a TripAdvisor company

foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 1 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 2 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 3 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 4 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 5 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 6 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 7 foto's van Umami Utrecht in Utrecht - 8

Umami Utrecht

3. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 231 64 84
  2. www.umamiutrecht.nl

GJ85

Volgens Wikipedia betekent Umami 'heerlijkheid' en dat komt goed overeen hoe wij ons bezoek aan dit restaurant hebben ervaren. In een prettige en gezellige loungesfeer, met een stijlvolle moderne inrichting, deels in de bijzondere werfkelders aan de Utrechtse Oudegracht, kozen wij het all-you-can-eat concept. Het is de moeite waard om hiervoor te kiezen (dus niet het 3-gangen concept) want wij kwamen zonder al te veel moeite tot vijf gangen, hetgeen de meerprijs van €4 p.p. zeker waard is. Het eten is van goede kwaliteit, heerlijke smaken, maar wie niet van fusion houdt, is hier niet aan het goede adres. Van Indonesisch tot Japans, zo'n beetje heel Azië verschijnt op tafel. De salades zijn aanraders, alsmede de pekingeend, citroenvis en de rode curry garnalen. Minder geslaagd vond ik de gyoza (te dik deeg) en de crispy chicken, welke helaas smaakt naar de Chicken Sensation van het restaurant met de M. De desserts mag je absoluut niet overslaan, vooral de huisgemaakte brownie met kokosijs is goud waard. Helemaal niet Aziatisch, zo'n brownie, maar een prachtig einde van een fijne avond. Het prettige contact met de enthousiaste bediening was voor ons nog een extra pluspunt. Een bijzonder concept, sfeervol, lekker en voor een redelijke prijs: bij deze heerlijkheid komen we zeker nog eens terug.

Gegeten op 15 mei 2015

Youpguus

Op donderdagavond hier met drie vriendinnen gegeten. We kozen voor de drie gangen. Per gang twee gerechten per persoon en dan samen delen. De sushi en visgerechten zijn erg lekker. Over het vlees ben ik wat minder te spreken. Erbij kan je rijst of heel raar friet kiezen. Ze waren ons vergeten te vertellen dat dit naast de keuze van twee per gang was. Na elke gang kan je voor de volgende gang kiezen en aankruisen. Je kan dus zelf het tempo bepalen. Na drie gangen hebben we twee desserts (gebakken banaan en vers fruit) samen gedeeld. De bediening is niet heel bijzonder. Er is niet een vaste tafelheer of dame. De inrichting is modern en licht, tenminste boven waar wij zaten. In de kelder is het allemaal wat donker. Prijs kwaliteit is prima.

Gegeten op 23 april 2015

Rob-Berkhout

We arriveerden met een gezelschap van 12 personen om 18:00 uur in het restaurant en kregen een mooie tafel in de buurt van de keuken. We kozen voor het drie-gangen verrassingsmenu en dat was voor allen een groot plezier. Ook voor de 3 vegetariërs onder ons. Diverse sushi van vis en groenten, citroenvis, red curry prawns, eend met kwal, beef, bietensalade, garnalensalade en nog veel meer! Zelfs een frietje met mayo. Allemaal lekkere en mooi opgemaakte bordjes voor shared dining. Je deelt met elkaar de gerechtjes en het zijn er zoveel, dat ik ze onmogelijk alle kon onthouden. Een prima kwaliteit en door de sesam, kokos en koriander telkens lekker oosters!
Prima hoeveelheden en goed warm geserveerd.

De witte Sauvignon Blanc paste goed bij de gerechten en gebruikte ik als een lekkere doordrinkwijn,

In tegenstelling tot enkele andere reacties: wij hadden een snelle en enthousiaste bediening. De medewerkers hadden er zin in. Er liep ook voldoende personeel in de zaak.

Een aanrader voor een smaakvolle Aziatisch diner voor een scherpe prijs.

Gegeten op 14 april 2015

mark226

Prima bediening, alleen wat norsige ontvangst met drie obers die onderweg naar mijn gezelschap beneden vragen wat ze voor me kunnen doen (op een toon van: wat kom je doen). Verder prima eten, misschien niet heel authentiek Aziatisch maar wel heel smaakvol.

