• foto's van De Eetkamer van Scheveningen in Scheveningen - 1

• 8.7 10 63

• 8.7

• 7.9

De Eetkamer van Scheveningen over zichzelf

Op loopafstand van het strand zit ‘De eetkamer van Scheveningen’. Sinds twee jaar werken we hier met veel plezier en passie om de gasten een heerlijk ontspannen avond te bezorgen in een ongedwongen ‘huiskamer’ sfeer.
Een combinatie van goede wijnen, plezierige service, heerlijke verse gerechten en een warme ambiance hebben ervoor gezorgd dat het restaurant al twee jaar op rij Iens-topper!

lampie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier afgelopen dinsdag gegeten,we hadden het viergangen menu genomen en deze met een gang rib-eye uit Australie uitgebreid.
Als amuse een viskoekje,wel lekker maar niet iets bijzonders
voorgerecht op de huid gebakken baarsachtige vis,deze was lekker
daarna huisgemaakte gerookte zalm,zacht goeie smaak
toen de rib-eye,lekker
en als hoofdgerecht kalfsbiefstuk met een goede vlees smaak
dessert choco ijs
naar mijn mening goeie prijs kwaliteit verhouding
gerechten waren mooi opgemaakt met verschillende sausjes en garnering
alleen jammer dat het niet zo druk was
als er te weinig mensen zijn voelt het kil aan,ook als de deur open en dicht ging was er veel tocht
al met al toch zeker een aanrader voor de fijnproever

Gegeten op 4 februari 2014

Saba2001
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via vakantieveilingen zijn we ongeveer 2 maanden geleden in de Eetkamer van Scheveningen beland. Een hartelijke ontvangst in een mooie zaak. We begonnen met plakjes rauwe zalm met kruidensaus, toen een knolselderijsoep met knoflook en citroengras met een getoast schijfje brood met makreelcreme. De makreelcreme was fantastisch!! Toen de rundercarpaccio met truffelmayonaise. Het hoofdgerecht was een sucadesteak uit de green egg, heerlijke jus, wortelmousseline en luchtige aardappelpuree. Het toetje was een bijzondere combinatie met groene thee-ijs. Raar maar heerlijk. Fijne bediening, leuk ingericht en op een leuke locatie. Ook goed te bereiken met het openbaar vervoer.

Gegeten op 7 december 2013

bosmap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. De zaterdagavond zat stampvol met slechts 2 man in de bediening. De ontvangst was hartelijk maar door de drukte zat er wel teveel tijd tussen de gerechten en stonden we regelmatig "droog". Maar ondanks dat toch een heerlijke avond gehad, erg lekkere gerechten die orgineel zijn kraargemaakt. Lekkere combinaties, erg mals vlees en een super grand dessert. Absoluut een aanrader!

Gegeten op 1 februari 2014

eric8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een regenachtige dinsdagavond als we de Eetkamer van Scheveningen binnen stappen. Helemaal bij toeval, zonder enige info vooraf. We zijn aan de late kant, maar dat doet niets af aan de gastvrije ontvangst, die na ons aperitief onderlijnd wordt door een amuse: een crème van blauwschimmelkaas onder peer met balsamicosiroop. Simpel maar uitstekend. Mijn tafelgenote is verzot op truffel dus die is snel uit de keuze: vooraf een carpaccio met truffelsaus, gevolgd met op de huid gebakken kabeljauw met een saus van...truffel. Voor mij tartaar van gerookte heilbot op een bedje van rode biet met appel, en daarna de vis van de dag: red snapper met accenten van knolselderij en curry. Het is allemaal voortreffelijk: de visjes zijn prima gegaard; de twee truffelsausjes zijn verschillend; de frites zijn gelijk als in België... Maar de grootste verrassing is aan het eind; zo veel kwaliteit voor zo'n prijs...

Gegeten op 21 januari 2014

jessica31
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed gegeten. Goede prijs/kwaliteitverhouding, aardige bediening. Petit grand dessert was erg goed, vlees van de green egg was erg goed. Entourage is leuk, maar niet super. Nadeel: Parkeren is max 2 uur, dus bijvullen is nodig. Minpunt: Toilet kan verzorgder. Wel losse gastendoekjes, maar de toiletruimte kon schoner, dat is altijd een beetje zonde.

