a TripAdvisor company

foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 1 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 2 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 3 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 4 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 5 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 6 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 7 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 8 foto's van Zout en Citroen in Oosterhout - 9

Zout en Citroen

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0162 450 806
  2. www.zoutencitroen.nl

Culinair rustpunt

Zout&Citroen is niet voor niets bekroond met een Bib Gourmand door Michelin. Het keukenteam staat onder leiding van de jonge chef Bram Helleman. Zijn kookstijl kenmerkt zich door het aanspreken van alle zintuigen. Het hele plaatje moet kloppen. Een ervaring die je niet snel zult vergeten!

FijneProever020

Oef, dit is smullen!

Na er lucht van te hebben gekregen dat Z&C wel eens een ster kon gaan krijgen, zijn we gaan kijken (en blijven eten).

Woorden schieten tekort, de combi van Franse x Aziatische keuken is gedurft maar brengt een geweldige uitkomst. Overal smaken!

Tot de volgende keer, met een ster?!

Gegeten op 11 december 2015

iensm

2 menu varianten:
Een 9-gangen menu, dat je geheel of gedeeltelijk (vanaf 4 gangen) kunt nemen.
En het 3-gangen Zout & Citroen Menu.
Het 9-gangen menu bevatte t/m 5 gangen slechts 1 vleesgerecht, reden om voor het 3 gangen Zout & Citroen menu te kiezen. Hiervan geen spijt gehad. Het menu, omlijst met diverse amuses was heerlijk. Het kaasplankje was een aangename verrassing (geen "standaard" kaasjes), ook het zoete dessert van mijn tafelgenoten was lekker.
Eén heel klein minpuntje betreft het feit dat het in de loop van de avond erg warm werd.
Een absolute aanrader

Gegeten op 31 oktober 2015

Kristel-Janssen

Op 12 oktober heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant: Zout & Citroen.
We kozen allebei voor het Zout & Citroen menu en gingen voor de visvariant.
Voorgerecht:
Paling in ‘t Groen
Hoofdgerecht:
snoekbaars – XO saus – krab - snijbiet
Dessert:
Mango – yoghurt – lavas – cashew
of
Poire Belle Helene
Mijn partner koos de mango en ik de poire belle helene.
Ook heerlijk verwend met een aantal amuses.
Ik heb nog als extra de oester gegeten, deze was erg lekker.
De wijn die ik bij de gerechten gedronken heb, was een heerlijke, frisse sauvignon blanc uit Frankrijk.
Na het dessert hebben we afgesloten met koffie met daarbij huisgemaakte friandises, ook deze waren bijzonder lekker van smaak.
We hebben ons weer culinair laten verwennen. De bediening is zoals altijd ook weer erg vriendelijk en attent.
En laten we duimen voor Bram dat hij de welverdiende prijs wint voor Belofte van het jaar namens Gault Millau

Gegeten op 12 oktober 2015

Pasdedeux

Volkomen uitgebalanceerd met gewaagde combinaties in een voortreffelijke stijl.
Persoonlijk zou ik alleen de makreel door tonijn hebben vervangen voor de absolute verfijning. Alsdan zou ik voor het eten een tien hebben gegeven.

Gegeten op 1 oktober 2015

pepper99

Gastvrije ontvangst, voldoende aandacht personeel tijdens het eten. Voor ons niet de eerste keer, maar even verassend als voorgaande keren: zeer smaakvol, mooi opgemaakt, royaal met amuses.
Beschaafde muziek, of verder op de avond helemaal geen: ook goed. Sfeer moet je ook zelf maken. Stoffen tafellinnen/servetten, echte kaarsjes, geen LED-lampjes. Helemaal af.