Gegeten op 14 februari 2015

Smaakmerel

Vorige week zaterdag gegeten bij Umami, voor de tweede keer met het vernieuwde concept. Gebruik gemaakt van het All You Can Eat menu wat erg goed is bevallen.
Alle gerechtjes zijn verrassend en de vis is van goede kwaliteit. De thai red curry met garnalen blijft een favoriet, meerdere malen besteld.
Aan het interieur is een kleine aanpassing gemaakt, de tafels zijn nu van hout wat een minder koude indruk achterlaat.
Ook de actie voor gratis eten als je jarig bent heel leuk!
Helaas was de bediening wat gehaast en moeilijk te bereiken, daarom lang gewacht op de eerste bestelling doorgeven en weinig ruimte voor feedback en complimenten. Lekkere wijn! Helaas alleen per fles of glas

Ik kom hier zeker weer terug maar de bediening mag wat meer klantgericht zijn.

Gegeten op 21 februari 2015

jp137

Prachtig modern restaurant! Heerlijke Aziatische gerechtjes. De bediening was vriendelijk en deed echt hun best om de gasten een fijne avond te bezorgen. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 1 maart 2015

HappyCoupleforever

Het eten is heel lekker! Geen standaard sushi die je bij andere all you can eat restaurant krijgt. Alles is goed verzorgd en schoon. Je hebt veel keus!

Gegeten op 26 februari 2015

marieaux

Bij binnenkomst werden we snel geholpen. We kregen een mooie plek dichtbij de ingang. Het interieur is lekker modern en de muziek is aangenaam. Het personeel is erg vriendelijk. Ze zijn alert en je ziet ze altijd met een glimlach.

Er is 1 dingetje..en dat waren de menukaarten. Die waren namelijk vies en plakkerig. Nou weet ik niet of het alleen de menukaarten aan onze tafel waren, maar misschien dat dit een foutje was.

Het eten is top! Er is veel keuze en de presentatie is zeker niet verkeerd! ( Leuk voor Instagram liefhebbers zoals ik!) Ik raad je de citroenvis en ook de lamspiesjes zijn erg lekker. Op de menukaart heb je ook een paar specials en we namen de coquilles. Deze waren heerlijk.

Ik zou hier zeker een keer eten, al is het alleen voor de coquilles! :)

Gegeten op 27 februari 2015

chinkone

Vanavond hier met 17 man gegeten voor een verjaardag. We werden bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten, en direct naar onze tafel verwezen. Het interieur oogt modern met een kitsch randje en roze neon verlichting.

Omdat we met een grote groep waren, werd er besloten om all-you-can-eat te bestellen. Persoonlijk ben ik er geen grote fan van, want de kwaliteit is over het algemeen onder de maat. Ook in dit geval. We konden in totaal 5x bestellen en 2 gerechten per persoon kiezen.

Na 5x bestellen heb je een hele tijd gezeten en heb je een hoop van de kaart besteld. Vrijwel elk gerecht wordt geserveerd met een hoop saus, olie en/of kruiden waardoor alle gerechten hetzelfde smaken. De sashimi werd geserveerd op een ijskoud bord. Hierdoor kreeg ik de indruk dat het uit de koeling kwam, de sushi leek niet vers. Voor een Japans-fusion restaurant zou ik niet verwachten om gado gado, frietjes en stokbrood op de kaart tegen te komen. Een hele uitgebreide kaart, voor ieder wat wils, zeker makkelijk voor de kinderen, maar zelf had ik liever een selectievere menukaart gezien.

De bediening is jong, erg vlot en vriendelijk. Dikke duim voor de bediening, alleen voor het eten zal ik niet terug komen.

Gegeten op 15 februari 2015

rosanne20

Een avondje sushi maar wel echt wat anders dan de 'all you can eat' sushi restaurants die je steeds meer ziet. Moderne sfeer, druk, maar gezellig. Veel keuze in bijzondere gerechtjes, zowel standaard sushi als bijvoorbeeld cocquilles (die zijn een aanrader!). Hele aardige mensen, goede service vanaf binnenkomst tot aan het uitlaten bij de deur en manager kwam een leuk persoonlijk praatje maken.

Gegeten op 21 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Umami Utrecht in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Umami Utrecht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.