Zout en Citroen

3. Topper 2015
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0162 450 806

Pvm66

Heerlijk van een lunch genoten. Perfecte prijs/kwaliteit hier voor €36 een zeer mooi menu gekregen met de nodige amuses. Het wow moment van de middag was de amuse van ceasar salade, zonder alle andere gerechten te kort te doen.
Dit is de top van Oosterhout

Gegeten op 9 maart 2015

diana91

We hebben fantastisch gegeten bij Zout en Citroen. Verrassende gerechten en mooi opgemaakte borden en schaaltjes. De bediening was goed en attent terwijl het restaurant toch helemaal vol zat. 1 groot feest en avond vullend. Zoveel verschillende smaken en leuk om naar te kijken. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 7 maart 2015

Marjabdw

Ons bezoek aan Zout & Citroen was zeer bijzonder. Personeel zeer vriendelijk, bij elk gerecht een goede uitleg. Het menu was verrassend, de gerechten voortreffelijk, een smaak sensatie die ik nog nooit op deze wijze heb mogen ervaren. Complimenten aan de kok. Wij gaan zeker terug om de smaak sensatie nogmaals te beleven.

Gegeten op 7 maart 2015

Habets

Mijn vijftigste verjaardag is een onvergetelijke geworden.
Het eten was voortreffelijk en de smaaksensatie subliem
Veertien tevreden gasten hebben Zout en Citroen verlaten.
Bedankt voor de fijne bediening en het gastvrouwschap.

Gegeten op 23 februari 2015

danielalfrink

Eenvoudig gereserveerd via Couverts.nl werden wij om half acht netjes ontvangen en naar een tafel van 2 begeleid. Het restaurant zat vol op deze zaterdag. We kregen het huis aperitief niet aangeboden, maar bij navraag kon alsnog de vlierbloesemsiroop aan de cava worden toegevoegd. Wij gingen voor de 5 gangen van de menu-de-chef-kaart: langoustine, steak tartare, coquille, hert, truffel. Met wijnarrangement. Vooraf kwamen er 3 zeer verrassende amuses. Het voorgerecht had zeer veel verschillende smaken, naar ons idee wilde de chef zich net iets teveel bewijzen met een schuimpje, poeder, sausje, etc. De witte wijn paste prima. De tartare was heerlijk fris, vergezeld met knapperige groente. Heerlijk gerecht, waar de krokante zwezerik eigenlijk wat verloren uitkwam. De tweede witte wijn was lekker, maar voegde niet iets extra's toe bij dit gerecht. Het 3e gerecht, de coquille (warm) was heerlijk in combinatie met de smaak van mango. Ook hier leek de chef zich naar ons idee teveel te willen bewijzen met vele extra's op het bord. Misschien is wat meer eenvoud met dan 2 coquilles beter. Een mooie volle witte wijn begeleide dit gerecht. Nu dan het hoofdgerecht en toch wel eindelijk ook een rode wijn. Met name de cranberry's en chocolade gaven de impact bij dit gerecht. Om het heerlijke, malse hertje niet weg te laten vallen adviseren wij zuinig te zijn met de bijsmaken. De fijne smaak van het vlees gaat anders verloren. Een verrassend nagerecht met witte port sloot de avond af. De 4e amuse voor het hoofdgerecht en de 5e voor het nagerecht maakten zeker indruk. De bediening was vlot, mag hun uitleg wat rustiger en natuurlijker brengen en minder tafels in de ruimte zou de uitstraling sjieker maken. De geparkeerde auto's voor de deur doen geen recht aan het pand en de krappe, slechts 2, toiletten zijn niet handig. Onze tip is iets minder 'stunten' in de gerechten en meer focus op het hoofdingrediënt.

Gegeten op 21 februari 2015

arnolduijlenhoet

Het restaurant is gevestigd in een mooi oud koetshuis, gelegen in een parkachtige omgeving. De keuken is zeer verfijnd en puur. Het 3-gangen Bib Gourmand diner, dat wij bestelden , is een aanrader. Voor 37,50 euro's drie mooie gerechten omzoomd door een verscheidenheid aan originele amuses en een spoom. De rioja crianza van 37,50 euro's, die wij kozen, was uitstekend en paste door zijn fruitigheid zowel bij vlees als vis. De bediening is zeer persoonlijk en vriendelijk. De jongeman, die ons bediende, gaf met grote kennis van zaken uitleg over de gerechten.

Gegeten op 10 januari 2015

whatever112

Restaurant zout en citroen bezocht in september 2014. We hadden gekozen voor het zout en citroen menu, dit menu was een menu dat een mooie afwisseling van hedendaags-fris en klassiek was.
De service was goed maar was gedurende de gehele avond gehaast, er werd minimaal tijd besteed aan alle tafels. Het leek constant alsof de bediening rende naar de keuken of de volgende tafel. Door de haast werd er weinig tijd genomen om drank op te nemen. Uitleg van de bediening was zeer deskundig en ook attent bij vragen.
De toilet voorzieningen alhoewel luxe zijn was minimaal voor een dergelijk restaurant, met één toilet voor heren en één voor dames.

Gegeten op 28 september 2014

Jeante

Zout en Citroen zit in een mooi pand vlakbij het centrum van Oosterhout. Wij hadden een ronde tafel in de serre. Ik zou een van de rechthoekige tafels adviseren, omdat de praatafstand erg groot was aan de ronde tafel. De verlichting zou iets sfeervoller kunnen. Op het eten daarentegen is absoluut niets aan te merken, in tegendeel ........ Wat een verrassende smaakcombinaties! Wij kozen voor het 3-gangen Zout en Citroen menu. Tot onze verrassing werd dit aangevuld met een aantal amuses, waardoor het een komen en gaan was van heerlijke smaaksensaties. Zout en citroen zijn de ingrediënten die terugkomen en zo ongeveer alle gerechten. Ja, waar te beginnen..... de begin amuse van een kwarteleitje met wat spinazie en citroenschuim (heerlijk), de bospaddestoel met truffel en citroen (amuse), de varkenshiel (zo zacht), het kalfsvlees van het voorgerecht en ga zo maar door.... Te veel om op te noemen en allemaal even lekker!! Gelukkig mocht ik ook nog een hapje meeproeven van de gerechten van mijn tafelgenoten en kan ik oprecht zeggen dat het allemaal verrukkelijk was. Dit restaurant is een echter aanrader voor de smaakpapillen!
Ik kom hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 11 oktober 2014

TJG23

Wauw. Zelden zo lekker gegeten als bij Zout en Citroen. Het eten is een ware smaakbeleving en de combinaties zijn ontzettend verrassend.

Gegeten op 10 juli 2014

Kristel-Janssen

Gegeten op 12 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Zout en Citroen in Oosterhout

Schrijf hieronder je recensie over Zout en Citroen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.