Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 1

3. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 231 64 84
  2. www.umamiutrecht.nl

Linda_w

Het is leuk dat je verschillende kleine gerechtjes krijgt, maar het nadeel is dat ze niet nadenken over met hoeveel personen je aan een tafel zit. Zo kregen we 3 tempura garnalen, 5 gewokte garnalen en 3 lamsspiesjes, terwijl we met z'n tweeën waren.
De lamsspiesjes zijn wel een aanrader, evenals de sushi, groene curry en eend met kwal.
Ik had bij de online reservering gezet dat ik graag beneden wilde zitten omdat dit naar mijn idee iets rustiger is, maar dit was niet goed doorgekomen. Ik zat nu boven en dit was alsnog erg goed. Ondanks dat de tafels best dicht bij elkaar staan, heb je geen last van je buren.
In zijn geheel dus een leuk restaurant met spannende gerechtjes.

Gegeten op 12 september 2014

sabinevr

Ik vind het eten hier juist helemaal niet lekker. Heb hier nu twee keer gegeten en ben 2 keer hevig teleurgesteld naar huis gegaan. Alle gerechten zijn doorweekt van het vet, inspiratieloos, komen met tempo van fast food op tafel. Al met al vind ik Umami geen aanrader. Service en decor zijn wel in orde.

Gegeten op 7 september 2014

Nicolaas65plus

Leuke zaak, goed eten, aardige bediening, een aanrader, je moet zeker reserveren, het is er gezellig druk. Wij hebben begane grond gegeten, maar beneden schijnt het er wat minder lawaaierig te zijn.

Gegeten op 5 september 2014

Heinie86

Leuk restaurant, vrij goedkoop voor de kwaliteit dat ze leveren. Erg leuk personeel, leuk om aan het water te eten.

Enige verbetering die ik zag was de oneffenheid op het terras, en de buurjongens van het restaurant die hard muziek afspeelden. Beide factoren waar je niet veel aan kan doen. Komen zeker terug.

Marceldbr

We hebben hier met zijn drieën heerlijk gegeten. Het was lekker weer, dus konden we lekker aan het water zitten. Hetaantal plaatsen aan het water is beperkt, dus bij lekker weer wees er snel bij.
We kozen voor het gewone menu (19,95). Dat was voldoende. De eerste gang was heel smaakvol en en liep naar de derde gang toe qua smaak af.
De bediening was vlot en aardig. Het was gelukkig niet druk, want het vermoeden bestaat dat je dan best wel lang zal moeten wachten.
Voor herhaling vatbaar.

Anna8080

Ik had dit restaurant uitgezocht omdat ze gluten- en lactosevrij eten konden serveren volgens de allergiewijzer: het is wel een puzzel want er zijn 2 losse kaarten, die je over elkaar heen moet leggen om te weten wat je uiteindelijk mag. Glutenvrij faciliteren ze wel, maar het komt er uiteindelijk op neer dat je voornamelijk de luxere gerechten kunt kiezen (tegen extra prijs) en dat je alles zonder saus krijgt, zelfs de sla. Weinig fantasie en flexibiliteit naar mijn mening. Ik vind dat Umami hiermee gezakt is voor het glutenvrije eten. Als je dit dieet hebt, raad ik je een dineetje bij Umami af.

Gegeten op 12 juli 2014

Jos52

Met vijf personen hadden we gereserveerd, het is inmiddels de derde keer dat we in Utrecht aten, nadat we ook de restaurants in Amsterdam en Maastricht al eens bezocht hebben. Overal vind je in een strak modern aangeklede locatie dezelfde sfeer, qua uitstraling in aankleding maar ook in smaakkleuren.
Oké, wij kozen voor het menu Luxe van € 24,95. Het nadeel is dan wel dat de 2 personen die voor het standaardmenu willen kiezen , nu ook moeten meedoen met de rest en het Luxe (uitgebreidere) menu moeten kiezen.
De diverse verschillende gerechtjes komen verder heerlijk klaargemaakt, in een vlot tempo (niet te vlot) op tafel onder het genot van een glas rosé, of welke drank dan ook. Kies er geen dure wijn bij, dat leent zich mijns inziens niet bij dit oosterse eten, maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld.
Wij gaan zeker nog eens de vestiging in Eindhoven bezoeken, die een iets andere formule op na schijn te houden n.l. de "All-in Cuisine Line" , dit verzin ik niet zelf, maar staat vermeld op de visitekaartjes die je meekrijgt van UMAMI.

Gegeten op 5 juli 2014

El

Wij hebben met vijf personen prima bij Umami gegeten. Ook wij namen drie keer twee gerechtjes voor 20 euro. Sommige gerechten vragen een meerprijs en als je veel van dat soort gerechten bestelt, kun je het menu van 25 euro nemen. Dat geldt alleen voor het gehele gezelschap, dus je kunt niet twee maal 20 en drie maal 25 euro menus bestellen.
De gerechten waren ruim in orde. Wij hebben van alles genomen, en werden niet een keer teleurgesteld. De hoeveelheid is meer dan voldoende en de wijn die wij kozen voor 18,50 euro was ongecompliceerd maar lekker. Bij dit eten drink je nou eenmaal geen Mouton-Rothschild of Chateau d' Yquem (anders ook niet trouwens).
Umami is op straathoogte een pijpenla, strak en functioneel ingericht. De akoustiek is belabberd. Beneden is meer ruimte en misschien minder lawaaiig, maar daar zaten nauwelijks mensen toen wij er waren. Twee puntjes ter verbetering: desgewenst moet je water uit de kraan kunnen krijgen zonder een fles te moeten kopen. Nou maakt dat met dit soort prijzen niet echt uit, het gaat om het principe. En wanneer je ongepelde garnalen voorschotelt, is een kommetje water om je vingers af te spoelen geen overbodige luxe. Met stokjes pelt het knap lastig... Maar desondanks: wij komen terug!

Gegeten op 15 juni 2014

Geniet_je

Het eten is goed, maar niet fantastisch. Met ze vieren hebben we allemaal verschillende dingen besteld en met ze alle gedeeld. De meeste gerechten waren hoog op smaak, maar er zaten er ook enkele flauwe en saaie erbij. We hadden genoeg en gingen tevreden weer op pad. De smaken zijn oosters, maar ook wel met Europese invloeden.

Het decor is voor mijn smaak iets te veel plastic en "modern", past matig bij de karakteristieke kelders van de oude gracht van Utrecht.

Gegeten op 7 maart 2014

RayZ

We hadden gereserveerd en het was de eerste keer dat we er gingen eten. Een vrijdagavond. We kregen een frisse tafel toegewezen in het zo goed als volle restaurant. Inrichting van het restaurant is erg mooi en modern.
We wisten niet wat we konden verwachten maar we waren erg enthousiast over het gebodene. Mooi opgemaakte gerechtjes, 2 per persoon per gang - we hadden driegangen voor 20 euro p.p - die (op eentje van 12 na) erg goed smaakten. Zeker voor herhaling vatbaar!
Goede prijs/kwaliteit verhouding en personeel is erg vriendelijk en attent.

Gegeten op 23 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Umami Utrecht in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Umami Utrecht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.