Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Pannenkoekenrestaurant Vreeswijk in Nieuwegein - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 030 752 69 99

Oud-Hollands pannenkoek festijn

Als je op zoek bent naar een ambachtelijke, glutenvrije of lactosevrije pannenkoek, kom dan naar Pannenkoekenrestaurant Vreeswijk! Het meel is afkomstig van Korenmolen 'de Windotter', een van de grootste molens van Nederland. De lieflijke inrichting zorgt voor een gezellige huiskamersfeer. Een traditioneel pannenkoekenrestaurant met een frisse uitstraling!

Sandien

Via online reservering

Prima eten, leuke sfeer. De bediening was erg vriendelijk en vroeg bij elk gerecht (zo halverwege het eten) of het smaakte en of alles naar wens was. Wij waren hier naar aanleiding van de Albert Heijn restaurant spaaractie, kregen de standaard IENS drie gangen menu te zien, samen met de grote kaart. We konden kiezen wat we wilden, ook van de grote kaart maar dan wel tegen extra betaling. Ik had naast de IENS kaart de carpaccio als voorgerecht en De Notenkraker als pannenkoek. Wel van de kaart was het dessert, een bananensplit.

De carpaccio was aangekleed met rucola, tomaatjes, veel (heel veel) kaas en net wat weinig truffelmayonaise (ten opzichte van de grote hoeveelheid kaas). De smaak was erg goed en de carpaccio was heerlijk dun. De pannenkoek (De Notenkraker) deed zijn naam eer aan. Een pannenkoek gebakken met spek en geitenkaas, gevuld met amandelen, walnoten, rucola en een klein kannetje honing. Erg lekker! Het dessert was een simpele bananensplit, niets bijzonders.

Mijn vriend had als voorgerecht van de IENS kaart een Italiaanse tomatensoep met spek, basilicum en room. Een volle en erg lekkere soep. Als hoofdgerecht een Italiaanse pannenkoek, deze was gebakken met ui en champignons, daarop salami, mozarella en tomaat. Een echte hartige, goed vullende pannenkoek. Het dessert was ook een bananensplit, met aanzienlijk minder banaan dan mijn dessert, dus hebben we deze maar gedeeld.

Al met al een prima avond met prima eten. Voor ons tot nu toe één van de lekkerste pannenkoekenrestaurants uit de omgeving!

Gegeten op 10 oktober 2014

Wdevink

Wauw! Afgelopen woensdagmiddag een fantastische baby shower gehad in dit leuke pannenkoekenrestaurant. Het bestond uit een heerlijke high tea met het thema baby. Broodjes smaakten goed en het lekkers wat erbij zat nog beter. Niks aan te merken op de service! Ik en mijn vriendinnen kregen alle tijd en ruimte om de babyshower op onze manier te laten verlopen. Super fijn was dit. Na afloop kreeg ik zelfs een leuk rompertje van de eigenaar mee. Ik heb hier een mooie herinnering aan overgehouden. Bedankt pannenkoekenrestaurant vreeswijk!

Gegeten op 8 oktober 2014

lisa66

Leuk, gezellig pannenkoekenrestaurant! Super service en gezellig personeel. Je kan zolang je wilt blijven zitten, dat is bij andere restaurants wel eens anders!
Erg lekker gegeten! Kom hier zeker terug. Volgende bezoek is alweer ingepland!

Gegeten op 8 oktober 2014

nick46

Gister middag hier met zijn tweeën genoten van een lunch. Ten eerste een top locatie zo heerlijk bij het water, vooral als het zonnetje schijnt. Het is een mooi gebouw met een moderne frisse inrichting. Het is uitstekend belicht, niet zon donkere grot als de meeste andere pannenkoekenrestaurants.
Begonnen met een goede kop capuchino, waar we na het bestellen al snel van konden genieten. Na de koffie gekozen voor een simpele pannenkoek met echte roomboter. Hoewel smaken verschillen ben ik van mening dat hoe simpelere de pannenkoek is, je beter kunt proeven hoe lekker de pannenkoekkunsten van de kok zijn. Het was een goede keus, beste die ik ooit heb gegeten. De maat was goed (ik zat gewoon vol van één pannenkoek) en er zat een volle smaak aan. Het enige minpuntje vond ik dat de stroop de zelfde stroop en verpakking is die je ook kunt kopen bij je supermarkt. Niet dat het een slechte is maar als je het uit een pot moet lepelen of authentieke stroop zou zijn krijg je toch die extra vibe van pannenkoeken eten.
Qua service was het ook uitstekend. We zaten op het terras, lekker in het zonnetje. We hoefden niet lang te wachten op het bestellen en serveren van ons eten en drinken. De eigenaar hielp zelf mee in de bediening, en maakte ook een praatje met de gasten. Alles was schoon en opgeruimd, de toiletten waren helemaal spik en span.
kortom een perfect restaurant om lekker rustig te kunnen genieten van een lekkere bak koffie en een heerlijke pannenkoek. We komen zeker een keer terug!

