REM Eiland

REM Eiland

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 688 55 01

holexport

De hemel was gelukkig aan het einde van de middag opengebroken en het zonlicht maakte het decor van dit bijzondere, hooggelegen restaurant in de Houthavens overweldigend. We zaten lekker ruim en comfortabel de einder af te turen van Hoogovens tot Rembrandttoren. We nipte aan een uitstekende witte wijn. Het eten werd in overleg precies op het juist moment geserveerd door de attente bediening. Het zag er allemaal prachtig uit: de polenta, de zwaardvis en de special: saffraanrijst met zeevruchten. Wat het oog beloofde kwam, werd op de smaakpapillen waar gemaakt. Een heel fijne avond constateerden we toen we de lift naar beneden namen. Nog een tip: je kunt hier met je boot aanleggen. Een suggestie: de keuze aan hoofdgerechten is smal als je niet vegetarisch bent of niet van vis houdt.

Gegeten op 25 april 2015

Duckie84

We hadden hoge verwachtingen, maar het viel helaas wat tegen. Gerechtjes mooi opgemaakt, maar niet echt op smaak gebracht of juist te sterk (zuur bij de wilde zalm: voorgerecht). Prijs / kwaliteit verhouding uit balans vinden wij. Kleine porties, kwaliteit Rib Eye matig, voor de prijs die je betaald. Gerechten kwamen snel achter elkaar, alsof er haast was. Er was gezegd dat t erg druk zou worden, om 20u waren nog de helft van de tafels leeg. Uitzicht mooi, al verschilt t wel waar je neergezet wordt. Wij hoeven niet meer langs hier, jammer! We zijn niet perse kritisch, maar het viel helaas tegen.

Gegeten op 25 april 2015

Hermanovic

Wij hadden (groep van 5) o.a. geitenkaascreme (voorgerecht), Polenta of zwaardvis (hoofdgerecht) en hangop met boerenjongens of chocolademousse gegeten. Alles was lekker, maar met name de desserts sprongen er uit.

De service is inderdaad wat traag en soms laten ze een steekje vallen, maar in een kleine groep heb je daar niet zo'n last van. Het was overigens niet eens heel erg druk, dus het zou kunnen dat zowel de kwaliteit van de gerechten en service behoorlijk achteruit gaan bij topdrukte.

Er is overigens een lift, dus het restaurant is ook voor mensen die slecht ter been zijn of een beetje hoogtevrees hebben prima bereikbaar.

Gegeten op 6 april 2015

Lekker020

Een geweldige locatie voor een leuke avond uit. Flinkt de hoogte in met fantastich uitzicht. Het eten is eenvoudig. Als voorgerecht prima charcuterie gedeeld: vleeswaren met helaas beetje flauwe rillette. Mijn eend als hoofdgerecht was helaas niet goed gegaard. De bediening was ok, maar zou wat communicatiever kunnen. oor de locatie kom ik zeker nog een keer terug met andere vrienden of collega's.

Gegeten op 27 maart 2015

Sander_2000

Met een paar collega's geluncht op zondag op het REM eiland. De locatie is wat afgelegen, maar de spectaculaire setting van een restaurant op een booreiland maakt veel goed. Het is niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees, want je moet een flink aantal trappen beklimmen voor je boven bent. Het interieur van REM vind ik erg mooi en het uitzicht is echt fantatistisch. Wij hadden eerst een schotel met schelpdieren genomen. Het smaakt goed, maar de bediening snapte niet meteen dat wij wilden delen. Ook een bord erbij voor de schelpen was wel netjes geweest. Er was maar 1 persoon om iedereen te bedienen, dat was net te weinig denk ik, want af en toe moesten we nogal lang wachten. De salade die ik had smaakt op zich goed, maar was niet echt iets bijzonders. Al met al was het een positieve ervaring, maar net niet positief genoeg om mij over te halen om vaker af te reizen naar deze locatie. Misschien dat ik REM toch nog een keer een herkansing gun, want de meeste dingen waren in orde en het blijft toch een bijzonder restaurant.

Gegeten op 22 februari 2015

wowie

Prachtig plek, vast ook goed eten maar we zijn weggegaan. Want het is er koud. Volgens de ober kon de kachel niet hoger dan 18-19 graden. Ik had geen thermometer bij me maar het voelde eerder aan als 17 graden. Als zij de kachel niet hoger krijgen is dit GEEN plek om te komen in de winter (of zorg ervoor dat je dikke truien en warme schoenen aan hebt). Misschien in de zomer wel een fijn restaurant.

Gegeten op 30 januari 2015

Tessaatje

Het begon goed, met een prachtig uitzicht! Maar het werd een grote teleurstelling... Slechte service: lang wachten op eerste drankje, verkeerde fles wijn, zeer lang (1,5 uur) wachten op de gerechten, als je vroeg waar het bleef zeggen dat je het ging navragen en vervolgens niet meer terug komen, een raar verhaal over bonnetjes verwisseld in de keuken en uiteindelijk klachten niet serieus nemen.
Eten: matig voorgerecht, stoofpeer veel te hard en smakeloos. Hoofdgerecht kabeljauw wel lekker van smaak, maar geen trek meer door het lange wachten.

Gegeten op 23 januari 2015

ed5

Vandaag heerlijke avond gehad op remeiland. Was een goede ambiance en het was goed bezet.Ondanks dat er een grote groep aanwezig was werden wij op een atente manier naar een rustiger tafeltje gebracht waar we een bijzonder uitzicht hadden.
Hebben samen een fruit de mer genomen met een mooi passende glas wijn erbij.Prima keuze en een mooie presentatie.
Daarna nam mijn tafeldis een eende bout en ik zelf de daimanthaas die perfect bereidt was. Als dessert beidde een koffiemouse met een prima kop koffie asl afsluiter.

Gegeten op 21 januari 2015

martje3

Eten was ronduit slecht. Voorgerecht was ok. Hoofdgerechten waren niet goed. De eend was rauw (is nog gevaarlijk ook om te eten) en de groente waren helemaal niet gaar en hard. De vis smaakte oud en lauw. Kortom een grote teleurstelling. Bediening stond ook niet echt open om het leed te verzachten en luisterde met tegenzin naar onze mening. Locatie is prachtig. Erg jammer. Wij komen in elk geval niet terug.

Gegeten op 2 januari 2015

LoukdW

Wij hadden een groot diner feest. Door gebrek aan textiel is het een uiterst luidruchtige aangelegenheid in het restaurant en bar. Prachtig uitzicht dat wel. Maar gelegen ver weg van het centrum aan het begin van de houthaven. Niet erg comfortabel. Het restaurant is nogal basic ingericht met een soort harde keukenstoelen. Eten is maar zeer matig. Gestart met een keuze van charcuterie. Gevolgd door een prima champignon bouillon. Hoofdgerecht was eendenborst. Een niet eenvoudig gerecht voor 140 mensen. De eendenborst was voor het merendeel van de borden veel te rauw en niet mals. De goede jus hielp helaas niet om het vlees zachter te maken. Dessert was tamelijk smakeloze vanille ijs, met eveneens nogal smakeloze aardbeien en slagroom. Prima rode Toscaanse wijn.

Gegeten op 13 december 2014

Schrijf zelf een recensie over REM Eiland in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over REM Eiland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.