Italica

• 8.4

• 8.2

Suzan1980
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben we genoten van het heerlijke eten en de goede bediening.
Je voelt je echt een gast met bediening die ook veel verstand heeft van de wijnen die geschonken worden.

Gegeten op 11 april 2014

rien1939
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten in Italica Ristobar. Jurriaan Geldermans heeft in het verleden in zijn column Over de Tong een 9 1/2 gegeven. Daarom gingen wij naar dit restaurant. Wij vonden het goed maar niet buitensporig goed zoals Jurriaan het beschreef. Wij kozen voor de Toscaanse broodsalade en Rodebaars filet gepaneerd met amandelen. Wij betaalden hiervoor € 28,50 per couvert. De wijn kwam uit de laars van Italie en was heerlijk. Wij komen zeker een keer terug om andere gerechten te proberen. Goed restaurant.

Gegeten op 4 april 2014

christel901
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastisch hoe met zo'n kleine keuken zo'n leuk restaurant is neer gezet. We hebben heerlijk gegeten. Ik had de risotto, de heilbot en de aan tafelbereide sgroppino! Allemaal HEERLIJK! Ook de wijntjes van het wijnarrangement waren bijzonder. Je wordt bedient door vlotte en aardige medewerkers. Als ik weer eens in Alkmaar ben, reserveer ik zeker weer in dit restaurant! Aanrader!

Gegeten op 1 maart 2014

inge61
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdag en zondag wordt hier tussen 12.00 en 16.00 uur een voortreffelijk Italiaans buffet geserveerd voor maar € 17,50 pp. Ik had voor vandaag een tafeltje gereserveerd om samen met een vriendin te genieten en dat is ook gelukt! Bruin & wit brood, heerlijke boter en voortreffelijke olie, een aromatische broccolisoep, diverse gegrilde groenten, bijzonder smakelijke rijstsalade, vitello tonato, bresaola met snippers parmenzan, heerlijke ravioli en lasagna en als dessert tiramisu en heerlijke cake. Kortom, genieten en eten waar je trek in hebt. Het was deze zaterdag veel te stil voor zo een mooi buffet, dus Alkmaarders, reserveer hier eens een slow-lunch hier en zorg dat deze formule een succes wordt voor deze sympathieke familie!

Gegeten op 25 januari 2014

chretienne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs genoten van het lunchbuffet van dit restaurant. Voor maar €14,95 kun je onbeperkt eten van een uitgebreid buffet met brood/kruidenboter, gegegrilde groenten, bonensalade, carpaccio, vitello tonato, lasagne, ravioli met boter en salie, tiramisu en pannetone met vanilesaus. We hebben ervan gesmuld!

Gegeten op 19 januari 2014

Leylavanderblij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag voor het eerst bij Italica Ristobar met vrienden wezen eten, wat is het een geweldige avond geworden! Bij ontvangst lekker glas prosecco met amuse van de chef (een stukje leverpaté met balsamico azijn). Ik had als voorgerecht de kropsla met kaas, een simpele gerecht maar wel heel lekker op smaak, daarna de ravioli met truffel, ook eenvoudig maar heerlijk vooral met de verse geraspte truffel overheen. Als hoofdgerecht had ik voor de gamba's gekozen, hier ook ontzettend van genoten, de frisse smaak van de sinasappel combineerde heel goed met de smaak van de gamba's. Als nagerecht voor een kaasplank gekozen, hier werden drie kazen geserveerd, en weer een verassing, ik kreeg het met een honing waarin truffel geserveerd, echt heerlijk!
Het was dus een zeer geslaagde avond, wij hadden allemaal voor een wijnarragement gekozen, echt een goede combinatie, iedere wijn smaakte zeer goed, en het werd zeer professioneel aan ons toegelicht.
Zeker voor herhaling vaatbaar, leuk restaurant met lekker eten en zeer vriendelijke en professioneel bediening!

Gegeten op 24 november 2013

eric67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vol goede zin richting Italico, immers laatste keer was goed. nu echter niet verder gekomen dan het 2e gerecht. Dit kwam vnl door het smakeloze voorgerecht (groene kool met zalm), De kool was te hard en de zalm had totaal geen smaak, ook de venkel kon hier niks meer aan doen. Toen het gerecht werd afgeserveerd en op de vraag of het gesmaakt had negatief werd gereageerd, gaf de bediening geen response ! Al verder rondkijken moet je constateren dat de dame die je welkom heet bij het binnenkomen, en in de overigens in de veronderstelling was dat we met zijn tweetjes toch echt via internet voor 4 man hadden geboekt, er niet echt als de beste gastvrouw bij zit ! Het hoofdgerecht was ook niet bijster bijzonder voor het geld. Gelukkig paste de groente bij het stukje hert, welke wel smakelijk was, precies op een eetlepel. Ondertussen viel het mij op dat twee bediende toch iets te veel aandacht voor elkaar hadden terwijl het waarschijnlijk reeds een stelletje was. Dat irriteert toch een beetje. Het waterstraaltje bij het handen wassen op het toilet is wel weer aardig design. Een wat dynamischer opstelling van de tafels zou de sfeer ten goede komen. U begrijpt dat we het na het 2e gerecht voor gezien hielden en bij het afrekenen nogmaals hebben aangegeven dat we enigszins teleurgesteld waren over de kwaliteit, en hebben het nog niet eens over de prijs/kwaliteit gehad. Ook hier werd, behalve de mededeling dat dit nu eenmaal het maandmenu was, niet verder op gereageerd.
Voor ons dus tot nader order geen Italico Ristobar meer.
Om de avond toch gezellig en lekker af te sluiten bij ander restaurant van een uitstekend dessert genoten.

Gegeten op 23 november 2013

yakirsa
  • Recensies in de laatste twee jaar

goed restaurant, vriendelijk en professionele bediening.
Entree is wat krap,bij tafels rechts voel je de kou/wind langs je rug.
Verder goede stoelen en mooi gedekte tafels. Elegante ober.
Eten van goede kwaliteit, dessert verrassend lekker.

Gegeten op 3 oktober 2013

Tikares
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. Vooral de soufflé van pure chocolade en Spaanse peper was een geweldige afsluiter van een gezellige avond. Het personeel was vriendelijk, snel en behulpzaam. De entourage is warm en knus, ondanks dat het een grote ruimte is. Hoewel, een tafel achter de voordeur in de winter, ondanks de heater, was toch nog ietsjes te koud.

Gegeten op 11 december 2012

EdithDekker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb afgelopen Vrijdag bij Italica gegeten. We werden erg gastvrij ontvangen, lekker apperitief gehad ("Spritz") en daarna nog een amuse. We hebben heerlijk gegeten, voorgerecht van gegrilde calamri, voorbereid met kool en wortels. Het hoogtepunt van de avond was het hoofdgerecht; mijn man had de gegrilde lamskoteletten met italiaanse worst, goed op smaak gemaakt, peper en zout was niet nodig. Ikzelf had de gamba's met tongfilet en pancetta. Heerlijke smaakcombinatie.
De bijzondere combinatie van de tong en de gamba's, met ondersteuning van de pancetta was geweldig. Als nagerecht de sgroppino; heel leuk aan tafel gemaakt, met uitleg en al. Al met al was de hele avond een bijzondere ervaring, al moet er wel iets aan de akoestiek gedaan worden.

Gegeten op 31 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Italica in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over Italica. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!