Met vriendelijke groet,

Nick Rebergen

Gegeten op 4 oktober 2014

arjo4

Met mijn familie een heerlijke pannenkoek gegeten. Ruime keuze en echt heerlijk bereid in diner proporties. De entourage in het oude Vreeswijk is heel sfeervol. De zaak zelf oogt wat kil maar heeft leuke elementen. Ondanks dat het vrijwel leeg was, was de bediening traag en wat klungelig. De (vermoedelijk) gastvrouw was vrij nors en wist geen bijdrage te leveren aan de sfeer. Ook mijn IENS spaarkaarten bleken niet bruikbaar aangezien ik geen 3 gangen menu had besteld maar pannenkoeken. Dat stelde mij teleur, zeker als je met 12 gasten komt en de "2e gratis" niet blijkt te gelden. Voor het eten ga ik zeker terug en hopelijk heeft de staf dan inmiddels een hospitality training gehad.

Gegeten op 3 oktober 2014

wilnank

We werden bijzonder vriendelijk ontvangen en naar onze gereserveerde plaats gebracht. Voor de duidelijkheid werd nog even uitgelegd waar de aanbieding voor gold en konden we onze keuze gaan maken, onder genot van een drankje. De pannenkoeken waren binnen een zeer redelijke tijd klaar en daar hebben we van genoten. Aan het eind heb ik mijn complimenten gemaakt over het eten en ook over het toilet, dat er goed en schoon uit ziet.
Wil & Ank K. uit H.

Gegeten op 19 september 2014

dunja3

Gisteravond voor het eerst geweest. We zijn begonnen met een voorgerecht, carpaccio en stokbrood met kruidenboter. De carpaccio is na 1 hap terug gegaan naae de keuken, het vlees was nog bevroren. Het hoofdgerecht bestond uit 2 x een pannekoek en 1 x sate met friet. sate waren 2 hele kleine spiesjes en de patat was nog rauw. de serveerstee was gastvrouw in opleiding en heeft wel 1000x haar excuses aangeboden, de eigenaar wist van onze klachten maar vond het niet de moeite om zelf deze klachten aftehandelen, want hij was druk. wij komen hier niet meer terug, puur vanwege de service. als hij zelf de moeite had genomen om er iets aan te doen ipv een leerling te sturen, zouden we het best een 2 de kans willen geven, maar nu niet meer.

Gegeten op 13 september 2014

IWLS

Via online reservering

Het pannenkoeken restaurant bevindt zich in een prachtig oud stukje Nieuwegein. Er is een goede verlichting aanwezig wat een "open sfeer" creëert (kunnen andere restaurants nog een voorbeeld aan nemen wat betreft ""verlichting"). Modern ingericht en achterin een speelhoek voor kinderen. Open keuken is vaak een teken van hygiëne en durf. Een jong team van personeel aanwezig. Meer dan voldoende keuze met perfecte smaak. We komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 7 september 2014

edwin93

Via online reservering

met zijn zessen zijn we hier wezen eten en het was fantastisch.
bij binnenkomst hartelijk begroet door het personeel en vlug geholpen.
de sfeer was gezellig, personeel is niet opdringerig en het beste van alles... het eten was lekker.
goed belegde pannenkoeken en heerlijk ijs toe.

volgende keer eten we weer hier

Gegeten op 26 augustus 2014

patrick91

gezellige zaak. spontane en gezellige bediening. En de pannenkoeken zijn super! Ook de sate is een aanrader als je niet perse een pannenkoek wilt! Hier gaan we zeker terug komen!

Gegeten op 7 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Pannenkoekenrestaurant Vreeswijk in Nieuwegein

Schrijf hieronder je recensie over Pannenkoekenrestaurant Vreeswijk. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.