• foto's van Brazz in Vianen - 1

• 7.5

Brazz doet mee!

Reserveer nu!

Genieten van nieuwe smaken

Een nieuwe ontdekking aan de stadsgracht in Vianen vlakbij de sluis en de haven. Geniet van nieuwe smaken en een gemoedelijke ambiance. Met zijn creatieve kookstijl heeft chef-kok Jeroen van Hensbergen in korte tijd echt naam gemaakt in culinair Nederland. De wijnkelder van Brazz ligt vol mooie wijnen en interessante ontdekkingen van Nederlandse bodem.

NicKoole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een smaaksensaties! Als eerste werden we verrast door de ene prachtige en smaakvolle amuse na de andere. Daarna gekozen voor het vier gangen menu. Zeer gevarieerd en allen prachtig geserveerd en goddelijk van smaak. Daarbij een heerlijk wijnarrangement waarbij veel aandacht was voor soort en smaak van de verschillende wijnen.
Kortom erg genoten van dit sfeervolle restaurant. We wonen niet in de buurt maar komen zeker nog een keer terug
Maurice en Nicolette uit Alkmaar

BertU
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na vele goede recensies gelezen te hebben en nieuwsgierig te zijn geworden , bij Brazz gaan eten. Amuses en eten was prima verzorgd. Echter de bediening liet echt te wensen over. Het was duidelijk te merken, dat men op de automatische piloot draait. Het verassingsmenu werd ons 2 maal aangeboden, ondanks dat we na de 1e keer al het verassingsmenu besteld hadden. Daarnaast was men vergeten wat de voorkeuren waren voor vis of vlees. In andere recensies lees ik over een advies van een bijpassend wijnadvies , dit advies heb ik nooit gekregen. Het personeel was echter niet alert genoeg met het aanvullen van de drankjes of het überhaupt vragen of we nog iets wilde drinken. Kortom, qua bediening en service val er nog een hoop te leren. Dat is jammer, aangezien dit enorm van invloed is op de totale ervaring en dit ten koste gaat van het eetgenot.

Gegeten op 5 april 2014

Kmeijboo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Moeilijk kiezen want de 6(!) amuses en de gerechten ware allemaal zeer verassend en lekker en bovendien prachtig opgemaakt. Genoten!

Gegeten op 2 april 2014

VebAts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een avondje genieten en verwend worden bij Brazz. De amuses zijn verrassend en erg smakelijk. De gerechten in combinatie met de bijpassende wijnen, maken het tot een echt mooie smaakbeleving!

Gegeten op 28 maart 2014

Valentine89
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week vrijdag heb ik hier gegeten met 3 zussen. Ik werd mee uit eten genomen en 2 zussen kenden Brazz al en waren hier enthousiast over. Ik kan inmiddels hun enthousiasme delen!
Een beknopte beschrijving van onze avond:
Entree:
We werden hartelijk ontvangen en ze wisten direct dat we via de restaurant week kwamen eten.
Jas wordt aangenomen, personeel is vriendelijk en de kamer ziet er gezellig uit. Ondanks dat het een vierkante, simpele ruimte is, hebben ze het erg sfeervol ingericht en je hebt geen 'last' van andere tafels.

Eten:
We konden kiezen uit een 3- of 4 gangen menu. We kozen allemaal het 4 gangen menu en 1 zus het wijnarrangement. We werden ontvangen met een soort pompoen-kaasstengel, welke erg lekker was. Daarna volgde (met goed getimede pauzes) de ene amuse, gang, tussendoortje de andere op. Qua presentatie en smaak was alles subliem, ik kan niet anders zeggen.
De porties waren goed, alhoewel je na zoveel gangen al redelijk gevuld bent. Maar het eten is zo lekker, dat je blijft proeven en genieten. Ook de wijn was uitstekend bij elk gerecht.
Uiteindelijk hebben e 4 uur lang getafeld en waren verzadigd. Dit was écht een avond uit, en ik heb zelden zo volledig gegeten.

Service:
De service was goed, bediening hield je in de gaten. Er zat genoeg ruimte tussen alle gangen om te kletsen en na te genieten van de smaken, maar het duurde ook niet te lang. Personeel vertelde netjes wat ze opdienden en was vriendelijk.

Al met al een heel goede ervaring! Ik ga hier zeker nog vaak heen.

