zussen. Ik werd mee uit eten genomen en 2 zussen kenden Brazz al en waren hier enthousiast over. Ik kan inmiddels hun enthousiasme delen!
Een beknopte beschrijving van onze avond:
Entree:
We werden hartelijk ontvangen en ze wisten direct dat we via de restaurant week kwamen eten.
Jas wordt aangenomen, personeel is vriendelijk en de kamer ziet er gezellig uit. Ondanks dat het een vierkante, simpele ruimte is, hebben ze het erg sfeervol ingericht en je hebt geen 'last' van andere tafels.

Eten:
We konden kiezen uit een 3- of 4 gangen menu. We kozen allemaal het 4 gangen menu en 1 zus het wijnarrangement. We werden ontvangen met een soort pompoen-kaasstengel, welke erg lekker was. Daarna volgde (met goed getimede pauzes) de ene amuse, gang, tussendoortje de andere op. Qua presentatie en smaak was alles subliem, ik kan niet anders zeggen.
De porties waren goed, alhoewel je na zoveel gangen al redelijk gevuld bent. Maar het eten is zo lekker, dat je blijft proeven en genieten. Ook de wijn was uitstekend bij elk gerecht.
Uiteindelijk hebben e 4 uur lang getafeld en waren verzadigd. Dit was écht een avond uit, en ik heb zelden zo volledig gegeten.

Service:
De service was goed, bediening hield je in de gaten. Er zat genoeg ruimte tussen alle gangen om te kletsen en na te genieten van de smaken, maar het duurde ook niet te lang. Personeel vertelde netjes wat ze opdienden en was vriendelijk.

Al met al een heel goede ervaring! Ik ga hier zeker nog vaak heen.

Gegeten op 14 maart 2014

LindadeG
  • Recensies in de laatste twee jaar

In één woord: Heerlijk!! Waar konden we beter eten op Valentijnsdag dan bij Brazz Vianen? We zijn verwend met heerlijke gerechten en wijnen. Bij binnenkomst kregen we een aperitief van prosecco, crème de cassis en limoncello dat werd vervolgd met lekkere amuses en gerechten zoals rundertartaar met piccalilly en zwezerik met koffiejus. Als hoofdgerecht kregen we Hertenrug, erg smaakvol. Tot slot werd er een topdessert geserveerd bestaande een koffiedessert en ijsdessert. De eigenaar verraste ons nog met hoe dezelfde wijn anders kan smaken, bijzonder! Hier komen we zeker terug!

Gegeten op 14 februari 2014

componist63
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk 3 gangen vegetarisch menu gegeten. Mooie amuses vooraf. Lekkere smaken, mooi opgemaakte borden van zowel voorgerecht als hoofdgerecht. Toetje lekker op smaak ! Goede bijpassende smaakvolle wijn. Waar voor je geld. Goede prijs voor wat je eet en drinkt.
Kom zeker terug. Een aanrader !

Gegeten op 12 februari 2014

PWMDJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is grandioos; we hadden een verassingsmenu met xtra amuses. De eigenaar nam de tyd alles uit te leggen. Zelden zo lekker gegeten. Van paprikasoepje, naar erwtencompote en vis ...
Het decor doet kil en zakelijk aan, alleen als het buiten donker wordt en de verlichting aan gaat komt er sfeer. Daar valt nog winst te behalen.

Gegeten op 24 augustus 2013

Ninxy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de 2e keer bij Brazz gegeten. Gezellige ontvangst, prettige sfeer. Als vegetariër en visliefhebber komen wij vooral voor de kookkunsten van de chef.
4 gangen boordevol vervijnde combinaties, fraaie creaties en mooie textuur. Van amuse tot dessert en wijn, alles is even verzorgd. De muzak, locatie en iets minder geslaagd interieur kan nog beter.

