Van der Valk Hotel Almere

Van der Valk Hotel Almere

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 036 800 08 00

irene115

Vanavond 20-02-2015 bij Van Der Valk in Almere gegeten. Het voorgerecht een garnalencocktail was prima. Daarna het hoofdgerecht. Mijn man had een tournedos besteld met pepersaus en ik een gegrilde zalm filet. Toen het gerecht geserveerd werd bleek dat er bij de tournedos een champignonsaus zat i.p.v. de bestelde pepersaus. De gegrilde zalm filet was te droog en totaal smakeloos. De gebakken aardappeltjes die je zo goed kent van Van Der Valk waren gefrituurd alhoewel het personeel beweerde dat het toch echt gebakken aardappeltjes waren. Achteraf gaven ze wel toe dat ze werden gebakken in olijfolie. Dus toch gefrituurd. Een ober bood ons voor het ongemak iets te drinken aan. Mijn man een glas bier en ik een glas Spa blauw. Normaal wordt Spa blauw in een flesje geserveerd maar ik kreeg gewoon een glas water...uit de kraan dus. Dit alles was teleurstellend en hadden wij niet verwacht bij Van Der Valk. Jammer!

Gegeten op 20 februari 2015

Han2Go

Je loopt in de entreehal van het Van der Valk Hotel Almere de foto’s van de familie Van der Valk aan de blanke muur vanzelf tegen het lijf. En je wordt direct herinnerd aan de vroege dagen van dit horecaconcern, waar je in hun restaurants tegen een redelijke prijs royale maaltijden kreeg voorgezet. Nostalgische gerechten, zoals de onvolprezen gebakken lever met ui en spek, of de boerenomelet, kun je nog altijd bestellen. Wij kozen uit de grote kaart het wildmenu van € 35,-. Beiden namen gerookte eendenborst, die in dunne plakjes, en qua smaak, ten onder ging aan bijgevoegde, in lijn geschikte salade. Daarna het hoofdgerecht. Voor de één een hertenbiefstuk, medium-rare, en voor de ander drie soorten wild, ook rood, op smakelijke, in schil gebakken aardappels. Erbij gestoofde peer, zacht zoet, aangemaakte sla in een kom, krokante patatfrites, en spinazie à la crème. Het wild was smakelijk, mals en de porties waren allerminst benepen. Tevredenheid alom. Als dessert warm Weens gebak met appel, rozijn en kaneel in knapperig bladerdeeg, plus bolletje vanille-ijs. Prima menu. Prijs/kwaliteit in orde, alerte, communicatieve bediening. Het restaurant Novum van dit hotel, waar wij aten, doet aan een luxe lounge denken met hoekjes en groepsschikking, en warm blauw als hoofd- en donkerrood als bijtint. Wand met belichte wijnflessen. Onze wijn was een Saint-Émilion € 24,50 met diep fluwelen afdronk.

Gegeten op 2 februari 2015

Rafael2013

Uit eten gaan op kerstavond moet mogelijk zijn anno 2014 en dat heeft Van de Valk goed begrepen. Ondanks de waarschuwing vooraf dat de keuken wegens de kerstbrunch van eerste Kerstdag om 20:00 zou sluiten was het in het restaurant bij aankomst (18:00) behoorlijk druk.

Wij hebben gegeten met 5 personen waaronder een kind. Alles verliep vlekkeloos, je merkt dat het personeel goed op elkaar is ingespeeld en dat men weet wat er op de kaart staat.

De porties zijn niet te klein en ik moet eerlijk toegeven dat ik verrast was door het aanbod van gerechten op de kaart. Coquilles als voorafje en een roodbaars als hoofdgerecht bleken een goede keus te zijn. De kwaliteit van het eten was uitstekend en ook de bijpassende wijnen werden goed voorgesteld door de ober.

Mocht de zaal zijn ingedeeld in secties voor bepaalde obers en serveersters dan was het bij dit filiaal van Van der Valk niets van te merken.

Ik kan dit restaurant dan ook warmpjes aanbevelen.

