Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Zout en Citroen

3. Topper 2014
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0162 450 806

ingetelkamp

Onlangs hebben wij in gezelschap van vrienden hier een supergezellige avond doorgebracht. Het eten was heerlijk; we hadden gekozen voor een viergangenmenu waarbij extra amuses werden geserveerd. Alle gerechten waren verfijnd van smaak en zagen eruit als een plaatje. De bediening die vroeger soms wat stijfjes kon zijn, was vriendelijk en informeel. Mooi gedekte tafels met linnen. Entourage gezellig; het gedeelte bij de entree is vernieuwd wat erg smaakvol is gedaan. Kortom: we komen terug!

Gegeten op 23 augustus 2014

MarcvZ

November vorig jaar bij Zout en citroen gegeten, toch maar een recensie. Geen opmerkingen over eten en decor, conform verwachting, iets aan de prijs. Ik schrijf deze recensie vooral over de bediening. Zeer onpersoonlijk, de toelichting over hetgeen geserveerd werd, werd bijzonder ongeïnteresseerd opgedreund. Met veel pijn en moeite kregen we advies over de bijbehorende wijnen. Wij kozen Zout en Citroen ivm mijn 50ste verjaardag, mijn vrouw was een paar dagen later jarig. Dit gaven we ook aan bij de bediening, maar die gaf geen sjoege.

Het was niet druk die avond, toch maakten de dames een gestresste indruk, het leek of ze er eigenlijk helemaal geen zin in hadden. Jammer.

Gegeten op 30 januari 2014

Drenth

Het was feestelijk eten door de amuses en tussengerechtjes, die allemaal verrassend waren, al vinden we mierikswortelpoeder weinig smaak hebben (de paddenstoelenragout zoveel te meer, dus geen punt.) Het 'officiele' eten was ook heerlijk. We hadden i.p.v. het menuhoofdgerecht gekozen voor de eendenlever en de zwezerik. Dat was misschien de reden dat de hoeveelheden een beetje uit balans waren: enorm veel lever namelijk (werkelijk heel lekker in combi met het garnituur). Daar stak de hoeveelheid kaas dan een beetje magertjes bij af. Het voordeel is dan wel dat je niet tonnetje rond, maar wel geheel voldaan het pand verlaat.
We speculeerden onderling al wanneer de eerste Michelin-ster binnen zou komen.

Gegeten op 29 april 2014

12AG

Vanavond een heerlijk diner hier gehad (menu restaurantweek). Op een maandagavond al een bijna volle zaak, goed teken. Menu was prima verzorgd. Veel verschillende bereidingen (o.a. verrassende amuses). Goede huiswijnen, smakelijke gerechten. Bediening jong maar vriendelijk. Prijs/kwaliteit in orde. Voor herhaling vatbaar.

Angelique1975

Heerlijk gegeten! Voorafgaand was er een besloten bijeenkomst in het restaurant, maar in afwachting van het opruimen hiervan kon ik al wachten op mijn tafelgenoot. Er was, ondanks dat ik uit het zicht zat, voldoende aandacht.
Eenmaal compleet werd in een mooi tempo een aantal amuses geserveerd, waarna we genoten hebben van een aantal gangen van het chefs menu. Stuk voor stuk oogstrelend, tongstrelend en met leuke verrassingen. De bijpassende wijnen werden door de chef zelf aan tafel gepresenteerd en er werd bij het hoofdgerecht een tweede wijn geserveerd om mee te beoordelen wat meest passend was.
Kortom, een heerlijk verzorgde avond met geweldig eten in een sfeervolle, warme ambiance.

Gegeten op 23 januari 2014

pepper99

Met vier personen het drie-gangen menu genomen. Met de amuses daaraan voorafgaand heb je toch een uitgebreid arrangement. Voor de amuses alleen zou je terugkomen: bijzondere smaken en kunstig opgemaakt. Ook de andere gerechten waren zeer smakelijk en mooi verzorgd. Toch blijft achteraf een beetje het gevoel hangen van: te veel smaken en te druk binnen één gerecht. Focus op het hoofdbestanddeel van het gerecht en voeg 2 of 3 smaakaccenten toe, maar geen vijf of zes. Decor is stemmig, maar niet erg "warm". Bediening is prima, de doorloop was perfect. Niet te lang wachten, maar ook niet te snel op elkaar.
Een klein chocolaatje of iets dergelijks bij de koffie had het helemaal afgemaakt. En waarom geen gewoon kraanwater in een karaf in plaats van altijd die opgesmukte flessen. Veel te veel transportkosten, opslag e.d. en de smaak is hetzelfde. En dat hoeft niet gratis, 1 euro is een redelijk prijs, en meer in verhouding dan de belachelijke 4 tot 6 euro die je soms betaald.

Gegeten op 31 januari 2014

heoudsho

Gegeten op 12 december 2013

barefootmonkey

Gegeten op 17 november 2013

Midagter

Vandaag heerlijk geluncht in een prachtig, voormalig koetshuis in het park van Oosterhout. Weer een jong horeca-stel dat de crisis dapper het hoofd biedt! Je hoopt altijd verrast te worden en dat is ze gelukt. De palingtempura, diamanthaas in zoutkorst en vooral (het lijkt zo simpel) het brood van Menno zijn aanraders. Hier kom ik zeker nog eens terug.

Gegeten op 16 september 2013

ad_wijgerde

Gegeten op 23 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Zout en Citroen in Oosterhout

Schrijf hieronder je recensie over Zout en Citroen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.