HOOI

• 8.3

• 8.1

plintenladder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier op een zondagochtend aan het raam ontbeten. Ontbijtje was een typisch Nederlandse verzameling van een croissantje, mooi dikke plakken brood met oude brokkelkaas en roomboter, een gekookt ei, een glaasje sap en een kop thee. Het was nog rustig, dus ik kon er prima studeren (en dat was ook het plan!). Het is een gezellige plek, maar ik vond het verder niets bijzonders. Misschien toch maar eens terug om te kijken of ze nog iets spannenders te bieden hebben..

Gegeten op 8 december 2013

MagereGourmands
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdagochtend even snel gaan ontbijten bij Hooi. Vriendelijk ontvangst, rustige mensen.

Hooi is naar Utrechtse normen vroeg open voor ontbijt, we waren wel net wat te vroeg voor dagverse scones, dus kregen we de gister-verse scone tegen de prijs van de room (noem dat gratis).

De koffie (cappucino) was redelijk maar geen topkwaliteit, chocolademelk wat minder. De boerenyoghurt met muesli en vers fruit erg lekker, met extra ontbijtgranen en honing voor zij die hongerig zijn, of nood hebben aan zoet. En de krant ligt klaar, ook essentieel voor een ontbijt.

Het decor is relaxed en licht, no-nonsense en wel gezellig. Een aardige plek om even bij te tanken of 's ochtends koffie+krant te doen.

Gegeten op 25 oktober 2013

JDB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fijne plek om even lekker te lunchen of een ontbijtje te nuttigen. Hier hebben ze een breed assortiment kruidentheetjes. Vooral de scones en Tante Nellie haar eiersalade zijn een genot. De uitermate vriendelijke dames zijn, wanneer er even tijd is, altijd in voor een gezellig praatje. Informeel doch correct!

Gegeten op 2 mei 2013

sarahdenie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd ontzettend warm welkom bij HOOI. Ik heb tot nu toe alleen gelunched; altijd met zorg, smaak, aandacht klaargemaakt en opgediend. Fijne rustige sfeer, prettige muziek, lichte ruimte, en helemaal fijn: biologische en locale producten.

Gegeten op 10 april 2013

MartjeKnack
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke plek om even te lunchen. Het is een hipster plek. Maar daar hou ik van. Lekker brood, goede kazen. Niet super bijzonder, maar wel beter dan wat je normaal krijgt. Iets aan de prijzige kant en je moet geduld hebben voordat je je eten krijgt. Maar laat je dat niet weerhouden om het een keertje te checken.

Gegeten op 15 november 2012

FJvanHerpen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk tentje! Lieve mensen in de bediening, lekkere broodjes en de scones zijn werkelijkwaar voortreffelijk! Wij komen hier vaak even langs voor een lekkere lunch of een koffie, en nemen dan toch ook maar weer iets te eten erbij. Top tent!

Gegeten op 15 februari 2013

LolaWrites
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al vanaf het begin mijn favoriete lunch-/koffietentje in Utrecht! (H)eerlijk eten en fijne bediening die altijd tijd heeft voor een praatje. Het interieur maakt het helemaal af! Ik word altijd ontzettend blij van deze plek!

Nina-Utrecht
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig en gemoedelijk eettentje. Aardige bediening, niet erg snel maar ik had geen haast dus erg was het niet. Eten was lekker, maar wel weinig voor de prijs. Voor 8.50 verwacht ik toch echt meer dan een sneetje brood en een kleine (basic) salade.

Gegeten op 22 september 2012

carpediemutrecht
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig tentje aan de Burgemeester Reigerstraat! Eten was op orde maar niets sprong er echt uit. We hebben er ontbijt en lunch gehad. We werden vriendelijk bediend, al het duurde een tikkeltje lang. We hadden gelukkig de tijd. Het geheel is lekker artsy ingericht, heel schattig en klein alsof je in een poppenhuis eet. Een pluspunt is dat je er blijkbaar ook een picknickmand kan bestellen.

lagolosa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fijn: een plekje waar je neer kunt strijken met of zonder laptop.
werkplek buiten de deur, pitstop onderweg naar de stad of plek om af te spreken. Verse sap of een echt goed belegde boterham.

De eigenaresse is zo ongeveer de jongste onderneemster van de straat, maar denkt misschien juist daarom wel consequent na over waar ze haar spullen vandaan haalt (van dichtbij, van ambachtelijke kwaliteit). Als je dat ook nog proeft (en dat is zo) word ik altijd extra happy.

Hoe zit het met die iens-duurzaamheidsscore hier? Dat moet toch wat voorstellen!

Decor is hier eindelijk een term die hout snijdt. Op de muur is een prachtige vos geschilderd. Feelgoodtentje dus.

Schrijf zelf een recensie over HOOI in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over HOOI. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!