Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Zout en Citroen

3. Topper 2014
  4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0162 450 806

Jeante

Zout en Citroen zit in een mooi pand vlakbij het centrum van Oosterhout. Wij hadden een ronde tafel in de serre. Ik zou een van de rechthoekige tafels adviseren, omdat de praatafstand erg groot was aan de ronde tafel. De verlichting zou iets sfeervoller kunnen. Op het eten daarentegen is absoluut niets aan te merken, in tegendeel ........ Wat een verrassende smaakcombinaties! Wij kozen voor het 3-gangen Zout en Citroen menu. Tot onze verrassing werd dit aangevuld met een aantal amuses, waardoor het een komen en gaan was van heerlijke smaaksensaties. Zout en citroen zijn de ingrediënten die terugkomen en zo ongeveer alle gerechten. Ja, waar te beginnen..... de begin amuse van een kwarteleitje met wat spinazie en citroenschuim (heerlijk), de bospaddestoel met truffel en citroen (amuse), de varkenshiel (zo zacht), het kalfsvlees van het voorgerecht en ga zo maar door.... Te veel om op te noemen en allemaal even lekker!! Gelukkig mocht ik ook nog een hapje meeproeven van de gerechten van mijn tafelgenoten en kan ik oprecht zeggen dat het allemaal verrukkelijk was. Dit restaurant is een echter aanrader voor de smaakpapillen!
Ik kom hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 11 oktober 2014

TJG23

Wauw. Zelden zo lekker gegeten als bij Zout en Citroen. Het eten is een ware smaakbeleving en de combinaties zijn ontzettend verrassend.

Gegeten op 10 juli 2014

Kristel-Janssen

Gegeten op 12 oktober 2014

gwen74

Heerlijk gegeten , echt verwend met amuses, aperitief en het 3 gangen zout citroen menu. Nette bediening, dachten echt met ons mee over invulling van de avond

Gegeten op 3 oktober 2014

mame

Gegeten op 3 oktober 2014

arnolduijlenhoet

Wij lunchten met 4 personen op het terras aan de rand van het stadspark. De kwaliteit van het 3-gangenkeuzemenu van de chef was zeer goed. De bediening door de eigenaresse was persoonlijk en zeer attent. Een goede wijnkaart. Het interieur van het restaurant is warm. De prijs was een plezierige verrassing. Kraanwater werd zonder problemen voldoende geserveerd

Gegeten op 4 september 2014

Edwin & Sylvia

Hier zondag 31 augustus gegeten tijdens diner week. Ze zaten helemaal vol maar toen we langs kwamen regelde ze gelijk een tafel voor ons!!! Poeh niet voor niks 85 kilometer gereden, SUPER. We kregen voor elk gerecht lekkere amuse's wat smaakvol en leuk overkwam. Zelden zo'n lekkere oester gegeten met koffie, TOP. Voor de rest zagen de gerechten er als plaatjes uit en smaakte het naar meer. Kortom wij hebben een fijne culinaire avond beleeft met lekkere gerechten en goed gastvrouwschap. Complimenten voor de jonge eigenaren.

Gegeten op 31 augustus 2014

ingetelkamp

Onlangs hebben wij in gezelschap van vrienden hier een supergezellige avond doorgebracht. Het eten was heerlijk; we hadden gekozen voor een viergangenmenu waarbij extra amuses werden geserveerd. Alle gerechten waren verfijnd van smaak en zagen eruit als een plaatje. De bediening die vroeger soms wat stijfjes kon zijn, was vriendelijk en informeel. Mooi gedekte tafels met linnen. Entourage gezellig; het gedeelte bij de entree is vernieuwd wat erg smaakvol is gedaan. Kortom: we komen terug!

Gegeten op 23 augustus 2014

MarcvZ

November vorig jaar bij Zout en citroen gegeten, toch maar een recensie. Geen opmerkingen over eten en decor, conform verwachting, iets aan de prijs. Ik schrijf deze recensie vooral over de bediening. Zeer onpersoonlijk, de toelichting over hetgeen geserveerd werd, werd bijzonder ongeïnteresseerd opgedreund. Met veel pijn en moeite kregen we advies over de bijbehorende wijnen. Wij kozen Zout en Citroen ivm mijn 50ste verjaardag, mijn vrouw was een paar dagen later jarig. Dit gaven we ook aan bij de bediening, maar die gaf geen sjoege.

Het was niet druk die avond, toch maakten de dames een gestresste indruk, het leek of ze er eigenlijk helemaal geen zin in hadden. Jammer.

Gegeten op 30 januari 2014

Drenth

Het was feestelijk eten door de amuses en tussengerechtjes, die allemaal verrassend waren, al vinden we mierikswortelpoeder weinig smaak hebben (de paddenstoelenragout zoveel te meer, dus geen punt.) Het 'officiele' eten was ook heerlijk. We hadden i.p.v. het menuhoofdgerecht gekozen voor de eendenlever en de zwezerik. Dat was misschien de reden dat de hoeveelheden een beetje uit balans waren: enorm veel lever namelijk (werkelijk heel lekker in combi met het garnituur). Daar stak de hoeveelheid kaas dan een beetje magertjes bij af. Het voordeel is dan wel dat je niet tonnetje rond, maar wel geheel voldaan het pand verlaat.
We speculeerden onderling al wanneer de eerste Michelin-ster binnen zou komen.

Gegeten op 29 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Zout en Citroen in Oosterhout

Schrijf hieronder je recensie over Zout en Citroen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.