Gegeten op 21 januari 2014

ingedezwart
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag 19 januari 2014 met z’n vieren hier gegeten. Onze keuze voor dit restaurant was gebaseerd op de recensies van iens. En we kunnen ons aansluiten bij alle lof.
Wij kozen ervoor om à la carte te bestellen. Onze borden waren plaatjes, goed warm en het eten was heerlijk. De verschillende gangen werden in een goed tempo opgediend. Daar kwam nog bij dat onze gastheer er alles aan deed om het ons naar de zin te maken. Zo had hij in de gaten dat mijn partner wel van een wijn-avontuurtje hield en kwam er bij de coquilles - voor het oog - een glas ‘rosé’ wijn, maar de smaak was echt die van een droge witte wijn. Bij het hoofdgerecht kreeg mijn partner een Marokkaanse wijn geserveerd. Verrassend vol van smaak.
De keuken reageert heel flexibel op wensen van de klant. Een van ons wilde een kaasplankje als dessert, als het maar niet te veel was. Geen punt, er werden halve hoeveelheden geserveerd. Met z’n drieën zaten we te azen op de advocaatslagroom van de Eetkamer coffee van mijn partner. Voor ons kwam er een apart schaaltje met advocaatslagroom, ook al hadden wij gewone koffie besteld.
En tot slot, prijs en kwaliteit zijn perfect in balans. Wij verlieten De Eetkamer van Scheveningen helemaal voldaan, met het vaste voornemen hier beslist terug te komen, ook al komen we respectievelijk uit Zaandam en ’s-Hertogenbosch.

Gegeten op 19 januari 2014

Spectrums
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met z'n vieren hier gegeten en het verrassingsmenu genomen. 1 persoon vegetarisch. Wat een heerlijk eten! Ook voor de vegetarier was het smullen. Aparte smaken en mooi opgemaakte borden. Prima bediening! De huiswijn kost maar 17,50 en is heerlijk. We komen zeker terug!

Gegeten op 4 januari 2014

willeke8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is echt een aanrader! Op een paar straten loopafstand van casino en theater, dus goed te combineren. Klein restaurant met een gezellige ambiance, huiselijk. Voortreffelijk gegeten, we kregen vooraf een amuse van het huis, daarna voor-, hoofd- en nagerecht, alles even voortreffelijk. Bij de koffie een likeurtje met slagroom (van het huis). En alles bij elkaar ook helemaal niet te duur. Heel goede prijs-/kwaliteitverhouding dus. Hier komen we zeker nog eens terug!

Baambrugge
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdag 28 december gegeten vooraf een voorstelling in het circustheater. Van de telefonische reservering t/m de afrekening was het informeel en professioneel. Ondanks dat het restaurant niet groot is en toch goed bezet was, diner je in een prettige rustige omgeving. Het eten zelf en de uitleg (onze tafel koos voor de wisselende gerechten) waren uitstekend. Deze mensen begrijpen wel hoe je met gasten om moet gaan ! Al zou er iets niet helemaal goed gaan dan wordt dat dik gecompenseerd door de passie van de gastheren/dames. Kortom wil je een gast voelen en ook nog lekker eten (toevallig zijn de prijzen ook nog op een goed niveau) schuif eens aan in deze eetkamer.

Gegeten op 28 december 2013

graafvd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via vakantieveiling hier terechtgekomen. Wij aten: plakjes rauwe zalm met kruidensaus: lekker. Gevolgd door knolselderijsoep met knoflook en citroengras met een getoast schijfje brood met makreelcreme: lekker. Hierna volgde rundercarpaccio met truffelmayonaise: erg lekker. Het hoofdgerecht was een sucadesteak uit de green egg, heerlijke jus, wortelmousseline en luchtige aardappelpuree. De steak lag op een bedje haricots verts met gebakken prei: smullen! Wij bestelden er nog een zak frites bij, heerlijk knapperig gebakken! Het dessert bestond uit een strooptaartje en een bol groene thee/gember/honingijs op kruimels van bastognekoek. Een waardige afsluiting.

Gegeten op 21 december 2013

Schrijf zelf een recensie over De Eetkamer van Scheveningen in Scheveningen

Schrijf hieronder je recensie over De Eetkamer van Scheveningen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!