a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 036 530 36 29

F00die

Laatst hier gegeten met mooi weer en dus besloten om buiten te gaan zitten. Voorheen was het decor buiten erg mooi met bloemen e.d. Ondanks dat het nu zomerseizoen is waren er bijna geen bloemen te bekennen. Oude bladeren e.d. waren niet weggeveegd, maar dat mocht de pret niet drukken.

De bediening was top. Drinken en eten kwam op tijd en ze waren erg vriendelijk.

Ik heb vaker in dit restaurant gegeten en helaas viel het eten dit keer wat tegen. Het was erg druk in het restaurant gezien het mooie weer, maar blijf desondanks toch je best doen. De sushi was overduidelijk haastig bereid. De handroll was niet helemaal afgedraaid waardoor ik een kwart open handroll op mijn bord had. Qua sushi is er niet zoveel keuze. De kaart mag op het gebied van sushi wat meer worden uitgebreid. Hollandse hapjes zoals tomaat met mozzarella, fruitsalade en carpaccio mogen wat mij betreft van het menu. Het is toch een Japans restaurant of niet? Door de Hollandse toevoegingen op het menu krijg je sneller een vreetschuur-indruk. Bepaalde dingen op het menu zoals de sweet egg bun, sesame balls e.d. zijn juist heerlijk. Meer Japans en minder Nederlands graag.

Gegeten op 10 juni 2015

petra123456789

Eerste keer sake omdat een ander restaurant vol zat.
Heerlijk gegeten. Veel variatie in de sushi. Lekkere ossenhaas en grill gerechten Wij komen terug

Gegeten op 22 mei 2015

Snakkertje

Heb wel vaker dit concept uitgeprobeerd, maar was bij Sake heel tevreden over het gebodene.
Gerechten smaakten zeer goed, vooral de malse lamskoteletjes, mooi rosé gegrild.
Enige minpunt bij dit concept, dat alles door elkaar komt en dat enkele tafelgenoten nog op eten uit een vorige ronde zaten te wachten. Beetje rommelig af en toe.
Maar, dat schijnt er een beetje bij te horen. Je moet je je er op instellen. Voor de twee jarigen in onze groep werd ook nog leuk gezongen door het personeel :).
Ga ik er nog een keer eten? Ja, vast wel, over een tijdje weer!

Gegeten op 20 maart 2015

IENS1

Vooral de grilgerechten smaakten bijzonder goed. Rest van het eten was grotendeels ook prima. Van buiten ziet het er erg leuk uit maar eenmaal binnen zit je in 1 grote ietswat ongezellige vissenkom. Groot nadeel waren de rondrennende kinderen. Kinderen opzich zijn geen enkel probleem, begrijpt u me niet verkeert, maar huer speelde de kids tikkertje tussen de tafels door was verschillende botsingen met het personeel en tafels te weeg brag. Ik ben van persoonlijke mening dat het restaurant hier iets van moet zeggen (helaas namen de ouders hierin hun verantwoordelijkheid niet) al is het alleen maar om de veilighijd van hun gasten te waarborgen. Er wordt immers gelopen met volle dienbladen waar hete producten zoals soep etc op staan. 'Gelukkig' werden vanavond alleen de kids omgekegelt bij de botsingen en kon het personeel incl dienbladen blijven staan. Voor mij een reden om niet terug te komen, ik vind het belangrijk om te ontspannen wanneer ik uit eten ga.

Gegeten op 8 februari 2015

RS1818

Dit is echt de vreetschuur van Almere. De sushi smaakte niet vers, de service dramatisch, gasten vergaten ons vaak. En daarnaast is er over het decor ook weinig te vertellen. Het is 1 grote zaal waar je met zijn allen in zit.

Gegeten op 5 juni 2014

bashne

Wij hebben inmiddels verschillende sushi restaurants met het 'all-you-can-eat' concept geprobeerd, dus we kunnen dit restaurant goed vergelijken met de andere. Kort samengevat is Sake gewoon helemaal prima. Het decor is gewoon goed, al verwacht ik dat als het druk is je erg dicht op elkaar zit. De service was ook prima, niets op aan te merken maar ook niet bijzonder. Wat wel bijzonder was, was dat de sushi (met name de rijst) niet van bijzondere kwaliteit was. Maar dat daarentegen de gegrilde en gefrituurde gerechtjes één van de beste tot nu toe waren!

Gegeten op 9 januari 2014

Rijstmetkip

Na een dagje winkelen in Almere hier om 18h aan tafel geschoven voor een hapje sushi. All-you-can-eat voor 22,80. Prima prijs voor erg lekker eten, een sfeervol ingericht restaurant en goede service. Een tafeltje voor 2 voelde intiem aan, ondanks de volle zaak. Zeker een aanrader!

Gegeten op 23 november 2013

Mjammie

Wat een leuk en goed restaurant. Van sushi tot lamskoteletjes; alles was even lekker en goed bereid. Nooit eerder voor een all-you-can-eat principe gekozen omdat ik het idee had dat het dan een vreetschuur zou zijn. Maar dit is bij Sake absoluut niet het geval. Hier kun je gewoon heerlijk eten zonder dat er mensen naast je zitten die zich helemaal vol zitten te vreten.

Goede service en schone toiletten; ook een goed en groot invalidentoilet. Met allergie werd ook prima rekening gehouden. Bedankt voor de gezellige avond. Wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 22 augustus 2013

Hongerige_Wolf

Na een dag Amsterdam terug in het hotel in Almere zagen we vanuit ons raam het restaurant Sake. Mooi dichtbij en we zijn dol op sushi. Vaak maken we deze zelf maar vanavond uit eten. We hebben geluk. Het was druk maar voor ons beiden was er nog een tafel. De spelregels waren snel duidelijk en te veel bestellen en niet opeten is er niet bij. Maximaal 6 rondes van 5 gerechten per persoon. Verder dan 4 zijn we niet gekomen. Niet omdat de kwaliteit niet goed was maar we hebben genoeg gegeten. De kwaliteit van de sushi en andere gerechtjes vonden we bijzonder goed. Voldoende wasabi en gember. De gember was scherper dan we gewend waren maar best van smaak. En natuurlijk sojasaus oet Grun. (kikoman) Sake hebben we niet gehad maar wel een fijne droge witte huiswijn tegen een redelijke prijs. Mochten we weer in Almere komen zullen we zeker dit restaurant nog eens bezoeken Een aanrader.

Gegeten op 23 februari 2013

lamaj

Ik vind het eten werkelijk fantastisch! Leuke formule en de entourage is ook heel gezellig. 2 puntjes van kritiek. Veel personeel en het lijkt of ze geen structuur daarin hebben. Dus iedere keer als er weer een ander aan je tafeltje komt word er steeds weer gevraagd of je nog iets wilt drinken. Dat vind ik heel irritant. Onderling is er geen communicatie. Mjn grootste kritiek punt is dat ik niet gewoon een glas kraan water mag drinken. We hebben ruim aan frisdrank besteld maar ik drink graag water (veel). Dit geldt overigens voor ieder restaurant. Als je niet gewoon een kan water op je tafel kunt krijgen dan vind ik dat echt heel erg dom en vervelend. Maar nogmaals, het eten was heerlijk!!

Gegeten op 28 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Japans restaurant Sake in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Japans restaurant Sake. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.