Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

REM Eiland

1. Internationaal

REM Eiland

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 688 55 01

Kaatje-ja

Voor de voorstelling van Anne hier gegeten. We troffen het met het weer dus fantastisch uitzicht met nog een regenboog toe.
De bediening was adequaat en hield goed rekening met onze eindtijd.
Het eten was grotendeels echt goed. Charcuteriebord was van erg goede kwaliteit en vooral de rilletje was smullen. Tartaar van heilbot en kruiden, heerlijk.
Hoofdgerecht van zeewolffilet, inktvis en tagliatelle, echt perfect gebakken. Poussin op twee manieren was prima. De bavette was wat taai.
Het zou voor mij de omweg niet waard zijn, maar absolute aanrader in combinatie met een voorstelling.

Gegeten op 25 september 2014

Huygens

Helaas wilde REM eiland geen tafel voor 2 aan het raam reserveren, ook niet voor een verjaardagsetentje. Maar het advies om er rond 18.30 te zijn werkte: het mooiste tafeltje, in de hoek, was nog vrij. Het uitzicht over het Y s fenomenaal en met de fiets is het restaurant prima bereikbaar. Aardige, attente bediening die de aandacht goed bleef verdelen, ook toen het drukker werd. Heerlijk brood met olijfolie komt snel op tafel. Goede, smaakvolle voorgerechten: een gevarieerd charcuterie-bord (oa rilletje de canard, pate, gedroogde worst en kropsla met krab. Als hoofdgerechten namen we eendenborst (specialiteit van de dag, origineel recept, perfect bereid) en zeewolffilet met octopus en tagliatelle. Goede bijpassende, waarvan er 3 rode en 3 witte per glas te bestellen zijn. Een dessert (panna cotta) gedeeld, want de porties zijn meer dan voldoende. Een perfecte avond op een bijzondere plek, prettige bediening en een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Gegeten op 14 september 2014

Stoffels

De plek en het uitzicht is vooraf duidelijk de voornaamste reden om naar dit restaurant af te reizen ('af te reizen', zo voelt het om de barre toch door de houthaven te maken...) Dat het een kwartier lopen is naar de dichtstbijzijnde bushalte maakt het voor niet-Amsterdammers echt lastig bereikbaar.

Maar het restaurant is eigenlijk hartstikke goed! Mooie kaart, heerlijke gerechten, vriendelijke bediening (die af en toe wat scherper mag letten op lege glazen en subtiele seintjes). En dan toch weer terug naar het uitzicht; ongelofelijk! Echt een van de mooiste plekjes van Amsterdam!

Gegeten op 20 augustus 2014

hupdan

Van de week met mijn vriend mijn verjaardag daar gevierd, helaas. Mooi uitzicht, maar het eten was smakeloos en de bediening lette niet goed op (ik heb 3x om mijn drankje moeten vragen voor ik het kreeg en het krijgen van aandacht om een bestelling te doen was ook al erg lastig).
Om onduidelijke redenen werd er naast ons met veel kabaal plaats voor een groep gemaakt terwijl er elders in het restaurant genoeg lege grote tafels stonden en de luide groep dus gemakkelijk elders geplaatst had kunnen worden. Wij hebben uiteindelijk een ander plekje gevonden waar wij elkaar nog wel konden verstaan. Erg jammer allemaal.

Gegeten op 24 september 2014

HTSO

Wat een geweldige locatie en wat een prachtig uitzicht! Een heel erg leuke plek om te eten. Het meubilair is wat oncomfortabel, vandaar 'slechts' een 8 voor decor. We waren hier met een groep van 12 man maar desondanks konden we à la carte bestellen. Het eten is lekker en goed geprijsd. De redelijk uitgebreide wijnkaart bestaat uit een nogal voorspelbare selectie, en uitsluitend uit het Europesche. Wel leuk dat elke wijn van informatie wordt voorzien. Al met al een leuk restaurant.

Gegeten op 20 september 2014

GM28

Heb gisteren met mijn dochter hier geluncht. Het is een hele leuke locatie met mooi uitzicht. In een kwartiertje te fietsen vanaf het station. Dus prima bereikbaar. Helaas viel het eten erg tegen! Erg jammer. De kaart leek veel belovend. In de parelgort die mijn dochter had gekozen, dreven hier en daar wat doperwtjes en tuinboontjes. Over de smaak kan ik niks zeggen want ik heb het niet geproefd. Ik had een broodje met kruidenroomkaas,avocado, rucola en ui. Helaas was de uitvoering hiervan ook erg pover. Een flintertje avocado, een paar blaadjes (oude) sla en een snippertje ui. En dat voor 7,50! Heel erg jammer want voor hetzelfde geld maak je hier toch meer van. Onze klacht hierover werd voor kennisgeving aangenomen.Denk niet dat er wat mee gedaan wordt. Ik ga hier zeker niet meer eten.

