Brasserie Bennies

• 8.6

• 7.3

claire114
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer gegeten bij Bennies. Hier kan je binnenkomen en eten voor een redelijke prijs. Jammer wel dat ze vaak jodenhaas als wisselend hoofdgerecht hebben maar een heerlijk stuk ondergewaardeerd vlees, zeker met rode wijn saus. De bediening was deze keer anders aangezien de dame, normaal in de bediening, een blessure heeft. Deze jongeman weet ook zeker wat gastvrijheid betekend en we hebben ons laten verwennen. Een aanrader is zeker de spare ribs nog nergens lekkerder gegeten in Leiden. Ons zie je zeker snel weer terug.

Gegeten op 27 december 2013

student877
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat dit als lekker en betaalbaar bekend staat, toch maar eens besloten het zelf te ervaren!

Vooraf de carpaccio, grote portie met erg lekkere truffelsmaak! Hier kom ik zeker voor terug. Mijn partner had gekozen voor de zalm/krab salade: ietswat grote portie, maar goed van smaak.

Hoofdgerecht gekozen voor de MRIJ biefstuk, rare. Deze was goed gegaard en groenten pastten goed bij het gerecht.
Mijn partner koos voor de spareribs, dit is absoluut een aanrader! De frietjes ook leuk gedaan, aardappel partjes i.p.v. de bekende standaard patatjes die je meestal krijgt.

Als nagerecht gekozen voor een Irish Coffee, heerlijk met verse geklopte slagroom erbij!

Jammer van de slechte accoustiek, het was ook vrij rustig: wellicht heeft het daaraan gelegen.

Al met al: wij gaan zeker terugkomen! Prijs kwaliteit is een zekere aanrader!

keeslau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Brasserie Bennies kiest naar eigen zeggen voor “heerlijke verse en herkenbare gerechten, klassiekers in een nieuw jasje en gerechten die we nooit willen vergeten. Laagdrempelig en toegankelijk”. Dat is ook buitengewoon waar.
De lokatie is midden tussen het wat rumoerigere deel van het Leidse uitgaansleven, maar het interieur is klassiek, licht en straalt rust uit. Dat is een prettige verassing. De avond waarop wij er met 6 man gingen eten waren we de enigen. Dat is jammer want de prijs-kwaliteit verhouding is prima. Het zal wel aan het dal tussen sinterklaas en kerst gelegen hebben. Geen tafellinnen vanwege de laagdrempeligheid.
De gerechten waar uit gekozen kan worden zijn traditioneel en goed te betalen. Ik heb de Salade geconfijte eendenbout met piccalilly mayonaise genomen. De hoeveelheid was overdadig en ik had dat liever ingeruild voor wat minder eend maar dan wat smaakvoller bereid. Ik kon geen kruiden of verassing ontdekken, en dan wordt eendenfilet wel een beetje saai.
Bij de hoofdgerechten is er veel vlees op de kaart aanwezig. Voor mij de hertenbiefstuk die ik puur zonder saus koos. Deze was prima, goed gegaard, rood zoals ik wilde met een smakelijke buitenzijde. De garnituur was voldoende, alleen was het aardappeltaartje aan de zoute kant wat jammer was bij het hert. De rode en witte huiswijnen waren probleemloos in combinatie met alle gerechten die we kozen. Al met al geen verassingen, en een degelijke maaltijd met goed vlees.

Gegeten op 10 december 2013

Missus T
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer ben ik hier komen dineren, met mijn vriend en kindje. De zaak ziet best aardig uit. Eten is kwalitatief goed, voor een bistro/brasserie, de chef kan koken, geen poespas, wel dorade, biefstuk, groenten, bediening is glimlachend. De dranken zijn helaas telleurstellend: geen bubbels per glas, nada de nada, voor wit bier moest ze ergens gaan zoeken of er nog te krijgen was - die kwam maar was niet koud; de Californian Chardonnay per glas dat het huis gierig inschonk was ok maar overpriced (6 euro voor net geen 100 ml, minder dan de helft van de glas vol). Bij mijn Drambuie kwamen de ijsklontjes apart gesereerd, zoals het hoort, niet slecht gegeten toch geen swingende zaak of zo, niet op de dag wanneer we er waren in ieder geval...