Gegeten op 14 maart 2014

LindadeG
  • Recensies in de laatste twee jaar

In één woord: Heerlijk!! Waar konden we beter eten op Valentijnsdag dan bij Brazz Vianen? We zijn verwend met heerlijke gerechten en wijnen. Bij binnenkomst kregen we een aperitief van prosecco, crème de cassis en limoncello dat werd vervolgd met lekkere amuses en gerechten zoals rundertartaar met piccalilly en zwezerik met koffiejus. Als hoofdgerecht kregen we Hertenrug, erg smaakvol. Tot slot werd er een topdessert geserveerd bestaande een koffiedessert en ijsdessert. De eigenaar verraste ons nog met hoe dezelfde wijn anders kan smaken, bijzonder! Hier komen we zeker terug!

Gegeten op 14 februari 2014

componist63
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk 3 gangen vegetarisch menu gegeten. Mooie amuses vooraf. Lekkere smaken, mooi opgemaakte borden van zowel voorgerecht als hoofdgerecht. Toetje lekker op smaak ! Goede bijpassende smaakvolle wijn. Waar voor je geld. Goede prijs voor wat je eet en drinkt.
Kom zeker terug. Een aanrader !

Gegeten op 12 februari 2014

PWMDJ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is grandioos; we hadden een verassingsmenu met xtra amuses. De eigenaar nam de tyd alles uit te leggen. Zelden zo lekker gegeten. Van paprikasoepje, naar erwtencompote en vis ...
Het decor doet kil en zakelijk aan, alleen als het buiten donker wordt en de verlichting aan gaat komt er sfeer. Daar valt nog winst te behalen.

Gegeten op 24 augustus 2013

Ninxy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de 2e keer bij Brazz gegeten. Gezellige ontvangst, prettige sfeer. Als vegetariër en visliefhebber komen wij vooral voor de kookkunsten van de chef.
4 gangen boordevol vervijnde combinaties, fraaie creaties en mooie textuur. Van amuse tot dessert en wijn, alles is even verzorgd. De muzak, locatie en iets minder geslaagd interieur kan nog beter.

mapie
  • Recensies in de laatste twee jaar

"Bij de "Bruiloft " kan je lekker eten, zei de bakker .Wij meteen op weg ( 17.15 uur) naar de "Bruiloft". Konden die niet vinden, maar wél Brazz ! Nou, die kenden we van Iens en het zou wel om hetzelfde restaurant gaan. Klopte ! Was voorheen de Bruiloft.
Ondanks dat het restaurant nog niet open was (begin: 18.00 uur) mochten wij van de eigenares toch binnen komen om beneden wellicht vast wat te drinken . Geweldig , want het was niet al te warm buiten .
De heer des huizes zou zo direkt na omkleden naar ons toekomen . Leuk toch, zo'n hartelijk begin ?!
Eenmaal daar bracht hij ons ons aperatiefje en verraste door een schaaltje met wat lekkere zoutkoekjes bij ons neer te zetten
om even later met nog iets geweldigs te komen : een door hem zelf ontwikkelde mosselcroquetje met een zalig dipsausje ( geheim van de chef!). Zo'n croquetje , zo ongelooflijk verfijnd , dat je zou willen dat je die altijd ergens zou moeten kunnen vinden en niet alleen in Vianen bij Brazz !
Gelukkig konden wij 2 verpakkingen van 24 stuks van hem kopen die ook nog eens zorgvuldig verpakt meegegeven werden .
Het diner werd boven , in een heel uitnodigende restaurantruimte, waar je je meteen thuis voelt, geserveerd.
Na een caroussel van heerlijke amuses, waardoor je je in een feest van smaken ondergedompeld voelde , volgde - begeleid door een heerlijk wijntje- een voortreffelijk hertengerecht met rode kool jus .
Wij hebben genoten van het heerlijke eten, de fijne hartelijke service met deskundige uitleg en komen dan ook graag nog eens terug .
Op oudejaarsavond gaan wij nog heerlijk genieten van de meegenomen mosselcroquetjes in de hoop ze daarna nog eens ergens (gauw?) terug te vinden .
En het o.a shotje van appel/ peer met schuim van geitenkaas willen wij ook best weer tegenkomen dan.

Gegeten op 21 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Brazz in Vianen

Schrijf hieronder je recensie over Brazz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!