Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Van der Valk Hotel Almere

1. Internationaal

Van der Valk Hotel Almere

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 036 800 08 00

Austin

Gegeten op 28 augustus 2014

2606goed

zeer modern ingericht restaurant ruime keuze uit vlees vis en Vega ik zelf nam de gamba's in tempura en de schnitzel als hoofdgerecht was allemaal zeer smakelijk en nette porties en een heerlijke rode huiswijn( Merlot) maakte het helemaal compleet.

Gegeten op 17 augustus 2014

Mirjam151256

Via een hotelboeking van 2 dagen ook 2 avonden in dit restaurant gegeten. Wij hadden een keuze uit een speciaal menu. De keuze was ruim voldoende, voor ieder wat wils. Helaas moest je voor bepaalde gerechten 2,50 euro bijbetalen, vind ik niet zo klantvriendelijk. Maar toen we de borden geserveerd kregen was het zeker de betaling waard. Gekozen voor een Luxe vistrio, het was met recht een bord vol heerlijke verse salade en vis. Verder was het varkenshaasje met saus in een apart schaaltje prima. 2e dag hadden we de gegrilde zalmfilet, ook helemaal niets op aan te merken. Als toetje hadden we onder andere de Vanille Panna Cotta met sorbet van ananas en gemarineerde ananas, heerlijk! De 2e dag de mouse van extra pure chocolade met granite van gin en tonic. De mouse was erg machtig en stevig van structuur, maar in combinatie met de heerlijk frisse granite (verkruimeld ijs met gin) zeker de moeite waard. We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant en de bediening was zeer attent en vriendelijk.

Gegeten op 17 juli 2014

Joossie123

Waarom gaat iemand 500 meter van zijn huis naar een hotel?
Nou gewoon, om het buikje vol te eten. Ter ere van het begin van de vakantie vonden we het tijd om onszelf te verwennen en dat was geen straf. Het was weliswaar al laat voor lunch; half twee maar we werden meer dan welkom geheten. Al snel was onze keus op het aanwezige lunch buffet gevallen en ondanks dat dat nog maar een half uur beschikbaar zou zijn was er nog meer dan voldoende keus. Een royale kan jus d'orange was bij de prijs inbegrepen en ook koffie achteraf hoorde er gewoon bij. Kijk, daar word ik nou vrolijk van, niet van dat gemier maar gewoon eerlijk eten voor een schappelijke prijs. De ambiance was dik in orde, hoe kan het anders, het hotel is nog maar drie jaar jong. Het was lekker druk, veel groepjes dames (Libelle zomerweek combi arrangement?) maar het moet gezegd, de bediening was perfect, attent, vriendelijk en oplettend. Wat ons betreft veel waar voor je geld, kortom we komen nog een keer terug!

Gegeten op 16 mei 2014

joop29

Vandaag wilden wij ter ere van een verjaardag feestelijk uit eten bij van der Valk.
Bij de reservering was gezegd dat er een persoon was die absoluut geen gluten mocht eten. Geen probleem aldus van der Valk.
Voorgerecht garnalencocktail. Erbij BROOD. Er was toch gezegd glutenvrij?
Hoofdgerecht rosé gebakken varkenshaas.
Glutenvrij betekent niet het doorbakken, zoutloos en smakeloos hoeft te zijn.
Retour naar de keuken.
2e varkenshaas was hetzelfde!
De dressing voor de salade was niet glutenvrij.
Er was toch al 2 keer gezegd dat het glutenvrij moest zijn?
Er komt een nieuwe salade.
Ondertussen waren de groenten en frietjes natuurlijk al koud.
Geen succes dus.
Onze feestelijke verjaardagsmaaltijd was verpest.
Het is zo jammer dat je zoveel moeite moet doen om glutenvrij te eten.

Gegeten op 28 mei 2014

janjaapvanlier

Op de terugweg naar huis na een maandje buitenland voorbij Almere gereden en gestopt bij dit, relatief, nieuwe restaurant annex hotel. Ruime parkeergelegenheid en een moderne uitstraling, niet te vergelijken met de wat oudere Valk vestigingen. Verwacht geen hoogstandjes maar gewoon een goed stuk ( Hollands ) vlees van de grill geserveerd met aardappeltjes en of friet, ijs na en we gingen met en tevreden gevoel de deur uit!

Gegeten op 9 maart 2014

marjorie66

Hier met vrienden gegeten, en ik moet eerlijk zeggen dat het 100% heeft meegevallen , ik was sceptisch! Speciaal gekozen voor de wat "moeilijkere" gerechten, te beginnen met de coquilles, en deze waren perfect op temperatuur en smaak, de ribeye medium en de wat grove frieten waren ook prima bereid, en de frieten dreven niet in een plas vocht, hiervoor mijn dank- met als klapper de cheese cake met een bolletje cocos ijs, dit in combinatie met een prettige bediening welke zeer oplettend en gevat waren, hebben mij doen beslissen zeker weer een keertje terug te komen.

Gegeten op 6 maart 2014

eliane3

Positief: de frisse uitstraling, de bereikbaarheid en parkeergelegenheid, de keuze aan gerechten (fijne viskaart) en de vriendelijkheid van het personeel.
We hadden de proeverij vooraf, een aanrader.
Aandachtspunten: opmerkzaamheid van het personeel. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, wel een prima prijs-kwaliteitverhouding en echt niet meer het 'Van der Valk van vroeger'

Gegeten op 28 januari 2014

Marc_Lisette

Wat een indrukwekkend en groot hotel is dit, zo goed als nieuw en zeer ruim opgezet. Toch is de sfeer zeker niet kil of zakelijk. Je voelt je welkom. Wij waren hier met ca. 70 man en hebben ook overnacht in ruime en luxe kamers dus kregen een volledige indruk van deze zaak.
Het avondeten was voor onze groep een uitstekend buffet met ruime keuze aan goede kwaliteit warme en koude gerechten. Niemand kwam iets te kort, zowel kwaliteit als hoeveelheid zeer ruim voldoende. Enkele obers waren erg jong en onervaren en konden niet goed omgaan met zo'n grote groep. Voor dergelijke groepen is wat meer assertiviteit en snelheid wel prettiger.
Het ontbijtbuffet is één van de beste die ik in Nederland gezien heb. Zeer uitgebreid in keuze en ook weer uitstekend van kwaliteit. Van der Valk heeft met dit relatief nieuwe hotel een indrukwekkende zaak neergezet.

Gegeten op 25 januari 2014

Gareth Blackstock

Lunchbezoek. Prima parkeergelegenheid, ruime opzet van alles. Je kan prima zitten en hebt geen last van andere gasten die aan het eten en praten zijn. Toiletten waren enorm ruim en werkelijk kraakhelder - zelden zo;n nette toiletten gezien. Decor hoeft niet volgens je smaak te zijn, maar hier is overduidelijk niet op bezuinigd en het ziet er prima uit.

Maar het eten, en de duur... oh oh oh... Wachten totdat we opgemerkt werden, wachten totdat we konden bestellen, en drie kwartier moeten wachten op een kopje soep, kroket en een panini. Daarna zo lang wachten op de bijbehorende drankjes dat we het eten al op hadden toen ze er aan kwamen op draf met twee Spa Blauw.

Het eten zelf was middle-of-the road. De tomatensoep in orde. De panini met honing en geitenkaas had geen honing, de kroket... tja... het was een kroket. Ik vond het eten behoorlijk duur (circa 30 euro voor 2 kleine couverts en 2 drankjes), maar de ruimte, toiletten en parkeerplaats maakten dat enigszins goed.

Gegeten op 19 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel Almere in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel Almere. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.