Motto Sushi over zichzelf

Het meest uitgebreide en lekkerste sushi restaurant, waarbij men voor één vaste prijs, onbeperkt kan genieten van verschillende Japanse specialiteiten. Men kan in tweeënhalf uur tijd onbeperkt uit onze menukaart bestellen. De bestelling wordt direct voor u klaargemaakt en aan tafel gebracht door onze gastvrije medewerkers. Kies uit Salades, Sushi’s, Kushi’s, Tempura en Teppanyaki gerechten.

Nadine001
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nu voor de 3e keer hier geweest. En nog steeds top! Op de nieuwe menu kaart staan een hoop nieuwe lekkere dingen. Bv de krab/sashimi salades zijn echt een aanrader. En de uramaki ebi tempura blijft onze favoriet!
Sfeer is hetzelfde als een jaar geleden, altijd druk maar gezellig.
Personeel jong maar vriendelijk en lopen hard.
Wij zullen hier vaker komen eten!

Gegeten op 14 februari 2014

nn94
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben nu twee keer bij Motto Sushi gegeten nadat de nieuwe kaart is geïntroduceerd. Sindsdien valt het eten ontzettend tegen. Rare combinaties sushi (bijv. kippenworst), echt niet lekker. Vooral de uramaki en temaki met spicy tuna zijn ontzettend vies. Boontjes waren droog en de misosoep had een erg vreemde nasmaak. Personeel is oke, net als andere keren. Motto lijkt een beetje over haar top heen, we waren eerst vaste klant maar zijn nu volledig om Motto Sushi afgeknapt.

Gegeten op 12 januari 2014

_M_M_
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat wij in de buurt van Alkmaar een paar dagen hadden overnacht en zin hadden in sushi, zijn wij bij Motto Sushi uitgekomen. Wij zijn echt een grote sushi-fan en hebben al diverse restaurants, waaronder vele all-you-can-eat uitgeprobeerd.

Op de zondagavond dat wij er waren, was het druk in de zaak, volgens mij zaten ze vol. Omdat we bekend waren met het concept, hebben wij vlot de kaart doorzocht en gingen we aankruisen wat we lekker vonden. Het was af en toe lastig voor de bediening om onze lijst die klaar lag te ontdekken en mee te nemen, daardoor gingen we maar met de lijst zwaaien. Dit kwam omdat de tafels voor 2 personen waar we aanzaten erg dicht op elkaar stonden, je kon je er met moeite tussendoor wringen. Je hoefde er geen moeite voor te doen om de gesprekken van je buren en zelfs de tafel ernaast goed te kunnen horen, is te weinig privacy wat mij betreft.

Maar goed, nadat wij onze sushi geleverd kregen, konden we gaan proeven wat Motto Sushi ons te bieden had, helaas was dit niet veel goeds. De sushi smaakte oud, ik denk dat de koks van het restaurant deze al die ochtend gemaakt hadden, ik heb weleens betere gehad. De rijst was muf, de nori taai en de vis was glazig, of het is al een tijd geleden klaargemaakt of de kwaliteit was gewoon zeer slecht, kortom geen van beide is om over naar huis te schrijven helaas. Daarna hebben we maar wat warme gerechtje geprobeerd om te kijken of dit beter was dan de maki die we geleverd kregen, helaas viel dit ons ook erg tegen! Waar we normaal bijvoorbeeld 8/10 plakjes eendenborst kregen, kon het hier met 4 plakjes net af, dit was hetzelfde met de hoeveelheid kippen- en rundblokjes. De Ebi Tempura die ik altijd heerlijk vind, viel me vies tegen, de garnaal leek wel een Hollandse garnaal, zo klein was hij. Ook het tempurabeslag waarin deze was gerold, smaakte zeer slecht. Ook was ik zeer benieuwd naar de pittige zalm salade, maar de klodder mayonaise bederfde mijn eetlust. Als ik er omheen ging eten, bleef er zeer weinig salade over, erg jammer.

De lijstjes afleveren aan de bediening was al een punt, maar de levering van de gerechtjes was al niet beter. Tafel naast ons kreeg veel van ons en wij veel van de tafel links van ons, zo konden we leuk doorgeven. Ook werden sommige gerechtjes niet geleverd en was het lastig om de bediening te wenken om dit te melden. De meiden en jongens liepen hun benen uit hun lijf, maar op de heenweg hadden we vele gerechtjes bij zich en waren te druk en konden niet wachten, op de terugweg keken ze niet op of om en liepen met oogkleppen zo rechtdoor de keuken in, hier kan de bediening van Motto Sushi wel beter op letten.

Het moge duidelijk zijn dat wij hier niet fijn hebben gegeten, normaal eten wij 4 gangen, maar naar de 3e gang zijn wij maar vertrokken, geen dessert, geen koffie na, gewoon weg, ook al hadden we nog trek. Bediening wenken om te kunnen betalen was ook al lastig, dus het duurde nog bijna een half uur voordat we weg ‘mochten’.
De prijs voor het gebodene van € 24,80 vonden wij zeker niet waard, de prijs/kwaliteit verhouding is mede door de bediening en het eten wat we gereserveerd kregen, erg scheef. Mochten wij weer in de buurt van Alkmaar zijn en zin in sushi hebben, dan rijden we wel iets verder, maar zullen zeker Motto Sushi nooit meer aandoen.

