a TripAdvisor company

3. Topper 2015
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0162 450 806

Een culinair rustpunt

Zout&Citroen is niet voor niets bekroond met een Bib Gourmand door Michelin. Het keukenteam staat onder leiding van de jonge chef Bram Helleman. Zijn kookstijl kenmerkt zich door het aanspreken van alle zintuigen. Het hele plaatje moet kloppen. Een ervaring die je niet snel zult vergeten!

michael163

Heel verrassende smaak combinaties: een dessert van tomaat, avocado & witte chocolade, steak tartaar met tandoori kruiden, heerlijk lamsvlees met een jus om het bord mee af te likken en dan die mondvermaakjes die maar bleven komen. Originele wijnkeuzes om de gerechten te begeleiden: top, top, top. Het omrijden waard.

Gegeten op 24 mei 2015

ik1966

IENS diner genoten. Alles heerlijk! Leuke en heerlijke amuses. Combi asperge en witte chocolade gedurfd, Zwezerik heerlijk, Service scoorde iets minder... Gehaaste bediening. Medewerker die midden in het restaurant borden afdroogt is een vreemd gezicht, De rode wijn bij het 48 uurs gegaarde lamsnek was overweldigend lekker! We komen terug.

Gegeten op 10 mei 2015

mike1973

Op onze route naar Antwerpen vanwege de file een tussenstop gemaakt bij dit restaurant. Gevonden via iens!
Samen met mijn vrouw gegeten. We kunnen kort maar krachtig zijn met onze beoordeling: erg goed!

Goede vlotte bediening, mooie afwisseling van gerechten en amuse, prima prijs - kwaliteitsverhouding!

We gaan zeker nog eens terug en het bijzondere is dat inderdaad de smaak zout en citroen is blijven hangen na het dineren.

WouterdeV

Met de Iens dinnerdagen hier wezen eten. Het was niet druk maar door de indeling van het restaurant hier geen last van gehad. 3-gangen menu uitgebreid met een tussengerecht, 2x vis 2x vlees. Alle gerechten schitterend opgemaakt en prima porties. Ook de amuses waren erg leuk. Bediening correct en vriendelijk. Dit restaurant is zeker het bezoeken waard, zelfs met een flinke omweg..

Gegeten op 4 mei 2015

joey96

Vandaag geluncht bij Zout en Citroen. We hadden een 3-gangen menu genomen, en deze was lekker, met veel verschillende smaken en interessante combinaties. Ook kregen we er een aantal amuses erbij, en dat waren een paar aangename verrassingen. Vooral de amuse met oester was erg lekker. De service is in orde en het restaurant heeft een mooie interieur en omgeving.

Gegeten op 20 april 2015

Pvm66

Heerlijk van een lunch genoten. Perfecte prijs/kwaliteit hier voor €36 een zeer mooi menu gekregen met de nodige amuses. Het wow moment van de middag was de amuse van ceasar salade, zonder alle andere gerechten te kort te doen.
Dit is de top van Oosterhout

Gegeten op 9 maart 2015

diana91

We hebben fantastisch gegeten bij Zout en Citroen. Verrassende gerechten en mooi opgemaakte borden en schaaltjes. De bediening was goed en attent terwijl het restaurant toch helemaal vol zat. 1 groot feest en avond vullend. Zoveel verschillende smaken en leuk om naar te kijken. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 7 maart 2015

Marjabdw

Ons bezoek aan Zout & Citroen was zeer bijzonder. Personeel zeer vriendelijk, bij elk gerecht een goede uitleg. Het menu was verrassend, de gerechten voortreffelijk, een smaak sensatie die ik nog nooit op deze wijze heb mogen ervaren. Complimenten aan de kok. Wij gaan zeker terug om de smaak sensatie nogmaals te beleven.

Gegeten op 7 maart 2015

Habets

Mijn vijftigste verjaardag is een onvergetelijke geworden.
Het eten was voortreffelijk en de smaaksensatie subliem
Veertien tevreden gasten hebben Zout en Citroen verlaten.
Bedankt voor de fijne bediening en het gastvrouwschap.

Gegeten op 23 februari 2015

danielalfrink

Eenvoudig gereserveerd via Couverts.nl werden wij om half acht netjes ontvangen en naar een tafel van 2 begeleid. Het restaurant zat vol op deze zaterdag. We kregen het huis aperitief niet aangeboden, maar bij navraag kon alsnog de vlierbloesemsiroop aan de cava worden toegevoegd. Wij gingen voor de 5 gangen van de menu-de-chef-kaart: langoustine, steak tartare, coquille, hert, truffel. Met wijnarrangement. Vooraf kwamen er 3 zeer verrassende amuses. Het voorgerecht had zeer veel verschillende smaken, naar ons idee wilde de chef zich net iets teveel bewijzen met een schuimpje, poeder, sausje, etc. De witte wijn paste prima. De tartare was heerlijk fris, vergezeld met knapperige groente. Heerlijk gerecht, waar de krokante zwezerik eigenlijk wat verloren uitkwam. De tweede witte wijn was lekker, maar voegde niet iets extra's toe bij dit gerecht. Het 3e gerecht, de coquille (warm) was heerlijk in combinatie met de smaak van mango. Ook hier leek de chef zich naar ons idee teveel te willen bewijzen met vele extra's op het bord. Misschien is wat meer eenvoud met dan 2 coquilles beter. Een mooie volle witte wijn begeleide dit gerecht. Nu dan het hoofdgerecht en toch wel eindelijk ook een rode wijn. Met name de cranberry's en chocolade gaven de impact bij dit gerecht. Om het heerlijke, malse hertje niet weg te laten vallen adviseren wij zuinig te zijn met de bijsmaken. De fijne smaak van het vlees gaat anders verloren. Een verrassend nagerecht met witte port sloot de avond af. De 4e amuse voor het hoofdgerecht en de 5e voor het nagerecht maakten zeker indruk. De bediening was vlot, mag hun uitleg wat rustiger en natuurlijker brengen en minder tafels in de ruimte zou de uitstraling sjieker maken. De geparkeerde auto's voor de deur doen geen recht aan het pand en de krappe, slechts 2, toiletten zijn niet handig. Onze tip is iets minder 'stunten' in de gerechten en meer focus op het hoofdingrediënt.

Gegeten op 21 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Zout en Citroen in Oosterhout

Schrijf hieronder je recensie over Zout en Citroen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.