a TripAdvisor company

3. 8% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 072 750 42 90

rdns

Topavond bij Motto.
We werden vriendelijk ontvangen, supervriendelijke bediening en overheerlijk eten.
Overheerlijke sushi en smakelijke warme gerechten.
Voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 6 februari 2016

mastercool10

Afgelopen vrijdag met mijn nicht gegeten bij Motto in Alkmaar. Motto heeft mij zeer verrast! Normaal ben ik niet zo een fan van dergelijke formules omdat het merendeel van de kaart uit sushi bestaat echter heeft Motto een ruim aanbod aan non-sushi gerechten. De gerechten waren lekker en ruime porties.

De service was de hele avond vriendelijk en snel, alleen de laatste ronde duurde het extreem lang voor dat het eten werd uitgeserveerd. Motto probeert een Japanse/Aziatische stijl aan te meten dit lukt zeer goed, het is er fijn dineren echter als het drukker wordt wordt de ambiance iets te schreeuwerig.

Al met al is Motto -voor een restaurant met een concept van rondes- zeker een aanrader

Gegeten op 29 januari 2016

D209

Ontvangst was onpersoonlijk, jongen en meisje overlegde wie ons naar de tafel zou begeleiden. 'Doe jij ze maar', geen oogcontact. En dat bleef de hele avond zo. Eten wordt op tafel gekwakt en er kan geen vriendelijke blik vanaf. Eten was smakeloos. Jammer! Want de locatie en inrichting is leuk.

Gegeten op 23 december 2015

Shaggy

Onlangs zijn wij hier, na een dagje shoppen in Alkmaar, beland omdat we zin hadden in sushi. Het concept is hetzelfde als die andere A.Y.C.E. ketens. De kaart was dan ook niet erg verrassend. De sushi's die wij bestelden waren ok, al twijfelde ik over de versheid van de sushi. Verademend was het wel dat er geen vis uit blik werd gebruikt. Dat is bij andere soortgelijke tenten wel eens anders. Wel werd er rijkelijk gebruik gemaakt van de rijst, die wat korrelig was. De warme gerechten waren eveneens ok. Niet spectaculair, maar ook niet slecht. De service was onpersoonlijk en plichtmatig. Wel kwamen de gerechten vrij snel door. Minpuntje vonden wij de afhaalbalie die prominent in de zaak aanwezig is. Het opnemen van de afhaalbestellingen draagt in ieder geval niet bij aan een gezellig restaurant gevoel. Tot slot het décor. Dat is altijd persoonlijk, maar ik vond het kil, in zowel de figuurlijke als de letterlijk zin des words. Het was er gewoon ijskoud. Omdat het een van de weinige sushitenten in Alkmaar is kunnen ze deze kwaliteit bieden, maar een geduchte concurrent kan hier zeker zijn slag slaan. Voor mij in ieder geval geen tweede keer meer.

Gegeten op 8 januari 2016

Sanibel

Toch maar gezellig sushi eten bij Motto, hier al eens eerder gegeten. Het eten is mwoah, wel ok. Niet slecht, niet fenomenaal. Voor de prijs best prima. Nadeel was dat er een groep hysterisch-lachende veertigers vanuit de hoek onze avond verpestten. Lachen, ok, giebelen, prima, gieren, ook goed. Maar deze dames vonden het nodig om hun lach luister bij te zetten met hysterisch gekrijs, zeer aanmatigend. Dat het restaurant niet echt heeft ingegrepen is nog aanmatigender.

Gegeten op 8 januari 2016

manon109

Vanavond gegeten bij Motto sushi, waar wij altijd prima sushi aten. Het is vaker wat kouder dus we schokken niet direct bij binnenkomst van de kou. Echter was het zo koud dat wij onze jas hebben aangetrokken. Het kwam door een kapotte verwarming, wat niet vermeld werd bij aankomst. De overige klanten zaten ook met sjaals en jassen om in het restaurant. Ik heb gevraagd of wij de laatste ronde mee naar huis mochten nemen, zodat we in een aangename temperatuur de laatste sushi konden eten. Deze sushi mochten wij voor de ' afhaalprijs' kopen, verder werd het weggewuifd en werd er niks aan gedaan. Onvriendelijke reactie van de dame van het personeel, ik heb verder niet gevraagd om korting maar om een klein beetje service. Volgende keer bij Hasekura in Heerhugowaard eten dus.

