REM Eiland

REM Eiland

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 688 55 01

Sander_2000

Met een paar collega's geluncht op zondag op het REM eiland. De locatie is wat afgelegen, maar de spectaculaire setting van een restaurant op een booreiland maakt veel goed. Het is niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees, want je moet een flink aantal trappen beklimmen voor je boven bent. Het interieur van REM vind ik erg mooi en het uitzicht is echt fantatistisch. Wij hadden eerst een schotel met schelpdieren genomen. Het smaakt goed, maar de bediening snapte niet meteen dat wij wilden delen. Ook een bord erbij voor de schelpen was wel netjes geweest. Er was maar 1 persoon om iedereen te bedienen, dat was net te weinig denk ik, want af en toe moesten we nogal lang wachten. De salade die ik had smaakt op zich goed, maar was niet echt iets bijzonders. Al met al was het een positieve ervaring, maar net niet positief genoeg om mij over te halen om vaker af te reizen naar deze locatie. Misschien dat ik REM toch nog een keer een herkansing gun, want de meeste dingen waren in orde en het blijft toch een bijzonder restaurant.

Gegeten op 22 februari 2015

wowie

Prachtig plek, vast ook goed eten maar we zijn weggegaan. Want het is er koud. Volgens de ober kon de kachel niet hoger dan 18-19 graden. Ik had geen thermometer bij me maar het voelde eerder aan als 17 graden. Als zij de kachel niet hoger krijgen is dit GEEN plek om te komen in de winter (of zorg ervoor dat je dikke truien en warme schoenen aan hebt). Misschien in de zomer wel een fijn restaurant.

Gegeten op 30 januari 2015

Tessaatje

Het begon goed, met een prachtig uitzicht! Maar het werd een grote teleurstelling... Slechte service: lang wachten op eerste drankje, verkeerde fles wijn, zeer lang (1,5 uur) wachten op de gerechten, als je vroeg waar het bleef zeggen dat je het ging navragen en vervolgens niet meer terug komen, een raar verhaal over bonnetjes verwisseld in de keuken en uiteindelijk klachten niet serieus nemen.
Eten: matig voorgerecht, stoofpeer veel te hard en smakeloos. Hoofdgerecht kabeljauw wel lekker van smaak, maar geen trek meer door het lange wachten.

Gegeten op 23 januari 2015

ed5

Vandaag heerlijke avond gehad op remeiland. Was een goede ambiance en het was goed bezet.Ondanks dat er een grote groep aanwezig was werden wij op een atente manier naar een rustiger tafeltje gebracht waar we een bijzonder uitzicht hadden.
Hebben samen een fruit de mer genomen met een mooi passende glas wijn erbij.Prima keuze en een mooie presentatie.
Daarna nam mijn tafeldis een eende bout en ik zelf de daimanthaas die perfect bereidt was. Als dessert beidde een koffiemouse met een prima kop koffie asl afsluiter.

Gegeten op 21 januari 2015

martje3

Eten was ronduit slecht. Voorgerecht was ok. Hoofdgerechten waren niet goed. De eend was rauw (is nog gevaarlijk ook om te eten) en de groente waren helemaal niet gaar en hard. De vis smaakte oud en lauw. Kortom een grote teleurstelling. Bediening stond ook niet echt open om het leed te verzachten en luisterde met tegenzin naar onze mening. Locatie is prachtig. Erg jammer. Wij komen in elk geval niet terug.

Gegeten op 2 januari 2015

LoukdW

Wij hadden een groot diner feest. Door gebrek aan textiel is het een uiterst luidruchtige aangelegenheid in het restaurant en bar. Prachtig uitzicht dat wel. Maar gelegen ver weg van het centrum aan het begin van de houthaven. Niet erg comfortabel. Het restaurant is nogal basic ingericht met een soort harde keukenstoelen. Eten is maar zeer matig. Gestart met een keuze van charcuterie. Gevolgd door een prima champignon bouillon. Hoofdgerecht was eendenborst. Een niet eenvoudig gerecht voor 140 mensen. De eendenborst was voor het merendeel van de borden veel te rauw en niet mals. De goede jus hielp helaas niet om het vlees zachter te maken. Dessert was tamelijk smakeloze vanille ijs, met eveneens nogal smakeloze aardbeien en slagroom. Prima rode Toscaanse wijn.

