• foto's van Imono in Groningen - 1

• 8.5

• 8.3

HS1984
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had dit uitgekozen omdat mijn vriendin jarig was geweest en omdat wij hier altijd naar toe wilden gaan. Bij de reservering had ik aangegeven dat er een jarige was geweest en daar hebben ze ook rekening mee gehouden. Voordat wij echt gingen bestellen kwam er een verrassingsgerecht aan. Mooi geserveerde en heerlijke sushi met van alles en nog wat.

Na dat hebben wij allerlei dingen van het menu besteld en uiteraard was dit weer een waar genot. Behalve de makreel. Dit was zuur en niet lekker maar dit werd ook erkend door de bediening en zou ook binnenkort uit het menu worden geschrapt (iets met verbod op vangen van verse makreel).

Het decor zag er goed uit en was erg rustgevend. Al met al prima vermaakt en lekker gezond gegeten.

Gegeten op 5 maart 2014

Amyy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na veel positieve verhalen over Imono hier wezen eten.
Ondanks het all you can eat concept is het erg sfeervol, je hebt niet snel het idee dat je in een 'vreetschuur' aan het eten bent, het is er ook niet heel groot. Service is goed en vriendelijk.

Allereerst krijg je een warm nat doekje, waarmee je even lekker je handen mee schoon kan maken.
Vervolgens is het concept, zoals alle andere AYCE ketens. 5 gerechtjes p.p per ronde.

Ik ben begonnen met de nigiri's, die vrij groot zijn, maar daarentegen was de vis die erbij komt ook meer, dus in verhouding klopte het, maar ik vind het zelf prettiger als ze wat kleiner en verfijnder worden gemaakt. Verder niets op aan te merken, de nigiri unagi springt eruit en de sake is ook prima.

Daarna een ronde met veel maki's, ook weer aan de grote kant, en ze vielen al gauw uit elkaar. Een beetje jammer.
Ik ben altijd gek op de handroll california, maar dit was een tegenvaller. De nori was niet krokant en voelde, proefte erg verweekt. Teveel water? Ook de inhoud was teveel voor de 'puntzak', alsof ze een left-over nori hebben gebruikt.

De soepen worden, in vergelijking met andere AYCE ketens, in een best grote kom geserveerd. De miso soep proefte nergens naar, maar de thaise tom yang kung soep was goed gevuld met garnalen. Lekker!

Voor de rest nog een heleboel fingerfoods besteld, hetgeen allemaal erg doordrenkt is in vet! Vooral de Siew mai (vleespastei) was niet te herkennen, niet zoals op de afbeelding en 1 vette hap. Hierbij is de duck in pancakes (eend in flensjes) wel een uitzondering en een leuke toevoeging aan de kaart.

Ook de gegrilde/gewokte keuzes waren van matige kwaliteit.

Helemaal jammer dat je voor een ijsje extra moet betalen, en ook nog eens aan de prijzige kant. 4.50 euro per 2 bolletjes.
Uiteindelijk wil ik mijn maaltijd altijd afsluiten met een dessert. Aangezien ik graag een combinatie wilde van de 3 smaken japanse ijs, heb ik 3 bolletjes ijs, geserveerd met lychee en slagroom, voor 6.30 euro gekregen. Geen spijt van gehad.

Het was een gezellige en geslaagde avond, maar voor het eten zou ik niet terugkomen. Eten is nog net een magere 6 waard.

Gegeten op 27 februari 2014

Anna71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was alweer een tijdje geleden dat we bij Imono waren geweest. Ondertussen veel andere sushi restaurants bezocht dus veel vergelijkings materiaal. Wij vonden de kaart erg minimaal en de sushi niet zoals we gewent waren. Smakeloos en bijvoorbeeld de Ebi tempora veel te vet. Het restaurant ziet er wel leuk uit en de meiden van de bediening zijn erg aardig. Maar het even vonden wij zeer tegen vallen.

ChrisHoudtVanEten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg leuk restaurant, het eten smaakt prima! Zeker niet de beste Japanse hapjes, maar absoluut goed! Wat ik fijn vind is het personeel. Altijd dezelfde, vriendelijke gezichten. Netjes jas ophangen, altijd beleefd.
Het "onbeperkt" eten is niet onbeperkt, vijf rondes van vijf gerechten per keer. Een complete vierde ronde heb ik nog nooit gehaald en ik ben een goede eter! De meeste hapjes en sushi's zijn meer dan prima! Verwacht niet de beste Japanner ooit, maar lekker is het wel!

Ik kom er gemiddeld eens per twee maanden sinds de opening en ik moet gaan muggenziften om negatief te zijn.

De sake vind ik niet geweldig, er is betere sake!
Veel wijnen niet per glas, dat is jammer.
Regelmatig wat verschil in gerechten. Misschien dat de chefs dit iets beter kunnen stroomlijnen!
De desserts, beetje karig en simpel. Uit ervaring weet ik dat de Japanners heerlijk ijs maken in een bijna ongelimiteerd aantal!

Tips, misschien eens wat nieuwe hapjes of wat hapjes van de week. Puur voor de variatie!
Verder: vooral zo doorgaan!

