a TripAdvisor company

Van der Valk Hotel Almere

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 036 800 08 00

Lolindir

Met een grote groep (±30 personen) eten wij jaarlijks bij Hotel Almere. Groepen >20 mensen kunnen kiezen uit een menu. Zowel schnitzel, varkenshaas en kipsaté goede cuisson. Bijgerechten worden in bakjes geserveerd. Zalm met (beperkte hoeveelheid) zeer smakelijke noodles verrassend goed uitgewerkt. Hier helaas geen bijgerechten bij. Bij navraag serveert bediening onbewerkte noodles. Floormanager lost het keurig op met dezelfde smaakvolle bereiding (tegen meerprijs).

Alle couverts werden op hetzelfde moment uitgeserveerd. Complimenten! Minpunt: De bediening moest "gezocht" worden om een bestelling van drank of dessert te kunnen doen bij 80% bezetting van het restaurant. Individuele betaling verliep vlot.

Inrichting met de kenmerkende roze/paarse stoelen oogt stijlvol met slimme inrichting, waardoor de grote zaal nog steeds knus voelt. Hotel Almere hoort qua uitstraling en gerechten bij de toplaag van de Van der Valk hotels.

Gegeten op 31 mei 2015

rombertus

Prima geluncht. Grote porties, zowel mijn hamburger op een lekker stevig broodje, als de salades en de gebakken geitenkaas geserveerd op heerlijke dikke plakken bruin brood.. Wel een heel grote zaal, wat rumoerig werkt, maar voldoende aandacht van de bediening en snelle service. Voldoende open wijnen tegen een zeer schappelijke prijs. Gewoon alles prima qua prijs kwaliteit verhouding. Alleen een keer de messen slijpen zodat het brood niet geplet wordt.

Gegeten op 24 april 2015

nljw

De kaart kent een mooi gevarieerd aanbod. Ik had de steaktartaar vooraf: mooi gepresenteerd en dankzij de goede combinatie van producten smaakte het erg goed. Als hoofdgerecht varkenshaas medaillons: mooi aantal en daarbij nog groenten (bloemkool) en aardappelen met patat. Als dessert nog de crème brûlée gehad welke vol romig van smaak was.
Het vriendelijke personeel kwam regelmatig langs om te vragen hoe het was, maar niet opdringerig. Ik heb nooit lang zonder iets gezeten en de gerechten volgden zich in keurig tempo op.

Gegeten op 26 maart 2015

annegien2

Vooraf de vistrio junior. Prima! Hoofdgerecht was de tournedos met sjalotjes. Heerlijk! WS erg goed over het algemeen. Vriendelijke dame in de bediening. Lekker snel.

Gegeten op 1 april 2015

irene115

Vanavond 20-02-2015 bij Van Der Valk in Almere gegeten. Het voorgerecht een garnalencocktail was prima. Daarna het hoofdgerecht. Mijn man had een tournedos besteld met pepersaus en ik een gegrilde zalm filet. Toen het gerecht geserveerd werd bleek dat er bij de tournedos een champignonsaus zat i.p.v. de bestelde pepersaus. De gegrilde zalm filet was te droog en totaal smakeloos. De gebakken aardappeltjes die je zo goed kent van Van Der Valk waren gefrituurd alhoewel het personeel beweerde dat het toch echt gebakken aardappeltjes waren. Achteraf gaven ze wel toe dat ze werden gebakken in olijfolie. Dus toch gefrituurd. Een ober bood ons voor het ongemak iets te drinken aan. Mijn man een glas bier en ik een glas Spa blauw. Normaal wordt Spa blauw in een flesje geserveerd maar ik kreeg gewoon een glas water...uit de kraan dus. Dit alles was teleurstellend en hadden wij niet verwacht bij Van Der Valk. Jammer!