Gegeten op 29 september 2013

robertw24
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kwamen binnen in het restaurant na een kort ontvangst meteen aan tafel gezet zonder vervolgens maar 1 te woord te spreken. bediening was sowieso de hele avond kortaf. Bestellingen van drinken werden opgenomen zonder te vragen wat de rest van de tafel wou, als je dit alsnog zelf wou zeggen was de bediening alweer weg. hierdoor komt er een ongezellige sfeer in het restaurant. Gelukkig waren mijn tafelgenoten gezellig. Het eten was prima sommige dingen missen smaak of zijn erg taai. De sushi was wel erg smakelijk. Als laatste ronde verschillende soorten ijs die in tegenstelling tot de meeste sushi restaurant wel lekker was.

Gegeten op 16 september 2013

SabrinaP
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben heerlijk gegeten. Was voor ons de tweede keer. We komen zeker vaker terug. Vis was lekker vers en de bediening was erg vriendelijk! Tot snel weer.

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een paar teleurstellingen durfde we het toch weer aan om bij Motto sushi te gaan dineren. We hadden niet gereserveerd maar we konden zo doorlopen naar een tafel en ons werd uitgelegd hoe het concept werkt.

De sushi blijft heerlijk vers, een van de beste in Alkmaar! Ik moet zeggen dat de service er echt beter op is geworden. Ik zie het personeel lachen, en vriendelijk zijn. Dan zit je als gast een stuk prettiger in het restaurant. Toch kan het nog beter en vriendelijker.

Jammer dat bijvoorbeeld bij het uitserveren van de gerechten ze met bonnetje op het eten op tafel werden gezet, die er vervolgens door diegene weer met zijn handen vanaf werd gehaald. Doe dat dan voor je het op tafel zet. Drinken duurde over het algemeen ook iets langer dan gemiddels. Het drinken hoort er toch al eerder dan je eerste ronde eten te zijn.

Het decor blijft een smaakverschil. Maar ik zit er heerlijk.

Nu overweeg ik het weer nog een keer te proberen, en ik ben heel benieuwd hoe de service dan is.

Gegeten op 22 augustus 2013

Paulina1991
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier toch weer gegeten ondanks dat ik de laatste keer zeer teleur gesteld was. Het eten was dit keer al iets beter, maar nog lang niet de kwaliteit die zij voorheen neerzetten. het personeel blijft onvriendelijk, onpersoonlijk en slordig.

Wij zaten met 5 personen aan een 6 persoons tafel, de sushi werd continu op de lege plaats neergezet, in plaats van in het midden. Er word niet op of om gekeken en er werden weer eens dingen vergeten uit de keuken. Erg jammer, in het begin was het zo'n leuk restaurant maar het is heel erg achteruit gegaan.

Gegeten op 2 augustus 2013

warumbel
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Sushi is prima, veel variatie op de kaart. Je krijgt vijf rondes waarbij je telkens weer nieuwe sushi kan uitzoeken, het kiezen is een feestje. Snel gemaakt en opgediend. Vers en goed van smaak.
De bediening was vriendelijk maar chaotisch, er verschenen wel vijf verschillende jongens en meisjes aan onze tafel. Drinken moesten we twee keer bestellen voor het kwam. Sommige gekozen sushi verscheen niet, andere kregen we dubbel en soms kreeg je iets wat je niet had besteld. Maar ach, het was allemaal lekker en snel op tafel dus het mocht de pret niet drukken.
Prima sushi, goed betaalbaar en véél. Een leuke avond als je het niet te nauw neemt met de service.

Gegeten op 12 juli 2013

RianG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met mijn vriendin bij Motto sushi wezen eten. We hadden gereserveerd en kregen onze tafel toegewezen.

Het duurde echter een tijd voordat we wat te drinken konden bestellen en het ook uiteindelijk kregen. Personeel neemt glazen van tafel mee als er nog drinken in zit zonder ook maar iets te zeggen. Ze keken allemaal niet echt vrolijk wat de sfeer in het restaurant bepaalde.

De sushi is overigens wel heerlijk. Sushi van de chef was geweldig en je kunt proeven dat alles vers gemaakt wordt.

Verder vind ik het interieur van het restaurant zelf vreselijk, smaakverschil is dat misschien, maar we hebben wel heerlijk gezeten.

Als de service flink verbeterd zullen we zeker weer terugkomen. Het eten kan nog zo lekker zijn maar de service bepaald nog altijd de sfeer aan tafel.

Gegeten op 15 juni 2013

Paulina1991
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de weekenden hanteren zij twee rondes.

Ik was hier met een vriendin gaan eten in de ronde van half 6 tot 8. Echter werd ons om kwart over 7(!!) gevraagd door te eten want de volgende gasten stonden klaar. Het bestelformulier is daarna weggehaald, zonder te vragen.

Erg jammer, ik kwam er vaak en graag maar dit heb ik nu 2 keer meegemaakt hier. Voor mij een reden om naar de €2 duurdere sushi in Heerhugowaard te gaan. Daar zit je beter en de service is VEEL beter.

Gegeten op 9 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Motto Sushi in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Motto Sushi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!