Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant La Viña in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 662 04 48

Complete wine & dine experience

De chef maakt met veel liefde en passie voor producten prachtige Spaans-mediterrane gerechten. Hier wordt met passie, kunde, kwaliteit en creativiteit gekookt op niveau. Eigenaresse en sommelier Jacqueline Borgers zorgt voor het perfecte glas wijn bij al dat lekkers. Heerlijk eten, mooie wijnen en uitstekende bediening. Een perfecte avond uit!

FAmsterdam

Via online reservering

Het eten was heel lekker: goede pinchos en een heerlijk bereide vis van de dag. Daarnaast ook een lekkere wijn gedronken op advies van de bediening.
Service was excellent, maar dat was niet zo lastig met maar twee tafeltjes bezet.
Wij kwamen op maandag in de herfstvakantie, waardoor het erg rustig was. Hierdoor hoorden we de airco ontzettend goed.

Gegeten op 13 oktober 2014

monique254

Via online reservering

Omdat we om 20u in de RAI moesten zijn had ik gemaild of 18u voldoende tijd gaf voor het 3 gangen menu. Geen probleem was het antwoord. We arriveerden zelfs nog een kwartier eerder, om 17.45u en waren al snel bezig met het voorgerecht wat bestond uit carpaccio die lekker was.
Daarna hebben we meer dan een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht, met na 40 minuten wachttijd al aan de serveerster gevraagd te hebben waar ons eten bleef omdat we om 20u in de RAI moesten zijn. Ja zei ze, ik heb het het nog doorgegeven en het eten komt zo. Weer 20 minuten later was er nog steeds geen hoofdgerecht en het was inmiddels al 19.10 dus echt genieten can ons hoofdgerecht en dessert zou ons al niet meer gaan lukken. Om 19.15u zouden we net gaan opstaan om dan maar te vertrekken en een snackbar op te zoeken toen eindelijk onze maaltijd kwam. Tot overmaat van ramp was zowel mijn Roodbaars als de steak van mijn man smakeloos en flauw. De serveerder kreeg dan ook van mij te horen dat ik mede daardoor een slechte recensie zou schrijven dat mocht hij aan de kok vertellen van mij. Het dessert werd wel supersnel op tafel gezet maar ons avondje uit was toen al zo verpest dat zelfs de lekkere smaak daarvan het geheel niet meer kon redden. Dit ook gezegd tegen de serveerder en die had ondertussen met zijn bazin gesproken en mocht ons een 3 gangen menu van de prijs af geven of een korting op een volgend etentje. Maar ons zien ze daar nooit meer. Helaas geen fijne ervaring. We waren nog net op tijd voor de voorstelling in de RAI waar we hijgend binnen kwamen zo hadden we moeten haasten.

Gegeten op 4 oktober 2014

melissa16

Afgelopen week heb ik samen met een vriendinnetje bij Restaurant La Viña gegeten.
Het restaurant ligt in een gezellige straat in de Rivierenbuurt. Restaurant La Viña is sfeervol ingericht met comfortabel meubilair. Het personeel was buitengewoon vriendelijk en het eten was heerlijk. Met name de steak was om te smullen! We hebben hier echt genoten en komen zeker terug!

Gegeten op 18 maart 2014

catvh

Mijn ervaring bij la Viña was super! Samen met mij vriendin heb ik een uitgebreidde wine tasting gedaan, om vervolgens te kunnen genieten van de visschotel van de dag. Dit was een smaakvolle zeebaars met linzen. Mijn vriendin kon zin ondanks haar allergie ook uitleven omdat ze een glutenvrij menu hebben. De chocolade fondant als dessert zou ik iedereen aanraden, deze wordt ter plekke gemaakt en smaakt super! De service was ook uitstekend, ontzettend attent. Ik kom zeker nog eens terug bij la Viña!

asr24

Echt heerlijk! Ik heb een hele gezellige avond gehad bij La Viña, goeie service, leuke sfeer en echt heel lekker eten. We kregen ook een fantastische wijn aanbevolen bij ons hoofdgerecht, en hebben kunnen smullen van wat lekkere pincho's als voorgerecht.

