a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Wereldkeuken
  1. Toon telefoonnummer 024 845 59 47

ralphjaspers

Van te voren zeer goede verhalen gehoord over Tiffin. Hoewel het absoluut geen slecht eettentje is, was ik niet zo onder de indruk. In de avond is de keuze eigenlijk beperkt tot nasi rames en wat kleine gerechten. Hoewel er niets mis was met mijn nasi rames met garnalen, vond ik er ook niets echt uitspringen. De smaken vond ik vlak in vergelijk met het Indisch/Indonesisch dat ik gewend ben. Misschien dat de wat uitgebreidere lunchkaart meer spanning biedt, getuige vele goede recensies hier. Het restaurant is verder simpel, maar de prijzen passen daar ook bij: het is zeker niet duur.

Gegeten op 9 februari 2016

davey_rz

Samen met m'n vriendin hier gegeten tijdens een uitstapje, ik wilde haar graag kennis laten maken met de Indonesische keuken. van te voren had ik al gelezen dat dit een goed restaurant was dus ben dit maar eens gaan uitproberen.

Het eten en de kaart was niet wat ik had verwacht, maar was ondanks dat wel zeer goed smakend! Zowel ik als mijn vriendin namen een nasi rames, ik de hete kip en mijn vriendin de rundvlees. Ik heb niet zo veel ervaring met de Indonesische keuken, maar ondanks dat bevielen beide gerechten zeer goed, de hete kip was inderdaad ook echt heet wat door de bediening ook medegedeeld werd.

Betreft service heb ik niets op aan te merken, tot nu toe misschien wel nog nooit eerder zo vriendelijk en gastvrij behandeld.

Het decor vind ik niet echt mijn smaak, je zit heel dicht op anderen en heeft een klein beetje een hippie uitstraling als je het mij vraagt. Waarom ik alsnog een 7 heb gegeven voor het decor is omdat ik best kan begrijpen dat dit goed aansluit op hoe er in Azië gegeten wordt, het sluit dus wel enigszins op hun thema aan.

Al om al een goed restaurant met zeer vriendelijk personeel en lekker eten. Ik zou het zeker aan een ieder aanraden die het niet erg vindt om in een hippieachtige restaurant te eten.

Gegeten op 14 februari 2016

Couscous

Een week geleden heb ik met een leuke date.. gegeten bij Tiffin. Ik had gereserveerd, handig, want het kan wel eens druk zijn. Ik woon al 20 jaar in Bottendaal, Tiffin bestaat al zo'n 5 jaar dus ik moest er een keer gaan eten. Wat ik al had gehoord, leuk, gezellig, héérlijk eten, kwam uit. Eerst een noodle-soup. Geweldig, zooo vers. Eigenlijk bijna een maaltijd. Daarna de dagschotel met heerlijk stoofvlees. Heerlijk relexte omgeving en bediening. En ja, heel acceptabele prijzen, dus, Tiffin, écht van deze tijd!!

Gegeten op 24 januari 2016

birgit19

De ongedwongen sfeer en het heerlijke pure Aziatische eten maken Tiffin een favoriet voor mij. Het café is gelegen in de gezelligste wijk van Nijmegen, namelijk Bottendaal. Het is klein, maar ruim ingericht en heeft een echte backpackers vibe door de bookshelf en landkaarten aan de muur. Het eten is er super, net zo goed en puur als in Indonesië! De loempiaatjes zijn favoriet, maar ook de warme gerechten zijn heerlijk. Alles vers bereid met de juiste kruiden. Het personeel is altijd vriendelijk, net als de kleine prijsjes. Ik waan me echt weer in Azië als ik in Tiffin ben, super!

Gegeten op 12 september 2015

Nijmegenoost

Hier gegeten met 4 p., omdat we niet konden kiezen hebben we gevraagd of er van alles op tafel kon komen, dat deden ze eigenlijk niet voor kleine gezelschappen, maar omdat het rustig was: geen probleem, we kregen een mini rijsttafel. Echt heerlijk gegeten, erg ontspannen sfeer, komen zeker terug.