Gegeten op 24 december 2014

Bibendum59

De parkeerplaats van het hotel stond helemaal vol toen ik hier met mijn moeder ging lunchen. Even dachten we dat er binnen geen plaats meer zou zijn, maar ondanks de drukte (er was een symposium) was er toch nog een tafeltje vrij. Ik bereidde me al voor op het ergste... dit zou lang gaan duren. Vervolgens heb ik met respect en verbazing zitten kijken hoe deze geweldige geoliede van der Valk-machine te werk ging: binnen een paar minuten was ons tafeltje schoon gemaakt en zaten we met de menukaart in onze handen. Toen we klaar waren om te bestellen, was daar meteen een serveerster en onze bestelling stond binnen 10 minuten op tafel. En dit alles met zeer vriendelijke serveersters, zonder gehaast en zonder het gevoel te krijgen een nummer in de massa te zijn. Petje af! Daar kwam nog bij dat mijn broodje met geitenkaas en honing en de omelet van mijn moeder heel smakelijk waren. Geen hoogvliegerij, maar een degelijke, smakelijke lunch.

Gegeten op 6 november 2014

candy

Afgelopen zondag hier gegeten, prachtig hotel alleen het eten wat je krijgt is in vergelijking met andere vd valks hotels veel te weinig. Is me al eerder opgevallen toen ik hier een keer eerder had gegeten, nu dus weer. Een volwassen man heeft aan die porties niet genoeg. jammer.

Gegeten op 14 december 2014

trish

Ik was nooit echt een fan van de restaurants van de van der Valk hotels. Maar ik moet zeggen dat dit hotel een uitstekend restaurant heeft. Ik was hier al eerder voor een lunch en vandaag wederom gelunchd onderweg naar huis. Ze serveren een prima club sandwich, mooi geserveerd, verse producten en bijzonder lekker. Mijn partner had de gegrilde hamburger met een huisgemaakte burger. Service is ook zeer goed , vriendelijk personeel. Hier komen we zeker weer!

Gegeten op 27 november 2014

bianca72

In dit hotel 3 nachten doorgebracht en 2 avonden gegeten. En geloof me: dat is een unicum! Zeer vriendelijk en attent personeel, heerlijk gegeten. Alles prima op smaak en netjes geprijst. Wat wij echt top vonden, is dat in dit restaurant de 'junior'-gerechten door iedereen te bestellen zijn. Vooraf namen wij breekbrood: lekker brood met meer dan zat smeersels. Prima sliptong, prima schnitzels, lekkere bijgerechten en salade leuk geserveerd in een glas. Ook de nagerechten als junior te bestellen, waardoor je toch 3 gangen kunt eten, maar niet propvol zit! Genoten en absoluut een aanrader.

Gegeten op 7 november 2014

abelwis

We hebben mee gedaan aan live cooking op zaterdagavond,inclusief dranken zolas bier fris en huiswijn
Ruime keus voorgerechten , hoofdgerechten en nagerechten
Bij de voorgerechten veel echte heerlijke kleine garnalen.
Tong en steak wordt voor je gebakken, teijl er ook gewokt kan worden. ruime keus eenvoudige gerechten. goed verzorgd
Door de gfote hoeveelheid niet erg exclusief

Na gerecht oa IJs gebak en kaas met port
De koffie en ammarateo erbij is ook inclusief
Voor de veel eters een aanrader
Als je blijft slapen kun je veel alcoholische dranken nemen en direct door kan gaan naar je kamer!
Voor de prijs een aanrader

Decor matig groot restaurant en hotel ligt aan buitenkant van Almere

Gegeten op 25 oktober 2014

Austin

Gegeten op 28 augustus 2014

2606goed

zeer modern ingericht restaurant ruime keuze uit vlees vis en Vega ik zelf nam de gamba's in tempura en de schnitzel als hoofdgerecht was allemaal zeer smakelijk en nette porties en een heerlijke rode huiswijn( Merlot) maakte het helemaal compleet.

Gegeten op 17 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel Almere in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel Almere. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.