Gegeten op 17 maart 2014

MsParis

Na veel positieve recensies over dit restaurant te hebben gelezen, grepen wij de restaurantweek aan om het zelf te ervaren. We kwamen helaas van een koude kermis thuis. Je komt binnen in ruimte dat aandoet als een huiskamer. Niet ongezellig, maar ook niet erg fris. Er hangt een muffe geur. De tafels met bankjes aan de zijkant nodigen wel uit om aan te gaan zitten, dus dat hebben we gedaan. De wijn keuze is ruim, lekker en vers. Ook wordt er gewoon kraanwater in karaffen geserveerd, een pluspunt. We aten er tijdens de restaurantweek, dus het voorgerecht was gegeven. De carpaccio met tonijn en een truffelmayonaise was zalig en het beloofde dan ook veel goeds te worden. Als hoofdgerecht konden we kiezen voor Black Angus of makreel. Nu bestel ik het liefst vis als hoofdgerecht in restaurants, maar makreel doe ik liever door een salade en niet als hoofdgerecht. Dan maar het vlees. Het bord was mooi opgemaakt maar de smaak was een teleurstelling. Het vlees was heel vet waardoor mijn tafelgenoot en ik ongemerkt steeds stukjes vet moesten uitspugen. De aardappelpuree die erbij werd geserveerd was zo pittig dat het niet te eten was. De gekarameliseerde witlof was nog het lekkerste van het hele gerecht, terwijl ik daar eigenlijk niet zo van hou. Het toetje bestond uit vers fruit met sorbetijs. Dat was wel weer redelijk. De bediening is vriendelijk, maar volgens ons kan La Vina beter wijn blijven schenken dan eten serveren.

Gegeten op 7 maart 2014

pierre6

Heb met 4 internationale collega's afgelopen maandag hier gegeten. Decor was prachtig en rustig want we zaten in La Cava. Het eten was verrassend en heerlijk, één collega omschreef het zelfs als 'Food Porn' omdat ze er zo van genoot. De service en bediening waren echt geweldig, de gastvrouw gaf je echt het gevoel dat we welkom waren en gaf erg goed advies over alles wat er op het menu en (vooral) de wijnkaart stond. Het gaf echt een sterrenrestaurant gevoel wat de rekening alleen maar prettiger maakte. Zoals een collega van mij opmerkte: enormous value for money and excellent service!

Gegeten op 3 februari 2014

dantheman

Toevallig bij dit leuke restaurant beland. Zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaresse die zich ontpopte als een zeer gepassioneerde wijn-spijs deskundige. Aangezien dit ook mijn hobby is werd het een leuke avond. het restaurant heeft een hele leuke starter waar je op een placemat 3 wijnen (met eronder de omschrijving) en 3 bijpassend gerechtjes krijgt. Leuk verhaal erbij en vooral de eend en de ham kaas kroketjes zijn erg lekker. combi met wijn ook top. Daarna gebakken inktvis die iets achter bleef qua smaak, een verrukkelijke carpaccio en een geweldige Arroz frito met konijn. Na heerlijke truffels en een perfecte chocolade fondant die mooi liep. De keuken mag van mij nog iets uitgesprokener zijn qua smaak maar het was een heerlijke avond. Aan het einde ook nog even in de wijnkelder gekeken waar ook proeverijen worden gegeven, erg leuk.

Gegeten op 30 januari 2014

mark108

Afgelopen week met een aantal vrienden heerlijk genoten in deze verborgen schat. Op advies van vrienden die hier met regelmaat te vinden zijn hier terecht gekomen. De eigenaresse is een enthousiaste gastvrouw met een goed gevoel voor de wijn/spijs combinatie. De gefrituurde risotto met konijn was van buitengewone klasse. Als hoofdgerecht gekozen voor de kalfssucade met daarbij een glas Marqués de Legarda, een goede match! Als dessert een kaasplankje, kortom een heerlijke culinaire avond in de Rivierenbuurt. Aangezien de kaart met pinchos er ook aantrekkelijk uit ziet en de setting enorm gezellig is komen wij graag een keer terug om te borrelen. Hasta la proxima!

Gegeten op 27 november 2013

Tim77

De sfeer in La Viña is altijd precies goed. Niet te formeel en veel persoonlijke aandacht. De eigenaresse weet niet alleen veel van wijnen, maar is de perfecte gastvrouw. Als voorgerecht de gamba's al ajillo, erg lekker. Niet zoals je misschien zou verwachten in een heet, pruttelend bakje, maar niet minder lekker! Daarna de black angus steak...malser worden ze niet! De aangeraden Barolo was van grote klasse. Een zeldzame combinatie van heerlijk eten en topservice...ik kom hier zeer zeker snel weer terug!!!

Gegeten op 19 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant La Viña in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant La Viña. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.