• foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 1

• 7.9 10 108

• 7.8

• 7.9

Umami Utrecht over zichzelf

Samen met tafelgenoten genieten van smakelijke Aziatische gerechten in een hippe omgeving. Dat is in het kort de beschrijving van Umami, het Aziatische fusion restaurant dat sinds 10 mei 2011 geopend is aan de Oudegracht te Utrecht. Het concept: voor €19,95 geniet u bij Umami van drie gangen. Eén gang bestaat uit twee gerechten per persoon, waar tafelgenoten gezellig samen van eten.

irened74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep bij Umami gegeten. Eerst ingewikkelde uitleg van het systeem. Na zelfstudie konden we toch wijs worden uit het systeem en hebben besteld. Daarna werden de gerechten keurig uitgeserveerd. Alle gerechten hadden andere namen, maar de smaakverschillen tussen de gerechten was gering. Personeel had kennis van de gerechten, maar was onprofessioneel in de bediening. Het was OK, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 14 april 2014

Hessica
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vriendin gegeten. We hadden niet gereserveerd, aangezien we al om 18u hadden afgesproken en dachten dat het daarom niet nodig zou zijn. We kregen min of meer het laatste niet-gereserveerde tafeltje, vlakbij gang naar toiletten. Dat was overigens niet heel storend, maar advies is: volgende keer sowieso reserveren! De hapjes waren erg lekker, de inrichting fris en modern, dat spreekt me aan. Prima plek om lekker allemaal dingen uit te proberen, ik kom hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 7 februari 2014

Mask38
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten voor een schappelijk prijsje. Ook zonder de AH-Iens-kortingactie kun je hier voor nog geen twintig euro per persoon goed eten. Kies twee voorgerechten, twee tussengerechten en twee hoofdgerechten uit de Aziatische keuken. De gamba's waren lekkerder dan in het gerenommeerde Utrechtse visrestaurant en er was meer.... We hadden naast die lekkere gamba's met mangosalade, onder andere een goeie gado-gado, lekkere witvis met citroen en lychee, lamscurry op zijn Thais en nog veel meer. Er wordt gewerkt met allemaal verse ingrediënten, goed gecombineerd, smakelijk gekruid maar niet te heet, zeker niet te kleine porties, feestelijk gepresenteerd en vriendelijk geserveerd. Ook de wijn was goed en niet duur. Een Siciliaanse witte wijn voor 17 euro per fles! Geen poeha maar gewoon goed!

Gegeten op 7 maart 2014

pietje188
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister gegeten bij Umami, ze hanteren een leuk vernieuwend concept waar bij je telkens drie gerechten krijgt verdeeld over drie rondes. Of het concept erg efficiënt betwijfel ik want al die gerechten op 1 tafel creëert een behoorlijk chaos, ook het bestellen van de gerechten is niet erg handig je moet namelijk alle gerechten van de hele tafel op 1 kaartje aankruisen. Wat betreft de kwaliteit van het eten, de producten die gebruikt worden zijn goed. De gerechten zelf zijn erg simpel en de een is beter dan de andere vaak is dressing erg overheersend. De Sushi Mix een aanrader ! Het decor is stijlvol.

Gegeten op 8 maart 2014

PierreW
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 8 man bij Umami gegeten. 3 gangen menu. Iedere gang vooraf 2 gerechten kiezen. Dat valt met een groep van 8 niet mee... zeker niet als het op tafel komt je en eigenlijk alweer niet meer wist wat je ook al weer had besteld. Zo'n 'aanvink systeem' geeft mij toch niet echt het gevoel van een gezellig restaurant maar meer van een 'all you can eat' tent. Bij het luxe menu een paar extra gerechten per gang. En dan mag je bij de 3e gang alleen van extra gerechtjes nog extra bijbestellen... volgt u mij nog??
Deze extra gerechten van het luxe menu waren achteraf eigenlijk niet de moeite waard m voor het luxe menu te kiezen. De lamsracks en entrecote waren niet voor herhaling vatbaar. Van de andere gerechten was de kwaliteit, smaak prima.
Wat echt minder is is de gehorigheid. Zeer gehorig en daardoor lastig om zelf aan tafel een normaal gesprek met elkaar te hebben. Ook minder was dat de chardonnay op was.. Heb je een kaart met maar een beperkt aantal wijnen. Is de Chardonnay op, en we waren zeker niet laat.
Wat ook raar was was dat er achteraf wel een fles Chardonnay op de rekening stond??? Die is er dan ook afgehaald nadat we daar war van hadden gezegd.
Kortom prima plek om wat te gaan eten qua eten. Als je een gezellige avond wilt, lekker en wat rustiger wilt eten en ook met je andere tafelgenoten wat wilt kunnen praten geen aanrader.