Gegeten op 12 november 2013

Epicurus2

Eten (en drinken).
We begonnen met een amuse bestaande uit een muffin met noten en paddenstoel op een lepel met daarop wat truffelmayonaise. Smakelijk, maar niet heel bijzonder. Als voorgerecht nam zij een smakelijke, dikke bouillabaisse die zonder croûtons en schaaltje rouille werd geserveerd. Hij nam de salade met gekonfijte eendenbout. Het hoofdgerecht was voor haar een hertenbiefstuk en voor hem een jodenhaas (ook wel schouderhaas of diamanthaas genoemd) met stroganoffsaus. Een bijzonderheid die men zelden op de menukaart ziet staan. Beide hoofdgerechten voldeden zeker aan de verwachting. Als dessert sloot zij af met vier soorten kaas met appelstroop en hij met de verrassing van de chef en dat bestond deze avond uit een kwarkpuddinkje, een bolletje ijs met gele room en een stukje chocolade brownie.
De wijnkaart is overzichtelijk: men heeft vijf witte, vier rode en één rosé wijn en het zijn allemaal open wijnen. U kunt en mag dus proeven voordat u besluit een heel glas te bestellen. Service! Daarnaast telt de kaart nog een mousserende wijn en drie dessertwijnen. Na een glas Claude Val Blanc Domaine Paul Mas (een witte vin de Pays d’Oc) bij het voorgerecht werd het hoofdgerecht vergezeld door een
Rosso Piceno Superiore 2010, gemaakt van Montepulciano- en Sangiovesedruiven. Over de witte verschilden de meningen licht, de rode werd unaniem gewaardeerd.
De bediening is vriendelijk, informatief en voorzien van humor. Men spant zich graag voor u in. Toch liet men enkele forse steken vallen. Als een gast reeds bij de amuse een voedselallergie meldt (waarop snel een andere amuse wordt bedacht) dan hoort men bij het nagerecht niet opnieuw het niet gewenste bestanddeel voorgeschoteld te krijgen. Zeker niet als het restaurant op zo'n avond nog niet halfvol zit. Als men na het dessert koffie en thee bestelt, wordt alleen de koffie geserveerd en moet men vele minuten later nogmaals om de thee vragen.
Mooie zaak. Modern interieur, met aan de wanden oude foto's, tekeningen, portretten en kaarten. Prettig meubilair. Goede stoelen. De akoestiek is echter verschrikkelijk. Mogelijk verergerd door het vrij lege restaurant. Op het herentoilet biedt het vier man brede open urinoir - voorzichtig uitgedrukt - niet bepaald een begin van hygiëne en privacy. Dit verwacht je toch niet in een fatsoenlijke zaak? Begin eens met separatieschotten te plaatsen. Nu is het een grote, smerige misser.
Samengevat
Het eten en drinken bij Bennies zijn beide goed. Hier is een zeven zeker op z'n plaats. Service (bediening) laat steken vallen waar dat echt niet nodig is. We ronden de waardering hier naar boven af tot een magere 7. Bij het decor zijn de akoestiek en het herentoilet grote minpunten. Op dit onderdeel komen we echt niet verder dan een vier.

Gegeten op 13 oktober 2013

vinallv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ate here for the first time and took my parents who are English and REALLY picky! Came on basis of the reviews. Food was great, but what was really EXCEPTIONAL was the waitress, she was fantastic. Will definately be going back. For anyone put off by the location - just go!

Gegeten op 25 augustus 2013

volleborden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met een grote groep (16 Pers) en we hoefde echt niet lang te wachten hel vriendelijke bediening !! ook voor de kinderen was tijd gemaakt en eten was dik in orde. Misschien 1 min puntje we zaten aan 2 aparte tafels dat maakt het minder feestelijk maar verder een super gelegenheid voor een afsluitend dagje Leiden

Gegeten op 22 augustus 2013

FvanderWiel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij Brasserie Bennies. De carpaccio en salade procureur zijn een aanrader, net zoals de spareribs en het parelhoentje. Bij het parelhoentje zat een heerlijke rode wijnsaus en de spareribs waren ontzettend mals. Wij zijn niet alleen over het eten zeer te spreken, maar ook over de bediening. Wij werden bediend door een dame die over de nodige expertise beschikte. Zelden word je ergens zo goed bediend. Dus een dikke pluim voor de keuken en bediening van Bennies!

Gegeten op 20 augustus 2013

mootje035
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond met zijn vieren gegeten. Het eten was heerlijk de biefstuk en burger waren heerlijk van smaak. Ook het vegetarische gerecht deegkussentjes was heerlijk.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. We hadden cheesecake als dessert, maar erg machtig dus zou ik delen, de geconfijte ananas met koksijs verassend. Al met al een geslaagde avond voor een leuke prijs en wij komen zeker terug.

Gegeten op 16 augustus 2013

BGR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bij deze brasserie gegeten op basis van de recensies op Iens en ik sluit me daar volledig bij aan! Het eten is prima, de bediening is top en het decor is voor een brasserie ook gewoon goed. Hier kom ik zeker terug, al is het maar voor het 'Leidse lokkertje'.

Gegeten op 10 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bennies in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bennies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!