Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

REM Eiland

1. Internationaal

REM Eiland

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 688 55 01

Coise

Bijna een week geleden gegeten op het REM-eiland. Het was een heldere avond, waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de stad en het IJ!
Wel is het erg lawaaierig, dus niet geschikt voor slechthorenden.

Bij aankomst (rond half 8) was het hartstikke druk, wat ook verteld was bij het maken van de reservering. Aanvankelijk was de bediening in geen velden of wegen te bekennen, maar later op de avond werd dit royaal goed gemaakt: attent, ze voelde de sfeer aan en niet opdringerig.

Het eten was heerlijk: vooraf een uitgebreid bord met charcuterie (iets meer brood of crackers zou mogen), en als hoofdgerecht zeewolf met veel, goed gekozen en goed bereide groenten, en een paar aardappeltjes. Een aanrader!

Kortom, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 5 augustus 2014

micheldebruijn

Uitstekende lunchkaart. Wij probeerden (prima) brood, (verse) gamba's, hamburger, gamba's, parelgort (erg bijzonder) en prima bavette (vleesgerecht), lekkere frites, en ten slotte brownie en panna cotta als nagerecht. Fijne espresso als besluit. De huiswijn (rosé en rood) is erg goed. Correcte bediening en een adembenemend decor. Gezien de uitstekende prijs/kwaliteitverhouding een absolute aanbeveling waard!

Gegeten op 7 augustus 2014

linda2512

Gisteravond op het dakterras bij Rem-eiland gegeten. Wat een toplocatie! in de avondzon op een vol terras met een uniek uitzicht op het IJ. Omdat je zo hoog zit kun je enorm ver kijken. Ook vaart er af en toe een cruiseschip langs. Bediening is attent en aardig. Ook fijn dat je gewoon een fles kraanwater kunt krijgen. Nóg attenter zou zijn om een fles water gelijk met het heerlijke (zelfgebakken) brood op tafel te zetten. Ze hebben een fruits de mer waarvan je ook de onderdelen los kunt bestellen. Ik had krabpoten en vongole als voorgerecht. Vongole was heerlijk bereid met wijn en salsa verde. Tafelgenoten hadden een charcuteriebordje (2x)met rillette de canard, paté, gedroogde worst, Parmaham, cornichons en crostini, en een krabsalade met kropsla , saffraancroutons, chioggiabiet, Granny Smith schijfjes en tomaat-wodka-dressing. Allemaal even lekker en allemaal royale porties. Als hoofdgerecht 1x rogvleugel. Heerlijk knapperig gebakken met wortels en artisjok. Tafelgenoot was blij met hele forel met citrusrisotto en gamba's (veel). Beide heerlijke gerechten. En eindelijk eens een restaurant dat veel groente op het bord legt! De andere tafelgenoten hadden een bordje van de bbq die op het terras staat met mooi weer. Op het bord een spies met gamba's, vlees en pittige worstjes. Daarbij een gepofte aardappel met creme fraiche, een maiskolf en koolsalade. En als laatste Bavette van de houtskoolgrill met gepofte krielen, snijboon, spek en rode wijnjus. Mooi zacht vlees met fijn garnituur. Alles was even heerlijk. Wel jammer dat we allevier ons bordje volledig leeg hadden gegeten en daardoor geen ruimte meer hadden voor het toetje. Volgende keer vragen we iets minder want de toetjes zagen er ook goed uit. En terugkomen gaan we zeker!

Gegeten op 3 augustus 2014

Andre

Met 9 personen aan de chefstafel gegeten. Verplicht allemaal hetzelfde, en is te begrijpen. Verassingsmenu van 4 gerechten. Voorgerecht runderlende licht gerookt met toppings, heerlijk. Toen coquilles met uitjes zoetzuur en zeekraal, iets te azijnerig naar onze smaak, overigens waren de st. Jacques perfect. Hoofdgerecht zeeduivel ook een succes en het nagerecht op twee planken, heerlijk, maar had een fractie meer mogen wezen;-).
Koffie en friandises. Wijn heel lekker en redelijk in prijs, de totale rekening ook.
Service super en de locatie in een woord: superervaring.
Een absolute aanrader!

