REM Eiland

• 6.3

• 8.5

semantics
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was heerlijk op smaak gebracht, mals, op temperatuur, perfect gebalanceerd. De bediening was behulpzaam, vriendelijk maar ook niet te aanwezig of gevat. Het decor is fantastisch, het is een prachtige plek voor een romantisch diner.

Ik kan mij niet vinden in de slechtere recensies over het restaurant hier. Misschien hebben ze verbeteringen doorgevoerd. Onze ervaring was in ieder geval perfect.

Gegeten op 21 maart 2014

MAdejong
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuk restaurant! Afgelopen zaterdag hier gegeten met z'n vieren.
De hoogte was voor 1 van onze tafelgenoten even wennen, maar eenmaal binnen ging het wel weer en werden we vriendelijk ontvangen en werd onze jas aangenomen.
We hadden een tafel niet direct aan het raam (kwamen om 20:00 uur binnen, vandaar), maar desondanks zie je eigenlijk overal wel wat.
We begonnen met een aperitief, want we hadden alle tijd en kregen daar ook huisgemaakt brood bij. Na het aperitief werd ons de kaart uitgelegd en de seizoensspecial door een vrolijke studente die oogde er zin in te hebben (altijd goed).
Alle vier hebben we een viergangendiner gegeten. Ik begon met een gerecht met Bulgur, lekker fris, vooral voor dit jaargetijde. Daarna de bisque, deze was goed heet en op smaak. Vervolgens had ik de seizoensspecial gekozen, een zeebaarsfilet. Dit was een erg royaal bod met een lekker visje en wat groente.
Tafelgenoten hebben ook goed gegeten. 1 van ons heeft een glutenallergie en daar kon gewoon rekening mee gehouden worden.
De bediening was verder vlot en attent. Had alleen af en toe het idee dat ze met teveel stonden, omdat ze regelmatig in het barretje stonden. Ondanks dat werden wij toch goed en snel geholpen.
Al met al dus een leuke avond gehad!

Gegeten op 29 maart 2014

stefan37
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kom vooral naar dit restaurant vanwege de adembenemende locatie met prachtig uitzicht over het ij. De gerechten zijn redelijk tot goed. De charcuterie en de panacotta smaakten heerlijk maar wat een slechte service. Ruim een uur op ons hoofdgerecht gewacht.

Gegeten op 20 september 2013

Vegataster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier kom je lunchen/dineren voor het prachtige uitzicht over Amsterdam, maar duidelijk niet voor het eten en dat is jammer. Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik hier ook gegeten en het eten was toen erg lekker en scherpe prijskwaliteitsverhouding. Het eten is nu helaas erg slecht, op een uitzondering na: het dessert. Het enige gerecht dat, wat mij betreft, recht had om de keuken te mogen verlaten.
Als voorgerecht gekozen voor de bulghur salade met avocado. De bulghur was goed bereid, maar helaas zat er aan de gehele salade totaal geen smaak want er was geen dressing aan toegevoegd(geen olie/citroen of limoensap etc). Verder waren er 2 piepkleine stukjes advocado aan toegevoegd, en helaas van een onrijpe avocado. Echt een slecht voorgerecht. Maar bij het hoofdgerecht kon het helaas nog slechter, dat een kok dat op tafel durfde te serveren en er ook nog eens E19,- voor durft te vragen is echt een schande. Ik had gekozen voor een groente stoofpot. Ik kreeg dit in een grote schaal met 2 enorme hompen brood geserveerd, mijn tafelgenoten moesten al lachen bij het zien van dit gerecht. De groente stoofpot was een tomaten prutje met naar mijn smaak een overheersende pepersmaak met daarin wat kikkererwten en courgette. Een super goedkoop, smakeloos gerecht. Gelukkig waren de berichten van mijn tafelgenoten, die alle voor de heilbot waren gegaan, gunstiger en hadden allen lekker gegeten. Het desert was het enige goede gerecht van de avond dat ik bij het REM eiland voorgeschoteld kreeg. Het chocolade taartje was nog vochtig, heel machtig, maar goede chocolade smaak. Erg lekker. Dit is dan ook de enige reden dat het cijfer voor het eten een 5 is geworden, dit gerecht trekt de score iets omhoog.
Wijn was best prima.
Service was wat minder, maar voldoende. Hadden het erg druk, waren hier en daar wat chaotisch en soms moesten we veel moeite doen om de aandacht van de bediening te trekken.
Locatie is uiteraard top, prachtig uitzicht. Misschien wat om in de zomer op het dakteras een lekker drankje te drinken en er een dessert bij te bestellen, maar meer ook niet.

