Van der Valk Hotel Almere

• 7.3

• 7.5

janjaapvanlier
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op de terugweg naar huis na een maandje buitenland voorbij Almere gereden en gestopt bij dit, relatief, nieuwe restaurant annex hotel. Ruime parkeergelegenheid en een moderne uitstraling, niet te vergelijken met de wat oudere Valk vestigingen. Verwacht geen hoogstandjes maar gewoon een goed stuk ( Hollands ) vlees van de grill geserveerd met aardappeltjes en of friet, ijs na en we gingen met en tevreden gevoel de deur uit!

Gegeten op 9 maart 2014

marjorie66
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met vrienden gegeten, en ik moet eerlijk zeggen dat het 100% heeft meegevallen , ik was sceptisch! Speciaal gekozen voor de wat "moeilijkere" gerechten, te beginnen met de coquilles, en deze waren perfect op temperatuur en smaak, de ribeye medium en de wat grove frieten waren ook prima bereid, en de frieten dreven niet in een plas vocht, hiervoor mijn dank- met als klapper de cheese cake met een bolletje cocos ijs, dit in combinatie met een prettige bediening welke zeer oplettend en gevat waren, hebben mij doen beslissen zeker weer een keertje terug te komen.

Gegeten op 6 maart 2014

eliane3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Positief: de frisse uitstraling, de bereikbaarheid en parkeergelegenheid, de keuze aan gerechten (fijne viskaart) en de vriendelijkheid van het personeel.
We hadden de proeverij vooraf, een aanrader.
Aandachtspunten: opmerkzaamheid van het personeel. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, wel een prima prijs-kwaliteitverhouding en echt niet meer het 'Van der Valk van vroeger'

Gegeten op 28 januari 2014

Marc_Lisette
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een indrukwekkend en groot hotel is dit, zo goed als nieuw en zeer ruim opgezet. Toch is de sfeer zeker niet kil of zakelijk. Je voelt je welkom. Wij waren hier met ca. 70 man en hebben ook overnacht in ruime en luxe kamers dus kregen een volledige indruk van deze zaak.
Het avondeten was voor onze groep een uitstekend buffet met ruime keuze aan goede kwaliteit warme en koude gerechten. Niemand kwam iets te kort, zowel kwaliteit als hoeveelheid zeer ruim voldoende. Enkele obers waren erg jong en onervaren en konden niet goed omgaan met zo'n grote groep. Voor dergelijke groepen is wat meer assertiviteit en snelheid wel prettiger.
Het ontbijtbuffet is één van de beste die ik in Nederland gezien heb. Zeer uitgebreid in keuze en ook weer uitstekend van kwaliteit. Van der Valk heeft met dit relatief nieuwe hotel een indrukwekkende zaak neergezet.

Gegeten op 25 januari 2014

Gareth Blackstock
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lunchbezoek. Prima parkeergelegenheid, ruime opzet van alles. Je kan prima zitten en hebt geen last van andere gasten die aan het eten en praten zijn. Toiletten waren enorm ruim en werkelijk kraakhelder - zelden zo;n nette toiletten gezien. Decor hoeft niet volgens je smaak te zijn, maar hier is overduidelijk niet op bezuinigd en het ziet er prima uit.

Maar het eten, en de duur... oh oh oh... Wachten totdat we opgemerkt werden, wachten totdat we konden bestellen, en drie kwartier moeten wachten op een kopje soep, kroket en een panini. Daarna zo lang wachten op de bijbehorende drankjes dat we het eten al op hadden toen ze er aan kwamen op draf met twee Spa Blauw.

Het eten zelf was middle-of-the road. De tomatensoep in orde. De panini met honing en geitenkaas had geen honing, de kroket... tja... het was een kroket. Ik vond het eten behoorlijk duur (circa 30 euro voor 2 kleine couverts en 2 drankjes), maar de ruimte, toiletten en parkeerplaats maakten dat enigszins goed.