Gegeten op 24 augustus 2014

mknl

Het uitzicht is geweldig! Het eten helaas niet. De pasta bij de zeewolf was tot snot gekookt net als de romanesco (broccoli), wat op zich al een wonderlijke combinatie was. En de smaak van die broccoli overheerste volledig, zeer jammer De kalfsmuis zwom in veel te veel saus waardoor er niets meer van de smaak van het vlees overbleef. We hebben eerlijk antwoord gegeven op de vraag of alles naar wens was, dat werd slechts ter kennisgeving aangenomen.
De bediening was vriendelijk, maar moeilijk bereikbaar. We hebben zo lang op de dessert kaart moeten wachten dat we klaar waren en de rekening maar gevraagd hebben. Zonde van mijn geld, want goedkoop is het er niet.

Gegeten op 23 augustus 2014

Coise

Bijna een week geleden gegeten op het REM-eiland. Het was een heldere avond, waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de stad en het IJ!
Wel is het erg lawaaierig, dus niet geschikt voor slechthorenden.

Bij aankomst (rond half 8) was het hartstikke druk, wat ook verteld was bij het maken van de reservering. Aanvankelijk was de bediening in geen velden of wegen te bekennen, maar later op de avond werd dit royaal goed gemaakt: attent, ze voelde de sfeer aan en niet opdringerig.

Het eten was heerlijk: vooraf een uitgebreid bord met charcuterie (iets meer brood of crackers zou mogen), en als hoofdgerecht zeewolf met veel, goed gekozen en goed bereide groenten, en een paar aardappeltjes. Een aanrader!

Kortom, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 5 augustus 2014

micheldebruijn

Uitstekende lunchkaart. Wij probeerden (prima) brood, (verse) gamba's, hamburger, gamba's, parelgort (erg bijzonder) en prima bavette (vleesgerecht), lekkere frites, en ten slotte brownie en panna cotta als nagerecht. Fijne espresso als besluit. De huiswijn (rosé en rood) is erg goed. Correcte bediening en een adembenemend decor. Gezien de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding een absolute aanbeveling waard!

Gegeten op 7 augustus 2014

linda2512

Gisteravond op het dakterras bij Rem-eiland gegeten. Wat een toplocatie! in de avondzon op een vol terras met een uniek uitzicht op het IJ. Omdat je zo hoog zit kun je enorm ver kijken. Ook vaart er af en toe een cruiseschip langs. Bediening is attent en aardig. Ook fijn dat je gewoon een fles kraanwater kunt krijgen. Nóg attenter zou zijn om een fles water gelijk met het heerlijke (zelfgebakken) brood op tafel te zetten. Ze hebben een fruits de mer waarvan je ook de onderdelen los kunt bestellen. Ik had krabpoten en vongole als voorgerecht. Vongole was heerlijk bereid met wijn en salsa verde. Tafelgenoten hadden een charcuteriebordje (2x)met rillette de canard, paté, gedroogde worst, Parmaham, cornichons en crostini, en een krabsalade met kropsla , saffraancroutons, chioggiabiet, Granny Smith schijfjes en tomaat-wodka-dressing. Allemaal even lekker en allemaal royale porties. Als hoofdgerecht 1x rogvleugel. Heerlijk knapperig gebakken met wortels en artisjok. Tafelgenoot was blij met hele forel met citrusrisotto en gamba's (veel). Beide heerlijke gerechten. En eindelijk eens een restaurant dat veel groente op het bord legt! De andere tafelgenoten hadden een bordje van de bbq die op het terras staat met mooi weer. Op het bord een spies met gamba's, vlees en pittige worstjes. Daarbij een gepofte aardappel met creme fraiche, een maiskolf en koolsalade. En als laatste Bavette van de houtskoolgrill met gepofte krielen, snijboon, spek en rode wijnjus. Mooi zacht vlees met fijn garnituur. Alles was even heerlijk. Wel jammer dat we allevier ons bordje volledig leeg hadden gegeten en daardoor geen ruimte meer hadden voor het toetje. Volgende keer vragen we iets minder want de toetjes zagen er ook goed uit. En terugkomen gaan we zeker!

Gegeten op 3 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over REM Eiland in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over REM Eiland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.