Gegeten op 25 september 2015

starzmagic

Wij zochten een locatie om de verjaardag van mijn partner te vieren. We wilden graag culinair verrast worden. Tijdens de restaurantweek aanbieding viel ons oog op Zout & Citroen in Oosterhout. De website beloofde veel verrassende momenten.
Ze hebben dit helemaal waargemaakt. We gingen voor een driegangen menu, maar samen met de amuses en bijgerechten hadden we het idee dat we een 9 gangen menu gegeten hadden. Alles was uiterst verzorgd en van zeer goede kwaliteit.
De borden waren zeer stijlvol opgemaakt en de smaak was altijd een verrassend en heerlijk tegelijk.
Wij hebben enorm genoten van een zeer geslaagde en stijlvol culinaire avond. We kijken al uit naar ons volgende bezoek.
Eric

Gegeten op 31 augustus 2015

anjaad

We hebben weer geweldig lekker gegeten bij Zout en Citroen in Oosterhout.
De borden waren mooi opgemaakt en verrassende smaken kwamen voorbij.
We kregen veel amuses en met het wijn arrangement erbij was het weer top smullen en genieten.
Een aanrader vonden wij het tussengerecht van gebakken schol met een schuim van krab. Zag er leuk uit en smaakte ook nog eens voortreffelijk.
Ook de desserts waren helemaal geweldig paarse chocolade met een heerlijke vulling.

Gegeten op 30 augustus 2015

Hans-Marion

Na lange tijd weer eens gegeten in Zout en Citroen. Blijft grote klasse. Perfecte ambiance, prima ontvangst, prima bediening (gastvrij en daar waar het kan niet te formeel) en perfect eten. Driegangenmenu aangekleed met vele amuses. Prijs-kwaliteit perfect in balans: het is het geld dubbel en dik waard. Gaan sneller terug dan we nu weggebleven zijn. Een aanrader.

Gegeten op 31 augustus 2015

Dion_W

Gezien het mooie weer hebben wij in de achtertuin van dit restaurant gegeten. De tuin zelf was wellicht ietwat rommelig en had iets beter onderhouden mogen zijn. Desalniettemin liep het water mij al in de mond bij het zien van de menukaart. Wij kozen allen voor het menu van 39,50 euro. Ikzelf koos uit de verschillende opties de steak tartare als voorgerecht (heerlijk, top kwaliteit!), het holstein rund als hoofdgerecht (ook erg lekker, al kon het niet tippen aan het voorgerecht) en de bataat als dessert (erg verrassend, heel bijzonder van smaak, top!). Alvorens wij het voorgerecht geserveerd kregen en tussen alle gerechten door, werden wij verrast met diverse amuses (die overigens heerlijk waren). De presentatie op het bord was fantastisch en de smaak des te meer. De jonge dames van de bediening legden steeds alles haarfijn uit en dat was nodig, want bij vrijwel alle gerechten (en vooral bij de amuses) was niet te zien waar het gerecht uit bestond (zo is de caesar salad in Zout en citroen samengepakt in een groen bolletje gelei, maar als er in gebeten wordt, komen alle smaken die in een dergelijke salade horen vrij. Erg knap en heel erg lekker!). Al met al heb ik hier een fantastische avond gehad en was het eten de wellicht iets duurdere prijs zeker waard!

Gegeten op 16 juli 2015

kim133

Gisteren voor de eerste keer gegeten bij zout en citroen. Aangenaam verrast! Eten mooi opgemaakt, bijzondere samenstellingen (vis met ijs) en grote porties (na 5 gangen zaten we vol!!!) aardige bediening en komen zeker eens terug.
Wel een tip; ze bleven continue wijn en fris in zelfde glazen schenken, wij moesten vragen om verse glazen terwijl de vette plekken en lipstick er op zaten. Voor €6,- per glas kan dit wel verschoond worden toch?
Het kaasplankje is het minste van de avond; goede uitleg, maar aan alle kazen wordt met blote handen gezeten en opgepakt en van hand tot hand. Dit was onsmakelijk. De kaasjes liggen op een bord en later komt er los twee sneetjes brood bij. Na vragen om meer was antwoord "denk niet dat we nog hebben" (hierna nog 1 los schamel sneetje kunnen krijgen)
Dit vonden wij allemaal erg vreemd. Wie weet kunnen ze hier wat aan doen maar wij komen zeker terug

Gegeten op 20 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Zout en Citroen in Oosterhout

Schrijf hieronder je recensie over Zout en Citroen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.