Gegeten op 19 januari 2014

SgtPeppers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lang geleden eens bij een van der Valk gegeten, dat was een horror-ervaring. We moesten dus wel wat overwinnen om Van der Valk in Almere eens te proberen. Maar na de positieve berichten van kennissen toch maar eens geprobeerd om met een gezelschap van acht personen daar te eten. Het Van der Valk Almere is een mooi hotel, het heeft stijl. De ontvangst is vriendelijk en we krijgen onze gereserveerde ovale tafel bij de open haard; een mooie plek. De bediening is de verdere avond heel attent en vriendelijk. Een algemeen oordeel geven over het eten is een stuk lastiger. Sommigen van ons waren zeer tevreden; de lamskoteletten werden als uitstekend beoordeeld, de coquilles ook. Eén gerecht bleek door een misverstand niet het bestelde te zijn. Dat werd keurig vervangen door het juiste. Jammer alleen dat de bijgerechten op het bord niet werden vervangen of opgewarmd, die waren namelijk nagenoeg koud. Maar onze wilde eend was ronduit teleurstellend. En daar wreekt zich blijkbaar de massaliteit van een zaak als Van der Valk. Vaak worden in dat soort gelegenheden gerechten al eerder voor een deel voorbereid en teruggekoeld om later te worden opgewarmd en afgemaakt. Onze eend kon daar blijkbaar niet tegen; doorgeslagen en taai. En dat gold zowel voor de borsten als de pootjes. Aansluitende kritiek hierop, waarom zulke onwijs grote porties? Kan het niet wat minder, maar dan beter? Of ligt het aan de doelgroep van Van der Valk. Vinden die veel eten belangrijker dan lekker eten? Concluderend: Van der Valk overtuigt ons niet echt; er zijn in Almere restaurants waar je voor hetzelfde geld beter eet, hoewel dat zijn er ook weer niet zoveel.

Gegeten op 26 november 2013

Marckes
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier op nieuwjaarsdag prima gegeten. Bediening is netjes en representatief. De nieuwe hotels van Van der Valk zien er prima verzorgd uit. De gerechten hebben ons goed gesmaakt. Bij de hoofdgerechten is het mogelijk om te kiezen uit zogeheten grill-gerechten die vriendelijker geprijsd zijn, maar dan als plate-service geserveerd worden in tegenstelling tot de "normale" hoofdgerechten. Dit doet zeker niet af aan de kwaliteit of de smaak.

Gegeten op 1 januari 2014

dtrensink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten bij van der Valk in Almere. Het is hier ruim opgezet en kan heel veel mensen bergen. Het is geen restaurant om intiem te gaan eten. We werden netjes naar onze tafel geleid en werden vrij dicht tegen een ander stel neergezet. De bediende zag dit en zei meteen of we een tafeltje wouden opschuiven voor iets meer privacy. Zeer attent en dat deden we dan ook. De menukaart met ruime keuze en een speciaal seizoensmenu met wild. Ikzelf koos voor de Wild trio en mijn vrouw voor de Rundertournedos van de chef. De Wild trio was erg lekker en goed bereid met een stukje hertenbiefstuk, hazenrug en stoofvlees. De tournedos was ook lekker. Met volle buik weer richting huis. Het decor oogt sfeervol.

Gegeten op 4 januari 2014

ingeborg1804
  • Recensies in de laatste twee jaar

Deze keer genoten van de Sinterklaasbrunch. En hoewel het erg druk was hoefden we voor de buffetten niet in de rij te staan en verliep alles zeer relaxed. Alleen voor de laatkomers was het dessertbuffet wat schamel. Er werd niet adequaat aangevuld. Maar wat er geboden werd was goed van smaak.
Het is ons favoriete Van der Valk restaurant!!

Gegeten op 1 december 2013

Robu
  • Recensies in de laatste twee jaar

De eetfabriek, maar dan wel een goede. Mijn lamsrack was prima. Goed bereid en opgediend met leuke schaaltjes aardappeltjes en verdraaid lekkere spinazie. Mijn tafelgenote genoot van van vere mosselen. Gewoon prima en een redelijke prijs. En toch is het wel echt groot. Veel gasten, genoeg bediening, leuk ingericht. En toch blijft het een eetfabriek

Gegeten op 1 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Van der Valk Hotel Almere in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Van der Valk Hotel Almere. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!