a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans-mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 030 233 22 19

carlijnoudelaar

(Dit restaurant zit niet meer aan de boterstraat, maar op Lijnmarkt 48) Het eten is écht heel erg lekker. De confit de Carnard was heerlijk mals en de chocolade mousse daarna had de perfecte structuur. De garnituur bij het hoofdgerecht was wel wat weinig. De hoeveelheid eend was perfect. Maar, we aten met z'n 2en en we kregen bij ons hoofdgerecht 3 aardappelen in totaal. Voor mij is 1,5 aardappel per persoon wel echt een klein beetje aan de karige kant. De bediening was enorm vriendelijk. Maar, zoals je hier vaker leest: het duurt lang. We aten er op een woensdagavond. We kwamen binnen om 19:30. We hadden om 21:15 ons voorgerecht en 21:45 kregen we ons hoofdgerecht. Toen ik in de recensies over de lange wachttijd las, dacht ik 'Oooh dat zal wel een drukke zaterdag zijn geweest'. Maar, op woensdag gebeurt het dus ook. Je zit er dicht op de andere gasten. Maar dat heeft ook zijn charme. Wij hadden een heel leuk gesprek met onze buren.

Het restaurantje zit op een mooie locatie (uitzicht op de gracht en de Dom), het eten is heerlijk. Als je er met weinig trek en wat geduld naartoe gaat, heb je een heerlijke avond.

Gegeten op 25 november 2015

Hamtaro Hamham >.^

Mooi en gezellig ingericht met veel ambiance. De zaak was op zaterdag avond volledig gevuld. De geuren uit de keuken roken heerlijk. Bij het zien van de kaart was ik van plan voor 3 gangen te gaan. Maar na 2,5 uur hadden we helaas nog geen hoofdgerecht en waardoor we besloten om niet te gaan voor een 3e gang.

Gegeten op 7 november 2015

Ton82

Het restaurant bleek niet meer in de Boterstraat, maar iets verderop. Zou handig geweest zijn als het op de site stond, maar het hinderde niet, het is nog geen twee minuten lopen. Kaartje was wel onduidelijk.

We werden ontvangen, maar mochten onze jassen zelf beneden ophangen. Beetje vreemd.

Hier wordt erg Frans gekookt. We moesten erg lang wachten op de gerechten - er werd een heel klein excuusje gemompeld - maar het eten was heel goed. De coquilles waren fijn, het trio van vissen was prima gegaard. Het toetje was verder ook goed te pruimen.

Samengevat: eerlijk eten, niet per se verfijnd. Bediening was verder vriendelijk, maar kan nog wel wat aan gastvrijheid winnen. Een pro-actief excuus - met evt. een glaasje van het huis - kan veel goed doen bij lang wachten.

Gegeten op 1 november 2015

Dkappetijn

Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant. Prachtige locatie. Voorgerechten waren voortreffelijk. Bediening met kennis van wijn. Kortom een aanrader.

Gegeten op 23 oktober 2015

davandengoorbergh

Paar weken geleden zijn we per toeval bij dit restaurant uitgekomen, wat een aangename verrassing. Alle gerechten waren heerlijk, de lamsschouder was boterzacht, de steak was perfect. Zelf mijn broertjes (die niet zo culinair ingesteld zijn...) gaven aan dit tóch wel érg goed te vinden.
Tot de volgende keer!

Gegeten op 3 oktober 2015

sandervanbrugge

Dit is voor ons het restaurant wat we bewaren voor speciale gelegenheden. Het is altijd een genot. Het eten is heerlijk en de bediening en kok zetten een ontspannen welkome sfeer neer. De prijs kwaliteit verhouding is top. Omdat je dicht op elkaar zit is het wel wat lawaaierig, maar dat ervaren wij juist weer als onderdeel van de charme. Ik vind het altijd weer jammer als we over de helft van het diner zijn...

Gegeten op 29 augustus 2015

art1958

We kwamen erg vaak in de oude lokatie in de Boterstraat. Ze zijn onlangs naar de Lijnmarkt verhuisd. Prachtige lokatie, helaas werd Yves de eigenaar erg ziek en is helaas overleden, wat ik begrijp uit de vorige recensie. Het is niet de chefkok die is overleden, maar de drijvende kracht achter het restaurant. Ik heb erg veel bewondering hoe zijn vrouw het oppakt en het restaurant blijft voortzetten. Het eten is van ongekende kwaliteit, je moet inderdaad iets langer wachten, maar daarvoor ga je uit eten. Als je snel wilt eten ga je naar de McDonalds. Als je wilt genieten ga je naar Des Arts. onze vaste gerechten zijn eendenlever terrine en coquilles en als hoofdgerecht de lamsschouder voor twee personen. Wij houden niet van een dessert, dus nemen altijd koffie met een Calvados. Dit wordt tegelijk gebracht. Echt top.

Gegeten op 6 oktober 2015

wilvree

Prachtige lokatie, spannende kaart, bediening onprofessioneel, lang wachten op de kaart, pas na anderhalf uur voorgerecht, tegelijk met bij binnenkomst besteld stokbroodje. Veel te kleine porties, gingen met honger naar huis, terwijl we toch 3 gangen menu besteld hadden. Kregen een verhaal over overleden chefkok en er werden om ons heen ook niet bestelde gerechten geserveerd. Ook geen lepel ingedekt terwijl men soep besteld en dat dan niet 1 keer , maar gewoon even later weer. Jammer want de zaak heeft alle potentie.

Gegeten op 4 oktober 2015

francis47

Het eten was best aardig. Maar lang moeten wachten op ons eten. We zaten er om half acht met z'n vieren. Al gauw werd ons medegedeeld dat er een groep van 20 personen boven zat die voor ging. Uiteindelijk om kwart over tien kregen we ons eten! Van een aantal personeelsleden tussendoor wel een excuus gehad dat het zo lang duurde.
Bij het betalen echter kregen we een grote mond van een vervelende mevrouw die je niet eens aankeek die het belachelijk vond dat we klaagden dat het lang geduurd had. Ze was niet voor rede vatbaar en deed geen enkele moeite om naar ons te luisteren.
Een zeer ongemanierde dame!
En let ook op dat je geen extra suplement moet afrekenen, want die worden stiekem ergens genoemd en hup 10 euro extra voor een paar aardappels. Al met al geen aanrader.

Gegeten op 2 oktober 2015

ben136

Restaurant is een paar dagen geleden veranderd van locatie. We werden allerhartelijkst ontvangen. De vrouw van Yves staat in de keuken en zij tovert de mooiste gerechten op tafel. Heerlijke lamsschouder gegeten met een goed glas wijn. Dit is echt genieten.

Gegeten op 30 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant des Arts in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant des Arts. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.