Gegeten op 31 juli 2014

Martinus87

Vorige week gegeten met mijn familie. Fantastische lokatie met een uniek uitzicht! Eerst op het dakterras een apperetief gedronken om vervolgens binnen ons diner te nuttigen! Op de eerste plaats een zeer goede ober met kennis van de historie, wijnen en spijzen! Een echte gastheer! Mooi om dit weer eens tegen te komen! Het eten was prima, vooral de "assiette de charcuterie" en de kalfsmuis zijn aanraders! Goede balans op de kaart en mooie gerechten. De tijd tussen de gerechten in was wel aan de lange kant, naar de bediening was attent en secuur dus dit compenseerde het lange wachten!
Zal hier zeker nog terug komen!

hbennink

30 juli met onze kinderen gegeten op het REM eiland. Wij hebben een geweldige avond gehad en heel erg genoten van het smakelijke eten, prettige bediening en fabuleuze uitzicht. Absoluut een aanrader.
Gert Jan en Hermien Bennink

Gegeten op 30 juli 2014

Boje

Op een mooie zonnige avond gegeten op het REM-eiland. Qua locatie een dikke tien: geweldig hoe ze dit booreiland een herbestemming hebben gegeven. Vanwege het prachtige weer konden wij op het dakterras zitten en genieten van het uitzicht over het IJ en de oude Houthaven: What a view! Omdat wij naar het nieuwe theater Amsterdam gingen kozen wij voor het theatermenu (3gangen, 31euro). Ruime keuze en afwisseling in de gerechten. Vooraf oa. genoten van de ‘Assiette de charcuterie’ een aanrader bij warm weer. Vervolgens de 'Bavette' en kalfsmuis op tafel. Waarbij de eerste een 8 scoort en de 2e een 7. Het wijnadvies van de bediening sloot goed aan bij beide gerechten. Verder was de bediening prettig en strak. Enige minpunt is de snelheid van werken, waardoor wij ons dessert niet meer konden gebruiken (terwijl er bij het theatermenu wordt aangegeven dat er op de tijd wordt gelet).

Gegeten op 24 juli 2014

nicovanduren

Zeer mooie locatie. Eten middelmatig (bavette smaakte verbrand, asperges draderig en niet geschild, kalfsmuis met taaie stukken er in, toetjes waren OK). De bediening was erg traag en zeker niet attent. Meer dan 15 minuten moeten wachten om iets te drinken te bestellen (het was warm !!) nadat we dat zelf hadden gevraagd. Gedurende de hele avond liet men lege flesjes en glazen op tafel staan en pas nadat we het vroegen, werd het opgeruimd. Nadat we met het hoofdgerecht klaar waren, bleven de borden nog zeker 20 minuten staan, het personeel had absoluut geen interesse in het afruimen. Prijzen acceptabel, maar we gaan hier (ondanks het mooie uitzicht) niet nog een keer naar toe.

Gegeten op 19 juli 2014

runa

We waren op het REM eiland met een groot gezelschap, dus dat kan de zaak hebben beïnvloed. Daarom ben ik voorzichtig in mijn oordeel, maar het eten was precies wat ik op veel Nederlandse restaurants tegen heb: geknutselde, onwaarschijnlijke combinaties. Vanwege het grote gezelschap hadden we een aparte kaart met een beperkte keuze. Niets tegen, maar de vis die ik had, was droog. Met mijn voorgerecht, een salade, was niets mis, maar die klonk op papier aanzienlijk spannender dan hij in werkelijkheid was. Het toetje, hangop met stracciatella en sinaasappelsaus, sloeg eigenlijk nergens op, een soort laf zoet (de hangop met stracciatella) gecombineerd met een veel te zure saus.
Maar de locatie is prachtig, al ligt het REM-eiland zo afgelegen dat ik als vrouw niet snel in mijn eentje 's avonds op de fiets naar huis zou willen gaan.

Gegeten op 28 mei 2014

De gebroeders

Op een zonnige vrijdagavond hier gegeten. Om nostalgische redenen. Een broer was hier 30 jaar geleden eens geweest toen het nog een meetstation op zee van Rijkswaterstaat was. Daarvoor was er een TV station gevestigd (voorloper van de TROS). De interessante geschiedenis van het REM eiland komt in het huidige restaurant nergens tot uiting: Gemiste kans! Door de spartaanse inrichting was het erg rumoerig. Eén broer had vooraf kropsla salade, de andere broer bulgur met paprika. Als hoofdgerecht de zeebaarsfilet, resp. pietermanfilet. Alles smaakte goed, maar opmaak en dressing hadden iets beter gekund. Prima en snelle bediening. Onze ober was een goede gastheer en wist iets over de historie te vertellen. Het restaurant ligt wat afgelegen bij het westelijk havengebied. Betaald parkeren. Moeilijk per OV te bereiken. Op het eiland is een lift. Magnifiek uitzicht! Zeker als je een tafeltje aan het raam hebt.
P.S.: Het REM eiland is gebouwd als zendstation; het was nooit een booreiland!

Gegeten op 27 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over REM Eiland in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over REM Eiland. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.