mapie
  • Recensies in de laatste twee jaar

"Bij de "Bruiloft " kan je lekker eten, zei de bakker .Wij meteen op weg ( 17.15 uur) naar de "Bruiloft". Konden die niet vinden, maar wél Brazz ! Nou, die kenden we van Iens en het zou wel om hetzelfde restaurant gaan. Klopte ! Was voorheen de Bruiloft.
Ondanks dat het restaurant nog niet open was (begin: 18.00 uur) mochten wij van de eigenares toch binnen komen om beneden wellicht vast wat te drinken . Geweldig , want het was niet al te warm buiten .
De heer des huizes zou zo direkt na omkleden naar ons toekomen . Leuk toch, zo'n hartelijk begin ?!
Eenmaal daar bracht hij ons ons aperatiefje en verraste door een schaaltje met wat lekkere zoutkoekjes bij ons neer te zetten
om even later met nog iets geweldigs te komen : een door hem zelf ontwikkelde mosselcroquetje met een zalig dipsausje ( geheim van de chef!). Zo'n croquetje , zo ongelooflijk verfijnd , dat je zou willen dat je die altijd ergens zou moeten kunnen vinden en niet alleen in Vianen bij Brazz !
Gelukkig konden wij 2 verpakkingen van 24 stuks van hem kopen die ook nog eens zorgvuldig verpakt meegegeven werden .
Het diner werd boven , in een heel uitnodigende restaurantruimte, waar je je meteen thuis voelt, geserveerd.
Na een caroussel van heerlijke amuses, waardoor je je in een feest van smaken ondergedompeld voelde , volgde - begeleid door een heerlijk wijntje- een voortreffelijk hertengerecht met rode kool jus .
Wij hebben genoten van het heerlijke eten, de fijne hartelijke service met deskundige uitleg en komen dan ook graag nog eens terug .
Op oudejaarsavond gaan wij nog heerlijk genieten van de meegenomen mosselcroquetjes in de hoop ze daarna nog eens ergens (gauw?) terug te vinden .
En het o.a shotje van appel/ peer met schuim van geitenkaas willen wij ook best weer tegenkomen dan.

Gegeten op 21 december 2013

bart33
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een zakelijk etentje zijn we op basis van de beoordelingen op Iens.nl bij Brazz gaan eten. De recensies waren niet gelogen en we hebben er erg lekker gegeten. Minpuntje is wel dat het hert, welke op de kaart stond, nog niet geschoten was. Maar eind goed al goed, een hert had niet gemakkelijk over mijn tweede keuze heen gekund.
Aanrader.

Gegeten op 20 december 2013

monic1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onze eerste ervaring met dit restaurant. We hebben ons laten verrassen en het was echt super. Verrukkelijke amuses, een heerlijk driegangen menu met wijn arrangement voor een fatsoenlijke prijs. We komen hier zeker weer.

Gegeten op 20 december 2013

GerardS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren Brazz bezocht in het kader van de Iens diner deals. Eerst met een drankje wat amuses gekregen. De eerste was direct een topper: mosselkroketjes. Heerlijk van smaakt. Het diner bestond uit coquilles op twee manieren bereid, tong danwel rib-eye en Fruit met sorbetijs of een crème brulee puddinkje. De gerechten waren goed en de rib-eye zelfs subliem. We komen zeker nog een keer terug, maar kiezen dan zelf van de kaart.

Gegeten op 5 december 2013

RalphVerhoeff
  • Recensies in de laatste twee jaar

Brazz heft ons aangenaam verrast met oa 2 bereidingen van makreel, tong met venkel, hert met koolrabi en gerookte biet..3 heerlijke desserts...heel gezellig en voor een prima prijs

marianv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag rising star 4-gangen menu gegeten. Er werd goed uitgepakt met 5 amuses. Allen een mooie presentatie, verfijnd en origineel. Kalfstartaar, rog en zwezerik (alternatief voor rog) mooi gepresenteerd met verfijnde groentegarnituur en op smaak. Helaas was entrecote te weinig gekruid. Thee en koffie met huisgemaakte friandises. Concept theebeleving in wijnglas werd door ons niet gewaardeerd en begrepen. Er wordt op niveau gekookt, maar bediening blijft hierin achter qua professionaliteit. Teveel fouten w.o. jassen niet aannemen, niet uitschenken van wijnarrangement aan tafel, niet bij alle wijnen uitleg en niet direct begeleiden naar uitgang. Als dit verbeterd dan is dit een topzaak in provincie utrecht.

adjgm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een onverwacht bezoek, maar wat een aangename verrassing. Onderweg van Amsterdam naar Den Bosch wilden we in Vianen wat eten. Iens geraadpleegd en de recensies van Brazz, daar konden we gewoon niet omheen. Na een ietwat bijzondere ontvangst bleek nog één tafeltje vrij. Dat was de start van een culinaire stroom van smaaksensaties. Prachtige amuses, heerlijke gerechten. Als vegetarisch etende was ik aangenaam verrast van de creativiteit van deze chef kok. Per gerecht zoveel soorten smaak, verrassend tot de laatste hap en prachtig op elkaar afgestemd.

