Brasserie Bennies

• 8.6

• 7.3

wibro
  • Recensies in de laatste twee jaar

N.a.v. eerdere recensies vol verwachting met z'n vieren hier gegeten.
De verwachting werd voor 100 % waar gemaakt. De disgenoot die het vispotje had genomen had volgens hem niet lekkerder kunnen eten en aan mijn verzoek om de biefstuk van het MRIJ rund iets voorbij medium klaar te maken werd uitstekend gehoor gegeven.Prima bediening die niet om de twee minuten aan onze tafel stond om te kijken of we al klaar waren zodat we lekker relaxed van onze maaltijd konden genieten. En genoten hebben we. Beslist een aanrader.

Gegeten op 27 juni 2013

annamolenaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

vanavond 11 mei voorafgaand aan theaterbezoek hier gegeten. Voortreffelijk! Snelle bediening, geheel afgestemd op een tijdig vertrek, uitstekend, heerlijk eten me verse ingrediënten en dit alles zeer verzorgd. Kortom een 10 met een griffel. En een mooi detail: heerlijk Leids kraanwater op tafel zonder dat we er om hoefden te vragen.

Gegeten op 11 mei 2013

Jodi_en_Gerard
  • Recensies in de laatste twee jaar

De menukaart leek ons op het eerste oog wat simpel / standaard. Je kent het wel: Carpaccio, Saté, Hamburger, Entrecôte. We gingen hier toch eten, omdat we veel goede recensies lazen en de prijs prima vonden.

Het is ons heel goed bevallen, boven verwachting. De brasserie ziet er heel netjes uit (misschien wel iets te formeel voor de sfeer en het eten). De dame die ons bediende (lang, blond haar), was heel attent en sprak ons op de juiste manier aan, met humor. Ze was ook goed op de hoogte van het eten en de wijnen.

Vooraf kregen we een verrassende frisse amuse. Als voorgerecht aten we de mosterdsoep (wisselend voorgerecht) en de carpaccio. Héérlijk, die truffelmayonaise erop. De soep was ook erg goed.

Als hoofdgerecht kozen we de Bennies Burger en de Tongscharfilet in witte wijn saus (wisselend vis gerecht). De hamburger was goed sappig en had een lekkere grillsmaak. De tongschar was heel zacht met een mooie volle wijnsaus erbij. Erbij dronken we de Spaanse Rueda (€ 4,50 per glas) en de Spaanse Tinto (€ 4 per glas). Beiden een goed toegankelijke wijn met genoeg smaak.

Uiteindelijk betaalden wij (incl. fooi) slechts € 32 per persoon. Je mag hopen dat de standaard restaurants met een Franse keuken (waar er zoveel van zijn) zulke lekkere gerechten voorschotelen voor zo'n prijs. Je krijgt ook nog eens een karaf water op tafel, waar niets voor gevraagd wordt. Waar zie je dat nog?

Absoluut een aanrader!

Gegeten op 4 mei 2013

Jeau
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden een bon gekregen voor het Leidse Lokkertje en besloten op een donderdagavond te gaan eten. Het heeft mijn stoutste verwachtingen ovrtroffen! De amuse was sushi en verrukkelijk. Het voorgerecht was een salade met procureur, ook heerlijk. Als hoofdgrecht kregen we perfect bereide vis, met krokante frietjes en precies goed beetgare paksoi. Het dessert, bavarois en pistacheijs, vond ik zelf te zoet, maar manlief begreep niet waar ik het over had.
Het is ongelooflijk dat het bestaat, dat je voor 30 euro een complete driegangenmaaltijd, met wijn en koffie toe krijgt.
We komen zeker terug!

Gegeten op 18 april 2013

piekkok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond weer wezen eten bij Brasserie Bennies.
Één woord: Grandioos!!
De gastvrouw herkent ons, weet wat we willen drinken. Ons favoriete tafeltje stond weer klaar. De persoonlijke aandacht is heel prettig. Geeft het gevoel écht welkom te zijn en een heerlijke avond onbezorgd uit te zijn! Top! Het eten: HEERLIJK!! Zelfs een eenvoudig gerecht als spareribs smaakt naar meer! Veel meer! Bennies is voor ons nummer 1 in Leiden! Absolute aanrader!

Gegeten op 12 april 2013

tinekedem
  • Recensies in de laatste twee jaar

Regelmatig bij Brasserie Bennies gegeten en iedere keer is het weer echt een avondje uit. Vooral 1ste kersdag was voor ons een geweldige avond. We konden gewoon de hele avond blijven tafelen. Er was geen haast en wat vooral super was er stond niemand in onze nek te hijgen omdat ze gereserveerd hadden. Dit hebben we in andere reaturants wel meegemaakt. Er is nog geen gerecht geweest wat minder smaakte. De kwaliteit is zeer constant en de opmaak van de borden zien er uit als een feestje. De witte wijn is een absolute aanrader en de naar rozijntjes smakende sherry is voor mij een absolute must bij het overheerlijke kaasplankje.
De bediening is correct zeer vriendelijk en vlot. Kortom vooral zo doorgaan dan blijven wij zeker vaak komen.

Gegeten op 8 maart 2013

anoukdm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van de week hier wezen eten. Ze hadden toen spareribs nieuw op de kaart. De spareribs zijn super lekker! Lekkerste van Leiden !! Service is erg goed. Niks is te veel gevraagd, zelfs niet toen we de spareribs die over hadden, mee wilde nemen. Bediening zorgt dat je je op je gemak voelt. Kort om; een super leuk restaurant!! Waar we zeker met groot regelmaat terug gaan komen!!

Jongmans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond bij Bennies gegeten. We kozen het Leidsch Lokkertje. Een 3-gangen menu, inclusief 2 glazen huiswijn en een kop koffie of thee. Heerlijk gegeten. Bij zowel het voor- als hoofdgerecht was er keuze tussen vlees of vis. Als hoofdgerecht hebben we gesmuld van een overheerlijk vispotje (schol, makreel en zalm). Het nagerecht was een verrassing met o.a. een verrukkelijk ananastaartje. Voorafgaand aan het menu kregen we ook nog een smakelijke amuse.
Zeer attente bediening. We vroegen of de muziek iets zachter mocht en na 10 minuten kwam de serveerster nog een keer extra vragen of de muziek zacht genoeg stond voor ons.
Kortom, een echte aanrader dit restaurant.

Gegeten op 14 februari 2013

20risico11
  • Recensies in de laatste twee jaar

met 4 dames heerlijk gegeten bij Bennies. Wij hadden heerlijk geitenkaasje met honing en een super zachte Carpaccio.En als hoofdgerecht een maaltijdsalade en een wisselend hoofdgerecht met vlees . Het nagerecht de Brownie was super, super lekker.
Jammer dat wij in Hilversum wonen en niet in Leiden!

Gegeten op 2 februari 2013

Ursula
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was heerlijk, de bediening vlot en vriendelijk en de inrichting ook goed. Wij komen niet uit Leiden, maar anders zouden we er wel vaker willen eten.

Gegeten op 12 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bennies in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bennies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!