a TripAdvisor company

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 851 12 91
  2. www.restauranteetwaargroningen.nl

MvandenH

Ons eerste bezoek en dat beviel erg goed. Zeer vriendelijke en attente bediening die goed uitleg gaf over de verschillende menu's en aangaf dat je indien gewenst ook gangen kon uitwisselen. Daar zat misschien direct het enige minpuntje; het ietwat eenzijdig menu bevatte o.a. vrij veel vis, schaal- en schelpdieren. Voor mij geen probleem, maar mijn vriendin is iets minder fan van de twee laatstgenoemde. Gelukkig kon er dus worden uitgewisseld. Gerechten waren wel van hoge kwaliteit en origineel. Het bijpassende wijnarrangement is overigens ook een aanrader.

Wij hebben de hele avond lekker buiten gezeten, mede mogelijk gemaakt door de aanwezige terrasheaters. Zeker een restaurant waar we nog eens vaker terug zullen komen.

Gegeten op 24 mei 2015

Tineberg

Via online reservering

Een topavond gehad met vrienden die ook houden van culinair genieten. Het verrassingsmenu met 4 gangen maakte dat helemaal waar. Erg knap vond ik de keuze van de verschillende witte wijnen bij de verschillende gangen. Ik drink namelijk zelf geen rode wijn en meestal sla ik daarom het wijnarrangement over, maar onze gastvrouw wist mij te overtuigen om een aangepast arrangement te proberen. Ik heb erg genoten.

Gegeten op 29 mei 2015

BeJo

Heerlijk gegeten in Restaurant Eetwaar. Na aankomst heel attent opgevangen. Restaurant heeft een ruime en gezellige indeling, niet teveel tafels en niet op elkaar zitten. Het vier gangen maand menu bestelt. Amuse van top, gerookte ribeye, voorgerecht een bisque heerlijk en mooi uitgeserveerd. Tussengerecht, schelvis met bloemkool en buikvet. Vonden wij iets te uitkomende smaken, de schelvis was perfect en knapperig, het garnituur was voor ons iets te gepeperd en wat zuur, misschien kwam dat door het warme bord. Hoofdgerecht, ossehaas was perfect, zeer smakelijk en ook heel mooi opgediend. Het dessert 'Griesmeel' was een heel mooie afsluiting van dit prachtige menu. De geschonken witte en rode wijnen waren goed gekozen. Tot slot een goede prijs- en kwaliteits verhouding. Al met al een zeer geslaagde culinaire avond in een een gastvrij restaurant.

Gegeten op 11 maart 2015

Sietze78

Een toffe avond gehad met 6 vrienden, een uitdagend 4 gangen diner uitgezocht die chef-kok zonder enige moeite uit de keuken toverde; een ware smaakbeleving. De bijpassende wijnen werden rijkelijk bijgeschonken en de uitleg van de wijn/ spijs combinatie was zeer leerzaam. We hebben een superavond gehad. Pim, Marieke en crew; bedankt!

Gegeten op 27 september 2014

ArjanMH

Eetwaar is ons favoriete restaurant. Eerlijk is eerlijk, dat komt ook omdat ze op 400 meter van ons huis gevestigd zijn, maar misschien juist dan is het wel bijzonder. We komen hier regelmatig eten en elke keer worden we weer verrast. Kennen we een gerecht al, dan komt de kok met iets anders, nieuws en spannends.
Er wordt met aandacht gekookt met heerlijke verse producten. De borden worden fraai opgemaakt zonder dat het overdone wordt. De service is ontspannen, gezellig en accuraat. Binnen kan het bij veel mensen of als er een grote groep is wat gehorig zijn, maar zelden leidt dit tot overlast. En stiekem verheug ik me alweer op de eerste keer tafelen op het terras: dat is een genot!

Gegeten op 4 april 2014

JvdB79

Op advies van onze gastheer van de B&B waar we verbleven bij Eetwaar gaan eten. Hij was zelf erg enthousiast en ook de overige recensies waren zeer positief. En om maar meteen tot de kern van de avond te komen, ook wij zijn zeer tevreden, verrast en voldaan naar buiten gestapt aan het einde van de avond.