Gegeten op 20 februari 2015

Han2Go

Je loopt in de entreehal van het Van der Valk Hotel Almere de foto’s van de familie Van der Valk aan de blanke muur vanzelf tegen het lijf. En je wordt direct herinnerd aan de vroege dagen van dit horecaconcern, waar je in hun restaurants tegen een redelijke prijs royale maaltijden kreeg voorgezet. Nostalgische gerechten, zoals de onvolprezen gebakken lever met ui en spek, of de boerenomelet, kun je nog altijd bestellen. Wij kozen uit de grote kaart het wildmenu van € 35,-. Beiden namen gerookte eendenborst, die in dunne plakjes, en qua smaak, ten onder ging aan bijgevoegde, in lijn geschikte salade. Daarna het hoofdgerecht. Voor de één een hertenbiefstuk, medium-rare, en voor de ander drie soorten wild, ook rood, op smakelijke, in schil gebakken aardappels. Erbij gestoofde peer, zacht zoet, aangemaakte sla in een kom, krokante patatfrites, en spinazie à la crème. Het wild was smakelijk, mals en de porties waren allerminst benepen. Tevredenheid alom. Als dessert warm Weens gebak met appel, rozijn en kaneel in knapperig bladerdeeg, plus bolletje vanille-ijs. Prima menu. Prijs/kwaliteit in orde, alerte, communicatieve bediening. Het restaurant Novum van dit hotel, waar wij aten, doet aan een luxe lounge denken met hoekjes en groepsschikking, en warm blauw als hoofd- en donkerrood als bijtint. Wand met belichte wijnflessen. Onze wijn was een Saint-Émilion € 24,50 met diep fluwelen afdronk.

Gegeten op 2 februari 2015

Rafael2013

Uit eten gaan op kerstavond moet mogelijk zijn anno 2014 en dat heeft Van de Valk goed begrepen. Ondanks de waarschuwing vooraf dat de keuken wegens de kerstbrunch van eerste Kerstdag om 20:00 zou sluiten was het in het restaurant bij aankomst (18:00) behoorlijk druk.

Wij hebben gegeten met 5 personen waaronder een kind. Alles verliep vlekkeloos, je merkt dat het personeel goed op elkaar is ingespeeld en dat men weet wat er op de kaart staat.

De porties zijn niet te klein en ik moet eerlijk toegeven dat ik verrast was door het aanbod van gerechten op de kaart. Coquilles als voorafje en een roodbaars als hoofdgerecht bleken een goede keus te zijn. De kwaliteit van het eten was uitstekend en ook de bijpassende wijnen werden goed voorgesteld door de ober.

Mocht de zaal zijn ingedeeld in secties voor bepaalde obers en serveersters dan was het bij dit filiaal van Van der Valk niets van te merken.

Ik kan dit restaurant dan ook warmpjes aanbevelen.

Gegeten op 24 december 2014

Bibendum59

De parkeerplaats van het hotel stond helemaal vol toen ik hier met mijn moeder ging lunchen. Even dachten we dat er binnen geen plaats meer zou zijn, maar ondanks de drukte (er was een symposium) was er toch nog een tafeltje vrij. Ik bereidde me al voor op het ergste... dit zou lang gaan duren. Vervolgens heb ik met respect en verbazing zitten kijken hoe deze geweldige geoliede van der Valk-machine te werk ging: binnen een paar minuten was ons tafeltje schoon gemaakt en zaten we met de menukaart in onze handen. Toen we klaar waren om te bestellen, was daar meteen een serveerster en onze bestelling stond binnen 10 minuten op tafel. En dit alles met zeer vriendelijke serveersters, zonder gehaast en zonder het gevoel te krijgen een nummer in de massa te zijn. Petje af! Daar kwam nog bij dat mijn broodje met geitenkaas en honing en de omelet van mijn moeder heel smakelijk waren. Geen hoogvliegerij, maar een degelijke, smakelijke lunch.

Gegeten op 6 november 2014

candy

Afgelopen zondag hier gegeten, prachtig hotel alleen het eten wat je krijgt is in vergelijking met andere vd valks hotels veel te weinig. Is me al eerder opgevallen toen ik hier een keer eerder had gegeten, nu dus weer. Een volwassen man heeft aan die porties niet genoeg. jammer.

Gegeten op 14 december 2014

trish

Ik was nooit echt een fan van de restaurants van de van der Valk hotels. Maar ik moet zeggen dat dit hotel een uitstekend restaurant heeft. Ik was hier al eerder voor een lunch en vandaag wederom gelunchd onderweg naar huis. Ze serveren een prima club sandwich, mooi geserveerd, verse producten en bijzonder lekker. Mijn partner had de gegrilde hamburger met een huisgemaakte burger. Service is ook zeer goed , vriendelijk personeel. Hier komen we zeker weer!

Gegeten op 27 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel Almere in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel Almere. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.