Restaurant des Arts

• 7.8

• 7.3

art1958
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt een goed, Frans restaurant. Zonder dotjes en kwakjes op je bord. Voor de zoveelste keer hier gegeten, blijft goed. Miste wel de jongeman in de bediening. Hoop maar dat hij niet is vervangen door de ietwat nerveuze dame in de bediening. En inderdaad, je zit dicht op elkaar, Tres Paris!
Wij vinden dit niet erg dus. De keuken en sfeer maken alles goed.
En met kreten als 'huiskamerrestaurantje' of 'tentje' doe je dit bedrijf echt tekort. Er wordt hier heel hard gewerkt aan goed en oorspronkelijk eten.

Gegeten op 7 maart 2014

bruinge
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer traditionele (Franse) keuken. Alle bereidingen zijn eenvoudig, maar af.
Wij kozen het vier gangen menu: Taartje (tartelette) met sardine, eendenlever, lamsschouder en een chocolade dessert. Eenvoudige doch goede wijnen.
De bediening zou wat vlotter kunnen, maar wordt, net als de gasten gehinderd door de wel zeer kleine ruimte waarin 12 tafeltjes (met een minimale omvang) zijn gepropt. Wellicht een idee om één tafeltje (2 couverts) minder te doen?

Gegeten op 6 maart 2014

Antonia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Schattig restaurant waar de open keuken een behoorlijk aanwezig is. Dit is leuk, maar brengt inderdaad, zoals iedereen merkt, wel de nodige geuren met zich mee. We namen het driegangenmenu. De gerechten waren stuk voor stuk smaakvol: escargots, garnalen, trio van vis (zeebaars, zalm en de laatste is me ontschoten). Bereiding was goed, en gebakken verschillende soorten groenten erbij. Gerecht na creme brulee (gewoon goed, geen poespas) en een tiramisu die in werkelijkheid mascarpone met vruchten was. Als een tiramisu herkennen we die niet. Bij een vraag hierover werd uitgelegd dat dit de versie van het restaurant was, en gelijk werd ons een compensatie aangeboden. Erg netjes. Dan nog de bediening: niveau tussen de serveerders liep wat uiteen. Overall goede prijs/kwaliteit verhouding, en een uitgebreide wijnkeuze. Tip zou nog zijn, naast een betere afzuiging, om de lichten iets meer te dimmen. Het is wel een erg lichte etalage zo.

Gegeten op 24 januari 2014

Heerlijketen13
  • Recensies in de laatste twee jaar

De charme van dit restaurant zit hem voor mij vooral in het huiskamer-idee; met slechts een paar tafels in het restaurant en vrij zicht op het werk van de kok is dit zeker een bijzondere setting! Nadelen hiervan dat je dicht bij de buitendeur zit, dat andere gasten wel érg dichtbij je tafel zitten / langs lopen, je kleren nadien inderdaad naar eten ruiken, en de zeer matige binnentemperatuur-beheersing (gedurende de avond wordt het aanzienlijk warmer) - horen hier allemaal bij en neem ik bij Des Arts zeker voor lief!
Het eten is heerlijk, goede gaarheid, redelijk grote porties, veel lekkere groenten bij het hoofdgerecht, én leuke gerechten op de kaart die je elders niet vaak op de kaart treft. Kleine minpuntjes zijn dat er volgens ons niet 100% opgediend wordt wat de kaart belooft en dat de kok bij zijn keuze voor het verrassings-tussengerecht geen rekening hield met het door mijn tafelgenoot gekozen hoofdgerecht - waardoor hij tweemaal achter elkaar dezelfde vis kreeg. Maar het was allemaal lekker gelukkig! Zeker gezien de prijzen (3 gangen 30 euro, 4 gangen 35 euro) een goede en bijzondere ervaring wat mij (ons) betreft.
Waar wel verbetering mogelijk is, is de bediening. De enige echte ober moet hard werken maar doet zijn werk goed (heeft kennis van wijn en uitleg bij de gerechten) - de hulpkok annex hulpober is communicatief niet sterk en weet niks over de gerechten die hij uitserveert.
Dat kosteloos kraanwater gegeven en bijgevuld wordt is mooi, maar jammer dat je er wel zelf om moet vragen. Hetzelfde geldt voor wijnsuggesties: de ober kan wel tips geven, maar zou van mij hier meer initiatief mogen nemen - nu moet je helaas overal zelf om vragen.