Gegeten op 11 augustus 2015

Rosalindaz

Hartstikke leuk tentje in het Nijmeegse Bottendaal. Eenmaal binnen waan je je in het verre Azie, door de heerlijke geuren die je vanuit de open keuken tegemoet komen en het interieur, dat het meest weg heeft van een klein eettentje dat je op reis tegen zou kunnen komen. De gastheer en gastvrouw waren uitermate vriendelijk. De kaart niet heel groot, maar wel genoeg keus in westerse en Aziatische gerechten (voornamelijk Indonesisch, maar ook wel Indiaas). We kozen voor koude loempia's met garnalen, een vegetarische Massala Dosa en een noedelsoep 'die je pas echt gelukkig maakt'. Het was allemaal even heerlijk en vers! Echte Aziatische smaken, gemaakt door een kok met liefde voor zijn vak, kan niet anders! Wat mij betreft een echte aanrader, ik kom er zeker nog eens terug om wat van de andere recepten te proberen.

Gegeten op 17 februari 2015

Dirtsa

Meteen maar een tip: reserveer als je 's avonds bij Tiffin wilt eten. Wij hadden dat niet gedaan en gelukkig was er om 17.30uur nog een tafeltje vrij. Latere gasten hadden minder geluk.
De kaart is beperkt maar wat erop staat, is en lijkt prima. We hebben nasi rames gegeten met ajam paniki en rendang vlees. De rijst lag mooi in het midden van het bord met daaromheen de genoemde gerechten, wat komkommer in het zuur, gebakken tempé, groenten en een half gekookt ei met kerriesaus. De ingrediënten waren vers, de ajam paniki was ook echt heet/pittig en geur en smaak waren oké. De nasi goreng met garnaaltjes zager ook mooi uit maar die vonden we wat vlak, iets te neutraal van smaak. Dat komt wellicht omdat we die zelf wat uitgesprokener van smaak maken. Nog een tip: neem daar dan saté of iets anders bij. De zelfgemaakte taart en de verschillende soorten thee (Chinese thee, serehthee) zijn een aanrader.
De bediening neemt de tijd en is heel vriendelijk. De sfeer is lekker ontspannen en het zaakje is rustig met leuke accenten. Je kijkt zo de keuken in. Prima om nog eens te gaan eten!

Gegeten op 10 januari 2015

Paultje1967

Na een weekendje Amsterdam op weg naar de oppas om de kinderen te halen liepen we langs Tiffin. We gingen beide hongerig naar binnen. Het interieur was eenvoudig. De bediening was direct vriendelijk en gaf duidelijk uitleg over de kaart. De grootste verrassing was echter het eten. We hebben onze vingers afgelikt bij dit voortreffelijk gekookte eten. Helaas kon ik niet de hele kaart proberen. Het lukte ons echter wel een tweede Dosi te delen. Niet om onze buiken te vullen wel om nog van de smaak te kunnen genieten. Wij gaan zeker terug!

Gegeten op 21 december 2014

arjadb

Er zijn weinig gerechten die je smorgens , smiddags en savonds met genoegen kunt eten. In zuid India deed ik niet anders, ik ben er een jaar geweest en heb talloze Massala Dosas gegeten op alle tijdstippen van de dag.
In Nederland kun je geen Masala Dosa vinden op de kaart bij de Indiase Restaurants. Het deeg vraagt een langdurige voorbereiding namelijk.
Helemaal verrast zag ik tot groot genoegen Masala Dosa bij Tiffin gisteren op de kaart staan.
Ik kan je vertellen, de Masala Dosa van Vincent is zoals hij India geserveerd zou worden, de korst kruidig en knapperig en een kruidig mengsel van aardappel, groente en vlees.
De nasi Rames was trouwens ook heerlijk.
De inrichting doet denken aan een lokaal Aziatisch eettentje met die lichtgroene muren, dat past goed in het geheel.
Hier gaan we vaker heen!

Gegeten op 20 december 2014

Voorburger

Bij de reservering klonk de glimlach al vriendelijk door de telefoon. Het bleek een supervondst in Nijmegen!! Na de gevulde pannenkoek en de rames moet je ook echt het toetje bananofee proeven. De huislijke sfeer, de smaakvolle gerechten en de attente bediening maken dat als wij weer in Nijmegen zijn terugkomen bij Tiffin.

Gegeten op 25 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Tiffin in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Tiffin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.