a TripAdvisor company

REM Eiland

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 688 55 01

elsterno

Tja er is al veel geschreven over het REM eiland en ik kan mensen niet echt ongelijk geven. Het is het gewoon net niet. De locatie is natuurlijk prachtig, maar echt super sfeervol vind ik het er eigenlijk nooit. De broodjes zijn ok. Niets bijzonders, maar er valt niet veel te verpesten aan een kroket of zalm. Het personeel moet je altijd bij je roepen, want ze komen niet vanzelf naar je toe. Ik ben er niet per se van.

Gegeten op 1 juli 2015

ariesafarie

Geweldige plek in Amsterdam aan het water. Maar ga er niet eten...De salade bv. is een soort waterzooi met smakeloze tomaatjes, vergeelde slabladen...alles dreef in het vocht.

Gegeten op 10 juli 2015

frank302

Gisteren voor een bijzondere gelegenheid gegeten, maar daar hebben we behoorlijk spijt van. Restaurant ligt op een van de meest bijzondere plekken in Amsterdam. Dakterras is echt uniek. Maar het eten en de bediening is zeer slecht geworden sinds de vorige keer dat we hier aten. Na bijna twee uur hadden we bovendien nog maar twee gerechten gehad. Borden stonden na een gang gewoon nog bijna 45 minuten op tafel. En het eten was ronduit beroerd voor de prijs die gevraagd wordt. Gaan we niet meer heen!

Gegeten op 3 juli 2015

martino9

Gegeten op 3 juli 2015

désiré4

Gegeten op een stuk geschienis, de reclame exploitatie maatschappij eiland, tv Noordzee, gebouwd door Verolme Rotterdam, nu gelegen in een haven van Amsterdam. Uitzicht op oa. theater Amsterdam, de stad en water. Bootjes die binnenvoeren en schitteringen op het water van de ondergaande rood gekleurde zon. Fantastisch decor!
De bediniening was alert en vriendelijk. Bij het opnemen van de drank werd ook de keuze voor kraanwater gegeven. Wij namen en flesje Quincy en kraanwater bij een plateau fruit de mer en zwaardvis. De bediening wees erop dat de zwaardvis glazig zou zijn. Wat fijn dat ze dat van te voren even meldt. Graag even een minuutje extra voor mij. Was geen enkel probleem. De citrussaus was erg lekker, mild, niet overheersend. De aardappels, meiknol en raapstelen waren ook erg lekker. Goede verhouding vis en groente. Fruit de mer is ook erg goed bevallen. Het plateautje was wat mij betreft niet noodzakelijk gezien het maar 1 bord betreft. Dan is een bord op tafel een betere hoogte om van te eten. Maar het staat natuurlijk wel leuk.
Goede verhouding prijs, kwaliteit en porties!
Wij hebben genoten op een bijzonder stukje geschiedenis!

Gegeten op 27 juni 2015

Laurens

Vanavond wezen eten en eigenlijk is de locatie het enige echte positieve wat ik over rem kan zeggen. Opzich was het eten te doen, maar alles behalve bijzonder. Tartaar was erg zout, de diamanthaas vrij smakeloos voor vlees dat van de grill komt. De saus die erbij kwam was lekker. Mijn vriendin had de polenta en die was erg droog.
De bediening was niet attent. Het begon goed, maar uiteindelijk moesten we bijna een uur wachten op het dessert, dat zonder excuus werd opgediend. Absoluut geen aanrader.

Gegeten op 24 juni 2015

Edwardwll

Het begon prima. Brood was lekker en de mosselen ook. Vervolgens duurde het anderhalf uur voor dat het voorgerecht (day uit 2 happen bestaat) verscheen. Hoofdgerecht duurde ook lang en was niet te eten. Het vlees was kurk droog en dus smaakloos. De kreeft zelfde verhaal. De bediening was traag en dat kwam oa doordat minimaal 2 van hen er voor de eerste dag stond. Helaas werd dit achteraf pas duidelijk. Vooraf melden zou beter geweest zijn

Gegeten op 20 juni 2015

ardhanari

Ik ben vaker bij de Rem geweest en tot nu toe is dat oké geweest, maar gisteren was goed te zien dat de medewerkers niet echt klant- gericht zijn. Bij binnenkomst wenste ik vriendelijk "goedendag" aan de kok, die me vervolgens aanstaarde in stilte alsof ik van een andere planeet kwam, en daarna werden we bediend door een serveerster die zero klantvriendelijkheid uitstraalde. Ik kreeg het gevoel dat wij alleen maar een last waren. Eten was oké (er valt weinig verkeerds te doen aan een fruits de mer natuurlijk) en de decor is mooi omdat de Rem een bijzondere object is, maar dat maakt geen goede restaurant wanneer de staf zo afstandelijk en onvriendelijk overkomen.

Gegeten op 3 juni 2015

Martinb78

Waarzinnig gave locatie! Voor een etentje met collegae of een aantal vrienden een aanrader. Ze hebben een leuke kaart en het eten is prima, niet bijzonder maar gewoon goed. Misschien iets aan de prijzige kant voor hetgeen je krijgt maar ja, die locatie is echt wonderschoon.

Gegeten op 3 december 2014

holexport

De hemel was gelukkig aan het einde van de middag opengebroken en het zonlicht maakte het decor van dit bijzondere, hooggelegen restaurant in de Houthavens overweldigend. We zaten lekker ruim en comfortabel de einder af te turen van Hoogovens tot Rembrandttoren. We nipte aan een uitstekende witte wijn. Het eten werd in overleg precies op het juist moment geserveerd door de attente bediening. Het zag er allemaal prachtig uit: de polenta, de zwaardvis en de special: saffraanrijst met zeevruchten. Wat het oog beloofde kwam, werd op de smaakpapillen waar gemaakt. Een heel fijne avond constateerden we toen we de lift naar beneden namen. Nog een tip: je kunt hier met je boot aanleggen. Een suggestie: de keuze aan hoofdgerechten is smal als je niet vegetarisch bent of niet van vis houdt.

Gegeten op 25 april 2015

Schrijf zelf een recensie over REM Eiland in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over REM Eiland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.