Gegeten op 17 januari 2014

vandelinde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer goed gegeten in dit kleine restaurant. Echt een aanrader!
Het restaurant zit in een zijstraat dus je moet er toevallig langskomen wil je weten dat het er zit. Wij werden er door vrienden op gewezen.
Ondanks de drukte was er voldoende aandacht van de bediening. Vlotte jonge man.
De kok heeft duidelijk verstand van zijn smaken. De gerechten zijn qua opmaak vrij simpel, maar daardoor wel eerlijk, geen onnodige poespas.
Een enkel minpuntje is dat het inderdaad een open keuken is en het hele restaurant en nadien ook je kleding naar eten ruiken.

Gegeten op 14 december 2013

Proever25040
  • Recensies in de laatste twee jaar

Huiskamer-restaurant, wat op zich gezellig en intiem is, maar toch is het minder prettig om in de dampen van de open keuken te zitten. De gerechten van ons drie gangen-diner waren redelijk tot goed, maar echt bijzonder, nee. Matig geserveerd ook, en het duurde allemaal wel erg lang. De bediening kan veel beter en attenter. Hier kan men waarschijnlijk wel goed koken, maar de organisatie klopt ergens niet, en daardoor komt het hele plaatje er niet zo goed uit als mogelijk zou zijn.

Gegeten op 12 december 2013

OLaarman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Huiskamerrestaurant en heeft daardoor wel charme.
Doordat er maar 1 jongen uitserveerde, af en toe geholpen door de kok, was de aandacht soms wat langzaam, maar geen echt probleem.
Daghap was een lamschouder voor 2 man. Topper! Lekkere coquilles ook.
Nadeel vind ik wel dat ik het gevoel had dat ik zelf in de keuken gestaan had zonder goede afzuiger, want we stonken toch echt wel een beetje.
Nadeel 2 is dat het krap en rumoerig is.
Lekker gegeten, maar zal er niet snel terug gaan.

Gegeten op 15 november 2013

johnnystardust
  • Recensies in de laatste twee jaar

gewoon gezellig en lekker no nonsens restaurant. een keer geen hip gedoe maar lekker eten in de keuken.
het 3 talige personeel bestaat uit kok, hulp en een ober en het is zo klein dat je het gevoel hebt op visite te zijn en zo wordt je ook behandeld; persoonlijk en gastvrij. de gamba's vooraf en hoofd een trio visfilets zijn niet superbijzonder maar wel gewoon lekker. de crème brulee kan beter. chardonnay paste naadloos bij de vis. voeg daarbij een prettige ober en een goed gezelschap en je hebt een prima avond.

Gegeten op 6 november 2013

Italiano
  • Recensies in de laatste twee jaar

Romantisch huiskamerrestaurant in de vergeten Boterstraat in Utrecht. Met alle plussen en minnen die daarbij horen. Je waant je in een Parijse bistro en eet echt goed met mooie franse smaaktonen. Echter: je eet in de keuken en een afzuiging schijnt er niet te zijn of niet te werken. Waardoor je aan het eind van de avond behoorlijk geparfumeerd naar buiten rolt. Bediening doet zijn best, maar stuntelt en kan niet tippen aan de kwaliteit van de kok; de hele avond moest bijvoorbeeld om een wijn bij de gerechten gevraagd worden, terwijl die al lang en breed geserveerd waren...

Gegeten op 26 oktober 2013

frederik5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een goede, wel erg "knusse", restaurant in het centrum van Utrecht. Ik had als voorgerecht heel lekkere St Jacobsnoten in een lichte en frisse saus en als hoofdgerecht een stukje ossenhaas met goed aangemakte groenten en gebakken aardappels die net te lang gebakken waren...wat ik op zich lekker vindt maar anderen misschien niet. De ossenhaas was perfect gebakken en de chef heeft extra voor mij een andere saus (port) gemaakt omdat ik niet zo erg van paddestoelen of blauwe kaas hou, top. Als desert had ik een gewoon goede creme brulee. Ik kan dit restaurant absoluut aanraden aan mensen die van knusse huiskamer restaurants en goed frans eten houden!

Gegeten op 29 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant des Arts in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant des Arts. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!