Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Tiffin

1. Restaurant
  2. Wereldkeuken

Tiffin

1. Restaurant
  2. Wereldkeuken
  1. Toon telefoonnummer 024 845 59 47

Dirtsa

Meteen maar een tip: reserveer als je 's avonds bij Tiffin wilt eten. Wij hadden dat niet gedaan en gelukkig was er om 17.30uur nog een tafeltje vrij. Latere gasten hadden minder geluk.
De kaart is beperkt maar wat erop staat, is en lijkt prima. We hebben nasi rames gegeten met ajam paniki en rendang vlees. De rijst lag mooi in het midden van het bord met daaromheen de genoemde gerechten, wat komkommer in het zuur, gebakken tempé, groenten en een half gekookt ei met kerriesaus. De ingrediënten waren vers, de ajam paniki was ook echt heet/pittig en geur en smaak waren oké. De nasi goreng met garnaaltjes zager ook mooi uit maar die vonden we wat vlak, iets te neutraal van smaak. Dat komt wellicht omdat we die zelf wat uitgesprokener van smaak maken. Nog een tip: neem daar dan saté of iets anders bij. De zelfgemaakte taart en de verschillende soorten thee (Chinese thee, serehthee) zijn een aanrader.
De bediening neemt de tijd en is heel vriendelijk. De sfeer is lekker ontspannen en het zaakje is rustig met leuke accenten. Je kijkt zo de keuken in. Prima om nog eens te gaan eten!

Gegeten op 10 januari 2015

Paultje1967

Na een weekendje Amsterdam op weg naar de oppas om de kinderen te halen liepen we langs Tiffin. We gingen beide hongerig naar binnen. Het interieur was eenvoudig. De bediening was direct vriendelijk en gaf duidelijk uitleg over de kaart. De grootste verrassing was echter het eten. We hebben onze vingers afgelikt bij dit voortreffelijk gekookte eten. Helaas kon ik niet de hele kaart proberen. Het lukte ons echter wel een tweede Dosi te delen. Niet om onze buiken te vullen wel om nog van de smaak te kunnen genieten. Wij gaan zeker terug!

Gegeten op 21 december 2014

arjadb

Er zijn weinig gerechten die je smorgens , smiddags en savonds met genoegen kunt eten. In zuid India deed ik niet anders, ik ben er een jaar geweest en heb talloze Massala Dosas gegeten op alle tijdstippen van de dag.
In Nederland kun je geen Masala Dosa vinden op de kaart bij de Indiase Restaurants. Het deeg vraagt een langdurige voorbereiding namelijk.
Helemaal verrast zag ik tot groot genoegen Masala Dosa bij Tiffin gisteren op de kaart staan.
Ik kan je vertellen, de Masala Dosa van Vincent is zoals hij India geserveerd zou worden, de korst kruidig en knapperig en een kruidig mengsel van aardappel, groente en vlees.
De nasi Rames was trouwens ook heerlijk.
De inrichting doet denken aan een lokaal Aziatisch eettentje met die lichtgroene muren, dat past goed in het geheel.
Hier gaan we vaker heen!

Gegeten op 20 december 2014

Voorburger

Bij de reservering klonk de glimlach al vriendelijk door de telefoon. Het bleek een supervondst in Nijmegen!! Na de gevulde pannenkoek en de rames moet je ook echt het toetje bananofee proeven. De huislijke sfeer, de smaakvolle gerechten en de attente bediening maken dat als wij weer in Nijmegen zijn terugkomen bij Tiffin.

Gegeten op 25 oktober 2014

MeisjeNijmegen

Dit is echt een plek waar ik terug ga komen. We hebben heerlijk Indiaas gegeten. Dit is vooral een lunchcafé, maar het is open tot acht uur, dus je kunt er ook 's avonds wel eten, en je kunt ook eten afhalen. Er staan op de kaart ook nog gewoon 'Nederlandse' gerechten, zoals broodjes en uitsmijters, maar dat gaat veranderen, volgens de eigenaar.
Ik heb een vegetarische wrap/pannenkoek gegeten, gevuld met groente, vrij pittig, maar heerlijk gekruid. De eigenaar vertelde dat het 20 uur kost om de pannenkoek te maken; bijzonder. Het is ook een gerecht dat in Nederland niet veel te krijgen is. Een van mijn tafelgenoten had de linzensoep; ook erg lekker. Als toetje hebben we banoffee-pie gehad, en een tafelgenoot de chocolade-kokostaart. Beide waren echt ontzettend lekker! We dronken erbij koffie met kardamom, en chinese thee (jasmijn).
De inrichting van dit zaakje is sober, maar erg knus. Het was alleen wat fris.

Gegeten op 12 oktober 2014

EefDijkstra

Erg informele sfeer, aardige bediening, beetje backpack sfeertje, maar: Deze man kan koken als de beste. Zelden zo goed aziatisch gegeten... Aanrader!

Gegeten op 16 augustus 2014

Trotamundos

Heden gegeten in dit restaurant in een mooie oude omgeving in Nijmegen.
Het is een klein restaurantje met eenvoudige houten tafels zonder kleden, zoals je ook vaak aantreft in verre oorden, wat rommelig. De sfeer is dan ook zoals in die buitenlandse restaurantjes, ongedwongen en erg gezellig.
Gekozen werd voor de nasi rames rendang en tonijn. Beide schotels waren op dezelfde manier opgemaakt. De tonijn smaakte prima. Ook het rundvlees was van prima smaak maar aan de droge kant.
Na het hoofdgerecht stond er Banoffee Pie op het krijtbord. Helaas deelde men mede dat dit op was. Ik zou zeggen, wis het dan van het krijtbord.
De koffie Tubruk is iets bijzonders. Gemalen koffie in een kop, heet water er op en enkele kardemom zaden er bij. Nog nooit eerder op, maar voor herhaling vatbaar.
De eigenaar gaf er ook nog tips bij hoe je de koffie moest opdrinken.
Prima eetgelegenheid en we moeten er dus nog een keer terug voor de Banoffee Pie

Gegeten op 14 augustus 2014

marcus5

Via IENS dit enorm leuke tentje in het sfeervolle Bottendaal gevonden. Een vooral no-nonsense-backpackers-inrichting maar bijzonder lekker eten. Als je grote honger hebt vraag dan naar de "rijsttafel". Alles was even lekker. Voor ons tijden geleden dat we zo lekker Indonesisch aten.
Tot slot konden we alle restjes ("geen probleem") meekrijgen in een doggy-doosje.

Gegeten op 6 augustus 2014

Margareta14

de diner-kaart van dit kleine, gezellige eetcafé is vooral Indonesische georiënteerd (althans toen wij er waren). Alles met veel liefde klaargemaakt, en echt heerlijk! Een aanrader, en een plek om terug te komen. Prettige sfeer, no nonsense en aandachtig.

Gegeten op 14 februari 2014

Kim_de_Haan

Een van mijn favoriete restaurantjes in Nijmegen. De uitstraling is erg buitenlands en heel knus. Het eten is geweldig, zulke echte authentieke gerechten vind je niet zo vaak. Verder is de eigenaar enorm vriendelijk en geeft hij goed advies! Een topper!

Gegeten op 16 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Tiffin in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Tiffin. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.