De keuken is puur (je proeft de ware ingredienten), eerlijk (veel biologisch), soms gedurfd (als amuse eendenlever met een aroma van citroengras) en zeker origineel (kwartel, lamsrack, kreeftenrisotto met safraan, venkelsoep). Kortom gerechten die je thuis zelden klaarmaakt, maar ook niet heel vaak tegenkomt op de kaarten van restaurants. Alle gerechten worden begeleid met een zorgvuldig geselecteerde bijpassende wijn en ook daar tonen de eigenaren lef. Zo kreeg ik bij mijn lamsrack een glas Franse Alsace Gewurztraminer geschonken, ook een toch niet alle daagse keuze. Dit overigens wel op aangeven dat ik een witte wijn prefereerde.

Tot slot nog complimenten voor de dame in de (half open) keuken die de gerechten op de borden opmaakte. Ze deed dat zeer zorgvuldig en met militaire precisie. Mooi om te zien dat zij zo aandachtig met haar werk bezig was.

Gegeten op 12 april 2014

esther_

Heerlijk eten in een bijzonder prettige sfeer!

Na positieve geluiden van meerdere mensen besloten hier eens gaan eten en dat was een voltreffer. Het restaurant heeft een fijne, rustige sfeer; de bediening is vriendelijk en geeft goede uitleg bij gerechten en wijnen.
We kozen voor het 4-gangenmenu, waarbij het geen enkel probleem was te ruilen binnen de 'vaststaande' voorgerechten. Gestart met een amuse met kokkel en avocado en het huisaperitief, gevolgd door een bijzonder lekkere 'fruits de mer', waarbij de saus/soepje van witlof er uit sprong. De tweede gang bestond uit kwartel met bearnaisesaus, wat mij betreft het hoogtepunt van een heerlijk diner. De tafelmanieren gingen snel overboord om de kwartel schoon te plukken tot het laatste stukje vlees. Als hoofd gerecht zeeduivel in een heerlijke saus met sherry met daarnaast oa een bijzonder geslaagde, romige polenta. Als toetje voor de kaasplank gekozen, het was moeilijk kiezen uit de aangeboden soorten, alle kazen waren erg lekker.
De prijs-kwaliteitverhouding vond ik prima, echt lekker eten met goede wijnen. We rolden een klein beetje beneveld, maar ontzettend tevreden na een geslaagde avond weer naar buiten.

Gegeten op 5 april 2014

Tischo

Voor het vieren van iets speciaals of gewoon even de tijd voor ons willen nemen is Eetwaar zonder uitzondering ons favoriete restaurant. Een warm hartelijk ontvangst. Mooie strakke inrichting. Uitstekende attente bediening. Mooie en goede uitleg van de te kiezen gerechten en (bijpassende) wijnen.
Eetwaar is voor ons een culinaire belevenis die dan ook nog een hele avond duurt. Je kunt natuurlijk ook gaan voor alleen een hoofdgerecht maar dan doe je jezelf te kort, vinden wij.

Geen enkele opmerking ? Hooguit dat je misschien met iets te veel wijn op het restaurant verlaat... :-))

Groetjes
Ties en Inge

Gegeten op 1 maart 2014

Amyy

Gegeten op 24 januari 2014

HansvanckSanek

we hadden wat haast dus even gebeld of het ook in anderhalf uur kon. Ja dat kon. In een aangenaam tempo, snel maar toch rustig aten we alle vier hetzelfde menu: een amuse, een voortje en een hoofdgerecht, afgesloten door koffie.
De amuse was een creme brulee van vismousse met een stukje heilbot. Perfect uitgevoerd! Was het maar groter geweest verzuchtte iemand aan onze tafel.
Het voortje was gestoofde ossestaart onder een plakje brioche en met peultjes. Zo stelt men zich ossestaart voor. Een verfijnde geur van stoofvlees, maar toch fris. De combinatie met de brioche deed het heel goed.
Het hoofdgerecht was gebakken kabeljauw met een stamppotje andijvie, venkel en garnalenjus. Naar mijn idee herken je een goede kok aan een aantal redelijk simpele gerechten: de omelet natuurlijk, door Brillat Savarin niet voor niets uitgeroepen tot de ultieme gastronomische test, maar ok simpele dingen als stamppotjes moeten erg veel lekkerder zijn dan gewoon. Nou, dat was het. En de vis was prachtig krokant en smeltend van binnen, er zat een chip bij van kabeljauwhuid waar je pas echt goed aan kon proeven hoe vers de vis bij Eetwaar is, en we waren zeer tevreden. De wijn, een witte Bordeaux was van prima klasse en bescheiden prijs en we verlieten, alle vier top tevreden, op de beloofde tijd dit gastvrije huis. Eet daar!

Gegeten op 29 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Eetwaar in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Eetwaar. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.