Gegeten op 22 februari 2014

Iridian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen idee waarom de beoordelingen van dit restaurant zo laag zijn. Ik heb op deze bijzondere plek in elk geval genoten. De locatie is fantastisch met een mooi uitzicht over het oude gedeelte van het westelijk havengebied, het IJ en de lichtjes van Amsterdam. De bediening was zeer vriendelijk en had verstand van het eten. Ik eet vegetarisch en dit restaurant had ook van het vegetarische menu iets bijzonders gemaakt. De gerechten waren origineel, fris en vooral het hoofdgerecht met onder andere quinoa en pastinaak puree was verfijnd van smaak. Ook de zachte, smeuïge chocoladetaart toe was erg lekker.

bwpeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het REM eiland is een aparte lokatie voor een restaurant, maar wel een hele leuke. Door de hoogte een mooi uitzicht over Amsterdam en het IJ.
Goede en vriendelijke bediening, erg beleefd zonder heel formeel te zijn. Je wordt naar de tafel geleidt en bij weg gaan ook vriendelijk begeleidt naar de uitgang.
Heerlijk gegeten, een 4 gangen menu. Iets hoger prijsniveau maar het is het waard. Zeker iets om terug te komen.

Gegeten op 19 januari 2014

corstiaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit verhaal gaat niet over mij maar over mijn dochter. Samen met haar man en een bevriend echtpaar, die er graag heen wilden aten ze onlangs bij REM eiland. Mijn dochter was huiverig vanwege de slechte beoordelingen op Iens maar zij had gelukkig een andere ervaring. Ze waren alle vier heel tevreden over het eten en de bediening. En het uitzicht was vanzelfsprekend fantastisch.

Gegeten op 11 januari 2014

MS01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant ligt prachtig in het water en boven vanuit het restaurant heb je een fantastisch uitzicht. Zeker avonds met al die lichtjes. Gewoon top! Wat jammer is dat er binnen niets te vinden is over het ontstaan van het eiland of over haar geschiedenis. Geen enkele verwijzing.
Het heren toilet is gewoon ver onder de maat met 2 afgeplakte urinoirs en slechts 1 wc. Ook was de zeep op en heb dit gemeld. Bij 2e bezoek na 1 uur was het nog steeds niet opgelost en de wc nog viezer. Dan maar naar de dames, maar hier hadden ze het licht zover gedimt dat je op de tast naar binnen moest. Mijn vrouw wil zich graag nog even optutten tijdens een bezoekje, maar dat was nu onmogelijk. Onacceptable voor een restaurant.

Wij hebben vooraf de salade met eendeborst en als hoofdgerecht de zalm genomen met spinazie en truffelaardappels. Voorgerecht was veel salade met weinig eend. Smaak was wel goed. Het hoofdgerecht was geheel smaakeloos. Ik heb over alles maar wat zout gestrooid, zodat het nog iets van smaak had. De kinderen hadden een lende biefstuk met spruiten. Dit vlees was wel prima en met een goede vlees saus. De porties waren gewoon klein en misschien is de kaart niet zo geschikt voor kinderen (14-17 jaar) want ze moeilijk wat vinden en hadden zelfs na het dessert nog trek.
Wij hebben aan de bediening de flauwe smaak medegedeeld en hij reageerde hier korrekt op dat het hem speet en door zou geven aan de keuken. Tevens bood hij ons een kopje koffie van het huis aan (welke we niet genomen hadden omdat we het te koud hadden aan het einde van de avond, veel tocht). Helaas hebben ze bij de afrekening ook niet iets anders aangeboden als gebaar voor de teleurstelling.

Personeel is erg vriendelijk, maar ook jong en enigsins onervaren, waardoor wij lang op alles hebben moeten wachten terwijl ze wel 10x langs je tafel lopen. Er liepen er voldoende (misschien zelfs teveel), maar er was geen enkele efficiency.
Daarbij een pittige eindafrekening van €170,- voor 4 personen.

Al met al is de avond voor ons een grote teleurstelling geweest.

Van de zomer kom ik graag nog eens om op het mooie terras van het prachtige uitzicht te genieten en wie weet is dan alles wel weer onder controle en de wc's aangepast.
Want aan de accommodatie heeft het niet gelegen, die is super.

Gegeten op 3 januari 2014

Benniesloot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Achteraf begreep ik waarom het zo rustig was op een zondagavond in november. De kwaliteit en de service waren absoluut onvoldoende. De geweldige locatie kon dit niet goedmaken. Mijn vega-maaltijd was smakeloos. Dochter en zoon beten zich stuk op taai kalfsvlees en visschotel van partner had nauwelijks smaak. De presentatie van de gerechten zag er overigens wel stijvol uit en de gerechten werden netjes tegelijkertijd geserveerd. Echter, alertheid en vriendelijkheid vonden we weer teleurstellend.

Bartpeirs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Had lunch at Rem Eiland on a clear winter day.

The interior is well done, industrial robust setting, a lot of wood, steel and aluminum is used. Because of all the lights, it's very light and bright. A very comfortable place to be. In summer there is also a roof terrace. My plan is to return in summer or spring and enjoy a sunset over Amsterdam dinner. The view is spectacular!

REM Eiland serves lunch, it's Dutch lunch, so don't expect an elaborate menu. However they do have a sea fruit platter, which we sampled. It's a cold Normandy style platter with a variety sea food, some mussels, crab legs, langoustine, 2 oysters, a variety of clams. It tasted almost decent, but I won't have it again. A decent sauvignon blanc was served alongside.

Service is not great. But I will give them a chance to make up over dinner on a nice summer evening.

Gegeten op 19 december 2013

Schrijf zelf een recensie over REM Eiland in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over REM Eiland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!