Gegeten op 13 december 2014

rico3

Na een paar maanden weer een keer terug op het REM-eiland. Een tweede kans moet zeker kunnen. Dit keer niet met een grote groep, maar lekker intiem. En dat maakt een hoop uit.
Eten: stoofpeer met portobello en diamanthaas met pommes fondant. Daar kunnen je weinig aan fout doen, en dat klopte ook. Prima, behalve dat de stoofpeer iets te veel twijfelde tussen koud en warm. Wat heel veel uitmaakte deze keer is de plek in het restaurant (iets meer achteraf, dus veel minder last van de slechte akoestiek) en de zeer gemotiveerde bediening die het genieten van de maaltijd een stuk leuker maakte. Dat hij ondanks blessure toch aan het werk was, zonder klagen en mankeren en met een lach op zijn gezicht: petje af!

Samenvattend na twee keer hier: niet met een grote groep gaan eten en als je er bent, een rustig plekje opzoeken. Of de eigenaar moet akoestische maatregelen nemen, dat kan zeker geen kwaad.

Gegeten op 5 december 2014

Praline

De locatie was heel bijzonder. Je betrad een soort platform aan het water. Het restaurant zat helemaal bovenin. Hiervandaan had je een prachtig uitzicht over de skyline van Amsterdam. De menukaart bood originele gerechten. Vooraf de salade van heilbot en zeewier. Heerlijk op smaak. Als hoofdgerecht nam mijn disgenote de diamanthaas, die mooi rosé was, en goed smaakte. Ikzelf nam de gebakken polenta met topinamboer en chips van schorseneren. Dit gerecht smaakte ook goed, al was de chips wat te zout, en daardoor iets te overheersend. Als toetje panna cotta en chocoladebrownie met walnoot. Beide desserts smaakten lekker, maar de brownie was eigenlijk over de top, twee grote stukken, met rood fruit en ook nog een witte mousse. De panna cotta stak hier wel een beetje schril bij af... De bediening deed haar best, en was vriendelijk, maar was duidelijk niet berekend op haar taak voor deze avond. Er moesten zowel groepen als individuele bezoekers bediend worden. En daardoor werd er helaas wel eens wat vergeten, of werden borden niet tegelijkertijd uitgeserveerd, wat jammer was. Maar verder hebben we een prima avond gehad.

Gegeten op 3 december 2014

Proever37245

Op zondagavond gegeten, dan is het parkeren nog gratis. Bij daglicht is heb je fantastisch uitzicht over het Ij. In de winter is het savonds behoorlijk naargeestig. Ook het restarant oogt somber , weinig sfeervol. De opgang van de entree naar het de bovenzal is behoorlijk steil, tijdens ons bezoek struikelde ik over een paar koeldozen en een trolley met brood. De toilet groep zit beneden in een hoek verscholen , ook nogal somber.
Driegangen menu gekozen, werd keurig uitgelegd. De porties zijn niet al te groot , zijn eigenlijk voor het viergangen menu. Als voorgerechten gamba's, heilbot tartaar, portobello met peer en gerookt erundvlees reepjes.
Als hoofdgerecht eendeborst 3x, en bavette van de grill. Het vlees was mooi mals en rose gebakken zoals gevraagd. De krieltjes waren helaas niet gaar. Als desert 1x. Brownie, 2x tarte tartin met anijs ijs, 1x Totale menu gewoon lekker.
Helaas liet de bediening toch de nodige steken vallen ondanks dat het niet echt druk was. Verkeerd drankje vooraf, foute rekening (te hoog) weinig attent. Voor alles moest extra geroepen worden, wijn kwam pas bij het hoofdgerecht ipv bij voorgerecht. De totale doorlooptijd van het diner was ook te lang, 3.5 uur
Conclusie: lekker gegeten , bij daglicht misschien fantastisch uitzicht. Toch geen echte aanrader.

Gegeten op 16 november 2014

zoetebrock

als ik de recensies lees wordt ik er niet vrolijk van/maar deze avond hebben de koks en bediening voor een al jaren eenmaal per jaar bijeenkomende club van zeven a negen personen goed hun best gedaan/het viergangenmenu was zonder op de diverse onderdelen in te gaan boven verwachting/de rode paco do conde en de witte viognier pasten er goed bij/water is geen probleem/de fabrieksmatig aandoende ruimten zijn s'avonds wat somber/overdag nog maar eens proberen/tot onze verbazing kost parkeren op deze verlaten dam € 4 per uur/nogmaals de bediening was heel attent.

Gegeten op 13 november 2014

Schrijf zelf een recensie over REM Eiland in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over REM Eiland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.