Gegeten op 4 januari 2016

NoZe71

De bediening is simpel. Jonge meisjes die hun best doen maar toch liever ergens anders zijn. Wel vriendelijk. Het eten viel een beetje tegen. Sushi valt soms uit elkaar. Te zwak. De vis smaakte niet altijd even lekker. Aan het eind van de avond was de eendenborst koud en leek wel resten met overtallig vet eromheen. Jammer. Ga er niet nog eens eten.

johan236

Prima inrichting, prijs kwaliteitsverhouding eten goed, verse producten en over het algemeen de smaak dik op orde en voldoende keus. Lekker gegeten en porties in verhouding, met als uitschieter het lams vlees. Bij deze formules wordt over het algemeen met jong personeel gewerkt, maar ook hier geen gezeur, iets meer enthousiasme mag, maar verder no nonsens en geen overdadig gekweel aan tafel! Suggestie: zet ook een drankenkaart op tafel, dat verhoogt de omzet!

Gegeten op 15 september 2015

scodie

Motto Sushi is over z'n hoogtepunt heen. Waar de bediening de voorgaande jaren snel en correct was en het eten smakelijk laten ze nu steken vallen. Bij aankomst blijkt dat onze tafel nog niet gereed is (tweede shift), de eters blijken nog maar met de derde ronde bezig te zijn en uiteindelijk worden we vlakbij de keuken geplaatst. Vervelend dat het personeel steeds tegen je stoel aanloopt waarna een excuus niet komt.

Het eten is redelijk. Vooral veel rijst en soms merk je dat het gerecht al even staat te wachten aangezien het zeewiervel taai en week is.

Uiteindelijk elke ronde tenminste een gerecht niet ontvangen en als klap op de vuurpijl drankjes op de rekening aantrefffen die niet besteld zijn. Het oplossen hiervan bleek lastig te zijn.

De aankleding van het restaurant is netjes.

Gegeten op 24 juli 2015

dave76

Een paar jaar geleden hier voor het eerst gegeten, toen het nog gewoon top was. Gisteravond was het simpelweg slecht te noemen. En het restaurant zat niet eens een kwart vol.

Wij hadden om half 8 een tafel geboekt. Prima, heb je alle tijd tot 10 uur, wanneer de keuken zou sluiten. Na eerst bij de balie een goede 5 minuten genegeerd te zijn, werden wij naar onze tafel begeleid. Onze eerste drankjes arriveerden vrij vlot, en we hadden onze kaart al snel ingevuld. Deze werd na ongeveer een kwartier pas opgemerkt door de bediening (dit was bij alledrie de rondes zo). Uiteindelijk hebben wij bijna een half uur moeten wachten voordat onze eerste ronde arriveerde. De eerste hapjes in ieder geval, het duurde nog een half uur voordat de volledige eerste ronde aanwezig was. De tweede ronde deed er nog een keer een uur over. Om 10 voor half 10, toen wij op onze derde ronde zaten te wachten(!), kregen wij te horen dat we niet nog een keer konden bestellen, omdat de keuken zou gaan sluiten. Hier kon niets meer aan gedaan worden. Dus eigenlijk hebben we maar 3 rondes kunnen doen in de 2,5 uur die we hadden. Niet dat het niet genoeg was, maar wij zaten wel een beetje verbouwereerd te kijken. Ook de volgende rondes aan drankjes duurden ruim een half uur per keer tussen bestellen en afleveren aan de tafel. De bediening leek absoluut ongeïnteresseerd in waar ze mee bezig waren, en waren vooral op hun horloges aan het kijken.

Het eten was verder redelijk, al heb ik nog nooit zoveel mayonaise en honing mosterd saus bij sushi gezien.

Voor ons geen motto sushi meer.

Gegeten op 1 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over Motto Sushi in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Motto Sushi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.