Gegeten op 18 januari 2014

Marloes32
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant, waar vooral de vriendelijke bediening en nette uitstraling opvalt. Het eten is ook lekker, maar het is niet van heel hoogstaand niveau. De vis dat wordt gebruikt voor de sushi en sashimi is net net vers genoeg en de porties omvang van de sushi is eigenlijk te groot om in een hap op te eten, wat niet prettig is. De warme gerechtjes zijn divers, maar allemaal erg basaal. De wijn (Grüner Veltliner) is overigens erg goed en betaalbaar.

Gegeten op 12 december 2013

Oscarliefde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik geld heb eet ik met mijn vriendin bij Imono:-) zij heeft een gluten allergie en kan hier bijna alles eten van de sushi! Ze maken voor haar altijd een aangepaste menukaart en ze zorgen dat alles naar wens is. We hebben vaak even een leuk gesprekje met de bazin van Imono en krijgen soms een voorproefje van bijzondere sushi. :-)

Gegeten op 4 oktober 2013

edwin5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima sushi en andere Aziatische gerechten gegeten bij Imono. Het decor is sfeervol en de bediening is vriendelijk en attent. Tip: zet behalve Heineken ook een andere pils op de kaart.

Gegeten op 19 december 2013

Sanniee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik tijd en geld heb eet ik bij Imono! Geweldig restaurant, het eten is heeeeeeerlijk, bediening is goed en het is mooi ingericht. Ook bestel ik vaak eten voor thuis, Imono heeft heerlijk sushi en ook de fingerfoods zijn erg aan te raden. De medewerkers zijn erg aardig en af en toe worden er hapjes rondgebracht om te proberen, kortom; echt een aanrader!

Gegeten op 1 oktober 2013

Jerzy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mijn verjaardag hier wezen eten omdat deze al een tijdje op mijn verlanglijstje stond. Zeker na enkele goede verhalen en recensies waren de verwachtingen hooggespannen... En die zijn helaas niet waar gemaakt. In vele opzichten is het een geweldig restaurant... locatie, inrichting, prima kaart qua drankjes en echt hele goede bediening (compliment). Maar al met al valt het eten echt wat tegen. En in Groningen is er tegenwoordig veel sushi om mee te vergelijken dus dat is ook een belangrijk toetsingskader. We hebben niet de hele kaart gehad maar een aantal dingen klopte gewoon niet. Sommige Maki sushi was uitstekend, zag er mooi uit en voldeed prima aan de verwachtingen. Met uitzondering van de Kani sarada. Deze krabsalade was zo vol van mayo dat het wel uit een bakje van de supermarkt leek te komen en daar was de sushi (Gunkan?) zeer dik mee belegd. Echt een teleurstelling want het is een favoriet van mij. Ook de Nigiris waren niet in orde. De zalm - sake - was tot twee keer toe niet goed gesneden waardoor je er niet doorheen kon bijten en bij zulke grote sushi's is dat wel nodig. Dan hap je dus en de helft blijft aan pezige draden hangen waardoor je of in één keer alle zalm binnenkrijgt of er een grote puinhoop gaat van te maken. De tofuzakjes (Inari) waren qua smaak lekker maar ook te groot waardoor ze in stukken gesneden werden geserveerd. Ook dat snijden was blijkbaar niet helemaal goed gegaan waardoor het niet op te pakken was, het viel direct uiteen en dat is juist bij zo'n sushi niet de bedoeling. Verder vielen de warme gerechten behoorlijk tegen. Ze waren te vet van de frituur of ondefinieerbaar qua structuur (o.a. samosas, loempia's en viskoekjes). De wakame salade was lekker, zalm redelijk maar de sojabonen waren niet in orde. Het leek alsof de kwaliteit van de bonen zelf al niet klopte en ze ook onvoldoende hadden gekookt (gestoomd, neem ik aan). Ook de groenten waren het net niet. Nee... al met al viel het tegen na de hoge verwachtingen. Bediening uitstekend, het gerechtje van het huis was erg lekker (kangoeroe), heerlijk bier en ook enkele prima gerechten... maar teveel (simpele) dingen waren niet in orde en dan wordt het een minimale voldoende. Ik zou graag willen zeggen dat ik nog eens terugkom voor een herkansing en de andere gerechten maar de kans daarop is klein. Er is teveel goede sushi in Groningen. Als ik het doe, is het voor de bediening en het bier...

Gegeten op 27 oktober 2013

hannekecoffey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na alle sushi (all you can eat) restaurant in Groningen te hebben gehad steekt met kop en schouder Imono er boven uit!! De sushi is echt vers en de andere hapjes zijn prima bereid! En wat ook belangrijk is de bediening is leuk. Jonge dames die hard werken maar oprecht vriendelijk zijn en plezier in hun werk hebben! En het restaurant zelf is anders dan de andere omdat het gewoon gezellig is en geen vreetschuur. En de drankjes hebben een normale prijs net als bij de normale restaurant in Nederland geen 2,50 voor een frisdrankje wat echt belachelijk is.. 1min punt dat is de Pepsi lijn maar dat is persoonlijk!!

Gegeten op 10 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Imono in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Imono. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!