Wie hier in de buurt komt, mag eigenlijk deze gelegenheid niet voorbij laten gaan. Top!

Gegeten op 1 november 2013

Marianne61
  • Recensies in de laatste twee jaar

Soms kom je in een restaurant waar zelfs je stoutste verwachtingen worden overtroffen. Brazz in Vianen is zo'n restaurant. Je komt al binnen in een mooie ambiance met warme ontvangst, wat al een prachtige start geeft. En dan... komt daar de eerste amuse... een smaakexplosie van pure ingrediënten! Dit hoge culinaire niveau bleef bij alle gangen terugkomen met bijpassende wijnen die de gerechten alleen nog maar meer onderstreepten. Alle complimenten aan de 31-jarige chefkok Jeroen van Hensbergen en zijn team. Dank jullie wel en heel graag snel tot ziens.

Gegeten op 30 oktober 2013

achterberg100
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met 8 vrienden gisteravond een bijzondere verjaardag gevierd bij restaurant BRAZZ. Wij hebben ongelooflijk lekker gegeten. Het 4-gangen menu was perfect. Ook de verrassende amuses waren goddelijk. Alles omlijst met heerlijke wijnen. Gerard en zijn crew hebben ons super verwend. We voelden ons heel welkom en mochten ongegeneerd genieten. Zo’n 6 weken geleden hebben mijn man en ik samen ‘proef’gegeten bij BRAZZ ( ja, je moet natuurlijk wel weten waar je vrienden mee naar toeneemt) en dat was ook al overheerlijk. Wij aten toen een 4 gangen menu, fantastisch. Gisteravond allemaal(!) andere gerechten en amuses gekregen. Chef Jeroen van Hensbergen heeft elk gerecht tot in de puntjes in de vingers. Alles is in balans. De smaken, de kleuren en de presentatie. Hier wordt met liefde gekookt. Wij bevelen BRAZZ van harte aan en neem vooral een menu en laat je verrassen door deze geweldige, nog zo jonge, CHEF.

Gegeten op 30 oktober 2013

keesvanhondt

Afgelopen zaterdag hier gegeten,
Bij binnenkomst een warm onthaal, werden vriendelijk naar onze tafel begeleid en vervolgens een reeks aan amuse's , prachtige gerechten , goede wijnen vriendelijke bediening en een sfeer waar je u tegen kan zeggen , de amuse's (vooral het eitje) waren erg bijzonder. en de gerechten (wij hadden 5 gangen) werden op een goed tempo opgevolgd door elkaar en waren uitstekend kwa smaakcombinatie's en opmaak van de borden. Het wijnarrangement dat wij erbij hadden was erg lekker, de sommelier vertelde ons het geheim van de schenker , ook genoten wij erg van de hout gerijpte wijn uit de betuwe .. al met al een avond om niet te vergeten. wij komen zeker terug!

Gegeten op 26 oktober 2013

HetS
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week voor het eerst gegeten bij Brazz. Het ligt erg handig t.o.v. de snelweg en vlakbij is er een groot gratis parkeerterrein gelegen. Het was goed dat ik wist dat het restaurant op de 1e verdieping lag anders had ik wat verloren beneden gestaan. Boven aan de trap werd ik opgewacht door de gastheer die vervolgens vergat m'n jas aan te nemen. Toen maar over de stoel gehangen en daar is die niet meer vanaf gekomen. De gastheer deed keurig wat hij geacht werd te doen, maar mist de echte finesses. Wat betreft het eten gekozen voor het 4-gangen menu zonder dessert. Leuke amuses en prima gerechten. Verrassende wijnen, maar in combinatie met het eten niet altijd even geslaagd. het interieur is netjes, maar sober. Op zich een goede avond gehad, maar meer ook niet. De rating tot op heden, die hoger is dan menig toprestaurant, is mijns inziens ietwat te hoog. Toch eet je hier heel leuk voor een aardige prijs.

Gegeten op 16 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Brazz in Vianen

Schrijf hieronder je recensie over Brazz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!