Gegeten op 22 februari 2014

Youpguus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op donderdagavond met drie vriendinnen hier gegeten. Wij kwamen rond 18:15 binnen. Het was al druk en veel tafeltjes waren gereserveerd. Vanwege de drukte werden wij in de werfkelder geplaatst. Weinig daglicht daar en erg gehorig. De aankleding is kil. Het concept is drie gangen met twee gerechten van te voren aan te kruisen op een bestelformulier. Het bestellen en het bedienen gaat vlot, soms te vlot. Maar je kan vragen of ze wat tijd tussen de gangen aan willen houden. Op het eten is niets aan te merken. Mooie opgemaakte bordjes met lekkere smaken. Zowel de vleesgerechten zijn goed, de visgerechten misschien nog wel beter en de vegetarische gerechten zijn ook goed. Enige tegenvallen waren de lamskoteletjes in de derde gang. Beetje muffig en geen lekkere marinade. Een dessert nemen moet je hier niet doen. De kwaliteit is niet vergelijkbaar met de gerechten en aan de dure kant. Voor een gezellig diner voor twee moet je volgens mij hier niet zijn. Wel om redelijk snel, tegen een goede prijs eens wat anders te eten.

Gegeten op 20 februari 2014

Smulpaap84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk Aziatische 'tapas' gegeten bij Umami! Voor slechts 20 euro krijg je 3 gangen met 2 gerechtjes die je kunt delen (2 euro toeslag voor luxe gerechtjes). Van sushi, tot green lamb, garnalen tot heerlijke vis. Alles was heerlijk klaargemaakt, wel veel frituur, en de smaken waren divers maar het geheel paste goed bij elkaar. Van tevoren kruis je alle gerechtjes aan op een kaart. De bediening en timing van de gangen was perfect. Ook de wijn, witte verdejo van 18,50 per fles was zalig en paste goed bij het eten. Kortom: hier komen we terug!

Gegeten op 16 februari 2014

fred36
  • Recensies in de laatste twee jaar

we waren met z'n zessen, dus elke keer 12 gerechtjes op tafel. Het sharing ging goed, dus we hebben bij elke gang toch wel van vier gerechtjes geproefd.

Het was ook erg lekker, niet de standaard dingen, hoewel de namen simpel genoeg zijn. Pekingeend of lemonchicken klinkt bekend genoeg, maar het smaakte beter dan we tot nu toe ooit hadden gehad.
De bediening is vriendelijk en attent. Het concept is doordacht en voor ons werkte het ook.
De toiletten zijn schoon.

Al met al iets wat voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 8 februari 2014

arnolddehaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel bijzonder restaurant. We gingen in de kelder in een min of meer aparte ruimte eerst vergaderen en hebben daarna met z'n twaalven een hapje gegeten. Het eten is wat je er van verwacht, gewoon prima. Het was wat koud in "de kelder"..

Gegeten op 5 september 2013

blue_eyed_couple
  • Recensies in de laatste twee jaar

Umami Utrecht is lekker eten voor een normale prijs. De complexiteit van bestellen is wel enigszins toegenomen, nu er maar liefst 4 verschillende opties zijn (Shared Dining Menu, Luxe Menu & Grill, Plateau Menu en à la carte). Wij hadden het Shared Dining Menu (€ 19,95) gekozen met een dessert (€4,95) na. Met name de krokante kip met sinaasappel ("Orange Chicken"), de geroosterde eend ("Beijing Duck") en de ossenhaas ("Black Bean Beef") waren erg smakelijk. De plezierige bediening was snel en behulpzaam, en dat maakte de avond tot een succes.

Gegeten op 26 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Umami Utrecht in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Umami Utrecht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!